Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Lengsel

Re: Lengsel [Re: larsb] #1087138 20/12/2010 21:09
hilts Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: larsb
Sitat: hilts
Bruke 20min på å kle på seg

Her har du ærlig talt et kjempemessig forbedringspotensiale. Du går ikke i barnehagen heller?

LarsB

Forbedringspotensiale, absolutt. Kjempemessig, neppe.
Poenget var uansett at det er utrolig mye mer tungvindt enn å bare hive på seg kort\kort.

Sitat: larsb
Jåla!

LarsB

Husk at du er på racerforumet nå, her er det forfengeligheten som regjerer.

Sitat: Rockefoten
mulig hilts er en kvinne?

Lurer på det samme etter enkelte sykkelturer i minusgrader, men fødselsattesten sier noe annet.

Cheeky bastard.
Re: Lengsel [Re: rasmusic] #1087208 21/12/2010 06:52
Dan Offline
More than words
More than words
Sitat: rasmusic
Men kjører du samme motstand på rulla hele tida da? Sånn at 1 mil den ene dagen tilsvarer 1 mil den andre dagen?

Nei, det varierer, akkurat som utesyklingens mil varierer. Det er jo mitt poeng, at innsatsen per mil eller innsatsen per time er så forskjellig fra økt til økt, at det å telle utemil blir like unøyaktig som å telle timer (hvis ikke man teller minutter i hver sone). Og siden rullemilene i gjennomsnitt er like harde som det utemilene er i gjennomsnitt så er det relevant for meg å telle dem også.

Re: Lengsel [Re: Dan] #1087213 21/12/2010 07:10
Oystein L Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Dan

...Selv sykler jeg fordi det er gøy og så sjekker jeg med treningsboken at jeg sykler nok for å holde meg i form. Da trenger det ikke å være veldig vitenskapelig.

Hvis du sykler fordi det er gøy(og ikke for å oppnå bestemte mål) trenger du da ikke gå så vitenskapelig til verks at du må sjekke treningsdagbok for å vite/føle at du er i form?

Selv bruker jeg treningsdagbok, men har ikke ført mil, hverken inne eller ute, siden jeg holdt på med styrkeprøvetull på 90-tallet.

Re: Lengsel [Re: Oystein L] #1087341 21/12/2010 11:53
Dan Offline
More than words
More than words
Sitat: Oystein L
Hvis du sykler fordi det er gøy(og ikke for å oppnå bestemte mål) trenger du da ikke gå så vitenskapelig til verks at du må sjekke treningsdagbok for å vite/føle at du er i form?

Jo, fordi det å komme i dårlig form, av for lite sykling, viser seg med litt etterslep. I tillegg skjer det så gradvis at man ikke merker det før det har gått litt for lang tid. Kjedelig å plutselig oppdage at man har latt det skli ut litt for langt og så måtte trene seg opp igjen i x antall uker for å komme i form til den episke turen sammen med kameratene, eller de spennende turene på ferien. Min treningsdagbok, med det lille treningspresset som ligger i det å føre opp sine aktiviteter, hjelper meg å unngå disse dippene i formen, slik at jeg er klar for tur når som helst.

Re: Lengsel [Re: rasmusic] #1087498 21/12/2010 18:08
R
Raskall Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
R
Sitat: rasmusic
Sitat: Dan
Og rullemilene teller jeg, siden jeg bruker mil som min målestokk på hvor mye jeg trener og holder meg i form, og rullemil gir akkurat like mye trening som utemil, med den variasjonen som er nevnt over. Men samtidig så har jeg et mål om å sykle ute så mye som mulig, så i treningsdagboken føres alle mil opp på respektive sykkel og på inne og ute, for å se hvilken sykkel som blir mest brukt og se at det ikke blir en nedgang i utemil.

Men kjører du samme motstand på rulla hele tida da? Sånn at 1 mil den ene dagen tilsvarer 1 mil den andre dagen?

Kjører du akkurat samme løypa hver gang du sykler ute? 1 mil bortover og 1 mil oppover er like forskjellig som en mil på motstand 1 og en mil på motstand f. eks. 10.

Det som ikke kan sammenlignes er en mil ute og en mil inne fordi ute forflytter man sin egen kroppsvekt, på rulla er kroppsvekta uvesentlig. Ute kan faktisk samme mil være forskjellig fra dag til dag på grund av vind.

Så egentlig er det MYE mer relevant å telle rullemil enn å telle utemil. ICON_SMILE

Re: Lengsel [Re: Raskall] #1087520 21/12/2010 18:45
Dan Offline
More than words
More than words
Sitat: Raskall
Det som ikke kan sammenlignes er en mil ute og en mil inne fordi ute forflytter man sin egen kroppsvekt, på rulla er kroppsvekta uvesentlig. Ute kan faktisk samme mil være forskjellig fra dag til dag på grund av vind.

Kroppsvekten er ikke uvesentlig hvis du f eks har en Fortius. Da skal du skrive inn kroppsvekt og legge til vekten på sykkelen og klærne. Og du kan til og med få medvind og motvind når du VR-sykler. ICON_SMILE

Side 2 av 2 1 2

Moderator  support, Valentino