Du har nok sett for mye på svt... Dessverre er du like ille som Northug når du bruker begreper som trøndergrisen. Du forventer god oppførsel fra Northug, men bruker selv negative karakteristikker av personer. Ikke bra!
Dessverre tar Northug litt av noen ganger, likevel så fortjener han ikke slik drittkasting. Det blir for dumt.
Northug pirker borti nickersmafians tradisjoner, må jo bli litt furore da. At langrennsportens status som arena for taperne på 60m i barneskolen også synes tapt er nok litt ekstra trist for mange ;-). Han gnir det jo også inn. Deilig!
Uten fornyelse (nye konkurransevarianter) og fargeklatter som Northug hadde langrennsporten vært like interessant som kombinert. Dem som ønsker seg nøkterne vinnertyper av den gamle skolen, kan jo bare heie på finnen Matti Heikkinen:
Da får jeg heie på ham. For min del blir jeg mye mer imponert og underholdt av Northugs rykk, fart og teknikk i løypa enn hans ungdomsskolehumor etter målgang.
Du har nok sett for mye på svt... Dessverre er du like ille som Northug når du bruker begreper som trøndergrisen. Du forventer god oppførsel fra Northug, men bruker selv negative karakteristikker av personer. Ikke bra!
Dessverre tar Northug litt av noen ganger, likevel så fortjener han ikke slik drittkasting. Det blir for dumt.
At Helner ikke bryr seg er vel ikke rart siden de har et ganske tett bånd på fritiden utenom sesong.
Det som slår meg er at man kommenterer ikke det positive man leter med lykt og lupe etter det negative, sånn er det med noen av oss. Man gleder seg ikke over det positive, men graver i dritten.
Du har tydeligvis sett for lite på SVT. Ordet gris ble brukt i den siste setningen av et lengre resonnement om hvor stor Northug er som idrettsmann. Karlsson kunne godt ha spart seg kommentaren og sammenlikningen, men Northug trenger ikke dra inn kona til Karlsson på pressekonferansen.
Northug kan være morsom til tider, men det blir bare pinlig at han hoverer over seieren på stafetten. Særlig med tanke på at han ble knust av Hellner på sprinten og at Northug mistet Finland på sprintstafetten.
Northug kan være morsom til tider, men det blir bare pinlig at han hoverer over seieren på stafetten. Særlig med tanke på at han ble knust av Hellner på sprinten og at Northug mistet Finland på sprintstafetten.
Deg om det, de fleste av oss syns bare det var morro.
Northug pirker borti nickersmafians tradisjoner, må jo bli litt furore da. At langrennsportens status som arena for taperne på 60m i barneskolen også synes tapt er nok litt ekstra trist for mange ;-). Han gnir det jo også inn. Deilig!
Faktiske enig i alt du skriver. Jeg er også kritisk til Northug, men synes lite om andres bruk av negative karakteristikker som "trøndergrisen". Da faller argumentet hans igjennom.
Forøvrig så er vi helt enig ang. svt. Og ja, jeg så det live. Kan innrømme at det av og til synes det er morsomt å se hva svenskene sier:-)
*Generell kommentar angående den svenske kommentatoren.
Det å gi folk negative kallenavn er patetisk i mine øyne. Hvis man ikke klarer å kritisere andre uten å bruke slike utrykk, så er det kanskje et tegn på at man ikke har den mentale kapasiteten som skal til for å uttale seg kritisk offentlig...
Arne Scheie har jo i årevis kritisert hoppdommere for sine variable poeng giving,kan ikke huske at han har gitt dommerne noen slike kallenavn(?).
Hvis Hellner,eller en annen svenske vinner i morgen så håper jeg de tar en 360 med salto over målstreken.
Jeg håper også at en eventuell svensk vinner vil gjøre noe sprell over målstreken slik at vi kan håne hvor tamt dette sprellet er.
Jeg har kjempesansen for Northug. Han er 25 og må få lov til å være 25 år. Jeg (og mange jeg kjenner) var like cocky og storkjefta i den alderen. Det kom bare ikke på TV og i avisa.
Godt sagt GeirK, Raskall, StigB, Supermann, FHanserud, snikkarboa og flere! Deilig å få en dose anti-jante! Man trenger det etter å ha rotet seg borti kommentarfeltene i diverse nettaviser. Ikke minst de svenske nærmest oser av misunnelse og, ja jeg vil nesten si ondskap. Northug er bare gøyal, nesten like kul som Hjelmeset
Jag gillar inte alls vad som har skrevets i svenska medier men när folk verkligen börjar försvara Northug och dra in janteloven så kom jag att tänka på Cavendish. Cavendish är ju inte spesiellt populär på forumet och är inte orsaken till att folk inte likar honom ungefär samma orsaker som att inte alla likar Northug?
Sitat: Raskall
Jeg har kjempesansen for Northug. Han er 25 og må få lov til å være 25 år. ICON_SMILE Jeg (og mange jeg kjenner) var like cocky og storkjefta i den alderen. Det kom bare ikke på TV og i avisa.
Om jag ska vara ärlig så tycker jag mer han uppförer sig som 15 än 25 år.
Cavendish är ju inte spesiellt populär på forumet och är inte orsaken till att folk inte likar honom ungefär samma orsaker som att inte alla likar Northug?
Jeg er vel usikker på hva jeg skal kalle det. Men enkeltes reaksjoner i etterkant av stafetten var etter mitt syn ganske så trangsynte og ondskapsfulle. Man trenger ikke like det Petter gjør på oppløpet, og jeg skjønner faktisk at man lar seg irritere. Det er vel litt av meningen med det hele. Men når en svensk kommentator i fullt alvor kaller Norges ankermann en gris på direktesendt TV, er dette uansett mange hakk verre enn Petters "hån". Nettavisene henger seg lynraskt på slike karakteristikker, og det hele når fort et lavmål. For meg ble de mange positive og oppegående kommentarene her forfriskende lesning, rett og slett
Ikke jeg - ikke tale om. Dersom man gir Petter Northug makt til å bestemme over sitt eget humør til de grader, har man tapt. Noe som Petter har skjønt selv - jfr. kommentaren om "dobbeltseier".
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
Er det noen av utøverne som egentlig tar seg så veldig nær av dette? Alle de som blåser seg høyest opp er jo media og ekspertkommentatorer såvidt jeg har fått med meg.
Selve gesten til Northug må jeg nå si faller litt i samme klassen som Bolts showing under OL, en kar som er ganske full av seg sjøl lar impulsene løpe litt når han vinner.
Cavendish är ju inte spesiellt populär på forumet och är inte orsaken till att folk inte likar honom ungefär samma orsaker som att inte alla likar Northug?
Jeg tror mange har stor sans for Cavs måte å feire seirene sine på, med diverse kule fakter. Og selve prestasjonene er det vel umulig å mislike, han er jo fantastisk. At mange likevel vender seg mot han, kan ha litt med at Cavendish for eksempel har forårsaket massevelter i stor fart, med påfølgende spytting på og utskjelling av konkurrenter som ligger nede. Sånt er det mange som ikke liker. Northug er ikke helt der...
Ikke jeg - ikke tale om. Dersom man gir Petter Northug makt til å bestemme over sitt eget humør til de grader, har man tapt. Noe som Petter har skjønt selv - jfr. kommentaren om "dobbeltseier".
Jo, der har du vel et godt poeng. Anders Södergren framstår i så måte som et ideal, da. Ja, han gjør jo det. Han knegger og smiler, gratulerer Petter og Norge og går videre mot nye mål. Der får ikke Petter noen dobbeltseier, i hvert fall. Mens Tobias Angerer, Johan Olsson og flere har et helt annet fokus på dette, for å si det forsiktig.
Både Northug og Cavendish er adrenalin-utøvere, de klarer å trigge adrenalinet i spurt og som vi vet, adrenalin får vi stort sett ved sinne eller redsel. De er neppe redde noen av dem, så da er det sinne som er trig-punkt. Dette fører igjen til en del spontane handlinger i adrenalin-rus, akkurat som Northug sier at han planla ikke å gå sidelengs over mål, eller at når Helner ligger ved siden av han, så trigges han til å vinne. Han liker også og erte feltet, som vi så på siste etappe på stafetten. Det skaper sinne, men det er Northug som klarer og benytte dette til sin fordel.
Thomas Alsgård klarte det samme, han var jo regelrett hissig flere ganger etter målpassering. Man taper jo ikke en spurt når man er "dopet" på kroppens eget dop.
Ikke under VM såvidt jeg har fått med meg,men man finner tendenser lett i netttavisers kommentarfelt.
Der er det mange som virker sykelig sjalu på folk som klarer å nå toppen innen sitt felt,enten det er idrettsutøvere,finansfolk eller storbonden på nabogarden.
Men så er det jo få som tør å skrive sånt piss med sitt eget navn i signaturen.
Sitat: tendilenz
Vel, svenskene tok hevn i dag med den nydelige taklingen av Steira på oppløpet.
Ikke under VM såvidt jeg har fått med meg,men man finner tendenser lett i netttavisers kommentarfelt.
Der er det mange som virker sykelig sjalu på folk som klarer å nå toppen innen sitt felt,enten det er idrettsutøvere,finansfolk eller storbonden på nabogarden.
Men så er det jo få som tør å skrive sånt piss med sitt eget navn i signaturen.