Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

bloggfjortiser

Re: bloggfjortiser [Re: Raskall] #1091549 04/01/2011 13:30
Trygve_ Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Raskall
Sitat: Trygve_
Problemet jeg har med rosabloggene er at overflaten får for stort fokus. Tenåringsjenter på "leting etter seg selv" lærer i disse dagbøkene at det som definerer hva du er er klærne du går i og sminken du bruker. De indre verdiene blir visket ut og selvfølelsen til disse jentene ligger kun "skin deep".

Jeg vokste opp i grungeperioden, og følte ikke at det var så veldig forskjellig? Vi var klærne vi gikk med og musikken vi hørte på (prøvde å herme i garasjeband). Og du var sjefen i gata hvis du hadde Amiga 1200 og Burton Kelly Air snowboard ICON_WINK

Men var 95% av hele din personlighet definert av hvilke klær du hadde og hvilken sminke du hadde på? ICON_WINK

Jeg mente jo ikke det selv, men for foreldregenerasjonen så det sikkert sånn ut.
De var jo ikke fluer på veggen når vi var på besøk hos hverandre etc.

ICON_SMILE

Re: bloggfjortiser [Re: Raskall] #1091558 04/01/2011 13:44
A
anonym5 Offline
Anonym5
Anonym5
A
Problemet jeg har med rosabloggene er at overflaten får for stort fokus. Tenåringsjenter på "leting etter seg selv" lærer i disse dagbøkene at det som definerer hva du er er klærne du går i og sminken du bruker. De indre verdiene blir visket ut og selvfølelsen til disse jentene ligger kun "skin deep".

Dette har man sagt siden de gamle grekerne spankulerte rundt på markeder. Verden har gått framover likevel.

Det er tross alt foreldrene som har vært med å definere noen av verdiene som det reageres på i dag. F.eks. materialistisk lykke og økonomisk suksess.

Anonym5
Re: bloggfjortiser [Re: JB.] #1091564 04/01/2011 13:47
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Sitat: JB.
FYF! Spar meg! Det du skriver her (særlig det om skriveferdighet og Hitler) er dummere enn brorparten av det som blir skrevet i bloggen til Voe.

Tror du virkelig at jenter går rundt og mener de kan brødfø seg selv som bloggere resten av livet bare fordi en håndfull andre bloggere opplever suksess? Tror du alle jenter som liker å synge virkelig mener de skal bli den neste Lady Gaga?

Oioioi, så hårsår det går an å bli når argumenter ikke passer en. Hvorfor må du på død å liv ta alt så jævla bokstavelig?!? Jeg konstaterer fakta, og svarer på noe sarkastisk argument om at det er bra med rosablogging fordi da øver man seg på å kommunisere og skrive. (Jeg skriver heller ingenting om at Hitler var flink til å skrive. Han var sikkert dyslektiker.)

Uansett: øver man inn gal teknikk, blir man heller ikke bedre. (ref. min bunnyhopping). Ei heller om ingen påpeker feil og forbedringspotensiale.

Blogging blir fremstilt som en enkelt måte å tjene penger på i media, face it. At ikke alle jenter som hører på Lady Gaga tror de kan bli som henne er ikke sammenligningsgrunnlag nok. "Alle" har ett eller annet ideal de ser opp til og ønsker seg mot, og lettjente penger er jo et ideal i vår forbruker- og overfladiskbaserte vestlige verden.

Jaa9 og OnklP hadde jo en fin låt om dette ICON_WINK

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: bloggfjortiser [Re: baronKanon] #1091567 04/01/2011 13:48
A
Andreas83 Offline
Ivrig
Ivrig
A
Sitat: baronKanon

Problemet er at disse bloggerne eller arbeidssky ungpiker skaper et "ideal" om at å utdanne seg "ikke er vits", man kan jo bare blogge, lissom! Og da snakker jeg om de som tetter igjen CV-hullet sitt med "2009-2011: Blogger". Blir ikke ansatt hos meg...

Svært mange av dagens ledere har slike hull som kalles "diverese studiepoeng som enkeltemne-student".

Det er ikke en hemmelighet at så lenge man er omgjengelig og har enkelte egentskaper(gjerne utsende når det kommer til rosabloggere) så kommer man et godt stykke. Ta en tur innom BI-kroa og snakk med platinablonde jenter, du blir overrasket hvor de faktisk klarer og ordne seg jobb.

Angående de påståtte enorme inntektene til bloggfrøkner så bør vel det tas med en liten klype salt. Blogg.no etc er jo flinke til å markedsføre det slik at de får enda flere skribenter og flere klikk. Et par håpefulle ungjenter kan jo raskt generere endel kroner i reklameinntekter for blogg.no uten at ungjentene ser så mye til dem. De siste årene så har jo det blitt en ekstrem posisjonering av markedskrefter i media som har blitt enda flinkere til å utnytte en journaliststand som bedriver faktasjekk i svært liten grad, og dermed skriver det de blir bedt om.

Medlem på Kvinneguiden for menn: Terrengsykkelforumet
Re: bloggfjortiser [Re: Trygve_] #1091573 04/01/2011 13:59
S
sigmund1 Offline
Ivrig
Ivrig
S
Jeg ser heller ikke helt problemet, utover at VG fortsatt omtales som avis, men det er da vitterlig ikke Voe sin feil.

At det er et marked for skribleriene til disse bloggerne er jo heller ikke spesielt overraskende. Behovet for å passe inn og å være som de andre har alltid vært, og vil alltid være, enormt. De som supplerer formelen for hvordan man passer inn har alltid tjent bra. Der har verden forandret seg minimalt de siste par tusen årene. Tingene som trengs for å passe inn og kanalene å spre dette budskapet er det eneste som er nytt.

De ungjentene (og guttene) som eventuelt måtte tro at blogging er en karrierevei vil fort skjønne at det trengs inntekter for å betale regninger og deretter finne seg noe annet å gjøre.

Redigert av sigmund1; 04/01/2011 14:04.

Re: bloggfjortiser [Re: Raskall] #1091577 04/01/2011 14:05
M@rtin Offline
MaBose Infotainment
MaBose Infotainment
Tenåringsjenter på "leting etter seg selv"

... gjenspeiler antageligvis i stor grad bare den tiden de lever i. Selvrealisering, individualitet og identitetskonstrukter er kanskje noe av det som preger vår tid mest. Formbare tenåringer prøver å leve opp til slike idealer, gjerne med det resultatet at kombinasjonen av individualitet og trend gjør at unge damer ifører seg akkurat de samme bearpaw-støvlene.

Bare ta en titt i læreplanene for noen av fagene ditt avkom blir undervist i. Du må ikke tro at grunnlaget for undervisningen kun har fagspesifikke mål. Her kommer du bort i begreper slik som "innsikt i ens egne livsvilkår og identitet" samt "personlig utvikling". Hva som faktisk skal ligge i dette sier læreplanene ingenting om. Da blir det fort opp til ungdommen å lete etter meningen for slike begreper.

Siden du selv har en blogg og reagerer på det overfladiske ved andre blogger antar jeg forøvrig at din blogg er rimelig fri for ytre, kroppslige verdier og fullt opp til randen med indre, mentale verdier?

Martin

Re: bloggfjortiser [Re: M@rtin] #1091594 04/01/2011 14:52
JB. Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: baronKanon
Oioioi, så hårsår det går an å bli når argumenter ikke passer en. Hvorfor må du på død å liv ta alt så jævla bokstavelig?!? Jeg konstaterer fakta, og svarer på noe sarkastisk argument om at det er bra med rosablogging fordi da øver man seg på å kommunisere og skrive. (Jeg skriver heller ingenting om at Hitler var flink til å skrive. Han var sikkert dyslektiker.)

Uansett: øver man inn gal teknikk, blir man heller ikke bedre. (ref. min bunnyhopping). Ei heller om ingen påpeker feil og forbedringspotensiale.

Blogging blir fremstilt som en enkelt måte å tjene penger på i media, face it. At ikke alle jenter som hører på Lady Gaga tror de kan bli som henne er ikke sammenligningsgrunnlag nok. "Alle" har ett eller annet ideal de ser opp til og ønsker seg mot, og lettjente penger er jo et ideal i vår forbruker- og overfladiskbaserte vestlige verden.

Jaa9 og OnklP hadde jo en fin låt om dette ICON_WINK

Hahaha. Jeg prøver å forstå hele sammenhengen i det du skriver her, men det henger på en eller annen måte ikke helt sammen. Kanskje du skulle hatt mer kommunikativ skrivetrening? ;-)

Tro meg, jeg tar ikke alt bokstavelig. Likevel er "argumentene" dine så usaklige og dumme at det ikke hører med, selv om det var sarkastisk (?) ment.

Ja, jeg "facer it", det at blogging fremstilles som en kilde for enkle penger i avisene, men betyr det at det dermed er motivasjonsfaktoren for fjortiser å drive med blogging? Når jeg leser det du skriver, forstår jeg det som at du mener det.

Personlig leser jeg aldri blogger, uavhengig om det er rosa, trening, politikk, sport eller hva det skulle være. Jeg har foreløpig ikke funnet det spennende. MEN, det betyr ikke at det er en ubrukelig aktivitet for ungdommen. Når jeg ser blogging med lærerbrillene mine er det en aktivitet som får elever til å skrive og tenke av egen fri vilje, med potensielle ekte mottakere. Dette er kjempenyttig, og det trener mange ferdigheter som er viktige. Jeg vil nevne kommunikasjonsfredigheter, mottakerbevissthet, identitetsroller og selvfølgelig lese- og skriveferdigheter.

I was just riding along...
Re: bloggfjortiser [Re: JB.] #1092005 05/01/2011 10:23
T
Tommas Offline
Avhengig
Avhengig
T
Glad jeg slipper å lese alle disse bloggene, virker som livet blir bedre da.

Re: bloggfjortiser [Re: Tommas] #1095409 12/01/2011 11:01
femte_gir Offline
Besatt
Besatt
Jeg skjønner ikke hvorfor er syklister så imot rosablogger.

Can you digg' it? ICON_WINK

Re: bloggfjortiser [Re: femte_gir] #1095451 12/01/2011 12:01
Thomas NWS Offline
Ringrev
Ringrev
He he denne tråden beviser jo bare hvilken gjeng med gamle gubber vi er ICON_LAUGH

-Nemo saltet sobrius, nisi forte insanit-
Re: bloggfjortiser [Re: progres] #1095475 12/01/2011 12:40
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: progres
Hva galt har jeg gjort her i livet som har disse bloggfjortisene rundt meg.

Hva riktig er det jeg gjør i livet som IKKE har disse bloggfjortisene rundt meg?

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: bloggfjortiser [Re: Raskall] #1095555 12/01/2011 15:17
front biker Offline
Besatt
Besatt

Jeg har ei 16-årig jente i hus som blogger noe som kunne vært en blåkopi ... og masse annet som 100.000 andre fjortis-jenter blogger om. Samtidig blir hun lei seg fordi ingen leser eller kommenterer bloggen hennes….

Hm, hvor HAR hun det fra? Her kanskje?:

….
Jeg beklager måten jeg gjorde dette på. Det var et sleipt virkemiddel for å få folk inn i bloggen min. Jeg savner litt debatt der og temaet er mer relevant i bloggen (krympebloggen) enn i "Snikksnakk, pølsevev, sludder og vås". ….

*ertemodus* - ikke alvorlig ment!

Bli NOTS-medlem! NOTS ivaretar terrengsyklistenes interesser. Se www.nots.no. Gi bidrag til NOTS' stifond Oslomarka - bruk Vipps 13077.
Re: bloggfjortiser [Re: femte_gir] #1347905 08/03/2012 15:55
NjalVM Offline
Besatt
Besatt
Sitat: femte_gir
Jeg skjønner ikke hvorfor er syklister så imot rosablogger.

Can you digg' it? ICON_WINK

Det er forskjell på rosablogger og rosabiker...

Men som vert omtalt i diverse aviser i dag:

"Rosablogger og kjernefysiker".

Bjuti and brain. Det er ikkje kvar dag.

http://rose-blogg.blogspot.com/

Vaskar kleda mine sjølv...
Re: bloggfjortiser [Re: progres] #1347924 08/03/2012 16:53
FHanserud Offline
Avhengig
Avhengig
Her var det mye rart gitt.

Kan noen av de fornærmede her kort og konsist forklare hva de mener Voe (som et eksempel) har gjort galt?

Re: bloggfjortiser [Re: progres] #1347982 08/03/2012 19:14
M
magnusc Offline
Ivrig
Ivrig
M
Er det virkelig noe bedre med gretne gamle gubber som blogger om den fete sykkelen sin til 80-tusen kroner, som de har fjernet alle delene på og kjøpt nye karbondeler til 20-tusen for å spare 200 gram, så de kan si at de har landets letteste sykkel?

Folk har forskjellige interesser. Ta deg en bolle og les en en grønn blogg om du ikke liker den rosa. Det er internett, du kan lese akkurat det du selv vil!

Re: bloggfjortiser [Re: progres] #1347995 08/03/2012 19:35
SimonS Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Jeg ser nå på utvalget av blogger slik jeg ser på bladutvalget på narvesen.Jeg overser glatt VG,Dagbladet,Topp,KK og hjemmet,jeg går til de hyllene der man finner Friflyt,terrengsykkel,Mountain Biking Uk,Digital Foto,Villmarksliv, Alt om Fiske og Jakt og Fiske,kort sagt det jeg interesserer meg for.

Om noen fjortiser skulle klare å tjene noen 100000 på bloggen sin gjør ikke det noe,de pengene går nok rett tilbake i økonomien igjen via diverse forretninger.

Det at noen i dag blir kjendis uten at de egentlig kan noe spesielt er jo ikke noe nytt,og hvem bryr seg.
*Lille Norge har hvis man skal tolke media bokstavelig tusenvis av "superstjerner" og "kjendiser",selv har jeg stort sett ikke peiling på hvem de snakker om.

Legger ved en sang som jeg som fjortis fyrte opp bare for å vekke foreldrene mine med:

Vintage mtb,ikke noe annet
Spotify link:Trance and more..
Re: bloggfjortiser [Re: magnusc] #1348150 09/03/2012 06:43
Analex Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: magnusc
Er det virkelig noe bedre med gretne gamle gubber som blogger om den fete sykkelen sin til 80-tusen kroner, som de har fjernet alle delene på og kjøpt nye karbondeler til 20-tusen for å spare 200 gram, så de kan si at de har landets letteste sykkel?

Folk har forskjellige interesser. Ta deg en bolle og les en en grønn blogg om du ikke liker den rosa. Det er internett, du kan lese akkurat det du selv vil!

QFT!
Noen er sjalu fordi sykkelbloggen ikke genererer ukelønn... ICON_TONGUE

Re: bloggfjortiser [Re: progres] #1349268 11/03/2012 10:20
B
brandonman:) Offline
Ringrev
Ringrev
B
www.fagerlimtb.com ikke all verdens av blogg men den handler om sykkel i så fall1 ICON_LAUGH mange lignende blogger ligger uti nettet også ICON_TONGUE

Redigert av brandonman:); 11/03/2012 10:21.
Re: bloggfjortiser [Re: progres] #1349772 12/03/2012 08:07
Santacruz Offline
Besatt
Besatt
Hvilken lebestift og rødnyanse brukte Robert Smith på 80 tallet, og hvordan fikk han håret til å stå så flott? Hilsen Emo

Re: bloggfjortiser [Re: Santacruz] #1349822 12/03/2012 09:21
larsb Offline
Bjolsen Zeit
Bjolsen Zeit
Sitat: Santacruz
Hvilken lebestift og rødnyanse brukte Robert Smith på 80 tallet, og hvordan fikk han håret til å stå så flott? Hilsen Emo

Du har ikke skønt mye dah! er du helt dust eller Emotryne. Gå og gjemm deg.

anaonym velmener

Side 2 av 2 1 2

Moderator  support