Premier League - let the fun begin :o)
|
Re: Premier League - let the fun begin :o)
[Re: ohels]
10/12/2010 23:01
|
tommygutt
OP
Scottselva
|
OP
Scottselva
Gleder meg til mandag!!!!! Langside, goo-plass, live, 1. mot 2. plass. Håper på en stor kamp Håper du har rett, men vinner Chelsea så blir det 2. mot 3. Håper og tror at det ikke skjer. Tipper Bale & Co løper de i senk. Chelsea toppet laget i midtuka for å få tilbake selvtilliten og det nedte med nytt tap. Terry gjør alt han kan i media for å hause opp laget igjen og Ancelotti kalles inn på teppet til Abramovich. Kort sagt, jeg liker utviklingen
|
|
|
[Re: tommygutt]
11/12/2010 09:25
|
DagRS
Ivrig
|
Ivrig
Gleder meg til mandag!!!!! Langside, goo-plass, live, 1. mot 2. plass. Håper på en stor kamp God tur og god kamp! Kjenner jeg er litt misunnelig på akkurat den livematchopplevelsen der ja.
"A true friend is one who overlooks your failures and tolerates your success." ~ Doug Larson
|
|
|
[Re: DagRS]
11/12/2010 12:16
|
tommygutt
OP
Scottselva
|
OP
Scottselva
Takk, takk  Håper på en stor opplevelse!
|
|
|
13/12/2010 18:38
|
DagRS
Ivrig
|
Ivrig
Nå får vi håpe på topp underholdning fra "Theatre of dreams" i kveld! Om knappe halvannen time braker det løs. Måtte det beste laget vinne.....
Mine tanker går også til Tommygutt som sitter ringside med tårer i øynene og synger.
"A true friend is one who overlooks your failures and tolerates your success." ~ Doug Larson
|
|
|
13/12/2010 22:47
|
ohels
Entusiast
|
Entusiast
Nå får vi håpe på topp underholdning fra "Theatre of dreams" i kveld! Om knappe halvannen time braker det løs. Måtte det beste laget vinne.....
Mine tanker går også til Tommygutt som sitter ringside med tårer i øynene og synger. United var klart best. Arsenal var veldig tafatt som vanlig på Old Trafford. Ble nok en taktisk triumf for Sir Alex. Jeg synes det var j***** ufint av Rio Ferdinand å hoppe opp med strak fot mot Sagna. Hadde ikke Sagna hoppet, så hadde han blitt truffet i hodet av den tidligere dopingutestengte midtstopperen.
|
|
|
13/12/2010 22:55
|
tommygutt
OP
Scottselva
|
OP
Scottselva
Stemmen er borte, forkjølelse og feber er glemt, magisk stemning på Old Trafford i kveld  Siste kvarteret føltes ut som en evighet etter at Rooney blåste straffen over mål. Alltid rart å se en kamp uten repriser og analyser, men jeg mener vi vant fullt fortjent. Top of the league PS! Tok ikke lang tid før Tevez-sangene begynte å rulle. Snakket med en fanatisk City-supporter i dag, han står ikke så høyt i kurs hverken i rødt eller blått for å si det sånn. Han har nok spilt sin siste kamp for City.
|
|
|
14/12/2010 08:35
|
DagRS
Ivrig
|
Ivrig
Mine tanker går også til Tommygutt som sitter ringside med tårer i øynene og synger. United var klart best. Arsenal var veldig tafatt som vanlig på Old Trafford. Ble nok en taktisk triumf for Sir Alex. Jeg synes det var j***** ufint av Rio Ferdinand å hoppe opp med strak fot mot Sagna. Hadde ikke Sagna hoppet, så hadde han blitt truffet i hodet av den tidligere dopingutestengte midtstopperen. For det første har ikke Rio vært utestengt på grunn av doping (han stakk av fra en test og fikk straff for å ikke ha levert u.p) for det andre er Rio Englands mest fairspillende midstopper. Han har ikke blitt avblåst for frispark imot siden april (altså i forrige sesong) det er ufattelig å tenke på. Alle som kan og vet litt om ballspill vet noe om hvilken prestasjon det er. Når det gjelder det som skjedd mot Sagna i går så hadde Ferdinand blikket kun mot ballen og så ikke engang Sagna, et hendelig uhell som ikke Webb engang blåste for.
|
|
|
14/12/2010 09:22
|
ohels
Entusiast
|
Entusiast
For det første har ikke Rio vært utestengt på grunn av doping (han stakk av fra en test og fikk straff for å ikke ha levert u.p) for det andre er Rio Englands mest fairspillende midstopper. Han har ikke blitt avblåst for frispark imot siden april (altså i forrige sesong) det er ufattelig å tenke på. Alle som kan og vet litt om ballspill vet noe om hvilken prestasjon det er. Når det gjelder det som skjedd mot Sagna i går så hadde Ferdinand blikket kun mot ballen og så ikke engang Sagna, et hendelig uhell som ikke Webb engang blåste for.
Jeg finner påstanden om at han er en mest fairspillende midtstopperen i England noe søkt, særlig med tanke på hans oppførsel etter det kontroversielle målet til United mot Spurs og episoden i går. For meg spiller det liten rolle at han ikke har laget frispark siden én eller annen dato. Det som skjedde i går var helt besvisst, det er bare å se hvordan han snur foten mot Sagna. Det hjelper ikke at han har blikket festet mot himmelen, han er jo selvfølgelig klar over at det er en duell om ballen med en motspiller. Hvis han er så talentfull i å ikke lage frispark, så må han da kunne hoppe opp på samme og faire måten som de andre United-spillerne. At Webb ikke blåste for den der tror ikke jeg har noen sammenheng med at så på det som et hendig uhell. Vinkelen dommeren står i gjør at han ikke ser foten trykkes inn i mageregionen til Sagna. Og hvis det er slik at han bedømte det som et hendig uhell, så burde det uansett vært bedømt som frispark for livsfarlig spill. Så har du helt rett når det kommer til utestengelsen. Han ble ikke tatt for doping, men han er dømt for å ikke ha fulgt dopingregelverket. Jeg beklager at jeg var upresis der.
|
|
|
16/12/2010 14:16
|
tommygutt
OP
Scottselva
|
OP
Scottselva
Rio Ferdinand ble forøvrig man of the match Ellers hadde jeg en starstrucked-episode på flyplassen i Manchester i går  Står i kø, men dama som skal scanne boarding-kortet mitt har trøbbel med maskinen sin, så jeg må skifte kø. Jeg er litt frekk og sniker under sperringen over i neste kø, ser tilbake på kona som ser på meg og hvisker: "se deg rundt". Vips, der står jeg midt i mellom Patrick Viera, Micah Richards og Shay Given, som er på vei med resten av City til Torino og dagens kamp mot Juventus. Må jo benytte anledningen til å prate med Viera og han er jo rent så pratevillig  Spør om Tevez er med dem og han svarer litt flakkende i blikket at han er ikke det. Da jeg spør om han er på vei bort, svarer han med "nei" med et noe flakkende blikk Inne i terminalen prater jeg med en City-supporter som er på vei til Italia, men sånn cirka litt over 2 i promille. "Hva syns du om Tevez?". "He`s a f..... wanker, isn`t he" Svarer City-supporteren  Ikke lett å være Tevez i Manchester om dagen. Hatet av både de røde og de blå. Uansett, en kul opplevelse på flyplassen i går, selv om det var feil lag....
|
|
|
16/12/2010 19:35
|
DagRS
Ivrig
|
Ivrig
Uansett, en kul opplevelse på flyplassen i går, selv om det var feil lag....
Helt i orden, skjønner deg veldig godt. Møtte en viss Gram Souness på ferie i Spania for et par år siden. Bodde på samme hotell. Vi ( + et par andre Skotter) hadde en lang og koselig prat om mye annet enn ballspill en kveld i hotellbaren. Han virket veldig hyggelig, fortalte vitser og var selvironisk. Var ute av treneryrket og jobbet som sportsjournalist. Trivdes bedre med det.
|
|
|
16/12/2010 20:13
|
ohels
Entusiast
|
Entusiast
Rio Ferdinand ble forøvrig man of the match Helt enig. Han og Vidic var bedre enn Arsenal til sammen. Rio er den beste midtstopperen i PL. Ellers hadde jeg en starstrucked-episode på flyplassen i Manchester i går  Står i kø, men dama som skal scanne boarding-kortet mitt har trøbbel med maskinen sin, så jeg må skifte kø. Jeg er litt frekk og sniker under sperringen over i neste kø, ser tilbake på kona som ser på meg og hvisker: "se deg rundt". Vips, der står jeg midt i mellom Patrick Viera, Micah Richards og Shay Given, som er på vei med resten av City til Torino og dagens kamp mot Juventus. Må jo benytte anledningen til å prate med Viera og han er jo rent så pratevillig  Spør om Tevez er med dem og han svarer litt flakkende i blikket at han er ikke det. Da jeg spør om han er på vei bort, svarer han med "nei" med et noe flakkende blikk Inne i terminalen prater jeg med en City-supporter som er på vei til Italia, men sånn cirka litt over 2 i promille. "Hva syns du om Tevez?". "He`s a f..... wanker, isn`t he" Svarer City-supporteren  Ikke lett å være Tevez i Manchester om dagen. Hatet av både de røde og de blå. Uansett, en kul opplevelse på flyplassen i går, selv om det var feil lag.... I 1993 tok jeg samme heis som Ian Wright og Rune Hauge på SAS-hotellet i København. Jeg var ikke så interessert i ballspill før dette, men etter den opplevelsen har jeg holdt med Arsenal. Senere har jeg hilst på Ljungberg når Arsenal spilte på Lerkendal. Veldig hyggelig kar det.
|
|
|
16/12/2010 20:30
|
tommygutt
OP
Scottselva
|
OP
Scottselva
Artige historier Min største opplevelse var nok alikevel i 92, United er på sommerturnè i Trondheim og av en eller annen grunn klarer jeg å snike meg inn til garderobedørene på Lerkendal. Knipser bilder og er i syvende himmel. Etter kampen klarer jeg i kaoset utenfor United-bussen å tegne en fin lang svart strek på hele t-skjorta til Andrei Kanchelskis fordi jeg blir dyttet mot han i det han passerer og jeg har tatt av toppen på autograf-tusjen. Passe flaut. Like borti gata står mamma klar i bilen, vi skal følge etter bussen fordi jeg overhørte at de skulle ha en overnatting på Brittania i sentrum. Jeg står i lobbyen 2 min før bussen kommer og like etter står jeg midt iblandt alle sammen, Giggs, Bruce, Hughes, Pallister, ja hele buntene. Bruce, Giggs og Pallister går inn i heisen, i ren refleks hopper jeg inn og Steve Bruce prater som en foss, kommer med vitser og jeg får autografer som jeg allerede hadde fått minst to ganger før, spiller ingen rolle. Jeg var målløs, stum, i syvende himmel, alt på en gang. Jeg nektet mamma å kjøre hjem den kvelden og overnatting var umulig å oppdrive, dermed ble det overnatting i framsetet på bilen på parkeringsplassen på City Syd før jeg voldtok ballspill-shoppen når senteret åpnet for alt sparepengene kunne tåle av supporter-utstyr
|
|
|
16/12/2010 20:35
|
ohels
Entusiast
|
Entusiast
I 1993 tok jeg samme heis som Ian Wright og Rune Hauge på SAS-hotellet i København. Jeg var ikke så interessert i ballspill før dette, men etter den opplevelsen har jeg holdt med Arsenal. Senere har jeg hilst på Ljungberg når Arsenal spilte på Lerkendal. Veldig hyggelig kar det.
Det skal selvfølgelig være høsten 1994, ikke 1993.
|
|
|
16/12/2010 20:41
|
ohels
Entusiast
|
Entusiast
Artige historier Min største opplevelse var nok alikevel i 92, United er på sommerturnè i Trondheim og av en eller annen grunn klarer jeg å snike meg inn til garderobedørene på Lerkendal. Knipser bilder og er i syvende himmel. Etter kampen klarer jeg i kaoset utenfor United-bussen å tegne en fin lang svart strek på hele t-skjorta til Andrei Kanchelskis fordi jeg blir dyttet mot han i det han passerer og jeg har tatt av toppen på autograf-tusjen. Passe flaut. Like borti gata står mamma klar i bilen, vi skal følge etter bussen fordi jeg overhørte at de skulle ha en overnatting på Brittania i sentrum. Jeg står i lobbyen 2 min før bussen kommer og like etter står jeg midt iblandt alle sammen, Giggs, Bruce, Hughes, Pallister, ja hele buntene. Bruce, Giggs og Pallister går inn i heisen, i ren refleks hopper jeg inn og Steve Bruce prater som en foss, kommer med vitser og jeg får autografer som jeg allerede hadde fått minst to ganger før, spiller ingen rolle. Jeg var målløs, stum, i syvende himmel, alt på en gang. Jeg nektet mamma å kjøre hjem den kvelden og overnatting var umulig å oppdrive, dermed ble det overnatting i framsetet på bilen på parkeringsplassen på City Syd før jeg voldtok ballspill-shoppen når senteret åpnet for alt sparepengene kunne tåle av supporter-utstyr haha:) Det er litt synd at de engelske lagene ikke kommer så ofte til Norge lengre. På slutten av åttitallet var West Ham å spilte treningskamp mot Fauske/Sprint i Nordland. Et lag som da var i den gamle andre divisjonen. Det skjer nok aldri igjen.
|
|
|
16/12/2010 21:15
|
Stefan77
Besatt
|
Besatt
haha:) Det er litt synd at de engelske lagene ikke kommer så ofte til Norge lengre. På slutten av åttitallet var West Ham å spilte treningskamp mot Fauske/Sprint i Nordland. Et lag som da var i den gamle andre divisjonen. Det skjer nok aldri igjen. Nå er det blårussen som styrer slik at markedsandeler for egne TV-kanaler og salg av supportereffekter er minst like viktig som det sportslige utbyttet. Derfor trener de heller mot lag som Quatar-united eller Thailands landslag enn å øve mot storlag som Fauske-Sprint, Mjølner og Indre Billefjord.
- Stefan
|
|
|
[Re: Stefan77]
18/12/2010 13:37
|
tommygutt
OP
Scottselva
|
OP
Scottselva
Chelsea - United utsatt Edit: Arsenal og Liverpool-kampene også, kjedelig! Glad jeg kom meg hjem fra Heathrow på onsdag!
Redigert av tommygutt; 18/12/2010 13:43.
|
|
|
18/12/2010 13:45
|
bjerkseth
Besatt
|
Besatt
Hmmm. Klarer de ikke spille ballspill på "brua" klarer vel hvertfall ikke Blackpool å få sin bane uten undervarme istand til kamp imorgen.
Instagram: @oivindbjerkseth
|
|
|
[Re: bjerkseth]
18/12/2010 15:50
|
panorama
Veteran
|
Veteran
På Emirates kunne de fint arrangert langrennssprint i dag..hehe
|
|
|
[Re: panorama]
18/12/2010 17:47
|
FHanserud
Avhengig
|
Avhengig
Det er stort sett ikke banene som er problemet, men forholdene rundt stadionene som gjør det farlig å ha tusenvis av mennesker der.
|
|
|
[Re: FHanserud]
18/12/2010 19:28
|
DagRS
Ivrig
|
Ivrig
Det er stort sett ikke banene som er problemet, men forholdene rundt stadionene som gjør det farlig å ha tusenvis av mennesker der. Sitter og ser på Ipswich og leicester nå. Utrolig artig å se ballspill med så mye snø på banen. Det blir sikkert et vannvittig kaos når tilskuerene skal hjemover om noen minutter.
|
|
|
27/12/2010 22:19
|
bjerkseth
Besatt
|
Besatt
Hmmm. Jeg innser nå at uavgjort hjemme mot Chelsea ikke var noen stor prestasjon.
|
|
|
27/12/2010 23:36
|
tommygutt
OP
Scottselva
|
OP
Scottselva
Sånn som Chelsea framstår i dag, er det hvertfall ikke noen tittel-kandidat. Benken avslører en veldig tynn stall også, selv Arsenal, som har vært kjent for en god 11`er og tynn benk, hadde jo flere stjerner på benken i dag. Skal det bli Arsenal sin sesong tro?
|
|
|
28/12/2010 14:06
|
Thomasen
Entusiast
|
Entusiast
Arsenal har et vanvittig høyt toppnivå, men som Arsenal supporter er jeg fra tid til annen skremt over bunn nivået. Tror ikke det blir Arsenal sin sesong av den grunn desverre.
Redigert av Thomasen; 28/12/2010 14:06.
|
|
|
[Re: Thomasen]
28/12/2010 14:13
|
tommygutt
OP
Scottselva
|
OP
Scottselva
Argumentene for at Arsenal ikke tar gull har vært tynn og ung stall samt håpløse keepere. Nå føler jeg at de begynner å få stallen og kanskje blir det et Arsenal som henger med helt inn til mai. De har fortsatt et keeper-problem, har hatt det i snart ti år og det er smått utrolig at Wenger ikke vil innrømme dette. Satt og så oppvarmingen til Arsenal på Old Trafford, han tredje-keepern var skremmende dårlig med ball i beina. Dette gir et usikkerhetsmoment alla Barthez og smitter hele forsvaret som ikke tørr å bruke keeper på tilbakespill, men heller velger å klarere til dødball. Dødball imot i Premier League er dødelig, der kan det ryke mange poeng for topplagene.
|
|
|
28/12/2010 16:32
|
bjerkseth
Besatt
|
Besatt
Noen City-supportere her inne som har noen "wikileaks" på hvor mye penger City bruker på å kjøpe dommerne mot Tottenham? Jeg trodde løken på Boxing Day var ille, men dagens dommer tar kaka.
|
|
|
28/12/2010 16:41
|
bjerkseth
Besatt
|
Besatt
Og bare for å ha sagt det; 11 mann er opskrytt 
|
|
|
28/12/2010 19:09
|
DagRS
Ivrig
|
Ivrig
Satt etter kampen mellom Arsenal og Chelsea og lurte på om det virkelig var Arsenal som var gode eller om det var Chelsea som var fryktelig dårlige. Arsenals forsvar er ofte dårlig organisert og de er veldig sårbare for overganger imot. Smått utrolig at Chelsea ikke klarte å utnytte dette igår.
Sitter ellers med en litt uggen følelse (ikke på grunn av omgangsyken som er i ferd med å slippe taket) på at United ryker på St Andrews i kveld. Birmingham er utvilte og kampklare etter 16 fridager. United spilte for bare to dager siden. La oss håpe at min ugne følelse bare er en følelse og at United nok en gang drar dette i land. Hater å se Shitty på topp av tabellen selv om de har spilt tre kamper mer enn United.
|
|
|
28/12/2010 22:04
|
tommygutt
OP
Scottselva
|
OP
Scottselva
Så forbanna UNØDVENDIG!!!! Full kontroll på kampen, kan pungtere med 2-0 opptil flere ganger, men nei....
|
|
|
28/12/2010 22:06
|
DagRS
Ivrig
|
Ivrig
Når dommeren tillater både overfall og håndball i en fotballkamp blir det ran! Uforklarlig avgjørelse på Birminghams mål.
|
|
|
28/12/2010 22:08
|
tommygutt
OP
Scottselva
|
OP
Scottselva
Håpløst ja, men sånn er det. Når goliat på 2 meter settes inn på slutten, så ligger det i kortene at noe vil skje som skaper farligheter. Hadde Gibson orket å løpe og skapt 2 mot 1 fem minutter før, så hadde dette vært 3 lette poeng.
|
|
|
|
|