Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 17 av 19 1 2 15 16 17 18 19

Mobbing på terrengsykkel.no

Re: Mobbing på terrengsykkel.no [Re: DagRS] #1105420 31/01/2011 13:00
Registrert: Nov 2009
Innlegg: 5,727
A
anonym5 Offline
Anonym5
Offline
Anonym5
A
Registrert: Nov 2009
Innlegg: 5,727
Sitat: DagRS
I dag ser vi stadig vekk eksempler på at gode og velmenende råd og korigeringer blir oppfattet som mobbing og hersketeknikker.
Jeg har ofte lurt på hvorfor det er blitt slik?


Mulig at de gode og velmente rådene noen ganger blir kommunisert slik at de oppfattes som krass kritikk eller mobbing av mottakeren med flere.

Høflighetskulturen i samfunnet har også endret seg.

Redigert av anonymous5; 31/01/2011 13:00.

Anonym5
Re: Mobbing på terrengsykkel.no [Re: M@rtin] #1105422 31/01/2011 13:03
Registrert: Mar 2008
Innlegg: 4,788
Tex Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Mar 2008
Innlegg: 4,788
He he. Der var'n gitt. Peter Sellers.

Vel, det var ment som et lite aprops til de som i enhver diskusjon forlanger at man KUN skal forholde ORDRETT seg til det som andre skriver, og ikke spekulere i meninger eller synspunkter utover dette.

Jeg har alltid syntes det er et litt merkelig krav.


Re: Mobbing på terrengsykkel.no [Re: Tex] #1105425 31/01/2011 13:06
Registrert: Apr 2003
Innlegg: 28,253
Stein Offline
Yozo Fanboy
Offline
Yozo Fanboy
Registrert: Apr 2003
Innlegg: 28,253
Er det merkelig å ønske at ingen tillegger deg og argumenterer mot meninger du ikke har når man forsøker å føre en diskusjon?

"Ordrett" er det vel ingen som har uttalt (?), så nå gjør du nøyaktig det selv, forresten. ICON_WINK

Re: Mobbing på terrengsykkel.no [Re: Tex] #1105433 31/01/2011 13:14
Registrert: Aug 2002
Innlegg: 31,744
G
GeirK Offline
More than words
Offline
More than words
G
Registrert: Aug 2002
Innlegg: 31,744
Sitat: Tex
He he. Der var'n gitt. Peter Sellers.

Vel, det var ment som et lite aprops til de som i enhver diskusjon forlanger at man KUN skal forholde ORDRETT seg til det som andre skriver, og ikke spekulere i meninger eller synspunkter utover dette.

Jeg har alltid syntes det er et litt merkelig krav.



Jeg stiller ikke det kravet - det jeg krever er at man ikke gjør disse spekulasjonene til virkelighet som man forholder seg til.

Hvis man har en teori om hva meningen bak et utsagn er, spør man - ikke argumenterer i vei som om meningen er det man tror.

"Mener du at ...?"; OK
"Du mener jo helt tydelig at...": Ikke OK
"Hvorfor mener du at...": Ikke OK

Med mindre man er så clarvoyant at man VET hva den andre parten mener, bør man være så ydmyk at man lar den antatt ultimate eksperten på emnet forklare hva som er tilfelle.


"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Mobbing på terrengsykkel.no [Re: GeirK] #1105439 31/01/2011 13:20
Registrert: Jul 2006
Innlegg: 4,939
progres Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Jul 2006
Innlegg: 4,939
men denne slipper du ikke unna med "pølsefingrene" fordi den eksemplifiserer en språklig misoppfattelse

det heter clairvoyant

nummer fire

høhø

Re: Mobbing på terrengsykkel.no [Re: GeirK] #1105440 31/01/2011 13:21
Registrert: Nov 2009
Innlegg: 5,727
A
anonym5 Offline
Anonym5
Offline
Anonym5
A
Registrert: Nov 2009
Innlegg: 5,727
Sitat: GeirK
clarvoyant


Klar visjon? Eller visjonene til James Clar ?

Jeg har ikke funnet visjonene til Center For Lipid And Antioxidant Research i Tromsø, men det kan kanskje være dem?


Anonym5
Re: Mobbing på terrengsykkel.no [Re: progres] #1105441 31/01/2011 13:22
Registrert: Aug 2002
Innlegg: 31,744
G
GeirK Offline
More than words
Offline
More than words
G
Registrert: Aug 2002
Innlegg: 31,744
Sitat: progres
men denne slipper du ikke unna med "pølsefingrene" fordi den eksemplifiserer en språklig misoppfattelse

det heter clairvoyant

nummer fire

høhø

Det visste jeg. Den går under "pølsefingre" - altså ikke gyldig. Det irriterer meg at jeg ikke skrev det riktig. Det er liksom verre å utelate en "i" der enn i et daglidags, norsk ord.


"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Mobbing på terrengsykkel.no [Re: Stein] #1105445 31/01/2011 13:25
Registrert: Mar 2008
Innlegg: 4,788
Tex Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Mar 2008
Innlegg: 4,788
Sitat: Stein
Er det merkelig å ønske at ingen tillegger deg og argumenterer mot meninger du ikke har når man forsøker å føre en diskusjon?


Ja, det er det, all den tid debatteknikken går ut på å utrykke seg uklart og tvetyding, og ikke utrykke hva man egentlig mener.

Re: Mobbing på terrengsykkel.no [Re: Stein] #1105447 31/01/2011 13:27
Registrert: Aug 2002
Innlegg: 31,744
G
GeirK Offline
More than words
Offline
More than words
G
Registrert: Aug 2002
Innlegg: 31,744
Sitat: Stein
Er det merkelig å ønske at ingen tillegger deg og argumenterer mot meninger du ikke har når man forsøker å føre en diskusjon?

"Ordrett" er det vel ingen som har uttalt (?), så nå gjør du nøyaktig det selv, forresten. ICON_WINK


Her er et stjerneeksempel:
Se Dan og SnorreL sine svar til min første post her:
http://terrengsykkel.no/ubb/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=769426&page=1

Det verste er at samme misforståelse hadde allerede blitt gjort to ganger tidligere, noe jeg hadde gjort oppmerksom på.


"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Mobbing på terrengsykkel.no [Re: Tex] #1105449 31/01/2011 13:29
Registrert: Aug 2002
Innlegg: 31,744
G
GeirK Offline
More than words
Offline
More than words
G
Registrert: Aug 2002
Innlegg: 31,744
Sitat: Tex

Ja, det er det, all den tid debatteknikken går ut på å utrykke seg uklart og tvetyding, og ikke utrykke hva man egentlig mener.

Dessverre er det mange her inne som klarer å konstruere tvetydighet i budskapet de mottar.


"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Mobbing på terrengsykkel.no [Re: Stein] #1105454 31/01/2011 13:33
Registrert: Mar 2008
Innlegg: 4,788
Tex Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Mar 2008
Innlegg: 4,788
Sitat: Stein

"Ordrett" er det vel ingen som har uttalt (?), så nå gjør du nøyaktig det selv, forresten. ICON_WINK


Denne setningen gir ingen mening.

Re: Mobbing på terrengsykkel.no [Re: GeirK] #1105458 31/01/2011 13:37
Registrert: Mar 2008
Innlegg: 4,788
Tex Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Mar 2008
Innlegg: 4,788
Sitat: GeirK
Dessverre er det mange her inne som klarer å konstruere tvetydighet i budskapet de mottar.


Njaa, da er vi i hvert fall enige* om at tvetydighet er et viktig element og nærmest en drivende kraft i noen av disksjonene her. Spørsmålet er om tvetydigheten ligger hos sender eller oppstår hos mottaker. Jeg har vel sett litt begge deler. Den kaffetråden er et godt eksempel.


Edit: * Eller kanskje ikke enige? Hvem vet?

Redigert av Tex; 31/01/2011 13:38. Rediger grunn: La inn de nødvendige forbehold
Re: Mobbing på terrengsykkel.no [Re: Tex] #1105459 31/01/2011 13:40
Registrert: May 2005
Innlegg: 6,510
Vanilla Ninja Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: May 2005
Innlegg: 6,510
Sitat: Tex
noen av disksjonene her.


Én ting er i hvert fall sikkert: om man har dårlig disksjon blir det enda vanskseligere å oppsfatte hva man prøver å ssi.

Re: Mobbing på terrengsykkel.no [Re: Vanilla Ninja] #1105460 31/01/2011 13:41
Registrert: Mar 2008
Innlegg: 4,788
Tex Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Mar 2008
Innlegg: 4,788
Måbbing!!1

Re: Mobbing på terrengsykkel.no [Re: GeirK] #1105461 31/01/2011 13:42
Registrert: Aug 2005
Innlegg: 2,004
SnorreL Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
Registrert: Aug 2005
Innlegg: 2,004
Sitat: GeirK
Sitat: Stein
Er det merkelig å ønske at ingen tillegger deg og argumenterer mot meninger du ikke har når man forsøker å føre en diskusjon?

"Ordrett" er det vel ingen som har uttalt (?), så nå gjør du nøyaktig det selv, forresten. ICON_WINK


Her er et stjerneeksempel:
Se Dan og SnorreL sine svar til min første post her:
http://terrengsykkel.no/ubb/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=769426&page=1

Det verste er at samme misforståelse hadde allerede blitt gjort to ganger tidligere, noe jeg hadde gjort oppmerksom på.


Jeg gjør neppe den feilen igjen. :-) (hvertfall ikke bevisst)

Re: Mobbing på terrengsykkel.no [Re: Tex] #1105466 31/01/2011 13:44
Registrert: Apr 2003
Innlegg: 28,253
Stein Offline
Yozo Fanboy
Offline
Yozo Fanboy
Registrert: Apr 2003
Innlegg: 28,253
Sitat: Tex
Sitat: Stein

"Ordrett" er det vel ingen som har uttalt (?), så nå gjør du nøyaktig det selv, forresten. ICON_WINK


Denne setningen gir ingen mening.


Gjør den ikke? Siden ingen har sagt "ordrett", så tillegger du noen meningen at du bare skal forholde deg "ordrett" til hva de har sagt.

Bare en lettvinn flåsekommentar, så la den fare. ICON_WINK

Re: Mobbing på terrengsykkel.no [Re: SnorreL] #1105469 31/01/2011 13:49
Registrert: Nov 2001
Innlegg: 20,607
Dan Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Nov 2001
Innlegg: 20,607
Sitat: SnorreL
Jeg gjør neppe den feilen igjen. :-) (hvertfall ikke bevisst)

Jeg skal gjøre den igjen, bevisst. Jeg skjønner jo fortsatt ikke hvorfor GeirK mener at det er umulig å smake forskjell på god og vond kaffe. devilsmile

Re: Mobbing på terrengsykkel.no [Re: Dan] #1105470 31/01/2011 13:52
Registrert: Sep 2005
Innlegg: 14,817
EgilS Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Sep 2005
Innlegg: 14,817
Sitat: Dan
Sitat: SnorreL
Jeg gjør neppe den feilen igjen. :-) (hvertfall ikke bevisst)

Jeg skal gjøre den igjen, bevisst. Jeg skjønner jo fortsatt ikke hvorfor GeirK mener at det er umulig å smake forskjell på god og vond kaffe. devilsmile


Jeg skjønner det veldig godt. Kaffe er vondt uansett.

Re: Mobbing på terrengsykkel.no [Re: EgilS] #1105472 31/01/2011 13:53
Registrert: Nov 2009
Innlegg: 5,727
A
anonym5 Offline
Anonym5
Offline
Anonym5
A
Registrert: Nov 2009
Innlegg: 5,727
Sitat: EgilS
Sitat: Dan
Sitat: SnorreL
Jeg gjør neppe den feilen igjen. :-) (hvertfall ikke bevisst)

Jeg skal gjøre den igjen, bevisst. Jeg skjønner jo fortsatt ikke hvorfor GeirK mener at det er umulig å smake forskjell på god og vond kaffe. devilsmile


Jeg skjønner det veldig godt. Kaffe er vondt uansett.


Du må lese ordrett hva Dan skriver. Han snakker om å smake forskjellen, ikke smake smaken.


Anonym5
Re: Mobbing på terrengsykkel.no [Re: anonym5] #1105478 31/01/2011 13:57
Registrert: Apr 2009
Innlegg: 3,273
Andrehua Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Apr 2009
Innlegg: 3,273
Hahaha, så mye saklig..

Jeg innbiller meg at kaffe smaker som varmt myrvann.. Kaffe har jeg smakt, men ikke varmt myrvann..


Re: Mobbing på terrengsykkel.no [Re: Andrehua] #1105479 31/01/2011 14:03
Registrert: Apr 2002
Innlegg: 19,900
larsb Offline
Bjolsen Zeit
Offline
Bjolsen Zeit
Registrert: Apr 2002
Innlegg: 19,900
Sitat: Andrehua
Hahaha, så mye saklig..

Jeg innbiller meg at kaffe smaker som varmt myrvann.. Kaffe har jeg smakt, men ikke varmt myrvann..


Da kan du si "jeg TROR kaffe smaker som varmt myrvann", og ingen kan ta deg på det, ikke "Kaffe smaker som varmt myrvann".

LarsB

Redigert av larsb; 31/01/2011 14:04.
Re: Mobbing på terrengsykkel.no [Re: anonym5] #1105481 31/01/2011 14:04
Registrert: Jul 2010
Innlegg: 11,746
R
Raskall Offline
More than words
Offline
More than words
R
Registrert: Jul 2010
Innlegg: 11,746
Sitat: pontiff

Det betyr ikke at andre aldri har følt seg mobbet.

Sitat: Raskall
Jeg har ved et par anledninger følt meg mobbet her på forumet


Nå mangler det vel strengt talt litt kontekst her, men...

Re: Mobbing på terrengsykkel.no [Re: Raskall] #1105483 31/01/2011 14:06
Registrert: Oct 2004
Innlegg: 5,421
kjerts Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: Oct 2004
Innlegg: 5,421
Jeg kan føle meg torturert etter en hard treningsøkt...

Re: Mobbing på terrengsykkel.no [Re: kjerts] #1105488 31/01/2011 14:14
Registrert: Nov 2004
Innlegg: 5,628
cvrokka Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: Nov 2004
Innlegg: 5,628
Sitat: kjerts
Jeg kan føle meg torturert etter en hard treningsøkt...


Ja, og nettopp derfor lar jeg være å trene, jeg liker ikke tortur.


Klimahysteriet fører ikke til noe annet enn store mengder bortkastet tid og penger.
Re: Mobbing på terrengsykkel.no [Re: DagRS] #1105496 31/01/2011 14:27
Registrert: Apr 2002
Innlegg: 19,900
larsb Offline
Bjolsen Zeit
Offline
Bjolsen Zeit
Registrert: Apr 2002
Innlegg: 19,900
Jeg har i noen år vært verneombud på jobben. Det er jeg forøvrig ikke lenger, bare som en kommentar.

Det har hvert år blitt gjennomført anonyme arbeidsmiljøundersøkelser. I gjennomgangen av dem i ettertid har det på en avdeling hvert år kommet fram at noen kjenner til mobbing av andre på vår arbeidsplass. Det er imidlertid ingen som noensinne har svart at de føler seg mobbet. Dette har vært forsøkt avdekket i samtaler avdelingsvis. Men de som har opplevd mobbing har holdt like taust som de som har mobbet og de som har blitt mobbet. Spørsmålet i undersøkelsen har blitt stilt som et åpent spørsmål uten noen definering av begrepet mobbing. Samtalene har på samme måte vært åpne. Ingen "Hvem blir mobbet/Hvem mobber" men rettet mor miljø, samhandling osv.

Om ikke annet har dette gitt verneombud, avdelingsleder og HR en del tid til felles refleksjoner rundt hva mobbing er. Det er klart at man ikke uten videre kan avfeie at det skjer mobbing selv om mobbere og mobbete benekter det. På den andre sida er det også helt klart at ikke alle legger samme betydning i begrepet mobbing.

Og nå er de svarene vi ikke ble kloke på noen andres ansvar.


LarsB

Re: Mobbing på terrengsykkel.no [Re: cvrokka] #1105497 31/01/2011 14:30
Registrert: Jun 2007
Innlegg: 2,069
S
sigmund1 Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
S
Registrert: Jun 2007
Innlegg: 2,069
Det er nødt til å være en objektiv grunnstandard av mobbing som er uavhengig av både mottagers og avsenders oppfattelse.

Det er etter min oppfatning soleklart at selvom avsender mener at han/hun ikke mobber kan det være mobbing når/hvis mottager oppfatter det som mobbing. Ref for eksempel Gerd Liv Vallas fantastiske ikke-unnskyldning i sin tid, hvor hun beklaget at Yssen hadde følt seg mobbet men lot være å beklage at hun hadde mobbet.

Kanskje kan man si noe slikt som at hvis en uhildet observatør med full innsikt i historien og konteksten mener at det foregår mobbing så er det mobbing uavhengig av hva avsender oppfatter.

Hvis denne observatøren ikke syns det foreligger mobbing men mottageren føler seg mobbet må mottageren rett og slett skjerpe seg.

Jeg må også si at siden jeg nok er blitt en gretten gammel (litt eldre) kar syns jeg folk etterhvert er blitt i overkant nærtagende. Noe må man tåle, og den grensen øker under debatt/opphetet meningsutveksling

En annen sak, kan det noensinne være mobbing hvis mottager ikke føler seg mobbet?



Re: Mobbing på terrengsykkel.no [Re: Espen J] #1105503 31/01/2011 14:38
Registrert: May 2009
Innlegg: 958
gunner_one Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
Registrert: May 2009
Innlegg: 958
Er jeg en mobber?

For noen få timer siden landet jeg på Gardermoen etter en lang og trettende flyreise fra Singapore. Det lå to tekstmeldinger til meg på mobilen. Den første fortalte meg at min niese har blitt Jr-Verdensmester på ski i dag!! Gratulerer til Martine med stafettgull i dag og individuelt sølv i går!!

Den andre meldingen var at jeg er blitt hengt ut som sjefsmobber på terrengsykkel.no!!

Da får jeg bare gratulere Dopapiret med å lykkes med å henge meg ut som en mobber! Jeg må nok også gratulere dopapiret med å sannsynligvis fjerne en mobber fra styrevervet i den lokale sykkelklubben da jeg nok ikke kan fortsette mitt tillitsverv med å ha mobbeanklager på meg.

Sitat: dopapiret

Hvis du leser over sponsortråden, kom det 3 friske utvilsomt mobbende kommentarer på rekke og rad,....


Sitat: dopapiret

Her regner jeg med GeirK, englekri og Gunner_one har beklaget sin motbydelige framtreden for trådstarter i en PM i det minste!?


Noen spørsmål til Dopapiret:

1. Hvorfor driver du selv med utdriting og uthenging? Du henger meg ut og henviser kun til den ene tråden til Live_life selv om han har flere tråder hvor det blir svart sleivete. (Jeg ønsker ikke å sverte andre eller å fordele skyld, derfor linker jeg heller ikke til de andre trådene).

2. Har du selv lest hele tråden du sikter til? Beklageligvis var jeg nok i overkant sleivete og burde kommet med flere konstruktive tilbakemeldinger i mitt svar til Live_life. Det med hjemmesiden var faktisk et reelt tips, men desverre dreit jeg meg ut med å i farten feiltolke en emailadresse som hjemmeside. Dette er utrykkelig forklart og BEKLAGET i den aktuelle tråden.

3. Med hvilken rett hevder du å spesifisere hvordan jeg skal beklage min fremferd ovenfor Live_life? Hvorfor er det ikke godt nok for deg at jeg beklaget offentlig. Live_life har til og med svarte meg på det i den aktuelle tråden. Kanskje jeg burde invitere media og live_life på en forsoningsmiddag med Dopapiret og alle andre forummedlemmer som vitner i fall noen andre skal komme i ettertid å diktere hvordan jeg burde ha gjort det.

4. Hvordan i himmelens navn mener du at du er noe særlig bedre forummedlem når du presterer å henger ut andre medlemmer på side 7 i en tråd som nå er på over 17 sider uten å informere de aktuelle slik at de kan gi et tilsvar?? Tror du virkelig jeg hadde hatt ork og tid til å lese gjennom hele denne tråden og oppdaget at jeg blir hengt ut som mobber etter over en uke uten nettilgang?

Du forfekter jo selv nettettikett her uten å vise det minste vilje til å følge det!

Sitat: dopapiret


Quote:
"When someone makes a mistake -- whether it's a spelling error or a spelling flame, a stupid question or an unnecessarily long answer -- be kind about it. If it's a minor error, you may not need to say anything. Even if you feel strongly about it, think twice before reacting. Having good manners yourself doesn't give you license to correct everyone else. If you do decide to inform someone of a mistake, point it out politely, and preferably by private email rather than in public. Give people the benefit of the doubt; assume they just don't know any better. And never be arrogant or self-righteous about it.



Dopapiret:
Vær så snill å feie opp glassbitene ved din egen dør!!




Soon Bikes 650B Paragraph 2a ICON_SMILE
Merida Scultura SL Team
Ghost RT Lector WC
Re: Mobbing på terrengsykkel.no [Re: larsb] #1105520 31/01/2011 15:09
Registrert: Aug 2007
Innlegg: 2,444
D
DagRS Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
D
Registrert: Aug 2007
Innlegg: 2,444
Sitat: larsb
Jeg har i noen år vært verneombud på jobben. Det er jeg forøvrig ikke lenger, bare som en kommentar.

Det har hvert år blitt gjennomført anonyme arbeidsmiljøundersøkelser. I gjennomgangen av dem i ettertid har det på en avdeling hvert år kommet fram at noen kjenner til mobbing av andre på vår arbeidsplass. Det er imidlertid ingen som noensinne har svart at de føler seg mobbet. Dette har vært forsøkt avdekket i samtaler avdelingsvis. Men de som har opplevd mobbing har holdt like taust som de som har mobbet og de som har blitt mobbet. Spørsmålet i undersøkelsen har blitt stilt som et åpent spørsmål uten noen definering av begrepet mobbing. Samtalene har på samme måte vært åpne. Ingen "Hvem blir mobbet/Hvem mobber" men rettet mor miljø, samhandling osv.

Om ikke annet har dette gitt verneombud, avdelingsleder og HR en del tid til felles refleksjoner rundt hva mobbing er. Det er klart at man ikke uten videre kan avfeie at det skjer mobbing selv om mobbere og mobbete benekter det. På den andre sida er det også helt klart at ikke alle legger samme betydning i begrepet mobbing.

Og nå er de svarene vi ikke ble kloke på noen andres ansvar.


LarsB


Dette er veldig i tråd og samsvar med det vi fant når vi hadde mobbing/trakasseringsundersøkelser på midten av 90 tallet. Veldig mange hadde sett og observert mobbing/trakassering, men få hadde opplevd dette selv.

Noe av forklaringen kan ligge i at en som er utsatt for mobbing ikke selv vil definere seg som et offer og dermed velger bort tankegangen for å slippe å være "den svake".

I andre tilfeller ser ikke "offeret" at de blir utsatt for mobbing eller trakassering fordi konteksten er feil.

Et eksempel fra en av undersøkelsene vi gjorde kan eksemplifisere det siste. Vi gjorde en undersøkelse om seksuell trakassering på en mellomstor mannsdominert arbeidsplass på vestlandet.

Et av spørsmålene var om hun/han hadde opplevd uønsket seksuell oppmerksomhet på arbeidsplassen. Vedkommende svarte nei.

Lenger nede på spørreskjemaet spurte vi om han/hun hadde opplevd uønsket seksuell oppmerksomhet på jobbens tilstelninger/reiser etc.
Da var svaret ja.

Ved nærmere presisering viste det seg at en av hennes sjefer hadde gjort alvorlige forsøk på å ha sex med henne på et julebord (beskrivelsen lignet veldig på et voldteksforsøk).
Hun bortforklarte det hele med at sjefen var full.

Hvilke mekanismer kan ligge bak en slik bortforklaring?
De er uansett sterke og har tydeligvis en funksjon....


"A true friend is one who overlooks your failures and tolerates your success."
~ Doug Larson



Re: Mobbing på terrengsykkel.no [Re: gunner_one] #1105528 31/01/2011 15:28
Registrert: May 2005
Innlegg: 6,510
Vanilla Ninja Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: May 2005
Innlegg: 6,510
Sitat: gunner_one

Jeg må nok også gratulere dopapiret med å sannsynligvis fjerne en mobber fra styrevervet i den lokale sykkelklubben da jeg nok ikke kan fortsette mitt tillitsverv med å ha mobbeanklager på meg.


Nå skal jeg ikke bagatellisere Dopapirets uttalelser i denne tråden, men om det er så enkelt å fjerne styremedlemmer i din lokale sykkelklubb bør dere kanskje gå deres egne rutiner etter i sømmene.

Å frata noen et verv på bakgrunn av mer eller mindre ubegrunnede påstander i et diskusjonsforum på internett synes meg å være både lettvint og en smule feigt.

Re: Mobbing på terrengsykkel.no [Re: Vanilla Ninja] #1105533 31/01/2011 15:55
Registrert: Jun 2006
Innlegg: 4,910
Kjartandaddy Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Jun 2006
Innlegg: 4,910
Jeg håper og tror det er ironi i meldingen hans.


Big wheels keep on turning
Side 17 av 19 1 2 15 16 17 18 19

Moderator  support