Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 19 av 23 1 2 17 18 19 20 21 22 23

Hund i skiløypa

Re: Hund i skiløypa [Re: OveR] #1097336 15/01/2011 20:50
pinwiz Offline
Besatt
Besatt
Sitat: OveR
Jeg jakter og har også lyst på en strihåra vorsther. Klodens kuleste bikkjer!

mvh OveR

Ja,lillesøstra hadde en strihåra.Supersosial med folk,litt full av attitude.Alltid glad og klar for ækksjen.
Men dessverre sånn som rasen ofte er;Kompromissløs jeger.Alt er et bytte.Når han fikk teften av byttedyr var han i ei boble,umulig å få kontakt med.Søstra bor i Finnmark med mætt i rein og sau rundt husveggen.Hun prøvde alt,strøm,bånd og whatnot.Den dagen bikkja sleit seg da den hørte sauebjeller og kom tilbake etter en god stund med skjegget så fullt av ull at Ulvang ville fått ereksjon,var det ingen vei utenom mente hun.
Konfererte veterinær og fagfolk,de mente det ville være umulig å plukke den biten av instinktet av bikkja.Nico fikk sprøyta.
Jeg sliter litt med og tilgi søstra den avgjørelsen.
Han var ca to år.
Det er så jævla trist,for han var et prakteksemplar av arten.Sosial,humørfull,morsom,full av faan og totalt kompromissløs.Og en jævel på jakt.

Jeg angrer som en hund (hehe) på at jeg ikke tok han ned hit til meg men jeg vurderte det slik at jeg ikke hadde mulighet til å ha en ganske krevende hund i hus.
Det der lurer jeg på ennå.

Hva ville Lemmy gjort.......?

Re: Hund i skiløypa [Re: pinwiz] #1097342 15/01/2011 20:54
SiljeKH Offline
Fjellrev
Fjellrev
Høres litt ut som vår bikkje. Hun er ikke jakthund når det kommer til mennesker, syklister, barn etc men med en gang skapningen har pels og lukter litt hi så er det bye bye dågg. Vel, så lenge hun ikke jakter mennesker og vi har henne i bånd så ser jeg ikke på det som noe problem.

Jeg tror ikke vi kommer til å ha henne med i løypa med det første. Alt for mye virring og alt for mye krefter i kjøteren. Kvistede løyper på ensomt høyfjell derimot er mulig.

Re: Hund i skiløypa [Re: P_Dalen] #1097354 15/01/2011 21:06
pinwiz Offline
Besatt
Besatt
Sitat: P_Dalen
Sitat: pinwiz
Det jeg sliter med er kjerringer som går den feite syklubben i bredden og skravler,for kjerringer må skravle og skravling må foregå i bredden.Når jeg da kommer bakfra og gjør obs på at jeg skal forbi får jeg alltid sure blikk.

Ja, ikke sant? Det minner forresten noe jævlig om de hællvetes syklistene som breier seg (som regel 8-9 i bredden) når jeg er ute og kjører bil. Skravler gjør'em også. Fy faan...

Jadda din vaffeljunki.Selvsagt skal folk få gå fem i bredden.De som mot formodning vil gå litt fortere enn absolutt laveste koseosstempo og ikke har beksømstøvler fra hjemmefrontens tid,kan jammen finne andre tider og trene.Feks. før 08.00 eller etter 22.00.
Men hva med og følge visse regler for retningsbestemt trafikk i løypene?

Hva gjelder landeveissyklister i bredden kan jeg bare slå fast for egen del at det er når jeg kjører bil jeg har lavest puls.Nesten på livløsnivå.
Man kjører tross alt Mærsje.Da vil man helst at bilturen varer så lenge som mulig.

Re: Hund i skiløypa [Re: pinwiz] #1097356 15/01/2011 21:11
K
KenR Offline
Besatt
Besatt
K
Samme story med vår husky. Bortsett fra at han kom hjem med en syltelabb etter å ha sjekket ut juleflesket på nabogården. Verdens snilleste i hus og bånd, men ante han frihet så var det so long! Dette gikk utover kaniner, ender høner, katter og fandens oldemor, men smågrisen satte en stopper for raidene. Dyrlegen ble neste stopp da fadern var lei av og betale erstatning til de fleste naboene med smådyr. I skiløypa var han forøvrig ett funn, som de fleste i rasen. Eneste ulempe der var igjen instinktet, denne gangen drainnstinktet. Han merker ikke forskjell på om en pjokk som meg på 8-10 år sto på skia eller ploget nesegrevet i 30 cm nysnø, for å si det sånn. Da snakker vi ødelagte spor, men som vanlig var det eierens feil og ikke hundens.

Re: Hund i skiløypa [Re: M@rtin] #1097362 15/01/2011 21:15
EgilS Offline
More than words
More than words
Sitat: M@rtin
En sann dyrevenn.

Noen som har prøvd å sykle i løypa med bikkje? devilsmile

Martin

Eller gå med sykkel og hund. 3 ønsker provokasjoner på en gang.

Redigert av EgilS; 15/01/2011 21:15.
Re: Hund i skiløypa [Re: SiljeKH] #1097365 15/01/2011 21:20
pinwiz Offline
Besatt
Besatt
Sitat: SiljeKH
Høres litt ut som vår bikkje. Hun er ikke jakthund når det kommer til mennesker, syklister, barn etc men med en gang skapningen har pels og lukter litt hi så er det bye bye dågg. Vel, så lenge hun ikke jakter mennesker og vi har henne i bånd så ser jeg ikke på det som noe problem.

Jeg tror ikke vi kommer til å ha henne med i løypa med det første. Alt for mye virring og alt for mye krefter i kjøteren. Kvistede løyper på ensomt høyfjell derimot er mulig.

Er misunnelig på deg.
Husker pointern vi hadde,jeg kom hjem fra skolen,tok skia og selen.
Bevares hvor den bikkja drog! Mil etter mil,ble aldri sliten.
Løp & løp med meg etter,jeg hadde nok med å holde kontroll på skia.
Eneste problemet var de turene da fattern var med,kjøtern skulle selvsagt snu innimellom og se hvor sjefen var.
Og han snudde plutselig uten forvarsel.På en femøring i monstertempo.

Re: Hund i skiløypa [Re: EgilS] #1097366 15/01/2011 21:21
SiljeKH Offline
Fjellrev
Fjellrev
Kondomdraktkledde syklister flere i bredden MED hund som roper "hold høyre". Fantastisk. Noen burde prøve og ha med Go Pro i disse alle-har-go-pro-tider.

Re: Hund i skiløypa [Re: KenR] #1097367 15/01/2011 21:21
TruTech Offline
Avhengig
Avhengig
Siden det tydeligvis er mange hundeeiere på forumet, så har jeg et spm:
Vår sønn på 6 år ble i høst bitt av en hund, i ansiktet. Vår sønn drev og satte fra seg sykkelen ved en av hyttene i marka, da han så opp var bikkja på vei opp i ansiktet på ham. Har hørt mye om at hunder kan oppfatte barn som truende dersom de "glor dem rett i øya", men her hadde ikke guttungen sett bikkja engang. Det ble litt styr etter dette, vi mente at bikkja burde avlives, men etter mye grinig (bikkja hadde visstnok aldri vist lignende atferd tidligere) og lovnad om atferdendringskurs på bikkja så ga vi egentlig etter for hundeeieren, etter mange lange samtaler.

Hvordan fungerer dette på bikkjer? Med slike kurs tenker jeg.. Er det overhengende fare for at denne hunden vil kunne fare på mennesker med tennene først igjen, selv etter kurs? eller har slike atferdskurs så god effekt at dette ikke vil skje igjen dersom eierne og hunden jobber med saken?

T

Ja Ja Ja!!!
Re: Hund i skiløypa [Re: TruTech] #1097372 15/01/2011 21:33
K
KenR Offline
Besatt
Besatt
K
Sitat: TruTech
Siden det tydeligvis er mange hundeeiere på forumet, så har jeg et spm:
Vår sønn på 6 år ble i høst bitt av en hund, i ansiktet. Vår sønn drev og satte fra seg sykkelen ved en av hyttene i marka, da han så opp var bikkja på vei opp i ansiktet på ham. Har hørt mye om at hunder kan oppfatte barn som truende dersom de "glor dem rett i øya", men her hadde ikke guttungen sett bikkja engang. Det ble litt styr etter dette, vi mente at bikkja burde avlives, men etter mye grinig (bikkja hadde visstnok aldri vist lignende atferd tidligere) og lovnad om atferdendringskurs på bikkja så ga vi egentlig etter for hundeeieren, etter mange lange samtaler.

Hvordan fungerer dette på bikkjer? Med slike kurs tenker jeg.. Er det overhengende fare for at denne hunden vil kunne fare på mennesker med tennene først igjen, selv etter kurs? eller har slike atferdskurs så god effekt at dette ikke vil skje igjen dersom eierne og hunden jobber med saken?

T

Her snakker vi om hunder som har fått sprøyte for å nappe ull og knaske syltelabber. Hadde jeg hatt en hund som så mye som hadde vist aggresjon ovenfor mennesker, så hadde det vært over og ut. Null kompromiss.

Re: Hund i skiløypa [Re: KenR] #1097383 15/01/2011 21:51
TruTech Offline
Avhengig
Avhengig
Ja det var min tanke også (var litt uenighet i heimen akkurat her)...

Men når hunden nå først fikk en sjanse til; er det slik at tegn på en slik oppførsel viser at "slaget er tapt" og hunden vil fortsette med slik oppførsel, eller kan den endres?

Ja Ja Ja!!!
Re: Hund i skiløypa [Re: SiljeKH] #1097384 15/01/2011 21:52
pinwiz Offline
Besatt
Besatt
Sitat: SiljeKH
Kondomdraktkledde syklister flere i bredden MED hund som roper "hold høyre". Fantastisk. Noen burde prøve og ha med Go Pro i disse alle-har-go-pro-tider.

TDF-fanboy utkledde landeveissyklister fem i bredden som spiser vaffel,med løshunder som glefser etter ærlige stisyklister.Som går i terrengpartiene og syns Terrengsykkelrittet(tm) har for lange stipartier i forhold til Birken OG er medlem av RYEexpressen.
Det er verre spørru meg.Min våte drøm.
Ja forresten,de har gps på styret også.For å finne veien inn Maridalsveien.

Redigert av pinwiz; 15/01/2011 22:07. Rediger grunn: glemte en liten detalj

Re: Hund i skiløypa [Re: pinwiz] #1097599 16/01/2011 14:43
Radival Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: pinwiz

TDF-fanboy utkledde landeveissyklister fem i bredden som spiser vaffel,med løshunder som glefser etter ærlige stisyklister.Som går i terrengpartiene og syns Terrengsykkelrittet(tm) har for lange stipartier i forhold til Birken OG er medlem av RYEexpressen.

Mens de stadig hiver tomme gel-tuber i løypa?
Og kritiserer andres ubarberte legger?

Re: Hund i skiløypa [Re: Radival] #1097797 17/01/2011 07:39
O
oysandr Offline
Avhengig
Avhengig
O
I Estenstadmarka prøver både kommune og skiklubber å få hunder og fotfolk i skiløypa..

Gratis parkering : Der skisporet starter på lohove,

Penger for parkering : Der den brøytede turveien starter..

Det beste er jo at det ofte er skiklubber som står og tar betalt for parkeringen ICON_SMILE

Gratulerer!

Take Care!
Re: Hund i skiløypa [Re: oysandr] #1097808 17/01/2011 08:41
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Sitat: oysandr
I Estenstadmarka prøver både kommune og skiklubber å få hunder og fotfolk i skiløypa..

Det beste er jo at det ofte er skiklubber som står og tar betalt for parkeringen ICON_SMILE

Gratulerer!

Med tanke på att kommunen tar in pengar på alla de stora parkeringarna i Trondheims marka områden på helgerna har jeg lite svårt att se "konspirationen". Tycker du att bekkens parkering som är den mesta använda parkeringen i Estenstads marka ska vara grattis på grund av en bröytad turveg?

Det finns vel också 2 bröytade bilvegar som går in til bekkens parkering från grattis parkeringar om man inte vill betala för parkeringen. Ungeför lika långt som att gå i skidlöypan och lettare terreng.

Det mesta av pengarna för parkering går också till kommunen har jag för mig.

Re: Hund i skiløypa [Re: fredriks] #1097917 17/01/2011 12:17
O
oysandr Offline
Avhengig
Avhengig
O
Sitat: fredriks

Gratulerer!

Med tanke på att kommunen tar in pengar på alla de stora parkeringarna i Trondheims marka områden på helgerna har jeg lite svårt att se "konspirationen". Tycker du att bekkens parkering som är den mesta använda parkeringen i Estenstads marka ska vara grattis på grund av en bröytad turveg?

Det finns vel också 2 bröytade bilvegar som går in til bekkens parkering från grattis parkeringar om man inte vill betala för parkeringen. Ungeför lika långt som att gå i skidlöypan och lettare terreng.

Det mesta av pengarna för parkering går också till kommunen har jag för mig.

Antar såklart du har forsøkt å gå denne bilveien en søndag formiddag med hund? Egentlig relativt utrivelig med smal vei og høy hastighet på bilene.. Men, jeg plages ikke av å gå i skiløypa isteden, bare påpeker at det for fotfolk og hundeeiere blir retur fra bekken og parkering på lohove når man har glemt å ta med småpenger på tur..

Take Care!
Re: Hund i skiløypa [Re: oysandr] #1097932 17/01/2011 12:35
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Quote:

Antar såklart du har forsøkt å gå denne bilveien en søndag formiddag med hund?

Det finns vel två veier man kan gå på där en knappast har noen bilar överhuvudtaget?

Quote:

Men, jeg plages ikke av å gå i skiløypa isteden, bare påpeker at det for fotfolk og hundeeiere blir retur fra bekken og parkering på lohove når man har glemt å ta med småpenger på tur..

Men var vil du komme? Jag tycker ialla fall inte att du har mer rett att gå i skilöyperna om du har glömt pengar eller är får snål för att betala (det var vel endå det som var poengen i din första post, at fotfolket var diskriminerade med tanke på betalning?).

Re: Hund i skiløypa [Re: fredriks] #1097987 17/01/2011 14:24
O
oysandr Offline
Avhengig
Avhengig
O
Lov til å gå begge steder har man uansett - heldigvis ICON_SMILE

Det jeg egentlig prøver å si er at hvis skiløpere misliker fotfolk i skiløypa bør de rette ansvarlige tilrettelegge slik at det ikke kreves betaling der veien starter - eller at det er lik betaling på begge.

Det hele koker ned til at hvis man ønsker å unngå konflikter bør man sørge for at det ikke er mer fristende å gå i skiløypa enn på veien.

Take Care!
Re: Hund i skiløypa [Re: oysandr] #1097998 17/01/2011 14:37
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F

Det jeg egentlig prøver å si er at hvis skiløpere misliker fotfolk i skiløypa bør de rette ansvarlige tilrettelegge slik at det ikke kreves betaling der veien starter - eller at det er lik betaling på begge.

Det hele koker ned til at hvis man ønsker å unngå konflikter bør man sørge for at det ikke er mer fristende å gå i skiløypa enn på veien.

Så för att kommunet inte vill (få folk till antar jag) ta betalning på alla parkeringsplasser så ska de ikke heller ta betalning på skistua, henriksåsen, fjellsetter, baklia, granåsen, smistad och bekken då det också er parkeringsplasser der man enkelt kan ta sig til bröytade veier och eller stier (tenkte på baklia)? Det är inte så väldigt mange av de mest använda parkeringarna runt trondheim där det inte finns någon bröytad tur veg.

Jag förstår att man kan se ett problem med parkeringen i estenstads marka men då det som gäller där är helt i tråd med vad som gäller i resten av marka kan ialla fall inte jag se det mer en att det är så det är.

Re: Hund i skiløypa [Re: fredriks] #1098001 17/01/2011 14:43
O
oysandr Offline
Avhengig
Avhengig
O
Helt ærlig?

Du er enig med meg i at hvis det var gratis begge steder - eller kostet penger begge steder - så ville det være mindre fristende å benytte skiløypa til fots og man ville fått færre konflikter?

Take Care!
Re: Hund i skiløypa [Re: oysandr] #1098119 17/01/2011 19:19
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F

Du er enig med meg i at hvis det var gratis begge steder - eller kostet penger begge steder - så ville det være mindre fristende å benytte skiløypa til fots og man ville fått færre konflikter?

Du verkar ju i alla fall ha den åsikten så ja, det är möjligt att det blir mindre konflikter.

Sen kan man ju diskutera och ha sina åsikter om hur relevant den bortforklaringen är. "Jag går och ödelegger skilöypan på grund av att jag är för snåll för att betala 50 kr för skotning av parkeringsplatser, skotning av vägar och köring av skidlöyper".

Varför ska kommunen bli tvingad att ändra sin policy angående parkering för att gående inte kan sköta sig? Hur många är det som använder Bekken parkering jämfört med parkeringen på lahove?

Re: Hund i skiløypa [Re: fredriks] #1098635 18/01/2011 18:22
B
bjerkseth Offline
Besatt
Besatt
B

Instagram: @oivindbjerkseth
Re: Hund i skiløypa [Re: bjerkseth] #1098719 18/01/2011 21:02
HM1100 Online
Ringrev
Ringrev
Trutech: Hunder som biter barn (og voksne) skal avlives. Man sjanser ikke på at det ikke skjer igjen.
pinwiz: Vorsteh som jakter uten å få lov er for dårlig dressert.

Hilsen vorsteh-mann

Re: Hund i skiløypa [Re: HM1100] #1111738 10/02/2011 09:25
Laxeluz Offline
Doktor, har jeg fått luz på laxen min?
Doktor, har jeg fått luz på laxen min?

Andreas Tveit
Re: Hund i skiløypa [Re: Laxeluz] #1111761 10/02/2011 09:48
K
KenR Offline
Besatt
Besatt
K
Jeg tok igjen en bil i skiløypa ned mot Årvoll for noen uker siden, så dette er åpenbart noe som er på moten i enkelte kretser. Jeg tok bilnummeret og ringte politiet, men bilen hadde falske skilter så det hele var fånyttes. I neste blir det ripe i lakken med skistaven. Jeg er rolig, behersket og tolerant mot det meste i skiløypene, men ved biler er grensen overskredet.

Re: Hund i skiløypa [Re: KenR] #1111801 10/02/2011 11:00
T
tygster Offline
Veteran
Veteran
T
Jeg ble passert to ganger av en dame som var ute og luftet hunden i skiløypa i helgen som var.

Lufting av hund i løypa har jeg i utgangspunktet ikke noe problem med, men når damen valgte snøscooter som fremkomsmiddel slik at hun ettertrykkelig fikk ødelagt skisporene så følte nå jeg at det var å strekke den litt langt.

Re: Hund i skiløypa [Re: tygster] #1111810 10/02/2011 11:12
R
Red Devils Offline
Besatt
Besatt
R
Er det rart det blir konflikter når folk ikke tar hensyn til andre i det hele tatt. Blir snart ikke overrasket på hva man kan møte i løypa nå om dagen gitt.

Re: Hund i skiløypa [Re: KenR] #1111859 10/02/2011 12:33
D
DagRS Offline
Ivrig
Ivrig
D
Sitat: maxminus
Jeg tok bilnummeret og ringte politiet, men bilen hadde falske skilter så det hele var fånyttes. I neste blir det ripe i lakken med skistaven.

Blir det ikke litt meningsløst å skrape opp en bil som muligens er stjålet?
Jeg synes du gjorde riktig ved å ringe politiet.

"A true friend is one who overlooks your failures and tolerates your success."
~ Doug Larson

Re: Hund i skiløypa [Re: DagRS] #1111863 10/02/2011 12:36
paalbn Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: DagRS
Jeg tok bilnummeret og ringte politiet, men bilen hadde falske skilter så det hele var fånyttes. I neste blir det ripe i lakken med skistaven.

Nå er det jo mulig at bare skiltene var stjålet, så det er kanskje verdt en ripe for sikkerhets skyld.

Ingen er bedre en ingen (Hellstrøm rydder opp 19.11.09)
Re: Hund i skiløypa [Re: DagRS] #1111873 10/02/2011 12:45
K
KenR Offline
Besatt
Besatt
K
Sitat: DagRS

Jeg gjorde nok rett, men tviler på at bilen var stjålet. Det var en liten, knallgul råner sak med type blå horelys over skilt og langs kanalene med mer ICON_SMILE. Så rett og slett ut som en bil som tilhører en som synes det er OK å kjøre i skiløypa.

Vinterkrigen i gang? (Re: Hund i skiløypa) [Re: Øyvind V] #1111875 10/02/2011 12:48
Radival Offline
Ivrig
Ivrig

Mer om vinterkrigen mellom de i kondomdress og de uten i Aftenposten:
www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article4025206.ece

Side 19 av 23 1 2 17 18 19 20 21 22 23

Moderator  support