Kan jo gi en liten oppdatering etter dagens tur . Generelt overraskende gode forhold, fullt mulig å gå lysløpypa fra Sognsvann. Mye snø fra Ullevållseter og innover. Klassisk ski er å foretrekke
Jeg gikk fra Movatn i går kveld. Nykjørte scooterspor til Tømte og videre til Holmtjern, 20-25 cm snø, og meget bra forhold. Stikker opp litt grus i starten under noen store graner, så la godskia være hjemme. Også kjørt fra Movatn mot Sinober og mot Nittedal og Snippen. Som vanlig aller best forhold, jo høyere du kommer. -6 og Blå Ekstra føre i går kveld.
Nei, i utganspunktet er det litt klønete. Det er noen få plasser på stasjonen, men tendenser til kaos når det er lite snø andre steder. Ville anbefalt å være tidlig ute, eller ta toget.
Kan jo gi en liten oppdatering etter dagens tur . Generelt overraskende gode forhold, fullt mulig å gå lysløpypa fra Sognsvann. Mye snø fra Ullevållseter og innover. Klassisk ski er å foretrekke
Hei.
Hvor langt inn må man gå før sporene begynner. Er det oppkjørte eller folk som har tråkka? Hvordan er det med stein og lignende, har nye ski så vil heller spare de litt om det er store sjanser for riper...
“The thing about quotes from the Internet is that it’s hard to verify their authenticity.” Abraham Lincoln
Knallføre da jeg gikk på onsdag innover mot Mariholtet fra Ellingsrud. Litt kjipt langs bjørkeskogen etter parkeringa, men fint fra Nuggerud og innover. Tipper det bør være mulig å traske over Fri-Elvåga også.
Forholdene for halvannen uke siden når snøen akkurat var kommet var veldig bra rundt Solemskogen. Jeg skal gå i idag, så kan gi tilbakemelding senere. Men når jeg gikk sist var det kun et par små steder hvor det var litt kvister/sand i løypa, men ikke så dårlig at jeg lett kunne brukt de gode skiene. Men sikkert litt mer isete nå etter snart 2 uker. Kommer til å bruke et par med slitte ski idag for sikkerhetskyld.