Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 2 1 2

bloggfjortiser

bloggfjortiser #1091400 04/01/2011 09:35
progres Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Hva galt har jeg gjort her i livet som har disse bloggfjortisene rundt meg. Hva innst inn i det røde helvetet er det for idealer som utlegges i avisene - "hun kan tjene 60 tusen på en måned". På hva! Innstudert sjelerunking med trendsetting i høysetet. Jeg blir helt oppgitt over hvor fordummende verden kan fremstå med mer og mer finslepen idioti.
I dagens VG blir man tilogmed opplyst om en av disse som nå er blitt påtenkt artist "Hun har ikke en kjempestemme.." men "Hun er pen, har et navn, og da er mye gjort." Tenk det ja - wow voe - da er mye gjort da! Pføy.
Hvis jeg får be om noe så er det heller at hun får fortsette bloggrunkinga sin og sparer meg for en eventuell musikalsk fordervelse. SÅ skal jeg til gjengjeld spare henne for å besøke bloggen. Og journalisten skal få et godt spark i ræva hvis jeg noen gang får tak i vedkommende.
Sur - you bet.

Re: bloggfjortiser [Re: progres] #1091407 04/01/2011 09:42
Dan Offline
More than words
More than words
Sitat: progres
I dagens VG

Hva galt har jeg gjort her i livet

Du leser VG. Slutt med det så har du vesentlig mindre å irritere deg over. Dagens media er i det hele tatt ikke egnet for å informere folk på en måte som gir dem grunnlag for beslutninger og gir dem en bevissthet om omverdenen. Man må bruke ganske kraftige filtere hvis man ikke skal gå rundt og tro at verden er et alt gjennom fælt sted hvor farer (selvmordsbombere, naturkatastrofer, miljøgifter) for ens egen sikkerhet lurer hver dag.

Re: bloggfjortiser [Re: Dan] #1091414 04/01/2011 09:57
kjerts Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
MTV havner litt i samme bås hos meg.
Det er ikke lov å banne, vise finger, pupper eller pistoler, men hvordan bortskjemte drittunger skal leve Hollywood-livet er helt OK barne-tv.

Re: bloggfjortiser [Re: progres] #1091427 04/01/2011 10:29
perbl Offline
More than words
More than words
Hva galt har jeg gjort her i livet som har disse bloggfjortisene rundt meg. Hva innst inn i det røde helvetet er det for idealer som utlegges i avisene - "hun kan tjene 60 tusen på en måned". På hva! Innstudert sjelerunking med trendsetting i høysetet. Jeg blir helt oppgitt over hvor fordummende verden kan fremstå med mer og mer finslepen idioti.
I dagens VG blir man tilogmed opplyst om en av disse som nå er blitt påtenkt artist "Hun har ikke en kjempestemme.." men "Hun er pen, har et navn, og da er mye gjort." Tenk det ja - wow voe - da er mye gjort da! Pføy.
Hvis jeg får be om noe så er det heller at hun får fortsette bloggrunkinga sin og sparer meg for en eventuell musikalsk fordervelse. SÅ skal jeg til gjengjeld spare henne for å besøke bloggen. Og journalisten skal få et godt spark i ræva hvis jeg noen gang får tak i vedkommende.
Sur - you bet.

+1

Og i tillegg må jeg si at jeg begynner å stusse når hun skal holde foredrag om kommunikasjon på nett. I mine øyne ville jeg mye heller hørt på kommunikasjonsfolkene hos produktene hun reklamerer for. De virker å ha peil på hvordan få pushing av noen goodiebags til noen utvalgte søte småjenter og andre rosabloggere til å generere virusaktige reklamekampanjer som bare Apple vet å overgå.

Per B.
Re: bloggfjortiser [Re: perbl] #1091438 04/01/2011 10:53
O
oslogutt Offline
Entusiast
Entusiast
O
Hallo, dette er jo en superblogger! Kan ikke bomme da. Neste nivå er toppblogger : http://www.aftenposten.no/kul_und/article3971877.ece

Skulle gjerne visst hvor grensene går mellom superblogger/toppblogger/vanlig blogger?

Re: bloggfjortiser [Re: progres] #1091441 04/01/2011 11:02
R
Raskall Offline
More than words
More than words
R
Rosablogg-rant

+1

Fenomenet rosablogg er med på å hjernevaske dagens tenåringsjenter. Jeg har ei 16-årig jente i hus som blogger noen som kunne vært en blåkopi av Voe sin blogg. Outfits, sminkevideoer og masse annet som 100.000 andre fjortis-jenter blogger om. Samtidig blir hun lei seg fordi ingen leser eller kommenterer bloggen hennes.

Jeg har forsøkt å få henne til å skrive om noe originalt som hun er noenlunde alene om å skrive om. En periode gjorde hun også dette og fikk masse lesere og positive kommentarer. Av en eller annen grunn har hun nå sklidd tilbake til rosablogging og ingen lesere og null kommentarer igjen. Fordi det visstnok er de viktige leserne ønsker å lese om igjen.

Nå er hun heldigvis inne i en blogglei periode som jeg håper er permanent.

Re: bloggfjortiser [Re: Raskall] #1091453 04/01/2011 11:20
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
KAN IKKE DISSE JÆVLA FJORTISSENE GÅ PÅ SKOLEN OG FÅ SEG EN JÆVLA UTDANNELSE!!!!!!!!!!!!111<

Og hvem gir disse kidsa pengene de tjener?

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: bloggfjortiser [Re: baronKanon] #1091455 04/01/2011 11:22
A
anonym5 Offline
Anonym5
Anonym5
A
Sitat: baronKanon
KAN IKKE DISSE JÆVLA FJORTISSENE GÅ PÅ SKOLEN OG FÅ SEG EN JÆVLA UTDANNELSE!!!!!!!!!!!!111<

På skolen blogger de bare, så lenge alle skal ha bærbar og trådløst nett på alle skolene...

Anonym5
Re: bloggfjortiser [Re: anonym5] #1091459 04/01/2011 11:29
EiW Offline
Ringrev
Ringrev
jaja...

Vedlegg grumpy-old-men.jpg
Re: bloggfjortiser [Re: anonym5] #1091466 04/01/2011 11:44
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Sitat: pontiff
På skolen blogger de bare, så lenge alle skal ha bærbar og trådløst nett på alle skolene...
Ikke rart Norge blir grillifisert og kids tror på VG.

Jeg har en viss følelse (håp?) at grunnen til at de tjener fett med penger er alle som klikker seg inn på sidene deres for å peke og le. Slutt med dette, så slipper de å få klikk på sidene sine, og dermed mindre reklameinntekter.

Kids må forstå at det ikke er penger å hente på å sitte på rævva og være "blogger", men at det er med utdannelse og verdiskapning verden kommer opp og frem!

-Kristian
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: bloggfjortiser [Re: baronKanon] #1091469 04/01/2011 11:48
R
Raskall Offline
More than words
More than words
R
Ikke rart Norge blir grillifisert og kids tror på VG.

Jeg har en viss følelse (håp?) at grunnen til at de tjener fett med penger er alle som klikker seg inn på sidene deres for å peke og le. Slutt med dette, så slipper de å få klikk på sidene sine, og dermed mindre reklameinntekter.

Kids må forstå at det ikke er penger å hente på å sitte på rævva og være "blogger", men at det er med utdannelse og verdiskapning verden kommer opp og frem!

Man må skille mellom å være blogger og å være blogger. Med de rette kunnskapene og temaene kan en blogg være verdiskapende og nyttig. Men rosablogging er vel neppe noen fremtid for noen.

Re: bloggfjortiser [Re: baronKanon] #1091470 04/01/2011 11:49
Øyvind V Offline
More than words
More than words
Å kommunisere og være skrivefør er unyttige egenskaper. Helt enig. Sånt trenger vi ikke.

Re: bloggfjortiser [Re: Raskall] #1091475 04/01/2011 11:51
Øyvind V Offline
More than words
More than words
Sitat: Raskall
Man må skille mellom å være blogger og å være blogger. Med de rette kunnskapene og temaene kan en blogg være verdiskapende og nyttig. Men rosablogging er vel neppe noen fremtid for noen.

Rosabloggingen har da vitterligen vært med å skape verdier for noen, så hvorfor er dette så håpløst?

Re: bloggfjortiser [Re: Øyvind V] #1091477 04/01/2011 11:52
perbl Offline
More than words
More than words
Vel, problemet i mine øyne er at det er ganske begrensede kvaliteter i det jeg legger i å være skrivefør innen det som ofte omtales som toppbloggene i tabloidene.

Bilder av en lebestift, ledsaget av et par halvdårlige setninger, med 2567 kommentarer under er liksom formatet som kreves.

Per B.
Re: bloggfjortiser [Re: progres] #1091483 04/01/2011 12:00
Trygve_ Offline
Besatt
Besatt
Sur - you bet.

550.000.- i ukelønn + reklameinntekter.

Re: bloggfjortiser [Re: EiW] #1091485 04/01/2011 12:02
H
henrikh Offline
Ringrev
Ringrev
H

Re: bloggfjortiser [Re: baronKanon] #1091486 04/01/2011 12:02
A
anonym5 Offline
Anonym5
Anonym5
A

Eksemplene viser annerledes. Noen få tjener gryn og de andre vil være som dem.

Hvem bryr seg dessuten om verdiskapning og verden når de kan tenke «jeg»?

Anonym5
Re: bloggfjortiser [Re: perbl] #1091487 04/01/2011 12:02
Øyvind V Offline
More than words
More than words
Sitat: perbl
Vel, problemet i mine øyne er at det er ganske begrensede kvaliteter i det jeg legger i å være skrivefør innen det som ofte omtales som toppbloggene i tabloidene.

Bilder av en lebestift, ledsaget av et par halvdårlige setninger, med 2567 kommentarer under er liksom formatet som kreves.

DU synes ikke dette er holdbart, men svært mange synes dette er en form som er helt kurant. Eller enda bedre: De digger det. Det er en grunn til at f.eks. Voe har hatt noen tusen lesere.

For ordens skyld er jeg helt enig med deg i at mye av det som skrives på rosabloggene er syltynt. Men jeg tror likevel at de som gjør dette best (igjen, Voe) tilegner seg en kunnskap som faktisk er etterspurt, og som kan være med å skape verdier (som Kanonbaronen etterspør).

Hvis du jobbet i et stort, internasjonalt selskap som ønsket å gjøre et fremstøt mot jenter i alderen 10-15 år. I tillegg til det byrået du har rammeavtale med, hvem ville du hatt med deg som rådgiver? Voe, eller Oscar på 38 år, utdannet sivilmarkedsfører og selvlært i sosiale medier?

Re: bloggfjortiser [Re: Øyvind V] #1091490 04/01/2011 12:06
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Sitat: Øyvind V
Å kommunisere og være skrivefør er unyttige egenskaper. Helt enig. Sånt trenger vi ikke.

Å være skrivefør og kunne kommunisere er en viktig egenskap som bør brukes i samsvar med annen kunnskap for å kunne bidra til verdi.

Å bare være skrivefør og kunne kommunisere alene er ikke verdt en dritt. Hitler var veldig flink til å kommunisere...

Problemet er at disse bloggerne eller arbeidssky ungpiker skaper et "ideal" om at å utdanne seg "ikke er vits", man kan jo bare blogge, lissom! Og da snakker jeg om de som tetter igjen CV-hullet sitt med "2009-2011: Blogger". Blir ikke ansatt hos meg...

-Kristian
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: bloggfjortiser [Re: Øyvind V] #1091492 04/01/2011 12:07
H
henrikh Offline
Ringrev
Ringrev
H

snipp

Hvis du jobbet i et stort, internasjonalt selskap som ønsket å gjøre et fremstøt mot jenter i alderen 10-15 år. I tillegg til det byrået du har rammeavtale med, hvem ville du hatt med deg som rådgiver? Voe, eller Oscar på 38 år, utdannet sivilmarkedsfører og selvlært i sosiale medier?

Eller enda bedre, hvis du skulle presentere produkter til samme målgruppe, og du vet det koster lite og eksponere det gjennom en storlest blogg der så og si alle er midt i målgruppen og oppsøker det aktivt, hvorfor ikke?

For ordens skyld er jeg også enig i att rosablogger er i beste fall trist, men så er jeg ikke i målgruppen og har null interesse av det som omtales.
Men jeg tipper de fleste her kunne sittet timesvis foran en gråblogg med sykkeldeler og bilder/diskusjon av bling på en tråsykkel med pris litt i overkant av en månedslønn.

Re: bloggfjortiser [Re: baronKanon] #1091496 04/01/2011 12:20
A
anonym5 Offline
Anonym5
Anonym5
A
Og da snakker jeg om de som tetter igjen CV-hullet sitt med "2009-2011: Blogger". Blir ikke ansatt hos meg...

Uansett hva som står der ellers? Godt du ikke er sjefen min...

Speakers Corner i London er/var en turistattraksjon. Mye tull som blir sagt der også.

Anonym5
Re: bloggfjortiser [Re: anonym5] #1091501 04/01/2011 12:26
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Uansett hva som står der ellers? Godt du ikke er sjefen min...

Speakers Corner i London er/var en turistattraksjon. Mye tull som blir sagt der også.

Jeg synes det er godt jeg ikke er sjef til noen, så det kan du slippe ICON_WINK Blogger er og blir et CV-hull, med mindre bloggen omhandler bransjen/faget du holder på med. Det nå slik at en god del yrker dreier seg om å holde kunnskap vedlike, og 3 år med party og noen småord på nett om "ingenting" er ikke noe å skryte av.

Det jeg prøver å få frem er at dette i mine øyne ikke bør glorifiseres som et yrke eller en karriereplan.

Så lenge blogging blir lagt under "journalistikk"-paraplyen, så er det svært, SVÆRT tvilsom sådan. Bloggere har egentlig plikt til å følge vær varsom-plakaten, samt at det er veldig mye bestillingsjournalistikk, samt snikalkoholreklame i en del blogger.

-Kristian
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: bloggfjortiser [Re: baronKanon] #1091503 04/01/2011 12:29
Øyvind V Offline
More than words
More than words
Er enig i at man ikke bør fronte rosablogging som en gunstig karriereplan. Forresten, hvem er det som sier at bloggere har plikt til å følge Vær varsom-plakaten?

Re: bloggfjortiser [Re: Øyvind V] #1091504 04/01/2011 12:30
JB. Offline
Ivrig
Ivrig

Nettopp! Rosabloggenes innhold er kanskje ikke så interessant for andre enn fjortisjenter, men so what? Om blogging får jenter (og gutter?) til å sette seg ned og skrive masse, samt benytte og utvikle de retoriske egenskapene de har så er dette kjempebra! Skriving som aktivitet skal ikke undervurderes i utdanningsøyemed, og lesing følger jo skriving hånd i hånd.

Trådstarter går hardt ut mot suksessbloggere fordi de fremstilles som en slags superstjerner i møkkaaviser som VG. Er det da bloggerne eller tabloidavisene som er roten til frustrasjon her? Jeg mener bloggene i seg selv er positive, mens avisenes trang til å melde hjernedøde "nyheter" er det som fortjener kritikk.

Jeg blir med jevne mellomrom overrasket over hvor sirompa og sutrete gubbegalle som kommer frem på dette forumet, men det betyr ikke at jeg ikke synes det er interessant å diskutere.

Å være skrivefør og kunne kommunisere er en viktig egenskap som bør brukes i samsvar med annen kunnskap for å kunne bidra til verdi.

Å bare være skrivefør og kunne kommunisere alene er ikke verdt en dritt. Hitler var veldig flink til å kommunisere...

Problemet er at disse bloggerne eller arbeidssky ungpiker skaper et "ideal" om at å utdanne seg "ikke er vits", man kan jo bare blogge, lissom! Og da snakker jeg om de som tetter igjen CV-hullet sitt med "2009-2011: Blogger". Blir ikke ansatt hos meg...

FYF! Spar meg! Det du skriver her (særlig det om skriveferdighet og Hitler) er dummere enn brorparten av det som blir skrevet i bloggen til Voe.

Tror du virkelig at jenter går rundt og mener de kan brødfø seg selv som bloggere resten av livet bare fordi en håndfull andre bloggere opplever suksess? Tror du alle jenter som liker å synge virkelig mener de skal bli den neste Lady Gaga?

I was just riding along...
Re: bloggfjortiser [Re: JB.] #1091513 04/01/2011 12:43
M@rtin Offline
MaBose Infotainment
MaBose Infotainment
Hmmm, blogging med reklame, produktinnføring og -omtale og en formidling av temaer som angår ens hobby/det man er opptatt av, gjerne med mange referanser andre plasser som alle skal henvise til egen blogg?

Dette høres jo unektelig kjent ut.

Martin

Re: bloggfjortiser [Re: M@rtin] #1091523 04/01/2011 12:54
Trygve_ Offline
Besatt
Besatt
Sitat: M@rtin
Hmmm, blogging med reklame, produktinnføring og -omtale og en formidling av temaer som angår ens hobby/det man er opptatt av, gjerne med mange referanser andre plasser som alle skal henvise til egen blogg?

Dette høres jo unektelig kjent ut.

Martin

ICON_LAUGH

Re: bloggfjortiser [Re: Øyvind V] #1091525 04/01/2011 12:58
perbl Offline
More than words
More than words
Sitat: perbl

DU synes ikke dette er holdbart, men svært mange synes dette er en form som er helt kurant. Eller enda bedre: De digger det. Det er en grunn til at f.eks. Voe har hatt noen tusen lesere.

For ordens skyld er jeg helt enig med deg i at mye av det som skrives på rosabloggene er syltynt. Men jeg tror likevel at de som gjør dette best (igjen, Voe) tilegner seg en kunnskap som faktisk er etterspurt, og som kan være med å skape verdier (som Kanonbaronen etterspør).

Jeg ville (som jeg alt har nevnt forsåvidt) hatt med meg Pjolter på 42, som tidlig forsto markedsføringspotensialet som ligger i å produsere noen få superstjerner ved å gi dem goodies som de kan reklamere overfor likesinnede på.

Selve bloggerne ser jeg mer på som et verktøy, den som klarer å utnytte dem har forstått noe mye mer vidtomspennende enn en enkeltblogger som er en autoritet i dagens kommunikasjonsform, som kan være noe helt annet i morgen.

Per B.
Re: bloggfjortiser [Re: perbl] #1091535 04/01/2011 13:12
R
Raskall Offline
More than words
More than words
R
Problemet jeg har med rosabloggene er at overflaten får for stort fokus. Tenåringsjenter på "leting etter seg selv" lærer i disse dagbøkene at det som definerer hva du er er klærne du går i og sminken du bruker. De indre verdiene blir visket ut og selvfølelsen til disse jentene ligger kun "skin deep".

Re: bloggfjortiser [Re: Raskall] #1091543 04/01/2011 13:21
Trygve_ Offline
Besatt
Besatt
Problemet jeg har med rosabloggene er at overflaten får for stort fokus. Tenåringsjenter på "leting etter seg selv" lærer i disse dagbøkene at det som definerer hva du er er klærne du går i og sminken du bruker. De indre verdiene blir visket ut og selvfølelsen til disse jentene ligger kun "skin deep".

Jeg vokste opp i grungeperioden, og følte ikke at det var så veldig forskjellig? Vi var klærne vi gikk med og musikken vi hørte på (prøvde å herme i garasjeband). Og du var sjefen i gata hvis du hadde Amiga 1200 og Burton Kelly Air snowboard ICON_WINK

Re: bloggfjortiser [Re: Trygve_] #1091546 04/01/2011 13:26
R
Raskall Offline
More than words
More than words
R
Sitat: Trygve_

Jeg vokste opp i grungeperioden, og følte ikke at det var så veldig forskjellig? Vi var klærne vi gikk med og musikken vi hørte på (prøvde å herme i garasjeband). Og du var sjefen i gata hvis du hadde Amiga 1200 og Burton Kelly Air snowboard ICON_WINK

Men var 95% av hele din personlighet definert av hvilke klær du hadde og hvilken sminke du hadde på? ICON_WINK

Side 1 av 2 1 2

Moderator  support