Dagens Northug.
|
Re: Hjelmeset slår til..
[Re: DagRS]
01/03/2010 20:26
|
SimonS
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
|
|
|
[Re: SimonS]
01/03/2010 20:33
|
Cerberus
Ivrig
|
Ivrig
Hjelmeset er råere enn sushi (er det lov å si?)
Regner med det blir et aldri så lite stunt i siste rennet hans. Noe i retning av nikkers, knestrømper, anorakk, Ludviksekk og fortæring av Kvikklunsj og appelsin på Ullevålseteren?
|
|
|
[Re: Cerberus]
12/03/2010 17:48
|
Dr.E
Avhengig
|
Avhengig
Northug: "Å ta spurtpoeng fra Bauer klare en kolles som heilst mosjonist om en vill"
|
|
|
Re: Dagens Northug.
[Re: ElGordo]
19/12/2010 20:21
|
Laxeluz
Doktor, har jeg fått luz på laxen min?
|
Doktor, har jeg fått luz på laxen min?
Og så var Northug i gang igjen. Som alle kan sjå, så var ikkje denne løypa godt nok preparet, slik at Vylegsjanin rykka frå Northug i spurten. Dermed måtte Petter sutra i smøreboda så han ikkje rakk blomstersermonien, men dette var jo sjølvsagt FIS si skuld.Av ein eller annan grunn så tek også Vidar Løfshus del i denne surmulinga, og seier blant anna; -FIS kan jo bruke premiepengene de tar fra Northug til å fikse oppløpet. Er det berre eg og Thomas Alsgaard som synes dette er pinleg?
Andreas Tveit
|
|
|
[Re: Laxeluz]
19/12/2010 20:40
|
hårfin
Ringrev
|
Ringrev
Jeg har egentlig ikke engasjert meg så mye i Northugen, men måtte innom og lese på VG nå. Flau begrunnelse fra Djupevik, spør du meg... "På spørsmål om hvorfor Northug trengte lengre tid enn de øvrige løperne foran blomsterseremonien, svarte Djupvik følgende:
- Han har stor kropp"
Litt primadonna kanskje?
Wish it * dream it * do it
|
|
|
[Re: ]
20/12/2010 05:45
|
bullet
Besatt
|
Besatt
Som representanten for FIS sa: De fem andre som skulle ha blomster kom til riktig tid, og riktig antrukket.
En god taper forblir en taper.
Carlberg Velo
|
|
|
[Re: bullet]
20/12/2010 07:08
|
SindreØ
Avhengig
|
Avhengig
Morsomt å se mange av de første sidene kontra de siste innleggene. Viser at vi nordmenn er kravstore når det gjelder norsk seier. Er enig at Northug oppfører seg noe dumt, men hadde han vunnet og oppført seg sånn ville VI sett gjennom hendene, tror jeg. Legg merke til at jeg legger press på vi.
|
|
|
[Re: SindreØ]
20/12/2010 07:35
|
Mmar
Ivrig
|
Ivrig
Hadde han vunnet hadde han ikke oppført seg sånn.
|
|
|
[Re: Mmar]
20/12/2010 08:01
|
ØyNe
Veteran
|
Veteran
Det er pinlig at de norske lederne kryper for TN og unnskylder hans umodne oppførsel i media. Også på stafetten i går gjorde han et merkelig valg ved ikke å prøve å ta igjen russeren, men i stedet holde igjen og forberede seg på et nabooppgjør med Hellner. Dette tyder vel på at egoet begynner å vokse seg litt for stort? 
|
|
|
[Re: Mmar]
20/12/2010 08:36
|
StigB
Señor
|
Señor
Hadde han vunnet hadde han ikke oppført seg sånn. (Ikke til deg direkte marley, men det passa så bra, og jeg er i godslag i dag  ) Nei og da hadde alle nordmenn som nå hyler i samme sutrekor og fordømmer så det holder også holdt kjeft. Til tross for forsinkelse og det ene med det andre så er det positive å se at Nordtug er på tur opp igjen. Men det er det ikke mange som bryr seg om. Hvor mange andre sportsutøvere er det ikke som har slått med staver og sparka i bakken for så å stikke til skogs. Nei grav frem dritten å få det opp, folk blir mer og mer prega av tabloidpressen. Det virker som en hel nasjon sliter med problemer og på en eller annen måte må få tømt seg for tabloidgørr. Hadde han vunnet hadde han sikkert kommet når han hadde fått skifta tøy, og arrangøren hadde stått der og sjekka at startnummeret var på plass. Men arrangøren hadde jo alt under kontroll og sørga for helt like forhold, hadde de ikke? det var vel fler som hadde klaget på oppløpet men det teller ikke. Det er vel kanskje blitt sånn at man må granske hele runden for å sjekke at alle har de samme forholdene i tilfelle arrangøren ikke har gjort jobben sin. Nei la oss fortsette å fordømme en fargerik underholdende og vinnende utøver. Vi som sitter her hjemme vet jo absolutt alt og alt om omstendighetene, jeg vil neste si sitter med detaljkunskap om abosolutt alt. Så selvsagt kan vi kritisere. Starnummer er og blir bare et helvete 
Stisykling.no Det er plass til alle, om vi bare tar hensyn til hverandre. < TOC >
|
|
|
[Re: StigB]
20/12/2010 08:42
|
Thomas NWS
Ringrev
|
Ringrev
Vinnerskalle, mestvinnende, fargerik, underholdende osv. kvalifiserer fortsatt ikke til at han fritatt fra høyst vanlig folkeskikk. Men at gutten begynner å bli i form kan jeg like 
-Nemo saltet sobrius, nisi forte insanit-
|
|
|
20/12/2010 09:10
|
ØyNe
Veteran
|
Veteran
Hadde han vunnet hadde han ikke oppført seg sånn. (Ikke til deg direkte marley, men det passa så bra, og jeg er i godslag i dag  ) Nei og da hadde alle nordmenn som nå hyler i samme sutrekor og fordømmer så det holder også holdt kjeft. Til tross for forsinkelse og det ene med det andre så er det positive å se at Nordtug er på tur opp igjen. Men det er det ikke mange som bryr seg om. Hvor mange andre sportsutøvere er det ikke som har slått med staver og sparka i bakken for så å stikke til skogs. Nei grav frem dritten å få det opp, folk blir mer og mer prega av tabloidpressen. Det virker som en hel nasjon sliter med problemer og på en eller annen måte må få tømt seg for tabloidgørr. Hadde han vunnet hadde han sikkert kommet når han hadde fått skifta tøy, og arrangøren hadde stått der og sjekka at startnummeret var på plass. Men arrangøren hadde jo alt under kontroll og sørga for helt like forhold, hadde de ikke? det var vel fler som hadde klaget på oppløpet men det teller ikke. Det er vel kanskje blitt sånn at man må granske hele runden for å sjekke at alle har de samme forholdene i tilfelle arrangøren ikke har gjort jobben sin. Nei la oss fortsette å fordømme en fargerik underholdende og vinnende utøver. Vi som sitter her hjemme vet jo absolutt alt og alt om omstendighetene, jeg vil neste si sitter med detaljkunskap om abosolutt alt. Så selvsagt kan vi kritisere. Starnummer er og blir bare et helvete Det er ingen tvil om at Petter Northug skaper underholdning i langrennssendingene på TV, men hvis han stadig bryter regler satt av arrangører og andre, så får underholdningen fort en flau smak. Mener du virkelig at når man bare er fargerik, underholdende og god nok til å gå på ski, så kan man ture fram, presse regler og slenge med leppa som man vil?
|
|
|
[Re: ØyNe]
20/12/2010 09:44
|
StigB
Señor
|
Señor
Det er ingen tvil om at Petter Northug skaper underholdning i langrennssendingene på TV, men hvis han stadig bryter regler satt av arrangører og andre, så får underholdningen fort en flau smak.
Mener du virkelig at når man bare er fargerik, underholdende og god nok til å gå på ski, så kan man ture fram, presse regler og slenge med leppa som man vil?
Stadig bryter reglene? her er det noe jeg ikke har fått med meg. Ture frem som han vil? nå trodde jeg de fleste viste hvordan Northug er i sporet og utenom. Det som er saken er at han løftes og bæres når det går bra. Vi har kost oss når han har lekt med andre. Men med en gang det er et lite krumspring så er hylekoret der. Når han ikke har hatt formen og gjort det så bra så blir det en helt annen sak. Når 1. plassen glipper i et oppløp der forholdene var svært dårlige. Vel han kunne ha sjekka på forhånd, men allikevel skal dere som hyler tap og vinn med samme sinn også hyle og hytte med nevene fordi han skuffet og lei ønsker å skifte til tørt tøy. Jeg mener at Northug er Northug noe vi har sett i mange år. Vi vet hvordan det er når det tapes, og vi vet hvordan det er når seierne kommer. Håper han hever seg over all sutringa og fortsetter i mange år til. Så kan jo alle som synes Northug er for jævelig skru over på svensk tv eller hva som hels heie på hvem som helst.
Stisykling.no Det er plass til alle, om vi bare tar hensyn til hverandre. < TOC >
|
|
|
20/12/2010 10:16
|
Dan
More than words
|
More than words
Idrett skal virke inspirerende og idrettsutøvere skal være forbilder for de oppvoksende slekter. Når idretten bærer mer og mer preg av gladiatorkamp og idoltilbedelse (med hylende hallelujaprester i kommentatorsboksene) så synes jeg utøvere som Northug ikke gjør det vi betaler dem for. Min Red Bull-konsumsjon går nå ned fra én boks vært femte år til ingen boks i det hele tatt.
|
|
|
[Re: Dan]
20/12/2010 10:23
|
GeirK
More than words
|
More than words
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
20/12/2010 10:31
|
ØyNe
Veteran
|
Veteran
Jeg mener at Northug er Northug noe vi har sett i mange år. Vi vet hvordan det er når det tapes, og vi vet hvordan det er når seierne kommer. Håper han hever seg over all sutringa og fortsetter i mange år til. Så kan jo alle som synes Northug er for jævelig skru over på svensk tv eller hva som hels heie på hvem som helst.
Jeg vet ikke hvem du mener som sutrer her, men alle må tåle små korrigerende uttalelser når man er med i et opplegg som arrangeres av andre, i dette tilfellet FIS. Ingen er tjent med unyansert, ukritisk heltedyrking.
|
|
|
[Re: Dan]
20/12/2010 10:34
|
fredriks
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Til tross for forsinkelse og det ene med det andre så er det positive å se at Nordtug er på tur opp igjen. Men det er det ikke mange som bryr seg om.
Det er ju just detta som gjorde hans (og andras) utspel så onødigt. Han gjør sitt klart beste renn i år og er tilbake. At han førlorar en spurt borde ikke betyda noe. Han kunde ha fått veldig positiv omtale men istellet dritter han sig ut gjenom at sitta og sytra og skylla på andra at han ikke vann. Hvor mange andre sportsutøvere er det ikke som har slått med staver og sparka i bakken for så å stikke til skogs.
Jeg vet ikke men synes just Northug visar opp sig som en ovanlig dårlig førlorare. Mange andre er sjelvklart også irriterade efter en førlust men de visar det mye mindre utåt.
|
|
|
[Re: fredriks]
20/12/2010 10:51
|
tommygutt
Scottselva
|
Scottselva
Dårlig taper, dårlig vinner. Irriterer på seg hele landet når det butter imot og selv når han vinner, er det mange som ikke liker han. Du er for stor for jantelov-Norge Petter Northug. Håper du gjør rent bord i Oslo
|
|
|
[Re: GeirK]
20/12/2010 10:53
|
Dan
More than words
|
More than words
Oh carp. Jaja, men jeg er innvandrer. Jeg kan jo ikke lære hele det norske språket på 11 år. 
|
|
|
[Re: fredriks]
20/12/2010 10:56
|
olechr
More than words
|
More than words
Jeg er lei han når han vinner og jeg er lei han når han taper. For å være ærlig er jeg lei hele langrenns opplegget på herresiden. Grunner for alt når de blir slått..
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
|
|
|
[Re: olechr]
20/12/2010 11:03
|
JonahHex
Leppedefekt kåbbåj
|
Leppedefekt kåbbåj
Mener jeg har sett syklister som har vært rimelig forbanna etter oppløpssider som har gått over stokk og stein (fullstendig uten sammenligning forøvrig). Jeg tror Petter Northug har et konkurranseinstinkt som samtlige her på forumet kan se langt etter, og at han investerer mye smerte for å oppnå sine mål. Når det da ikke går som han håper går det en kule varmt, spesielt når rasshøl med mikrofon stiller spørsmål som i alle andre settinger er utidige. At Thomas Alsgaard uttaler seg i saken er artig, han var jo aldri sur når en spurt ikke gikk veien. Heier på PN jeg, la menn være menn så kan resten sminke seg for kamera.
|
|
|
20/12/2010 11:04
|
Mmar
Ivrig
|
Ivrig
Det som er saken er at han løftes og bæres når det går bra. Vi har kost oss når han har lekt med andre. Men med en gang det er et lite krumspring så er hylekoret der.
Å sutre for seg selv mens resten av pallen er oppstilt er ikke å leke med de andre. Det er ikke et underholdende krumspring. Det er respektløst. Er flere enn PN so gjerne ville skifte til tørre klær. Kritikken hadde vært like krass om han hadde vunnet.
|
|
|
[Re: JonahHex]
20/12/2010 11:13
|
olechr
More than words
|
More than words
Mener jeg har sett syklister som har vært rimelig forbanna etter oppløpssider som har gått over stokk og stein (fullstendig uten sammenligning forøvrig). Jeg tror Petter Northug har et konkurranseinstinkt som samtlige her på forumet kan se langt etter, og at han investerer mye smerte for å oppnå sine mål. Når det da ikke går som han håper går det en kule varmt, spesielt når rasshøl med mikrofon stiller spørsmål som i alle andre settinger er utidige. At Thomas Alsgaard uttaler seg i saken er artig, han var jo aldri sur når en spurt ikke gikk veien. Heier på PN jeg, la menn være menn så kan resten sminke seg for kamera. Mye av det han gjør syntes jeg også er kult samt at Langrennsnorge er helt avhengig av han om dagen.. De får inn mere sponsorpenger enn noen gang og det har faktisk aldri vært dårligere nivå.. Men er enkelte ting med javne mellomrom som jeg syntes er så på tryne. Blant annet under NM da han går ut å snakker dritt om lagkamerater.. Dette er folk du reiser med hele året. Slikt syntes jeg bare er langt over grensa. Å ikke møte opp på premieutedeling på WC en annen.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
|
|
|
20/12/2010 11:17
|
erling
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Hvorfor dømme Petter Nortug etter hva som kommer fram i media?
Dette stinker jantelov lang vei. Fysjom!
|
|
|
[Re: hårfin]
20/12/2010 11:17
|
femte_gir
Besatt
|
Besatt
Jeg har egentlig ikke engasjert meg så mye i Northugen, men måtte innom og lese på VG nå. Flau begrunnelse fra Djupevik, spør du meg... "På spørsmål om hvorfor Northug trengte lengre tid enn de øvrige løperne foran blomsterseremonien, svarte Djupvik følgende:
- Han har stor kropp"
Litt primadonna kanskje? PN har kanskje stor kropp men han har små baller. For det er dét som trengs store menn trenger store baller for å kunne stå som nummer 2 på pallen.
Redigert av femte_gir; 20/12/2010 11:19. Rediger grunn: dårlig formulert
|
|
|
[Re: erling]
20/12/2010 11:31
|
ØyNe
Veteran
|
Veteran
Hvorfor dømme Petter Nortug etter hva som kommer fram i media?
Dette stinker jantelov lang vei. Fysjom!
Synes det blir helt feil å spille jantelov-kortet her. Var det janteloven din som fikk FIS til å ilegge ham bot på 10 % av premiesummen også? 
Redigert av ØyNe; 20/12/2010 11:31.
|
|
|
[Re: olechr]
20/12/2010 11:35
|
goerbi
Ivrig
|
Ivrig
Jeg er lei han når han vinner og jeg er lei han når han taper. For å være ærlig er jeg lei hele langrenns opplegget på herresiden. Grunner for alt når de blir slått.. Helt enig, er det ikke det ene så er det det andre. De er rett og slett ikke gode nok, noe de er smertelig klare over, derfor prøver de å vri seg unna på alle mulige måter.
Hjelperytter for Landevei! Landevei.no TVK Elite
|
|
|
[Re: femte_gir]
20/12/2010 11:46
|
Brusdalen
Ivrig
|
Ivrig
PN har kanskje stor kropp men han har små baller. For det er dét som trengs store menn trenger store baller for å kunne stå som nummer 2 på pallen.
Det finnes dårlige tapere, og det finnes tapere ... Hvis PN hadde latet som han var fornøyd med en andreplass, så hadde han aldri i verden oppnådd de resultatene han har gjort! 
|
|
|
20/12/2010 11:58
|
Ivarh
Ringrev
|
Ringrev
Det er jo ikke bare Nortug og i langrenn man finner folk som får det utrivelig i ytterste spor på oppløpet. Eller her: http://www.youtube.com/watch?v=_L8VLgLX7AM
Mvh Ivar
Each day is a gift, not a given right
|
|
|
|
|