Jeg er veldig godt fornøyd med min Rennkompressor fra SKS, men skal innrømme at jeg ikke har erfaring med så veldig mange andre. Er redd jeg ikke kommer til å få det heller, da Rennkompressoren ser ut som den kan vare evig.
Kan ikke gå god for Zefál Husky. Ventilkoblingen sitter dårlig (hele ventilhode er en eneste dårlig løsning), pumpa er vinglete i bruk og det tar en evighet med masse ventiljusteringer å få fylt et racerdekk med luft. Jeg hater pumpa mi!
Jeg også har den og har hatt den nå i 3 år og fungerer perfekt. Følger også med ulike munnstykker for å pumpe baller som sykler osv. knallbra og kom best ut i test for et par år siden.
Blow Joe er kjempebra, har den selv. Mener jeg kjøpte den etter å ha lest en test på pumper, der den kom best ut. Mener testen var i Terrensykkel, men er ikke helt sikker.
Sistnevnte Topeak Joe Blow Turbo er jeg kjempefornøyd med. God materialkvalitet, finfin Smarthead universaltilkobling, oversiktlig trykkmåler som sitter høyt oppe, kjekk knapp for å slippe ut evt. overflødig luft.
Jeg har rennkompresor fra SKS og er fornøyd med den. Holder og holder og holder. Men har prøvd Lezyne nå og den er bedre. Særlig liker jeg at man skrur på pumpehodet slik at all luften kommer inn i ventilen.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
Kan ikke gå god for Zefál Husky. Ventilkoblingen sitter dårlig (hele ventilhode er en eneste dårlig løsning), pumpa er vinglete i bruk og det tar en evighet med masse ventiljusteringer å få fylt et racerdekk med luft. Jeg hater pumpa mi!
Martin
Det endte selvfølgelig som det skulle: dagen etter dette innlegget klarte jeg å knekke hode på pumpa (dette kan ikke ha vært tilfeldig!).
Jeg bestilte så en Topeak-upgrade fra probikekit:
Det fulgte med plenti av konnektorer og å skifte ut hode pluss slange var gjort på to minutter. Dette gjorde susen. Pumpa funker mye bedre nå. Det nye hodet holder helt tett og jeg slipper å foreta akrobatiske tilnærminger til pumpe og sykkel bare for å holde hode på plass på ventilen mens jeg pumper.
Det endte selvfølgelig som det skulle: dagen etter dette innlegget klarte jeg å knekke hode på pumpa (dette kan ikke ha vært tilfeldig!).
Jeg bestilte så en Topeak-upgrade fra probikekit:
Det fulgte med plenti av konnektorer og å skifte ut hode pluss slange var gjort på to minutter. Dette gjorde susen. Pumpa funker mye bedre nå. Det nye hodet holder helt tett og jeg slipper å foreta akrobatiske tilnærminger til pumpe og sykkel bare for å holde hode på plass på ventilen mens jeg pumper.
Nå elsker jeg pumpa mi!
Martin
Akkurat samme erfaring jeg hadde med min AirTower 5! Håpløst dårlig hode, og Topeak sitt er så suverent genialt!
Jeg har rennkompresor fra SKS og er fornøyd med den. Holder og holder og holder. Men har prøvd Lezyne nå og den er bedre. Særlig liker jeg at man skrur på pumpehodet slik at all luften kommer inn i ventilen.
SKS generellt synes jeg lager dårlige ting. Husk, de er primært gode på skjermer.
Har hatt en JoeBlow i fem år nå, den får mer enn godkjent av meg.