|
|
Mobbing på terrengsykkel.no
|
Re: Mobbing på terrengsykkel.no
[Re: Brusdalen]
#1103822
28/01/2011 11:55
|
Registrert: Oct 2004
Innlegg: 5,421
kjerts
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Registrert: Oct 2004
Innlegg: 5,421 |
Nå vil jeg påpeke at det er den som blir mobbet som setter grensen for hva som er mobbing  Selv om det på ingen måte henger på greip og alle andre ser på det som konstruktiv kritikk som knapt har gjentatt seg?
|
|
|
Re: Mobbing på terrengsykkel.no
[Re: kjerts]
#1103832
28/01/2011 12:04
|
Registrert: Aug 2009
Innlegg: 2,402
Brusdalen
Ivrig
|
Ivrig
Registrert: Aug 2009
Innlegg: 2,402 |
Nå vil jeg påpeke at det er den som blir mobbet som setter grensen for hva som er mobbing  Selv om det på ingen måte henger på greip og alle andre ser på det som konstruktiv kritikk som knapt har gjentatt seg? Ja!
|
|
|
Re: Mobbing på terrengsykkel.no
[Re: Brusdalen]
#1103833
28/01/2011 12:09
|
Registrert: Oct 2004
Innlegg: 5,421
kjerts
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Registrert: Oct 2004
Innlegg: 5,421 |
Trist.. Man opplever kanskje at rådgiver, sykesøster og HMS-leder mobber de, også?
|
|
|
Re: Mobbing på terrengsykkel.no
[Re: kjerts]
#1103841
28/01/2011 12:19
|
Registrert: Aug 2009
Innlegg: 2,402
Brusdalen
Ivrig
|
Ivrig
Registrert: Aug 2009
Innlegg: 2,402 |
Trist.. Man opplever kanskje at rådgiver, sykesøster og HMS-leder mobber de, også? Er det en selvfølge at alle andre deler din oppfatning av virkeligheten? Jeg spør ikke fordi jeg vil sette deg fast eller vinne diskusjonen, men fordi jeg kanskje alltid har tatt feil, og har muligheten til å lære noe nytt ... 
|
|
|
Re: Mobbing på terrengsykkel.no
[Re: Raindog]
#1103842
28/01/2011 12:20
|
Registrert: Nov 2001
Innlegg: 20,607
Dan
More than words
|
More than words
Registrert: Nov 2001
Innlegg: 20,607 |
Nå vil jeg påpeke at det er den som blir mobbet som setter grensen for hva som er mobbing  Kanskje inne i sitt eget hode, men neppe i den virkeligheten han deler med omgivelsene. Hvis alt som av den enkelte kan oppfattes som mobbing skal sies å være mobbing så mister begrepet sin betydning, og da har man plutselig ikke et bra begrep for det som faktisk er mobbing. Jeg har ikke tenkt å gå på tå fordi noen er hårsåre og ikke har fått med seg normale omgangsformer hjemmefra. Det er ikke det samme som at jeg synes mobbing er greit. Nå er det veldig vanlig at mobberen ikke forstår at offeret opplever det som mobbing. Er det en mulighet, bør man avstå. Ja, la oss alle unngå sterke meninger, eller helst noen meninger i det hele tatt, siden hver mening kan antas å kollidere med noen andres meninger og disse andre kan da oppfatte dette som mobbing.
|
|
|
Re: Mobbing på terrengsykkel.no
[Re: Dan]
#1103844
28/01/2011 12:23
|
Registrert: Sep 2007
Innlegg: 11,443
Hæ?
Navnet skjemmer ingen.
|
Navnet skjemmer ingen.
Registrert: Sep 2007
Innlegg: 11,443 |
Brusdalen. Jeg føler at du mobber meg nå. Så da er jo det riktig, ikke sant. Gidder du å slutte med det?
Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM! Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
|
|
|
Re: Mobbing på terrengsykkel.no
[Re: Raindog]
#1103851
28/01/2011 12:32
|
Registrert: Aug 2002
Innlegg: 31,744
GeirK
More than words
|
More than words
Registrert: Aug 2002
Innlegg: 31,744 |
Hva om noen føler seg mobbet av at det opplyses om at bakdekket deres er montert feil vei?
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
Re: Mobbing på terrengsykkel.no
[Re: Brusdalen]
#1103852
28/01/2011 12:34
|
Registrert: Mar 2003
Innlegg: 8,715
M@rtin
MaBose Infotainment
|
MaBose Infotainment
Registrert: Mar 2003
Innlegg: 8,715 |
Er det en selvfølge at alle andre deler din oppfatning av virkeligheten? Haha. La oss si jeg er 6 år gammel og synes månen er laget av gulost. Så kommer det en voksen og deler ikke min oppfatning av virkeligheten. Mobbing!!! Martin
|
|
|
Re: Mobbing på terrengsykkel.no
[Re: GeirK]
#1103859
28/01/2011 12:39
|
Registrert: Oct 2007
Innlegg: 3,010
Espen J
Besatt
|
Besatt
Registrert: Oct 2007
Innlegg: 3,010 |
Litt begrensa med tid til å svare på ting nå, travel dag på skolen, men det kunne vært interessant å høre hva de egentlige forumsjefene (administratorne som de kalles) har å si om saken. Akkurat nå ser det ut som at GeirK og resten av den mafiaen der setter reglene for forumet..trist
Trønder osv
|
|
|
Re: Mobbing på terrengsykkel.no
[Re: M@rtin]
#1103860
28/01/2011 12:40
|
Registrert: Jun 2006
Innlegg: 4,910
Kjartandaddy
Besatt
|
Besatt
Registrert: Jun 2006
Innlegg: 4,910 |
Som 6-åringen av en kollega av meg oppgitt sa til moren sin: "Mamma, hvor fant du egentlig pappa!?!".
Big wheels keep on turning
|
|
|
Re: Mobbing på terrengsykkel.no
[Re: Espen J]
#1103862
28/01/2011 12:41
|
Registrert: Mar 2003
Innlegg: 8,715
M@rtin
MaBose Infotainment
|
MaBose Infotainment
Registrert: Mar 2003
Innlegg: 8,715 |
Akkurat nå ser det ut som at GeirK og resten av den mafiaen der setter reglene for forumet..trist Nå oppfatter jeg deg som minst like ille som det du bebreider andre her for. Martin
|
|
|
Re: Mobbing på terrengsykkel.no
[Re: M@rtin]
#1103865
28/01/2011 12:43
|
Registrert: Aug 2009
Innlegg: 2,402
Brusdalen
Ivrig
|
Ivrig
Registrert: Aug 2009
Innlegg: 2,402 |
Er det en selvfølge at alle andre deler din oppfatning av virkeligheten? Haha. La oss si jeg er 6 år gammel og synes månen er laget av gulost. Så kommer det en voksen og deler ikke min oppfatning av virkeligheten. Mobbing!!! Martin Så det er greit å drite ut et barn fordi det tar feil?
|
|
|
Re: Mobbing på terrengsykkel.no
[Re: M@rtin]
#1103866
28/01/2011 12:45
|
Registrert: Jun 2006
Innlegg: 4,910
Kjartandaddy
Besatt
|
Besatt
Registrert: Jun 2006
Innlegg: 4,910 |
Trist at en tråd om mulig mobbing på forumet skulle utvikle seg til nettopp mobbing.
Tror og håper at admin har stor takhøyde for friske diskusjoner her.
Big wheels keep on turning
|
|
|
Re: Mobbing på terrengsykkel.no
[Re: M@rtin]
#1103867
28/01/2011 12:45
|
Registrert: Oct 2007
Innlegg: 3,010
Espen J
Besatt
|
Besatt
Registrert: Oct 2007
Innlegg: 3,010 |
Når jeg får støtteerklæringer over PM fra folk som støtter min mening fullt ut, men som ikke orker å ta opp kampen mot GeirK på grunn av hans og andres diskusjonsteknikker her, får vi ikke et nyansert syn på dette uansett...Det mest korrekte her må vel være å få eierne av forumet til å komme med en kommentar? Hvis ikke er jeg tilbake om noen timer 
Trønder osv
|
|
|
Re: Mobbing på terrengsykkel.no
[Re: Brusdalen]
#1103868
28/01/2011 12:46
|
Registrert: Jun 2006
Innlegg: 4,910
Kjartandaddy
Besatt
|
Besatt
Registrert: Jun 2006
Innlegg: 4,910 |
Er det en selvfølge at alle andre deler din oppfatning av virkeligheten? Haha. La oss si jeg er 6 år gammel og synes månen er laget av gulost. Så kommer det en voksen og deler ikke min oppfatning av virkeligheten. Mobbing!!! Martin Så det er greit å drite ut et barn fordi det tar feil? Korrigering=utdriting? Håper du ikke har barn.
Big wheels keep on turning
|
|
|
Re: Mobbing på terrengsykkel.no
[Re: Espen J]
#1103870
28/01/2011 12:48
|
Registrert: Jun 2006
Innlegg: 10,633
perbl
More than words
|
More than words
Registrert: Jun 2006
Innlegg: 10,633 |
Det mest korrekte her må vel være å få eierne av forumet til å komme med en kommentar? Hvis ikke er jeg tilbake om noen timer Basert på at eierne/admins har fylt godt på med "skribenten mener..."-autokorrektur i oppsettet av forumet, anser jeg det nå også som rimelig bekreftet at de også er interessert i presist skriftspråk blant sykkelistene.
Per B.
|
|
|
Re: Mobbing på terrengsykkel.no
[Re: GeirK]
#1103871
28/01/2011 12:49
|
Registrert: May 2009
Innlegg: 5,422
Garpen
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Registrert: May 2009
Innlegg: 5,422 |
Hva om noen føler seg mobbet av at det opplyses om at bakdekket deres er montert feil vei? Tja, det kommer vel an på ... Mitt bakdekk er faktisk montert feil vei, og det er endatil riktig vei i henhold til hva jeg vil oppnå! Ville jeg følt meg mobbet om du påpekte det? Neppe, men det kommer vel litt an på hvordan ting ble sagt.
NOTS Vern om terrengsykling og meld deg inn du også! Salig er den som ikke har noe å si, men allikevel holder kjeft.
|
|
|
Re: Mobbing på terrengsykkel.no
[Re: Espen J]
#1103872
28/01/2011 12:50
|
Registrert: Jul 2010
Innlegg: 11,746
Raskall
More than words
|
More than words
Registrert: Jul 2010
Innlegg: 11,746 |
Akkurat nå ser det ut som at GeirK og resten av den mafiaen der setter reglene for forumet..trist
Hmm... Vet ikke om jeg liker hersketeknikker heller jeg da. Det som er sikkert er at det nå spikkes veldig mye fliser i denne tråden og den kommer til å dø ut ved at debattantene faller av jo større tråden blir. Alle kan være tjent med å a) utvikle litt tykkere hud b) tenke seg om et par ekstra ganger før man poster ting som egentlig ikke har noe med trådens tema å gjøre. Har man en replikk som egentlig ikke tilfører tråden noe som helst relevant så er det kanskje like greit å la være å poste? (og ja, det er nok mange som mener det singler i glass her nå)
|
|
|
Re: Mobbing på terrengsykkel.no
[Re: Brusdalen]
#1103873
28/01/2011 12:51
|
Registrert: Sep 2005
Innlegg: 14,817
EgilS
More than words
|
More than words
Registrert: Sep 2005
Innlegg: 14,817 |
Er det en selvfølge at alle andre deler din oppfatning av virkeligheten? Haha. La oss si jeg er 6 år gammel og synes månen er laget av gulost. Så kommer det en voksen og deler ikke min oppfatning av virkeligheten. Mobbing!!! Martin Så det er greit å drite ut et barn fordi det tar feil? Så hvis noen får påpekt at man tar feil så er det å drite ut noen? Da vil jeg si man sliter med å leve i et samfunn bestående av mer enn to personer.
|
|
|
Re: Mobbing på terrengsykkel.no
[Re: EgilS]
#1103875
28/01/2011 12:52
|
Registrert: Sep 2007
Innlegg: 11,443
Hæ?
Navnet skjemmer ingen.
|
Navnet skjemmer ingen.
Registrert: Sep 2007
Innlegg: 11,443 |
Faktisk sliter man hvis man er mer enn en ... 
Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM! Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
|
|
|
Re: Mobbing på terrengsykkel.no
[Re: perbl]
#1103876
28/01/2011 12:53
|
Registrert: Jun 2006
Innlegg: 10,633
perbl
More than words
|
More than words
Registrert: Jun 2006
Innlegg: 10,633 |
Basert på at eierne/admins har fylt godt på med "skribenten mener..."-autokorrektur i oppsettet av forumet, anser jeg det nå også som rimelig bekreftet at de også er interessert i presist skriftspråk blant sykkelistene. Æsj, den tok ikke denne.
Per B.
|
|
|
Re: Mobbing på terrengsykkel.no
[Re: Kjartandaddy]
#1103878
28/01/2011 12:53
|
Registrert: Aug 2009
Innlegg: 2,402
Brusdalen
Ivrig
|
Ivrig
Registrert: Aug 2009
Innlegg: 2,402 |
Korrigering=utdriting? Håper du ikke har barn. Så hvis noen får påpekt at man tar feil så er det å drite ut noen? Da vil jeg si man sliter med å leve i et samfunn bestående av mer enn to personer. Nei det er ikke det samme. Mener du også at det finnes flere måter å prate til barn/voksne/syklister på? Les det jeg skriver, og ikke det du tror jeg tenker 
Redigert av Brusdalen; 28/01/2011 12:56.
|
|
|
Re: Mobbing på terrengsykkel.no
[Re: perbl]
#1103880
28/01/2011 12:56
|
Registrert: Sep 2002
Innlegg: 1,229
Lenny
Veteran
|
Veteran
Registrert: Sep 2002
Innlegg: 1,229 |
Basert på at eierne/admins har fylt godt på med "skribenten mener..."-autokorrektur i oppsettet av forumet, anser jeg det nå også som rimelig bekreftet at de også er interessert i presist skriftspråk blant sykkelistene. Æsj, den tok ikke denne. Hahah ... Det var en snedig måte å lure seg unna en innrømmelse om skrivefeil på. (  , sånn for sikkerhets skyld. Man vil jo ikke tråkke noen på tærne her.)
"I'd take the awe of understanding over the awe of ignorance any day." - Douglas Adams
|
|
|
Re: Mobbing på terrengsykkel.no
[Re: Brusdalen]
#1103881
28/01/2011 12:56
|
Registrert: Sep 2007
Innlegg: 11,443
Hæ?
Navnet skjemmer ingen.
|
Navnet skjemmer ingen.
Registrert: Sep 2007
Innlegg: 11,443 |
Jeg leser nøyaktig det du skriver. Hva er det du IKKE skriver som tilsier at du ikke likestiller å drite ut noen med å korrigere et barns oppfattelse av månen med det eksempelet dit? Du skriver jo at du opplever det som om man driter ut et barn ved å korrigere barnets oppfattelse av månens substans!
Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM! Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
|
|
|
Re: Mobbing på terrengsykkel.no
[Re: Hæ?]
#1103884
28/01/2011 12:57
|
Registrert: Sep 2005
Innlegg: 14,817
EgilS
More than words
|
More than words
Registrert: Sep 2005
Innlegg: 14,817 |
Faktisk sliter man hvis man er mer enn en ... Jeg tenkte som så at for å drite ut en person må det være en å drite ham ut overfor. Eller?
|
|
|
Re: Mobbing på terrengsykkel.no
[Re: Lenny]
#1103886
28/01/2011 12:58
|
Registrert: Jun 2006
Innlegg: 10,633
perbl
More than words
|
More than words
Registrert: Jun 2006
Innlegg: 10,633 |
Hahah ... Det var en snedig måte å lure seg unna en innrømmelse om skrivefeil på. (  , sånn for sikkerhets skyld. Man vil jo ikke tråkke noen på tærne her.) Om du tror på meg eller ei får være opp til deg, men jeg tenkte faktisk å bruke den til å understreke det øvrige budskapet i posten  Sykklist, sykkelist Aha, det var s y k k e l i s t den ikke liker 
Per B.
|
|
|
Re: Mobbing på terrengsykkel.no
[Re: EgilS]
#1103887
28/01/2011 12:58
|
Registrert: Sep 2007
Innlegg: 11,443
Hæ?
Navnet skjemmer ingen.
|
Navnet skjemmer ingen.
Registrert: Sep 2007
Innlegg: 11,443 |
Ah ... jeg tenkte det var opp til personens egen opplevelse av noe utfra hva Brusdalen sier. Da holder det met et barn som mener månen er en gul ost, og en voksen som driter det ut. 
Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM! Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
|
|
|
Re: Mobbing på terrengsykkel.no
[Re: Raskall]
#1103890
28/01/2011 13:03
|
Registrert: Jul 2006
Innlegg: 4,939
progres
Besatt
|
Besatt
Registrert: Jul 2006
Innlegg: 4,939 |
Du har kanskje ikke vært lenge nok på forumet til å se det, men saken er at det oppstår nokså friske meningsutvekslinger med 5-6 ukers regelmessige intervaller sånn cirka. Slik som denne. For når forumet blir en kjedelig pertentlighet, når folk plages med å få tida til å gå - da våkner man til liv og opplever den ekte gleden man kan finne i litt dørslamring innimellom. Folk var sure her på forumet etter sist sommerferie eksempelvis , ved førjulstider etc etc. Jeg vil ikke påstå at noen her inne er hormonelle men tanken har slått meg.
jallefall. Finn heller fram popcornet og len deg tilbake mens det står på. Eller kast deg inn i det med fynd og klem - om du orker. Et "livate forum" kalles det også .
Redigert av progres; 28/01/2011 13:04.
|
|
|
Re: Mobbing på terrengsykkel.no
[Re: Hæ?]
#1103891
28/01/2011 13:04
|
Registrert: Aug 2009
Innlegg: 2,402
Brusdalen
Ivrig
|
Ivrig
Registrert: Aug 2009
Innlegg: 2,402 |
Ah ... jeg tenkte det var opp til personens egen opplevelse av noe utfra hva Brusdalen sier. Da holder det met et barn som mener månen er en gul ost, og en voksen som driter det ut. Det finnes flere enn en måte å gå fram for å fortelle et barn at månen ikke er en gul ost. En av disse kan helt sikkert bli oppfattet som mobbing!?
|
|
|
Re: Mobbing på terrengsykkel.no
[Re: progres]
#1103892
28/01/2011 13:07
|
Registrert: Jun 2006
Innlegg: 4,910
Kjartandaddy
Besatt
|
Besatt
Registrert: Jun 2006
Innlegg: 4,910 |
Du har kanskje ikke vært lenge nok på forumet til å se det, men saken er at det oppstår nokså friske meningsutvekslinger med 5-6 ukers regelmessige intervaller sånn cirka. Slik som denne. For når forumet blir en kjedelig pertentlighet, når folk plages med å få tida til å gå - da våkner man til liv og opplever den ekte gleden man kan finne i litt dørslamring innimellom. Folk var sure her på forumet etter sist sommerferie eksempelvis , ved førjulstider etc etc. Jeg vil ikke påstå at noen her inne er hormonelle men tanken har slått meg.
jallefall. Finn heller fram popcornet og len deg tilbake mens det står på. Eller kast deg inn i det med fynd og klem - om du orker. Et "livate forum" kalles det også . Så du mener dette er en PMS-tråd ;-)
Big wheels keep on turning
|
|
|
|
|