Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 4 av 19 1 2 3 4 5 6 18 19

Mobbing på terrengsykkel.no

Re: Mobbing på terrengsykkel.no [Re: Andreas83] #1103504 27/01/2011 20:50
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: Andreas83
Kan man ikke bare slutte å svare på det negative GeirK skriver?

Skriver jeg mye negativt?

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Mobbing på terrengsykkel.no [Re: Dan] #1103506 27/01/2011 20:53
oivindg Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Dan
Jeg tror det blir feil å si at GeirK driver med hersketeknikk, siden jeg ikke kan se at han har noen ambisjoner om å herske over noe eller noen.
Godt å få oppklart den misforståelsen. Noen av oss som ikke henger helt med i svingene får tydeligvis feil oppfatning av en del av GeirK sine innlegg.

Øivind

21:53
Ride a stiffee and feel the earth move | NOTS | Advarsel! Innlegget kan inneholde ironi.
Re: Mobbing på terrengsykkel.no [Re: GeirK] #1103517 27/01/2011 21:02
Espen J Offline
Besatt
Besatt
Hjelper lite med gode spiker om man ikke har anelse om hvordan man bygger et hus tydeligvis... okei...

Sitat: GeirK
Sitat: dopapiret
GeirK, nå er det på tide å våkne såpass til å forstå at verden ikke snurrer rundt deg.

Jeg er våken og forstår dette. Hva får deg til å tro at jeg har en slik oppfatning?

Du har fått det for deg at det er "livsviktig" å skrive korrekt uten skrivefeil. Andre er uenig, men du insisterer gang på gang. Det er viktig for deg tydeligvis, men det er så absolutt ingen naturlov.

Du syns rettskriving er superviktig, mange syns ikke det, dette er et sykkelforum, så gi F!

Gi F i å gjøre hva?

Gi F i å påpeke skrivefeil hvor det å påpeke skrivefeil ikke fører diskusjonen nærmere sitt egentlige mål, nemlig å få svar på det folk spør om...med mindre folk spør om hjelp til gramatikken sin, såpass burde du skjønne?!

Jeg syns forøvrig det er litt morsomt at på tross av GeirK's nesten perfekte gramatikk sliter han stort med å bli forstått... ICON_TONGUE

Her kommer konklusjonene flagrende uten ledsagelse av særlig mye fakta. Hva er det av det jeg sier du sliter med å forstå?

Det jeg sier er at jeg på tross av trådstarters, og andre dysletikeres skriveproblemer forstår jeg hva de tenker på og hvorfor rimelig umiddelbart. Jeg observerer derrimot at du etter x antall inlegg bare i denne debatten sliter med å få folk til å forstå din misjon med hvorfor vi skal ta denne rettskrivinga så inni H**** seriøst.

Trønder osv
Re: Mobbing på terrengsykkel.no [Re: Espen J] #1103536 27/01/2011 21:20
Morteen Offline
Avhengig
Avhengig
For sikkerhets skyld adopterte jeg en ny signatur fra et annet forum. thinking

Re: Mobbing på terrengsykkel.no [Re: oivindg] #1103566 27/01/2011 22:16
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: oivindg
Sitat: Dan
Jeg tror det blir feil å si at GeirK driver med hersketeknikk, siden jeg ikke kan se at han har noen ambisjoner om å herske over noe eller noen.
Godt å få oppklart den misforståelsen. Noen av oss som ikke henger helt med i svingene får tydeligvis feil oppfatning av en del av GeirK sine innlegg.

Hvis man mistolker min trang til å komme til bunns i saker og ting og virkelig få vite hva som er fakta, så er det lett å gå i den fella at jeg ønsker å "vinne" diskusjonen.

Som sagt - jeg liker helst å tape diskusjoner.

- Robert Green Ingersoll
Re: Mobbing på terrengsykkel.no [Re: Espen J] #1103574 27/01/2011 22:26
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Du har fått det for deg at det er "livsviktig" å skrive korrekt uten skrivefeil. Andre er uenig, men du insisterer gang på gang. Det er viktig for deg tydeligvis, men det er så absolutt ingen naturlov.

Hva hvis man kommuniserer med noen som synes det er viktig? Da er det fremdeles ikke viktig?

Gi F i å påpeke skrivefeil hvor det å påpeke skrivefeil ikke fører diskusjonen nærmere sitt egentlige mål, nemlig å få svar på det folk spør om...med mindre folk spør om hjelp til gramatikken sin, såpass burde du skjønne?!

Men når du påpeker at noen påpeker skrivefeil så fører DU diskusjonen nærmere sitt egentlige mål?

Det jeg sier er at jeg på tross av trådstarters, og andre dysletikeres skriveproblemer forstår jeg hva de tenker på og hvorfor rimelig umiddelbart. Jeg observerer derrimot at du etter x antall inlegg bare i denne debatten sliter med å få folk til å forstå din misjon med hvorfor vi skal ta denne rettskrivinga så inni H**** seriøst.

Å - så det er DET du tror jeg driver med. Jeg tror ikke jeg vil ta ansvar for de mistankene.

- Robert Green Ingersoll
Re: Mobbing på terrengsykkel.no [Re: Espen J] #1103576 27/01/2011 22:44
Vanilla Ninja Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Det jeg sier er at jeg på tross av trådstarters, og andre dysletikeres skriveproblemer forstår jeg hva de tenker på og hvorfor rimelig umiddelbart.

Er det bare dyslektikere som skriver feil?
Er det ingen slurvefeil som blir påpekt her inne?
Er det greit å skrive feil siden du likevel forstår hva de mener?

Re: Mobbing på terrengsykkel.no [Re: GeirK] #1103577 27/01/2011 22:46
Kjartandaddy Offline
Besatt
Besatt
Hvorfor skal man IKKE ta rettskriving seriøst? Hva ender vi opp med til slutt? Bits and bites?

Big wheels keep on turning
Re: Mobbing på terrengsykkel.no [Re: Kjartandaddy] #1103578 27/01/2011 22:48
JonahHex Offline
Leppedefekt kåbbåj
Leppedefekt kåbbåj
Bits and bYtes!

Re: Mobbing på terrengsykkel.no [Re: JonahHex] #1103580 28/01/2011 00:00
Espen J Offline
Besatt
Besatt
Vel, da ender vi opp med å snakke om sykling når spørsmålet er sykling, framfor mobbing, når spørsmålet er sykling ICON_WINK

Trønder osv
Re: Mobbing på terrengsykkel.no [Re: Espen J] #1103584 28/01/2011 00:10
Vanilla Ninja Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Hvordan skal vi vite det, om folk ikke klarer å gjøre seg ordentlig forstått?

Re: Mobbing på terrengsykkel.no [Re: Vanilla Ninja] #1103587 28/01/2011 00:20
Espen J Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Vanilla Ninja

Det jeg sier er at jeg på tross av trådstarters, og andre dysletikeres skriveproblemer forstår jeg hva de tenker på og hvorfor rimelig umiddelbart.

Er det bare dyslektikere som skriver feil?
Er det ingen slurvefeil som blir påpekt her inne?
Er det greit å skrive feil siden du likevel forstår hva de mener?

spørsmål 1: nei, men det var nå engang det denne tråden startet med, dette er uansett et sykkelforum.

spørsmål 2: Jo det er masse slurvefeil som blir påpekt her inne. Hvordan det? Er det ikke et sykkelforum?

Spørsmål 3: Ja! Med mindre det er med overlegg. Jeg er selv opprinnelig fra barteby, og irriterer meg over de som skriver dialekt på adressa.no (men det er jo også en trøndersk nettavis, hvor leserne er trøndersk, så det har ikke så mye å si sånn sett). Jeg har derrimot skjelden sett dialekt blitt skrevet her inne. Dette er nok en gang et sykkelforum, der 99,9% av alle spørsmål ikke er "hvordan skriver jeg ****?"

Eller er dette forumet forbeholdt de som har perfekt gramatikk?
(Og nei, det er ikke en oppfordring til å GeirK'e tråden med "Hvor har jeg sagt det?", men et åpent spørsmål)

Trønder osv
Re: Mobbing på terrengsykkel.no [Re: Vanilla Ninja] #1103589 28/01/2011 00:21
Espen J Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Vanilla Ninja
Hvordan skal vi vite det, om folk ikke klarer å gjøre seg ordentlig forstått?

Jeg innser at jeg har blitt offer for noen av forumets mest berømte forumtroll...god natt ICON_WINK

Redigert av dopapiret; 28/01/2011 00:28. Rediger grunn: flertall

Trønder osv
Re: Mobbing på terrengsykkel.no [Re: Espen J] #1103591 28/01/2011 00:29
Vanilla Ninja Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Jeg innser at jeg har blitt offer for forumets mest berømte forumtroll...god natt ICON_WINK

Tro det eller ei, men jeg spør fordi jeg er genuint interessert i hva slags løsning du har for å forstå et skriftspråk hvor ord og uttrykk ikke har fast oppbygging.

Jeg er interessert i at brukerne av et skriftspråk skal anvende språket etter et felles sett regler, heller enn å gi F, som enkelte oppfordrer til.

Om du kaller dette trolling får det stå for din regning.

God natt. ICON_SMILE

Re: Mobbing på terrengsykkel.no [Re: Espen J] #1103599 28/01/2011 06:47
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Jeg innser at jeg har blitt offer for noen av forumets mest berømte forumtroll...god natt ICON_WINK

Ah - den gamle "der-fikk-jeg-et-spørsmål-som-satte-meg-litt-fast-så-da-kaller-jeg-spørsmålsstiller-troll/kverulant/kranglefant/håpløs å diskutere med".

En klassiker fra lenge før internett ble oppfunnet.

Nå venter jeg på "få deg et liv" slik at dagen min kan bli trygg og forutsigbar.

- Robert Green Ingersoll
Re: Mobbing på terrengsykkel.no [Re: Espen J] #1103602 28/01/2011 06:57
Dan Offline
More than words
More than words
dette er uansett et et sykkelforum

En vanlig misforståelse, men dette er altså ikke et forum for sykler, men derimot for syklister. Noen ganger diskuterer man høyttalerkabler, noen ganger rettskriving og andre ganger sykler. Det er det som har vært forumets styrke helt fra starten og som gjør at folk blir her.

Re: Mobbing på terrengsykkel.no [Re: GeirK] #1103603 28/01/2011 07:01
kjerts Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
"Nå kverulerer du bare. Dette gidder jeg ikke diskutere med deg."

Re: Mobbing på terrengsykkel.no [Re: Espen J] #1103605 28/01/2011 07:10
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Jeg er selv opprinnelig fra barteby, og irriterer meg over de som skriver dialekt på adressa.no

Hvorfor irriterer du deg over det? Du skjønner jo hva de skriver?

- Robert Green Ingersoll
Re: Mobbing på terrengsykkel.no [Re: JonahHex] #1103611 28/01/2011 07:19
Kjartandaddy Offline
Besatt
Besatt
Sitat: JonahHex
Bits and bYtes!

Ha ha, den ble jo ganske morsom. Takker!

Big wheels keep on turning
Re: Mobbing på terrengsykkel.no [Re: GeirK] #1103614 28/01/2011 07:26
Espen J Offline
Besatt
Besatt
Jeg er selv opprinnelig fra barteby, og irriterer meg over de som skriver dialekt på adressa.no

Hvorfor irriterer du deg over det? Du skjønner jo hva de skriver?

Du ser virkelig ikke forskjell på noen som bommer på et ord her og et ord der, og noen som aktivt går inn for å ikke skrive noe som ligner på bokmål?
Forskjell på å barbere seg og å skjære av huet som de sier...

Trønder osv
Re: Mobbing på terrengsykkel.no [Re: Espen J] #1103616 28/01/2011 07:28
EgilS Offline
More than words
More than words
spørsmål 1: nei, men det var nå engang det denne tråden startet med, dette er uansett et sykkelforum.

spørsmål 2: Jo det er masse slurvefeil som blir påpekt her inne. Hvordan det? Er det ikke et sykkelforum?

Siden du flagger dette så voldsomt; er dette noe som kun gjelder Geir, eller mener du dette på generelt grunnlag? Jeg spør siden du selv åpenbart ikke har problemer med å diskutere andre ting enn sykkel. Siste måneden har det vært blant annet Elkjøp, navn på hund, Firefox, Kuzmin, musearm, seng og vekkerklokke.

Jeg klarer ikke å se at dette har noe mer å gjøre på ett "sykkel"-forum enn hva rettskriving har. Mulig du kan forklare meg det?

Re: Mobbing på terrengsykkel.no [Re: Espen J] #1103620 28/01/2011 07:33
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Joda - jeg innser også at på ett punkt mellom dialektskriving og enkle skrivefeil setter du en grense for hva som er akseptabelt, og at de som setter denne grensen litt lavere, er "språk-hitlere".

Det er med andre ord DU som bestemmer hvilket språkslurv det er akseptabelt å reagere på.

Noen sa en gang: "nå er det på tide å våkne såpass til å forstå at verden ikke snurrer rundt deg."

- Robert Green Ingersoll
Re: Mobbing på terrengsykkel.no [Re: GeirK] #1103622 28/01/2011 07:40
Espen J Offline
Besatt
Besatt
Jeg er ikke ut etter å sette en bastant grense, men det virker som at det er stemning her på forumet for at du og de andre gramatikkhitlerne overser mer av disse livsfarlige skrivefeilene..

Resten får jeg svare på senere... Skole!

Trønder osv
Re: Mobbing på terrengsykkel.no [Re: Espen J] #1103626 28/01/2011 07:47
kjerts Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
[..]overser mer av disse livsfarlige skrivefeilene..

Hvis det står om liv, synes jeg skrivefeil bør kunne påpekes.

Re: Mobbing på terrengsykkel.no [Re: live life 37] #1103628 28/01/2011 07:54
Knirkekne Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
(Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.)

Sier man "intrissert", vet jeg hva man mener.
Sier man "komemr", vet jeg hva man mener.
Sier man "sykkle", vet jeg hva man mener.

MEN, det er feil skrevet og det trenger det ikke være. Det er mange som skriver disse ordne feil, og det kommer ikke alltid av dysleksi, men av manglende interesse for hva som er rett eller manglende interesse for å kontrollere rettskrivingen. Da blir jeg litt usikker på om vedkommende virkelig bryr seg skikkelig om det han skriver om også...

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
Re: Mobbing på terrengsykkel.no [Re: Knirkekne] #1103639 28/01/2011 08:11
Vanilla Ninja Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Faen.

Facebook har ødelagt meg. Jeg har lett etter "Lik dette" nå en god stund.

Jaja: yes

Bortsett fra én ting:
Sitat: Knirkekne
Det er mange som skriver disse ordne feil

Trøndersk: "dæm her ordne"
Skriftspråk: "disse ordner"
Og så skulle du hatt " " rundt frasen etter "skriver", siden dette tydeligvis er et sitat.

Redigert av Vanilla Ninja; 28/01/2011 08:13. Rediger grunn: fliser
Re: Mobbing på terrengsykkel.no [Re: Knirkekne] #1103640 28/01/2011 08:11
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: Knirkekne
(
av manglende interesse for hva som er rett eller manglende interesse for å kontrollere rettskrivingen. Da blir jeg litt usikker på om vedkommende virkelig bryr seg skikkelig om det han skriver om også...

Ikke bare det. Aksepterer man sin egen middelmådighet og synes det er OK å gå gjennom resten av livet og skrive mange ord feil kan det vel fort hende at man har liten interesse for å levere til sitt maksimale potensiale på andre områder også.

Min påstand er at før eller siden råker man inn i et sitasjon der upresis språkføring får negative konsekvenser for en selv, og da hjelper det lite å sutre over at det ikke burde være slik.

Jeg er rimelig fornøyd med min livsprogresjon så langt, og er ikke i tvil om at knallhard fokus på språk har vært et viktig verktøy i så måte. Det trenger dog ikke gjelde alle.

- Robert Green Ingersoll
Re: Mobbing på terrengsykkel.no [Re: Espen J] #1103647 28/01/2011 08:17
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Jeg er ikke ut etter å sette en bastant grense,

Du setter uansett en grense - forskjellen er dog at din grense er akseptabel, mens andres grenser ikke er det.

Dessuten skaper du antakelig frykt blant dem som skriver innlegg ved å blåse saken ut av sine proporsjoner og skape et inntrykk av at det foregår utstrakt korrektur og "språk-hitling" her.

Det kan du jo vurdere om du vil fortsette med.

- Robert Green Ingersoll
Re: Mobbing på terrengsykkel.no [Re: Espen J] #1103653 28/01/2011 08:24
EgilS Offline
More than words
More than words
... men det virker som at det er stemning her på forumet for at du og de andre gramatikkhitlerne overser mer av disse livsfarlige skrivefeilene..

Hvilken stemning? Den du og noen svært få andre skaper? Mener du det holder for å kunne kalle det "stemning her på forumet"?

Hva med spørsmålet mitt lenger opp?

Re: Mobbing på terrengsykkel.no [Re: GeirK] #1103676 28/01/2011 08:52
B
bjerkseth Offline
Besatt
Besatt
B
Joda - jeg innser også at på ett punkt mellom dialektskriving og enkle skrivefeil setter du en grense for hva som er akseptabelt, og at de som setter denne grensen litt lavere, er "språk-hitlere".

Det er med andre ord DU som bestemmer hvilket språkslurv det er akseptabelt å reagere på.

Noen sa en gang: "nå er det på tide å våkne såpass til å forstå at verden ikke snurrer rundt deg."

Hva om vi lar flertallet av forumdeltakerne bestemme i hvilken grad de ønsker reaksjoner på språkslurv. Jeg foreslår at det da gjennomføres som en avstemming i en egen tråd.

Forøvrig så er jeg ganske sikker på at det er mer korrekt norsk å skrive "du" i kursiv og ikke i store bokstaver i setningen over ICON_WINK

Instagram: @oivindbjerkseth
Side 4 av 19 1 2 3 4 5 6 18 19

Moderator  support