Litt avsporing, men har de gruset helt til topps nå? Var der vel siste gang i begynnelsen av juni, og da var de kommet et stykke nedenfor demningen mener jeg.
SKANDALE!
jeg er uenig at det er en skandale. Løypen ned var ok i partier og litt småkjip i andre, men lagde egentlig mer problemer vis a vis gående enn den var verdt. Personlig liker jeg mye bedre å kunne sykle over den veien fra Isdalen nå og slippe alle de sure menneskene på Fløien. Problemer kommer dog nok til å bli flere av etter at x antall "Birken"-type syklister kommer til å bruke løypen over Rundemanen som treningstur med fremtid råsykling nedover begge veier nå. Ingenting er tross alt så imponerende som å sykle fort sikk sakk på teknisk krevende asfalt... Eller, jaja, når jeg ser hele videoen var jo løypen ok nok den.
å si at de fleste utforløypene i Bergen er naturlige er å ta veldig hardt i, men at de ofte benytter stier er sant. Den det er filmet i her (hardbakkedalen) har vel dog egentlig ingen bydge elementer i seg - det er bare en sti som er ryddet. Det som gjøres i den er stort sett vedlikehold for å hindre slitasje, selv om langt fra alle er like flinke når det kommer til slik. Det er til og med noen som har satt opp "sykling forbudt"-skilt der inne, men det har ikke hjemmel noen steder og kan trygt gies blaffen i - så lenge en tar hensyn til andre brukere, som er en selvfølge uansett hvor man er.