Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 14 av 19 1 2 12 13 14 15 16 18 19

Mobbing på terrengsykkel.no

Re: Mobbing på terrengsykkel.no [Re: Raskall] #1104840 30/01/2011 09:53
hårfin Offline
Ringrev
Ringrev
Hey! Du har tatt vekk de nøye plasserte ICON_SMILE!!!

ICON_LAUGH

Wish it * dream it * do it
Re: Mobbing på terrengsykkel.no [Re: polkaDOT] #1104845 30/01/2011 09:58
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy
Sitat: polkaDOT

Og ofte blir det alle mot enten deg, eller supernalle.

"Alle" betyr vel ikke her "alle forummedlemmene", antar jeg.

Re: Mobbing på terrengsykkel.no [Re: Raskall] #1104849 30/01/2011 10:00
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: Raskall
Ofte har det hjulpet å ikke lese så mye mer enn det som faktisk står skrevet.

Jeg er imponert over at dere har skjønt dette vesentlige poenget som enkelte med mange års fartstid her inne fremdeles ikke har fått med seg.

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Mobbing på terrengsykkel.no [Re: GeirK] #1104852 30/01/2011 10:05
R
Raskall Offline
More than words
More than words
R
Sitat: GeirK
Sitat: Raskall
Ofte har det hjulpet å ikke lese så mye mer enn det som faktisk står skrevet.

Jeg er imponert over at dere har skjønt dette vesentlige poenget som enkelte med mange års fartstid her inne fremdeles ikke har fått med seg.

For min del så kan det kanskje skyldes et par tiår med fartstid på web-forumenes forløper Usenet (også kjent som news). Selv om jeg er fersk på terrengsykkel.no så har jeg vært ute en vinternatt før.

Re: Mobbing på terrengsykkel.no [Re: GeirK] #1104863 30/01/2011 10:36
SimonS Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Jeg godtar ikke urettferdige beskyldninger, og de som har et problem med det, bør slutte å komme med urettferdige beskyldninger.

Der ligger vi nok på samme linja,er etter min mening alt for mange som henger seg opp i en enkelt hendelse,for deretter å prøve å tillegge noen andre en negativ egenskap knyttet til akkurat den hendelsen.

Så har man også den typen diskusjon der man har bestemt seg for hva som er rett på forhånd,og bare slenger ut noe uten dekning.

Noe av det morsomste jeg vet er når folk kommer med utsagn om at "maten er blitt så dyr/dyrere"

Jeg bruker å svare følgende: Mener du i kroner og øre,eller mener du i forhold til hva man tjener i Norge?

Mener du i kroner og øre er jeg enig,men hvis det er snakk om hvor mange % av inntekten vi nordmenn bruker i snitt på mat nå i forhold til tidligere, så tar du nok feil.

Like moro hver gang når folk henger seg opp i "så tar du nok feil"

Vintage mtb,ikke noe annet
Spotify link:Trance and more..
Re: Mobbing på terrengsykkel.no [Re: Stein] #1104866 30/01/2011 10:42
polkaDOT Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Stein
Sitat: polkaDOT

Og ofte blir det alle mot enten deg, eller supernalle.

"Alle" betyr vel ikke her "alle forummedlemmene", antar jeg.

Nei.

Ride your bike, and be happy!

Team Ibis / Probike

Re: Mobbing på terrengsykkel.no [Re: SimonS] #1104873 30/01/2011 10:59
jrm Offline
Sitat: snikkarboa

Noe av det morsomste jeg vet er når folk kommer med utsagn om at "maten er blitt så dyr/dyrere"

Jeg bruker å svare følgende: Mener du i kroner og øre,eller mener du i forhold til hva man tjener i Norge?

Mener du i kroner og øre er jeg enig,men hvis det er snakk om hvor mange % av inntekten vi nordmenn bruker i snitt på mat nå i forhold til tidligere, så tar du nok feil.

Du har nok rett men hvor har du tall fra?

Aut regem aut fatuum nasci oportet.
Re: Mobbing på terrengsykkel.no [Re: jrm] #1104882 30/01/2011 11:18
SimonS Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

*I 1958 brukte en gjennomsnittshusholdning 40 prosent av budsjettet til matvarer og 13 prosent på klær og sko. Utgiftsandelen til mat og drikke har sunket, og i perioden 2006-2008 brukte en husholdning godt og vel 10 prosent til mat og 5,3 prosent av budsjettet til klær og sko.

http://www.ssb.no/varehandel/

Redigert av snikkarboa; 30/01/2011 11:28.

Re: Mobbing på terrengsykkel.no [Re: SimonS] #1104888 30/01/2011 11:33
jrm Offline
Denne oversikten kjenner jeg til. Jeg lurte på om du hadde tall for andre land.

Re: Mobbing på terrengsykkel.no [Re: SimonS] #1104890 30/01/2011 11:38
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Like moro hver gang når folk henger seg opp i "så tar du nok feil"

Dette er det mye i. Selv er jeg slik at jeg ikke vil mene noe om noe jeg kan vite. Jeg regner ut, søker på Google og prøver så langt som mulig å komme til bunns i det jeg lurer på. Så virker det på meg som om noen mennesker er helt motsatt. De vil ikke vite noe om det de mener noe om - være i fred med meningene sine, liksom.

I dag tidlig hadde jeg en diskusjon med min svigermor, som mente at der de bor i Nord-Trøndelag hadde det vært en spesielt snørik desember. Jeg stilte meg tvilende til dette siden det var lange kuldeperioder uten nedbør. Selv etter at yr.no avslører at desembernedbøren der de bor var halvparten av normalen, mener hun at akkurat innenfor skigarden der de bor, gjelder ikke dette.

Det føltes akkurat som å diskutere med enkelte her inne.

- Robert Green Ingersoll
Re: Mobbing på terrengsykkel.no [Re: jrm] #1104892 30/01/2011 11:50
SimonS Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: jrm
Denne oversikten kjenner jeg til. Jeg lurte på om du hadde tall for andre land.

Nei.
Har ikke giddet å sette meg inn i hvordan det er i andre land,da diskusjoner om det temaet med meg som deltaker utelukkende har dreid seg om norske forhold.

Men det hadde jo vært interessant å se de tallene,særlig med tanke på situasjonen i enkelte land.

Sitat: Aljazeera news/africa
The recent protests in Tunisia follow hot on the heels of unrest in the region since mid-December 2010 over rising food prices and youth unemployment. In Algeria, protests also broke out this month over price hikes in sugar, milk and flour and resulted in the death of 5 people. Al Jazeera reported that youths were heard chanting ‘bring us sugar’ and demonstrators broke into warehouses to steal sacks of flour in protest against food prices, which had risen between 20 and 30 percent in the first week of January. In a bid to calm the protesters, the Algerian government imposed urgent cuts on import duties and taxes to help bring down food costs and states that it has now “turned the page” on the nationwide food riots.

Re: Mobbing på terrengsykkel.no [Re: SimonS] #1104897 30/01/2011 11:58
jrm Offline

Nei.
Har ikke giddet å sette meg inn i hvordan det er i andre land,da diskusjoner om det temaet med meg som deltaker utelukkende har dreid seg om norske forhold.

Men det hadde jo vært interessant å se de tallene,særlig med tanke på situasjonen i enkelte land.

Jeg har ikke klart å finne en slik oversikt selv. Det er en slik oversikt som er avgjørende for å kunne si IMHO at maten i Norge er dyr eller billig (hvis man ser bort fra kvaliteten).

Re: Mobbing på terrengsykkel.no [Re: GeirK] #1104901 30/01/2011 12:08
Laxeluz Offline
Doktor, har jeg fått luz på laxen min?
Doktor, har jeg fått luz på laxen min?
I dag tidlig hadde jeg en diskusjon med min svigermor, som mente at der de bor i Nord-Trøndelag hadde det vært en spesielt snørik desember. Jeg stilte meg tvilende til dette siden det var lange kuldeperioder uten nedbør. Selv etter at yr.no avslører at desembernedbøren der de bor var halvparten av normalen, mener hun at akkurat innenfor skigarden der de bor, gjelder ikke dette.

Kan ikkje begge har rett då? Det er jo ikkje heilt uvanleg med lokalt store forskjellar i nedbørsmengde. Og kor mykje snø det vert av ein gitt mengde nedbør avhenger jo av kva type snø det kjem som.

Andreas Tveit
Re: Mobbing på terrengsykkel.no [Re: GeirK] #1104902 30/01/2011 12:09
mtbmaniac Online
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Kanskje det hun prøvde å si er at hun opplever at vinteren er mer vanskelig for henne enn tidligere.

Det er ikke alltid man har særlig å vinne på å kjempe en kamp for å vinne samtalen eller få gjennom en riktighet.

Redigert av mtbmaniac; 30/01/2011 12:10.
Re: Mobbing på terrengsykkel.no [Re: jrm] #1104904 30/01/2011 12:17
polkaDOT Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Nei.

Jeg vet at ofte for å sammenligne slike forhold bruker man å sammenligne hvor lenge man trenger å jobbe for å tjene nok for å kjøpe brød.
Det som er dumt er jo at feks her i Norge selger man vanligvis ikke brød på kilo. Og hvilket brød man skal sammenligne.

Anyway, her i Norge trenger du ikke jobbe særlig lenge for å ha tjent det det koster for 1 kg brød. Mens i andre land kan det være veldig mye dyrere. Hvis jeg ikke husker, så måtte du jobbe nærmere 30 minutter for å kjøpe 1 kg brød i Chile.
Jeg har ikke klart å finne en slik oversikt selv. Det er en slik oversikt som er avgjørende for å kunne si IMHO at maten i Norge er dyr eller billig (hvis man ser bort fra kvaliteten).

Redigert av polkaDOT; 30/01/2011 12:18.

Ride your bike, and be happy!

Team Ibis / Probike

Re: Mobbing på terrengsykkel.no [Re: Laxeluz] #1104905 30/01/2011 12:19
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: Laxeluz

Kan ikkje begge har rett då? Det er jo ikkje heilt uvanleg med lokalt store forskjellar i nedbørsmengde. Og kor mykje snø det vert av ein gitt mengde nedbør avhenger jo av kva type snø det kjem som.

Hun mener at statistikken godt kan gjelde naboene 500 meter unna, men ikke hos dem. Det skal godt gjøres å finne dobling av snømengde innenfor så små områder, tror jeg.

- Robert Green Ingersoll
Re: Mobbing på terrengsykkel.no [Re: GeirK] #1104906 30/01/2011 12:24
progres Offline
Besatt
Besatt
Hun kan ha rett. Her lokalt har vi utrolig markante, topografibetingede skiller i nedbørsmengden. Jeg skal ikke mer enn en km avgårde før vi snakker om 1/2 snemengde.

men uansett: mtbmaniac har jo et godt poeng. Kanskje svigemor egentlig formidler et savn av besøk og behov for måkehjelp fra sin svigersønn

Redigert av progres; 30/01/2011 12:25.
Re: Mobbing på terrengsykkel.no [Re: mtbmaniac] #1104907 30/01/2011 12:24
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: mtbmaniac

Kanskje det hun prøvde å si er at hun opplever at vinteren er mer vanskelig for henne enn tidligere.

I såfall burde hun si det og ikke satse på at jeg skal kunne gjette det.

Det er ikke alltid man har særlig å vinne på å kjempe en kamp for å vinne samtalen eller få gjennom en riktighet.

Nei, men jeg har personlig mye å vinne på å vite fremfor å mene.

De irrelevante diskusjonene du snakket om at jeg til stadighet deltar i, er de irrelevante for:

a) meg?
b) deg?

- Robert Green Ingersoll
Re: Mobbing på terrengsykkel.no [Re: GeirK] #1104908 30/01/2011 12:29
P
P_Dalen Offline
Veteran
Veteran
P
I dag tidlig hadde jeg en diskusjon med min svigermor, som mente at der de bor i Nord-Trøndelag hadde det vært en spesielt snørik desember.

Jeg merker at jeg får en viss sympati med svigermor.

Mener å huske at det var hun som dristet seg til med en udokumentert bemerkning om salt i suppa for en tid tilbake også...

Re: Mobbing på terrengsykkel.no [Re: GeirK] #1104909 30/01/2011 12:34
Dan Offline
More than words
More than words

Variant 1:
-Det er uvanlig mye snø her i år.
-Nei, ifølge meteorologisk institutt så er det mindre enn vanlig.
-De tar feil, det er mer en vanlig.
-Jeg tror mer på meteorologene enn på din synsing.
-Det er jeg som bor her så dette vet jeg bedre enn deg.
-Din uvitenskapelige tilnærming kan du holde for deg selv.
-Mobbing!

Variant 2:
-Javel? Det er i hvert fall ikke slik det føles.
-Neivel, men da kan vi i hvert fall være enige i det, at du opplever det som mer snø enn vanlig. Hvordan går det med snømåkingen da, tyngre enn vanlig?
-Ja, kunne du ta en tur forbi her? Jeg har bakt.

Jeg tror kanskje at variant 2 er å foretrekke, selv om ingen sitter igjen med det siste ordet om hva som er den objektive virkeligheten. Og ja, variant 2 krever at begge to gir seg. Ikke bare at svigersønnen gir seg. Så kan hver og en se hvordan denne lille analogien kan brukes på denne og andre tråder.

Re: Mobbing på terrengsykkel.no [Re: progres] #1104910 30/01/2011 12:34
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: progres

men uansett: mtbmaniac har jo et godt poeng. Kanskje svigemor egentlig formidler et savn av besøk og behov for måkehjelp fra sin svigersønn

Svigerfar har traktor m/ fres.

Jeg lurer på hva det skjulte budskapet er når hun irettesetter meg for at jeg ikke måker snø av verandaen fordi det ødelegger dekket, til tross for at jeg har hentet inn ekspertuttalelse om at så ikke er tilfelle og forklarer at snøen isolerer for rommene som ligger under takterassen. Jeg er skikkelig dårlig på slik gjetning. Det samme ser jeg hos forumdeltakere som prøver å gjette på hva jeg mener.

- Robert Green Ingersoll
Re: Mobbing på terrengsykkel.no [Re: P_Dalen] #1104915 30/01/2011 12:39
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sympatiserer med hvem du vil. Jeg finner meg ikke i at noen som ikke vet hva de snakker om beskylder meg for ting jeg ikke gjør.

- Robert Green Ingersoll
Re: Mobbing på terrengsykkel.no [Re: Dan] #1104916 30/01/2011 12:40
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Svigerfar, som brøytet, var enig med meg, men hans stemme teller heller ikke.

- Robert Green Ingersoll
Re: Mobbing på terrengsykkel.no [Re: GeirK] #1104918 30/01/2011 12:44
mtbmaniac Online
Søk hjelp!
Søk hjelp!

De irrelevante diskusjonene du snakket om at jeg til stadighet deltar i, er de irrelevante for:

a) meg?
b) deg?

som svart deg på PM igår.

du er åpenbart dyktig og intelligent, så jeg sier dette med ytterste respekt. meget mulig at du føler at det er relevant for deg å "vinne diskusjoner" i offentlighet med folk som åpenbart er på et annet nivå enn deg. men hvorfor kjempe disse kamper? hvorfor ikke velge noen på ditt nivå? hvorfor slåss mot frisører, asfaltleggere og barneskolelærere (og rektorer)? tenk hva du kunne fått til om du brukte denne energien konstruktivt, definert som kamper der du faktisk kunne bringe verden videre. eller er du bare i kampen for kampens skyld, uansett om motparten ikke egentlig ønsker kjempe?

Redigert av mtbmaniac; 30/01/2011 12:45.
Re: Mobbing på terrengsykkel.no [Re: GeirK] #1104919 30/01/2011 12:46
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Sitat: progres

Svigerfar har traktor m/ fres.

Jeg lurer på hva det skjulte budskapet er når hun irettesetter meg for at jeg ikke måker snø av verandaen fordi det ødelegger dekket, til tross for at jeg har hentet inn ekspertuttalelse om at så ikke er tilfelle og forklarer at snøen isolerer for rommene som ligger under takterassen. Jeg er skikkelig dårlig på slik gjetning. Det samme ser jeg hos forumdeltakere som prøver å gjette på hva jeg mener.

Har lignende folk i svigerfamilien. Har for lengst slutet å lure på hva som kan være det skjulte budskapet. Jeg er rett og slett ikke interessert i å få høre i etterkant: "ja men, du kunne/burde ha skjønt at.....". Er det noe de vil så får de bare si fra eller spørre.

Re: Mobbing på terrengsykkel.no [Re: Dan] #1104920 30/01/2011 12:48
Amou Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: Dan

Variant 1:
-De tar feil, det er mer en vanlig.
-Jeg tror mer på meteorologene enn på din synsing.
-Det er jeg som bor her så dette vet jeg bedre enn deg.
-Din uvitenskapelige tilnærming kan du holde for deg selv.
-Mobbing!

Variant 2:
-Javel? Det er i hvert fall ikke slik det føles.
-Neivel, men da kan vi i hvert fall være enige i det, at du opplever det som mer snø enn vanlig. Hvordan går det med snømåkingen da, tyngre enn vanlig?
-Ja, kunne du ta en tur forbi her? Jeg har bakt.

Jeg tror kanskje at variant 2 er å foretrekke, selv om ingen sitter igjen med det siste ordet om hva som er den objektive virkeligheten. Og ja, variant 2 krever at begge to gir seg. Ikke bare at svigersønnen gir seg. Så kan hver og en se hvordan denne lille analogien kan brukes på denne og andre tråder.

Jeg er enig med deg i at variant 2 er den beste løsningen, men jeg tror ikke det er i Geirk sin natur å tenke slik.
Hadde en diskusjon med Baronkanon her for en stund siden angående best måte å vaske kjede og drivverk på. Da kommer Geirk med sin subjektive oppfattelse av at det å bruke mye tid på å gjøre rent slikt er borkaset med tid... Det var ikke det jeg var interessert i. Det er en typisk Geirk bemerkning. Hadde han hatt noen gode råd å komme med hadde jeg satt pris på det, hvis ikke så kunne han latt være å kommentere.
Jeg oppfater ikke Geirk som en mobber, men en som elsker å kverulere og provosere. Det er for meg nesten like ille.

Flyt & Nyt
Re: Mobbing på terrengsykkel.no [Re: GeirK] #1104921 30/01/2011 12:48
jrm Offline

Nei, men jeg har personlig mye å vinne på å vite fremfor å mene.

Du mener/tror at Gud finnes men du vet ikke om han finnes og du har absolutt ingen vitenskapelige bevis på han finnes. Bør du ikke være mer konsekvent og være ateist?

Re: Mobbing på terrengsykkel.no [Re: Amou] #1104923 30/01/2011 12:53
Dan Offline
More than words
More than words
Sitat: Amou
Hadde en diskusjon med Baronkanon her for en stund siden angående best måte å vaske kjede og drivverk på. Da kommer Geirk med sin subjektive oppfattelse av at det å bruke mye tid på å gjøre rent slikt er borkaset med tid... Det var ikke det jeg var interessert i.

Det blir et litt fattig forum hvis ikke man skal kunne komme med alternative løsninger selv om det ikke er et direkte svar på spørsmålet. Når det gjelder kjedevask så er spørsmålet "hvordan vasker jeg best kjedet" egentlig to helt forskjellige spørsmål, nemlig "hvordan får jeg kjedet mitt blankt og fint" og "hvordan får jeg best funksjon på kjedet mitt". Hvis man skriver det første spørsmålet og får svar på det tredje når man egentlig søkte svar på det andre så må man jo ikke bli irritert av den grunn.

Re: Mobbing på terrengsykkel.no [Re: GeirK] #1104925 30/01/2011 13:02
progres Offline
Besatt
Besatt

Jeg lurer på hva det skjulte budskapet er når hun irettesetter meg for at jeg ikke måker snø av verandaen fordi det ødelegger dekket

jeg tror sannelig vi skal skaffe svigermor en PC og en brukerkonto her på forumet slik at vi kan få ryddet opp i eventuelle uklarheter. Svigerfar og -sønn er tydeligvis tuppet ut og underkjent inntil videre.

Denne tråden har ellers vært en helt ok etter min mening, og som så mange ganger tidligere så handler det kanskje ikke bare om rettskriving / om rohloff's fortreffelighet etc etc men like mye om noen basale og grunnleggende forskjeller forumbrukerne imellom ift verdisyn, adferdsmønster og holdninger. So be it!

Ellers så har jeg brukt helga til min daglige "tour of global warming" - dvs 12-15 km scootertur kombo hundeluftetur komboo vedhentetur. Så har jeg lest frode skarsteins biografi om helge ingstad og startet på asbjøn jaklin's "isfront". Og jeg har lært to ord bort til mister Kjosavik. Ikke verst.

Re: Mobbing på terrengsykkel.no [Re: jrm] #1104926 30/01/2011 13:03
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Du mener/tror at Gud finnes men du vet ikke om han finnes og du har absolutt ingen vitenskapelige bevis på han finnes. Bør du ikke være mer konsekvent og være ateist?

Kristendommen er basert på at man tror. I det man vet, tror man ikke. Og hvis Gud finnes, skapte han vitenskapen eller bevismaterialet om du vil. Da blir bevismaterialet for eller i mot ugyldig.

- Robert Green Ingersoll
Side 14 av 19 1 2 12 13 14 15 16 18 19

Moderator  support