Polar, Pulsklokke.no, dårlig service...
|
Polar, Pulsklokke.no, dårlig service...
28/12/2010 12:01
|
sissel l
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Da jeg skulle levere inn min polar pulsklokke (den har sluttet å funke kun etter noen få måneders bruk..) til G-sport hvor jeg kjøpte den, trodde jeg det skulle være en enkel sak. Det var det ikke. De tok ikke inn klokka, de hadde ingen avtale med polar, men henviste til pulsklokke.no. Det var forsåvidt ok, men jeg synes det lukter elendig service så langt (ikke av G-sport, men polar). Registrerer klokka via nettet. Ok. Her passer Øystein Sundes "Men da må du ha" for jeg må ha (satt på spissen) pc, nett, printer, bil, bensin, postkontor, bobleplast, frankering og kanskje en dose tålmodighet... Hvor lang/kort tid det tar før klokka er tilbake igjen vet jeg ikke, det kan hende den ligger i postkassa før jeg vet ordet av det. Det er ikke det at det tar meg så mye tid, men jeg synes det er en tungvint måte å gjøre det på. Synes det rett og slett er dårlig service! Noen andre som har erfaring med polars service? Nei, jeg får sette meg på spinningsykkelen og få ut litt frustrasjon! 
Trening gjør mening:o)
|
|
|
Re: Polar, Pulsklokke.no, dårlig service...
[Re: sissel l]
28/12/2010 12:11
|
krok
Avhengig
|
Avhengig
Skjønner ikke helt hva du klager på? Klager du på hvordan du tror servicen kan bli? Eller fordi de har et ryddig system med, skjema, nettlogging slik at de kan få ekspedert kunden raskest mulig?
Sender inn klokka for batteribytte en gang i blant. Eneste er at det koster litt, men i gjengjeld tar aldri mer enn en par tre dager før jeg har klokka i retur.
Redigert av krok; 28/12/2010 12:11.
|
|
|
[Re: krok]
28/12/2010 12:22
|
Livestrong
Ringrev
|
Ringrev
forstår heller ikke hva du klager over og jeg har bare fått bra service fra polar. er jo best å sende det inn til de som kan klokken for å få den fikset. Men syntest at G-sport burde gitt deg en ny klokke og sendt den andre i retur siden du bare har hatt den i noen mnd. men det er nå en helt annen sak. Jeg har sendt klokken min inn for batteri bytte og fikk da regning på 120 kr og da fikk jeg nytt pulsbelte med i prisen og ny reim på klokken for den var vist slitt i Polars øyne. og betalte bare for batteri bytte. så lurt å sende alt inn når du først skal sende noe til service. de trykk tester alt før de sender det i retur også så du får nesten en helt NY klokke i gjen.
If you worried about falling off the bike, YOU`D NEVER GET ON.
- Lance Armstrong
|
|
|
[Re: Livestrong]
28/12/2010 12:34
|
Alpers
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Hallo?
Enklere kan det ikke gjøres. Polar er utrolig raske, ryddige og ikke minst TYDELIGE i kommunikasjonen. Utrolig mye enklere å gjøre det selv enn å la G-sport ta ansvaret, da havner klokken først i en kø, så sendes den, så kommer den tilbake, så glemmer en deltidsansatt å ringe deg, så ligger den der...
Og om man er litt lur, forstår man også at man ikke kan gi ut en ny klokke helt uten videre når kunden har brukt den et par måneder. På den tiden har han hatt plenty med tid til å ødelegge den langt utenfor det garantien dekker..
Smil og vær glad. Jeg kan fortelle deg at Norwegian har rotet bort sykkelen min (helt borte, helt sant), da begynner vi med kinkig kundeservice..
Mvh Henrik
|
|
|
[Re: Alpers]
28/12/2010 13:06
|
olechr
More than words
|
More than words
Ha ha. Du trur at Polar kan gi dårlig service så da lager du en tråd om det??
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
|
|
|
28/12/2010 13:10
|
Mr.Bergli
Ringrev
|
Ringrev
Har samme gode erfaring som de over. Sendte inn klokka for batteribytte i for et år siden. Fikk den tilbake etter 3 dager med nytt pulsbelte da dette var litt slitt.
Nå i høst blacka klokka ut, fikk ny på garanti selv om jeg hadde mistet kvittering. Dette tok også bare en uke med postgang.
Så service og sysdtemet deres har vært helt upåklagelig for min del.
|
|
|
[Re: olechr]
28/12/2010 18:58
|
sissel l
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Ha ha. Du trur at Polar kan gi dårlig service så da lager du en tråd om det?? Nei, det var ikke det jeg mente og heller ikke det jeg skreiv  Jeg synes i utgangspunktet det er dårlig service at kunden selv må sende inn et produkt som er ødelagt. Jeg hadde ikke klaget på servicen om G-Sport hadde tatt imot klokka og sendt den inn. I følge G-Sport har ikke Polar avtale med dem lenger og derfor en kunden overlatt til å ordne opp selv. I mine øyne er det en god service at kunden blir imøtekommet, å fikse det selv (å sende den inn) synes jeg er dårlig service. Hadde jeg kjøpt f.eks en brødrister, moccamaster på f.eks Elkjøp og den hadde blitt ødelagt hadde jeg blitt like margslapp om jeg hadde fått samme beskjed: Å ta med produktet hjem igjen, registrere det på nettet og sendt det i posten. Jeg er glad for at jeg kan levere både brødrister og moccamaster hos Elkjøp, jeg synes det er en god service  Overskriften er kanskje noe misvisende! Det ser ut som at klokka er kjapt tilbake når den først er sendt, så jeg klager ikke på det. Synes bare det er tungvint og dårlig service..  Ps, mulig jeg er gammeldags og vanskelig.
Trening gjør mening:o)
|
|
|
28/12/2010 19:07
|
lc
Medlem
|
Medlem
Problemet til Polar er vel ikke først og fremst servicen, men det faktum at kvaliteten på klokkene er fryktelig middels.........har hatt 3 stk av merket som alle har tatt kvelden og da kan servicen være så utmerket den bare vil, gidder ikke i lengden allikevel......
|
|
|
28/12/2010 19:58
|
Rednax
Ringrev
|
Ringrev
I følge G-Sport har ikke Polar avtale med dem lenger og derfor en kunden overlatt til å ordne opp selv. I mine øyne er det en god service at kunden blir imøtekommet, å fikse det selv (å sende den inn) synes jeg er dårlig service. I følge G-Sports nettsider så tilbyr de 22 Polar modeller/tilbehør. At de ikke lenger har avtale med Polar er nok en feilformulering/misforståelse fra/hos den butikkansatte du henvendte deg til. Ingen av Polarvidereforselgere skal lengre ta inn klokker til service, Polar selv ønsker at kunden registrerer klokken på nett og selv sender inn til service/batteribytte o.l. Til det bruk har derfor de fleste Polarvidereforselgere både ferdig adresserte (men ikke frankerte) bobleplastkonvolutter og skjema for utdeling til Polarkunder. For alles del er dette mest effektivt. Det svaret du fikk i butikken var misvisende, og en fraskriving av ansvar. Reklamasjoner er omfattet av et annet regelverk enn service, altså gjelder dette noe annet enn et skarve batteribytte. Fra G-sports egen nettside (omhandler nettkjøp, men de samme betingelser gjelder nok for kjøp over disk, uansett er dette en realtivt generell forbrukerrettighet): "Du kan fritt bytte, returnere eller reklamere på varer kjøpt hos gsport.no, i de fleste av våre over 200 butikker. Ønsker du å returnere, bytte eller reklamere på en vare kjøpt på gsport.no, tar du med produktet sammen med fakturaen til din nærmeste G-Sport butikk som tilbyr dette. Varene skal være ubrukt, og i samme stand og mengde som ved kjøp. Eventuelle merkelapper skal henge på og originalemballasjen skal følge med." Står ingen ting om unntak for Polarvarer. Om forhandler i tilfelle har sluttet å føre en vare (noe som øyensynlig ikke er tilfelle ang. Polarklokker) så er de likefullt forpliktet til å følge opp reklamasjoner på varer solgt i butikken. Det er ikke din hodepine. Du har kvittering fra butikk? No problem. Butikken selv burde uansett aktivt slått et slag for å hjelpe deg, om enn ikke annet enn ved å diplomatisk forklare at det mest effektive vil være om du selv sendte klokken inn direkte ved hjelp av utdelt konvolutt, men at de selvfølgelig kan kan gjøre det for deg og det da nok tar lengre tid (i motsetning til den vage ansvarsfraskrivelsen du opplevde). Det aller mest naturlige hadde vært å ta inn klokken, notert nummeret ditt, og så kontaktet deg når de hadde fått svar fra Polar, alt med et betryggende smil.
..just wait 'til I'm cllipped in and sober..
|
|
|
[Re: Rednax]
28/12/2010 23:18
|
Alpers
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
|
|
|
29/12/2010 00:37
|
Rednax
Ringrev
|
Ringrev
Sur, jeg, hvorfor drar du den slutningen? -Big schmile! (Som de sier i "Dikatoren".) Æ'kke sint, vel? Hjelper det med en smiley?  Sånn. Jeg er tvert i mot euforisk overlykkelig, overtrøtt, og midt i fødselspermisjon. Innimellom bleieskift og rapeassistanse får jeg utløp for småfrustrasjoner (som nøye planlagt brettsvipptur jeg gikk glipp av i dag grunnet svigers med ekstrem besøkstrang og at bikkja har det med å stemme i hver gang junior begynner å tute) ved å skrive på nettet i stedet. Lykkelig og glad er jeg så absolutt likevel. Uansett har vel Sissel L en grei case; kjøpt et produkt som tok kvelden og blitt møtt i døren av selger som sier "fiks det sjæl"? Du, jeg, og alle andre som har svart i tråden forteller at det raskeste nok er å faktisk fikse det selv. Jeg påpeker at hun burde fått, og har krav på, bedre service i utgangspunktet da hun prøvde å reklamere i butikken hun handlet varen (i forhold til hvordan hun beskrev episoden). Servicen til Polar er vi derimot alle enige om; den er effektiv og god. Sissels opprinnelige grunn til å klage var litt feil, det har hun selv endret oppfatning om i et senere svar, men hun har fremdeles så absolutt grunn til å klage i forhold til hva hun har opplevd. Hadde Norwegian rotet bort sykkelen min, DA hadde jeg vært sur, ass, man! Jeg skriver kanskje litt vel mye (og litt for lange setninger) på nettet for tiden, det skal jeg være enig i. Euforien slår ut i alle retninger. (Bestemte meg for å lagre et svar til en av DXtrådene som jeg ikke turde poste, det fylte fire sider i Word..) I morgen skal jeg se å få tatt den turen ned Ulriken innen været slår om.
Redigert av Rednax; 29/12/2010 01:16.
..just wait 'til I'm cllipped in and sober..
|
|
|
[Re: Rednax]
29/12/2010 05:03
|
ruteress
Entusiast
|
Entusiast
Har utelukkende positgive erfaringer med polar. For noe år tilbake sendte jeg inn klokke for batteriskift og glass skifte. Ringte til dem og fikk antydet hvor lang tid det ville ta og pris. Fikk klokken i retur ca 25% tidligere enn antydet, til rett pris. Men rosinen i pølsa var at de hadde skiftet alt synlig på klokka. Reim, glass og kasse. Ikke vet jeg om innmaten også var ny, men det skulle ikke forundre meg.
Kanskje det sitter en annen missfornøyd Polar kunde et sted med min gamle reim og kasse :))
The pen is mightier than the sword. But even mightier than the pen, is the pen that shoots laser beams.
|
|
|
[Re: ruteress]
29/12/2010 13:13
|
Alpers
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Norwegian HAR rotet bort sykkelen min. Det er derfor JEG er sur.
Polar rotet IKKE bort klokken min. Derfor liker jeg Polar.
Fødselspermisjon er rene ferien, gled deg heller til puberteten.
|
|
|
29/12/2010 14:07
|
Foxhill
Entusiast
|
Entusiast
Jeg har kun positive erfaringer med Polar sin service. Raske og arbeid er alltid utført i henhold til bestilling.
Jeg er derimot enig i trådstarter som mener at det er litt dårlig av G-Sport og ikke ta i mot klokken for så å sende denne inn til Polar. Dette hadde de fint klart. Om dette er den mest effektive måten å få produktet fikset og levert tilbake er jeg usikker på siden man inkluderer et ledd til (G-Sport).
Hadde derimot G-Sport nevnt at "Vi kan godt sende denne inn for deg, men vi anbefaler at du sender inn selv fordi...." Så tror jeg ikke dette innlegget hadde blitt skrevet...
"It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond
|
|
|
[Re: Foxhill]
29/12/2010 14:36
|
sykkelmor
Entusiast
|
Entusiast
Ringte Polar i dag jeg og fikk kjempe service  Kunne endten komme til Polar med klokka og de ville se på den med engang, eller jeg kunne sende den i posten så ville jeg få den tilbake gange kjapt
Ha det gøy, så kommer resultatene etter hvert
|
|
|
[Re: sykkelmor]
30/12/2010 13:31
|
Kriss
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Sendte inn to polarklokker nå på julaften. Den ene endte opp med bytte av kasse, glass og batteri, den andre fikk ny reim og batteri. Da dette tok 5 dager og kostet 400 kr vil jeg si meg godt fornøyd md service'n som alltid derifra. Noe trådstarter sikkert vil bli og.
|
|
|
30/12/2010 16:04
|
Snooze
Ivrig
|
Ivrig
Norwegian HAR rotet bort sykkelen min. Hallo? Krever egen tråd!
Glem yr og e-synsing:JUST DO IT
|
|
|
[Re: Snooze]
30/12/2010 18:54
|
Alpers
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Den kommer jo ikke tilbake av den grunn?
|
|
|
30/12/2010 19:15
|
floyd
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Sendte inn Polaren min 26.desember for ny reim og bytte av batteri. Kom i posten i dag. Ble kun fakturert for batteriet. Jeg er fornøyd med Polar, jeg.
|
|
|
[Re: floyd]
30/12/2010 19:43
|
kolli
Ringrev
|
Ringrev
Sendt fra Trondheim lørdag med ødelagt remfeste, i retur torsdag. Hadde rota bort kvittering, var derfor så smått forberedt på å måtte betale, men ingen faktura fulgte med. Jepp, jeg er også fornøyd med servicen derfra. Kjapp til å svare på mailer er de også.
|
|
|
30/12/2010 19:58
|
donnerwetter
Avhengig
|
Avhengig
Personlig er jeg sjeleglad for å slippe å gå innom G-sport butikker. Blir alltid forsøkt betjent av en hyggelig men uvitende lørdagsansatt, som så skal hente sin sjef som kan like lite, etc. Tilslutt ender vi i hornet på veggen (Nei, StigB - ikke DITT horn...) uten at hjelpen er noe nærmere. Hvor jeg vil med dette? Ikke noe annet sted enn at når man får , for en sjelden gangs skyld, virkelig god service som hos Polar er det bare å måle andre leverandører opp mot dette. Tror jeg, da 
Sykler helst i godvær!
|
|
|
[Re: donnerwetter]
30/12/2010 20:19
|
Christen
Ex Trippelbirker
|
Ex Trippelbirker
Jeg er også veldig godt fornøyd med Polar sin kundeservice. Er kanskje ikke så godt fornøyd med kvaliteten til Polar-produktene. Jeg synes reimene er dårlige. Mistet ei klokke i elva under et redningsoppdrag fordi reima røyk. Fikk ny klokke av arbeidsgiver og reima på denne har røket 2 ganger, heldigvis på land. Polar har erstattet reima kostnadsfritt og raskt begge gangene.
|
|
|
[Re: Christen]
30/12/2010 20:26
|
Snooze
Ivrig
|
Ivrig
Har selv AXN 500 og har fått ny reim 3 ganger på 3 år. Det er ikke noe å si på service, men kvaliteten på reima i forhold til pris ( ca 3000 ny) er dårlig. Selve klokka er knall.
Glem yr og e-synsing:JUST DO IT
|
|
|
[Re: Snooze]
30/12/2010 20:38
|
lc
Medlem
|
Medlem
Det er fortsatt fascinerende å se hvor mange som har måttet sende polar klokker til rep.....klarer dessverre ikke å slutte å irritere meg over kvaliteten.......
|
|
|
[Re: lc]
30/12/2010 20:51
|
donnerwetter
Avhengig
|
Avhengig
Skal vi se... En stor del av de som svarer har sendt inn Polar-produktene sine til service, og dette fac inerer deg? At produkter trenger nye batterier og service? Jøsses...
Ta de postene som er misfornøyde her og mål dem opp mot antall solgte Polar-produkter. Finner du fortsatt grunn til å bli facinert?
Hva er egentlig agendaen din, lc?
Sykler helst i godvær!
|
|
|
30/12/2010 20:59
|
Jaro
Entusiast
|
Entusiast
Har aldri hatt problem med å få sendt inn Polar via G-Sport og som en har nevnt tidligere her så har de vanligvis konvolutter til dette formålet. Polar ønsker denne løsningen selv og kunden får klokken raskt og enkelt i retur til sin egen postkasse. I den aktuelle butikken må nok noen har misforstått eller rett og slett vært uvitende. Det er mulig kvaliteten er så som så på endel av Polar produktene, men de er i alle fall smidige når det reklameres til dem. Om en ikke gidder å jevnlig sende inn for diverse problemer og batteribytte kan en bare gjøre som jeg - bytte til Garmin....
|
|
|
[Re: donnerwetter]
30/12/2010 21:05
|
lc
Medlem
|
Medlem
Mulig jeg har vært uheldig, men for min del har det vært funksjonssvikt på 2 klokker (+ ødelagt reim på den 3.) ila garantitiden ...synes ikke det er godt nok.......
|
|
|
30/12/2010 22:50
|
olechr
More than words
|
More than words
Foss sport på strømmen er service senter for polar så der fikser de det samme som hos polar.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
|
|
|
[Re: olechr]
01/01/2011 21:31
|
Elgvenn2
Besatt
|
Besatt
I følge forbrukerkjøpsloven skal du egentlig bare trenge å forholde deg til selger ifm reklamasjon. Hvis du mener det er tungvindt for deg å levere klokka selv hos Polar via dems løsning, så ville jeg ha krevet at G-Sport utfører. 
Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen. Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
|
|
|
[Re: Elgvenn2]
02/01/2011 10:01
|
Vanilla Ninja
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Det er ikke noe problem for en hvilken som helst butikk å sende ting til Polar. De trenger ikke engang å bruke det litt tungvinte nettsystemet deres.
Vi er ikke registrert som forhandler, men alt jeg trengte å gjøre (etter en telefon) var å skrive hva som skulle gjøres på en lapp og sende en Smartpost-pakke til Polar.
|
|
|
|
|