Noen som kan hjelpe med tips til frontgiret, hvor jeg nå vurderer et XO gir, men jeg ser det finnes i flere utgaver.
Sram X.0 10SPD Front Derailleur Hi Clamp er den jeg vurderer, men jeg er usikker på hva SPD betyr og dette er riktige "versjon"? Hi Clamp er riktig og den er dual-pull som er det jeg er ute etter.
SPD er forkortelse for: "Speed" 10 SPD (speed) = 10 gir
"The Blur XC Carbon requires a bottom swing (high clamp), top pull, 34.9mm front derailleur. Both SRAM and Shimano make models that work. Note that all of our other bikes use a different style derailleur (top swing), so this part will not transfer from another one of our bikes."
Husk at de hvite veier ca. 20 gram mer per felg p.g.a. lakken.
Det er jeg klar over, men det er verd det! 40 gram fra eller til spiller ingen rolle. Mitt oppsett blir uansett ikke med mål om at alt skal bli lettes mulig.
Kvite felger er raft. Jeg fikk bygget et sett med kvite Crest i fjor vinter og de har holdt seg kjempefine, selv om Ole mente de kunne bli ripete og stygge. Funker som fjell og.
Kvite felger er raft. Jeg fikk bygget et sett med kvite Crest i fjor vinter og de har holdt seg kjempefine, selv om Ole mente de kunne bli ripete og stygge. Funker som fjell og.
Tror også det blir en rå kombo med rammens signalrøde look med hvit tekst. Gaffelen er også hvit, så dette skaper et god dynamikk. Heldigvis har jeg ikke noe bling-bling ellers, så alt fokuset blir på sykkelen i sin helhet. Starter vel å bygge sykkel i julen
mvh. Klaus A.
Byggeb. - SC Blur XCC - ulån av styrelagerverktøy?
[Re: Klaus A.]
#107897130/11/201017:40
Hei. I jula skal jeg begynne å sette sammen sykkelen, og styrelageret og gaffelen skal først inn. Derfor lurte jeg på om noen har, og har så lyst til å låne bort et styrelagerverktøy i romjulen?
Jeg holder til i Drammen/ Lier.
mvh. Klaus A.
Re: Byggeb. - SC Blur XCC - ulån av styrelagerverktøy?
#108369510/12/201019:09
Da begynner vi å sette sammen sykkelen. Regner med at styrelager og gaffel er på plass til uken, og da begynner bilder å komme. Venter vel bare på mekkestativet...
mvh. Klaus A.
#109293307/01/201105:39
Gleder meg til bilder. Som du kanskje har fått med deg vil jeg også traktere en rød slik denne sesongen. Rammen ligger der fin og venter. Veier 2112 gram i str. L for øvrig. Venter noen pakker utover. Snart bygging :-)
Gleder meg til bilder. Som du kanskje har fått med deg vil jeg også traktere en rød slik denne sesongen. Rammen ligger der fin og venter. Veier 2112 gram i str. L for øvrig. Venter noen pakker utover. Snart bygging :-)
Utrolig bra! Nei, det hadde jeg ikke fått med meg. Har vært litt lite her inne de siste mnd. sykt mye å gjøre på jobb. Fikk mekkestativet i dag, så da er alt klart. Får hjelp av Høydahl sport til å kutte gaffel og få på plass styrelageret - har ikke verktøyet.
mvh. Klaus A.
#109531312/01/201108:48
SPD er forkortelse for: "Speed" 10 SPD (speed) = 10 gir
"The Blur XC Carbon requires a bottom swing (high clamp), top pull, 34.9mm front derailleur. Both SRAM and Shimano make models that work. Note that all of our other bikes use a different style derailleur (top swing), so this part will not transfer from another one of our bikes."
Noen som vet om det finnes et framgir fra Dura Ace som passer?
Ramma trenger top pull, så da må man på med en Speen-adapter eller liknende. Satt opp broderns sykkel (HT) med Red+Speen og X0-twister og det står ikke tilbake for noe annet funksjonsmessig. Kjennes kanskje ikke fullt så robust ut som XTR, men så sparer man vel ~70g.
Da var vi endelig i gang. I dag fikk jeg hjelp av Morten på Høydalh S. med å sette på styrelageret, navlageret, stem og kutte gaffel. Jeg stod som en god lærling og fulgte ivrig med for å lære.
Jeg likte løsningen for HOPE styrelageret ift. at det skal skrus fast og ikke bankes ned.
Så dermed har vi kommet slå langt, og mer blir montert til helgen tenker jeg.
Takk for positive vibber folkens. Er litt spent selv. Skal bruke litt tid til lørdag for å få på noen flere komp.
Ettersom jeg er relativt fersk i sammensetningsgamet, må jeg jo spørre: Hva er beste rekkefølge for videre montasje? Alt skal på, men det er sikkert en "smarteste" vei frem mot ferdig sykkel. Noen tips?
Tja, greit å sette på styret så man har noe å henge gir og bremser på før man begynner å montere dem på ramme of gaffel. Ja, og så er det lurt å få på gir og krank før du monterer kjedet;)
Ordentlig rå sykkel, forresten! Ligger høyt oppe på rittsykkellista mi i hvert fall.