Jeg vet ikke helt om jeg klarer å kvitte meg med den enda, men akkurat nå tror jeg at den går hvis noen kommer og vifter med pengene.
Føler egentlig ikke at jeg trenger noen av tingene på lista der. Litt lavere vekt er jo greit, men ikke så viktig heller. Noen flere millemeter klaring rundt Betty hadde jo også tatt seg ut, men...
Ang gaffelen vet jeg ikke. Push tar jo ikke ordre fra kunder utenfor USA lenger, og jeg vet ikke åssen det er med TFTuned heller. Å bytte fjæra er jo ingen sak, men jeg vet ikke om innmaten er lik uansett vakta på rytteren. Vil jo tro det, men vet ikke. Uansett kan en evt. kjøper få med original-innmaten fra Rock Shox.
Ang gaffelen vet jeg ikke. Push tar jo ikke ordre fra kunder utenfor USA lenger, og jeg vet ikke åssen det er med TFTuned heller. Å bytte fjæra er jo ingen sak, men jeg vet ikke om innmaten er lik uansett vakta på rytteren. Vil jo tro det, men vet ikke. Uansett kan en evt. kjøper få med original-innmaten fra Rock Shox.
Har nettopp vært i dialog med TFTuned angående Push Team Issue RockShox Vivid Coil, og de har ikke noe problem med å handle med kunder i Norge.
If at first you don't succeed, skydiving is not for you.
Tror kanskje TF Tuned skiller på service type jobber og salg av nye produkter. Service ønsker de ikke fra ikke-eu kunder.
Sitat service faq: "Non-EU countries. Sorry, due to Customs procedures we no longer accept service jobs from outside the EU."
Men ønsker man å kjøpe noe nytt fra dem burde ikke det være noe problem. Og det kan jo også være de har endret holdning til service også, men ikke oppdatert websiden.
Det er forskjell på å ikke akseptere og ikke akseptere. Som et par over her har erfart, tar man mer kontakt enn å bare shippe demper over og forklarer situasjon og at man vet hva proforma er, så tar de sikkert servicen, uten problem :-)
Men de har en disclaimer hvis folk oppfører seg uvitende og useriøst, enkelt. De velger sine kunder med omhu når vi sitter utenfor eu-dilldallet og er vanskelige.
Tror jaggu den er lettere enn jeg trodde. Posten, som pleier å ha brukbare vekter, mente pakka med sykkelen i, bestående av TO vanlige sykkelesker, et par kvadratmeter bobleplast, litt ekstra papp, en rull gaffa, et par ekstra girører og ekstra original gaffelinnmat, veide 13,6 Kg, så da kan jeg ikke skjønne annet enn at sykkelen ikke burde veie mer enn 12,5.
Mindre sykkel for pengene, altså.
Boutique-fulldemperen lever enda!
[Re: Stein]
#138184625/04/201220:21
Tenkte jeg skulle oppdatere denne fantastiske tråden. Sykkelen lever i beste velgående i Trøndelag. Den har dog gått på slankekur og blitt "luftig". Jeg likte den godt med fjær også, men synes at luft gjorde den lettere å håndtere, og med en lett tilgjengelig terskelbryter unngår jeg at den synker for mye sammen i klatringene. Specs (fet skrift er byttet ut etter at jeg kjøpte den av Stein): Ramme: Ventana El Ciclon 17", shark blue med quad bearing kit, 130mm. Demper: Rock Shox Monarch RT3 Gaffel: Rock shox Revelation RLT Ti Dual air position 150-120mm Hjul: Chris king ISO med Stans Flow + DT supercomp. Bygget av Stein. 20mm forran, fun-bolts bak. Styrelager: Chris king Stem: Syntace Superforce Styre: Syntace vector carbon, 720mm Holker: ODI rogue Setepinne: Thomson elite Sete: Selle italia SLR XC Dekk: Conti Rubber Queen 2,4" (med guffe) Krank: Shimano XT 770 (med blackspire drev 24-34) Kjede: KMC x9 Kasett: XT Slagring: Straitline Gir framme: SLX Gir bak: SRAM x0 mid cage Skiftere: SRAM x9 Bremser: Formula the one med goodridge slanger Pedaler: XTR 985
Jeg hadde tenkt å holde dette hemmelig til jeg var ferdig med byggingen, (Noe som kan ta litt tid siden jeg har litt lavt sykkelbudsjett for tiden.) men det klarer jeg jo ikke, så da avslører jeg gjenfødelsen først som sist.
Jeg solgte jo den gamle El Ciclón-en min til nilswithskills, som brukte den opp og endte opp med brudd i overrøret. Han solgte den videre til neste eier som skulle bruke den til et hobbyprosjekt, men det ble ikke noe av. Jeg kjøpte den tilbake av han igjen, med en plan om å få den reparert hos Ventana med nytt overrør, 30,9mm seterør og taco, samt ISCG-tabs. Hadde ikke kostet all verden, inkl. ny pulverlakk i samme farge.
Jeg hadde halvveis planlagt å kjøpe 140mm rockers til den, og da måtte jeg samtidig kjøpt ny demper. Alt dette hadde fort kostet litt penger.
...så ble jeg sittende og surfe og tenke på at den nye med oppdatert geometri, justert pivot-plassering, konisk styrerør og PF30-krank (Sistnevnte kunne jeg kanskje spart meg for, men det gjør jo at underrøret kan bli større, og sammenføyningen stivere.) vel var en del oppdatert i forhold til 2007 Ciclón-en. Det endte opp med at jeg bestilte en ny en til "trade in"-pris, med 142mm dropouts, custom candy-blå pulverlakk og ekstra ISCG05-tabs.
Jeg elsket ventana-bakramma sist, og nå er den oppdatert for mindre "pedal bob", "kickback" og alskens flott. (Håper bare at de ikke har gjort den veldig mye mindre pløsj enn den forrige)
Jeg var litt i tvil om det var smart å kjøpe 26" igjen, siden jeg jo trenger all den hjelp jeg kan få med fremkommelighet og trygghet, men jeg hadde liksom mest lyst på det, da.
Snakket med Sherwood Gibson (Mr. Ventana) på telefonen, og han mente at siden jeg ikke var høyere enn jeg var, ville det kanskje bli litt mer vrient å fomle svære hjul og lang ramme gjennom knotestiene jeg sykler på. Han er selv 2-3cm kortere enn meg og har gått vekk fra 29" igjen på sin egen sykkel. ...Uten at det er noen fasit for meg selvsagt.
Jeg vurderte Zeus, som er en 160mm 27,5", men kom frem til at den blir for grov. Han ville selge inn en helt ny modell, "Alpino", som er en 120mm 27,5", men det er jo ikke noe kult å gå NED i vandring! Det han trodde jeg ville bli mest fornøyd med var en El Chucho, som er en 150mm 69-er, men den utgår fordi den ser teit ut.
...Så jeg bestilte en ny El Ciclón, som vi begge mente var en "safe bet". Det var den jeg egentlig hadde lyst på, så den ble det.
Glem altså karbon, svære hjul, virtuelle svingpunkter og alskens. Kjente løsninger og gammeldags god ingeniørkunst er tingen for meg!
Dette blir moro!
Re: Syklonen er død. Lenge leve Syklonen!
[Re: Stein]
#159917902/05/201317:06
siden jeg faktisk er den stolte eier av en x5 kan jeg bekrefte at finishen på disse rammene er like fantastiske i virkeligheten som på bildet. De er rett og slett grisepene.Jælla lang reach på disse dog - nesten noe speshesque over det for stisykkel å være
jeg forstår ikke humpen på den, men vet at Barel ville ha Mondrakerne sine slik fordi han la kneet der når han syklet. For meg hadde det vært mer logisk med en motsatt hump - også gjent som en forsenking, men meg om det
dæven, du burde jo kjøpe gaffel og drivverk av meg