Det hadde jo helt klart gjort en time i drammen bedre enn en dram i timen, om ikke annet.
Jeg har forresten et Logitech Driving Force (gt3-rattet) liggende hjemme hos gamlingene. Er det noen som har prøvd dette på gt-5? Har lest at det skal fungere, men fungerer det noe bra?
Nordsløyfa er grom ja, klarte for første gang å komme meg under 7 min, og det i en gammel bruktbil Tommy Kaira ZZ 2, kjøpt for drøye 50 000,- (og trimmet litt ja), letteste bilen jeg har fått tak i foreløpig.
Litt igjen til Zonda-rekorden, noen som ser hvilken som er den ekte?
Er den kunstige intelligensen på konkurrentene bedre i GT5 en i forgjengerene? Er litt lei av biler som bremser alt for sent men plutselig står bom stille på apex og biler som kjører på meg bakfra når jeg holder stø kurs på en rettstrekke osv.
P.S vant akkurat en Yellowbird i GT4,gleder meg til å komme ned mot 7.30 på ringen.
Er den kunstige intelligensen på konkurrentene bedre i GT5 en i forgjengerene? Er litt lei av biler som bremser alt for sent men plutselig står bom stille på apex og biler som kjører på meg bakfra når jeg holder stø kurs på en rettstrekke osv.
P.S vant akkurat en Yellowbird i GT4,gleder meg til å komme ned mot 7.30 på ringen.
Får du til å ta svingene som "Sideways Stefan" også?
AI-ene kjører som noen krøkker - enig. Hold utsida så godt du klarer for å komme forbi.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
Jeg har ikke brukt PS2'en min på flere år men fikk tak i GT4 billig så nå blir det litt kjøring igjen. Får se om jeg ikke kjøper en PS3 og GT5 om noen år
GeirK; nei ikke i hver sving hvertfall. Og ikke med vilje... hehe. Kanskje hvis jeg får meg ratt og pedaler og trener 30timer i uka, kanskje ikke
Så akkurat på lista av biler. Hvorfor er det med 50 Skyline? Er den så viktig at alle årsmodellene etc må være med?
Spillet er laget av japanere og i første hånd også for japanere. Hvis det var skandinavere som hadde laget det så ville det jo ha vært kult med alle årsmodeller og varianter av Amazon, 140- og 240-seriene, Saab 96, 99 og 900, Ascona osv.
Tenk hvis GT5-biler kunne bli produsert på app-måten, slik at noen bilfabrikker bestemte seg for å lage sine egne modeller som PR-stunt, levert gratis, mens spesielle modeller kanskje ble laget av frittstående bedrifter som har spesialisert seg på å lage f eks alle inkarnasjoner av Ford Taunus og tok 6,- per bil.
Tenk hvis GT5-biler kunne bli produsert på app-måten, slik at noen bilfabrikker bestemte seg for å lage sine egne modeller som PR-stunt, levert gratis, mens spesielle modeller kanskje ble laget av frittstående bedrifter som har spesialisert seg på å lage f eks alle inkarnasjoner av Ford Taunus og tok 6,- per bil.
Det hadde vært kult!
Mål 2011: Molde Challenge, Raumerrittet, Grensern under 3:00 og Briken under 3:30
"Du er herre over det ord som ikke er sagt. Det talte ord er herre over deg."
Hadde siste eksamen på lørdag, nå har jeg kjøpt spillet! Enormt!
Hvordan kan jeg endre insillingene for mitt G25? Fant det ikke under options. Det virker, men alt av knapper er jo plassert helt på tryne. Er det forresten 90, 900 eller noe midt imellom som er satt opp som standard på styringa? Er det isåfall mulig å endre dette?
Å kjøre uten ABS her var i grunn ganske skummelt. Ble et par runder før jeg ikke snurra før hver sving Må ha litt følelse med pedalen ja.. En del ganger rakk jeg ikke å se at hjula låste heller før jeg hadde gått rundt..haha.
Å kjøre uten ABS her var i grunn ganske skummelt. Ble et par runder før jeg ikke snurra før hver sving Må ha litt følelse med pedalen ja.. En del ganger rakk jeg ikke å se at hjula låste heller før jeg hadde gått rundt..haha.
ABS er det eneste jeg jukser med (med noen individuelle unntak, som f eks Elise-racet på TopGear-banen). Men jeg lar den stå på 1, siden det er alt som trengs for at det ikke skal føles urealistisk vanskelig og frustrerende.
Hadde for øvrig en gledelig opplevelse i helgen, da jeg endelig klarte å vinne VW-buss-racet.
ABS er det eneste jeg jukser med (med noen individuelle unntak, som f eks Elise-racet på TopGear-banen). Men jeg lar den stå på 1, siden det er alt som trengs for at det ikke skal føles urealistisk vanskelig og frustrerende.
Hadde for øvrig en gledelig opplevelse i helgen, da jeg endelig klarte å vinne VW-buss-racet.
Haha, sliti lenge med den?
Klimahysteriet fører ikke til noe annet enn store mengder bortkastet tid og penger.
Det ble noen runder ja. Det hjalp å lære hvilke kjegler som er hellige og hvilke man kan kjøre rett gjennom.
Minner meg for øvrig om en øvelse med mc en gang, da de hadde lagt opp to parallelle unnamanøverbaner med kjegler på flygrakan på Anderstorp. Problemet var at da du kom der i full fart så var det veldig vanskelig å se hva som var inngang og utgang, noe instruktørene også selv så, der vi sto et godt stykke unna og så bort mot unnamanøverstedet: "Denne øvelsen har vi kalt 'hvordan finne frem i et hav av kjegler'". Det er slik jeg føler det på TopGear-banen innimellom.
Sjøl sliter jeg mye mer med Elise-øvelsen på TopGear-banen enn folkevogn-bussen, men det har kanskje sammenheng med utallige timer bak rattet i en ordentlig folkevognbuss i russetida. Ja, den hadde ikke engang ordentlig motor, i kassa bak satt det en 1,3 l boblemotor som ikke tente riktig på alle sylindrene
Men hvilken bil er deres weapon of choice på de banene hvor motstanderne begynner å kjøre fort? Tenker på Like the wind på extreme, og Gran Turismo-eventen på expert? Har ikke spart opp nok penger enda, men regner med å investere i en Peugeot 908 en gang på nyåret! Foreløpig er det en billig Tommykaira ZZ2 som er kjappeste bilen i garasjen, men den klarer ikke å holde unna på riktig alle banene.
Men hvilken bil er deres weapon of choice på de banene hvor motstanderne begynner å kjøre fort?
Har ikke kommet lengre enn til å ta de avsluttende racene i Pro-serien. Der fikk jeg meg en brukt Autobac som er litt morsom å kjøre, men som ikke har nok trøkk til å ha sjanse på Sarthe. Nekter å gå videre før jeg har gull på alle løp OG på championship, men da må jeg tydeligvis ha noe sprekere.
Ellers er fortsatt favorittbilen Ferrari 430. Og den gamle Autozammen som var min første bil i spillet. Tok ut den av garasjen i går kveld og kjørte litt split screen sammen med en gjestende kamerat. Stor humor å sladde rundt med den lille bilen.