Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 7 av 16 1 2 5 6 7 8 9 15 16

Premier League - let the fun begin :o)

Re: Premier League - let the fun begin :o) [Re: tommygutt] #1077730 28/11/2010 16:59
B
bjerkseth Offline
Besatt
Besatt
B
Champions League er gøy, men Champions League-hangover suger svett hestetiss. Da er det bare å håpe på nok en snuopperasjon. I mellomtiden trøster jeg meg med dette legendariske sitatet:

"Tottenham Hotspur. She's like a stunning looking girlfriend who too often complains about headaches as you lay in bed despondent, and then makes up for it by fucking your brains out and leaving you jelly-legged on cloud nine."

Redigert av bjerkseth; 28/11/2010 17:00. Rediger grunn: skrivefeil

Instagram: @oivindbjerkseth
Re: Premier League - let the fun begin :o) [Re: bjerkseth] #1077747 28/11/2010 18:01
tommygutt Offline OP
Scottselva
OP Offline
Scottselva
Ble "brains out" til slutt ICON_SMILE

www.romsdal-adventure.com

Facebook: romsdaladventureas
Instagram: @romsdaladventure
Re: Premier League - let the fun begin :o) [Re: tommygutt] #1077753 28/11/2010 18:09
B
bjerkseth Offline
Besatt
Besatt
B
Å fy søren. Kan vi ikke vinne på en litt mer normal måte. Ubeskrivelig deilig når 2 - 1-målet går inn, men her sitter jeg og kaldsvetter og holder på å bli gal. Menmen, vi snur jo jammen meg nesten hver gang vi kommer under.

Wolves 0-1 -->3-1
Villa 0-1 --> 2-1
Fullham 0-1 --> 2-1
Arsenal 0-2 --> 3-2
Liverpool 0-1 -->2-1

Må vel innrømme at vi hadde "litt" flaks med dommeren og. Men det er visst sånn det er med topplagene ICON_WINK

Re: Premier League - let the fun begin :o) [Re: bjerkseth] #1081151 05/12/2010 11:44
O
ohels Offline
Entusiast
Entusiast
O
Jeg gleder meg til å se Samir Nasri på Old Trafford i neste runde.

Re: Premier League - let the fun begin :o) [Re: ohels] #1081152 05/12/2010 11:46
tommygutt Offline OP
Scottselva
OP Offline
Scottselva
Jeg skal på Old Trafford å se denne kampen, så han bør holde seg rolig den dagen ICON_SMILE

Re: Premier League - let the fun begin :o) [Re: tommygutt] #1081177 05/12/2010 13:05
B
bjerkseth Offline
Besatt
Besatt
B
Uavgjort på Old Trafford og hjemmeseier på WHL neste runde hadde passet meg utmerket ICON_WINK

Re: Premier League - let the fun begin :o) [Re: bjerkseth] #1081262 05/12/2010 17:37
M
Mr.Jacobsen Offline
Ringrev
Ringrev
M
Eventuelt en ekstremt viktig borteseier på Trafford. På WHL bør vell Tottenham klare å karre til seg poeng i alle fall. Chelsea har jo vært langt fra patent bakover i det siste.

Re: Premier League - let the fun begin :o) [Re: bjerkseth] #1081264 05/12/2010 17:39
O
ohels Offline
Entusiast
Entusiast
O
Sitat: bjerkseth
Uavgjort på Old Trafford og hjemmeseier på WHL neste runde hadde passet meg utmerket ICON_WINK

Når Tottenham gjør jobben neste søndag, så reiser Arsenal til Old Trafford som serieleder.

Re: Premier League - let the fun begin :o) [Re: ohels] #1082354 07/12/2010 22:20
B
bjerkseth Offline
Besatt
Besatt
B
Da var gruppespillet i CL ferdig (vet det er et par kamper imorgen også). FCK er videre - Gratulerer Ståle. United klarte å vinne gruppen til slutt, skulle gjerne sett at det var Valencia som vant den. Får satse på at Tottenham ikke trekker dem allikevel. Ståle vil ha Tottenham, gjerne for meg.

Ellers så legger jeg merke til at Tottenham i sin første sesong har satt 2 rekorder allerede. Første laget som har scoret minst 2 mål i alle gruppespillskampene og første laget som har vunnet gruppen sin og sluppet inn minst 10 mål (det ble 11 faktisk). Vet ikke helt hva jeg synes om den siste, men det er kanskje lov å håpe at viasat sender Tottenham nå. 18-11 i målforskjell er litt mer spennende enn United sine 7-1 ICON_WINK

Re: Premier League - let the fun begin :o) [Re: bjerkseth] #1082364 07/12/2010 22:35
O
ohels Offline
Entusiast
Entusiast
O
Vil du heller møte United enn Valencia?

Det kan jo bli Tottenham-Arsenal i neste runde. Hadde vært moro det. I 8-delsfinalene spilles det to kamper pr. kveld, så da er nok sannsynligheten større for at Viasat finner på å vise Spurs.

Re: Premier League - let the fun begin :o) [Re: ohels] #1082367 07/12/2010 22:36
B
bjerkseth Offline
Besatt
Besatt
B
Man kan ikke trekke lag fra samme land eller fra sin egen gruppe i den første sluttspillsrunden ICON_WINK

Re: Premier League - let the fun begin :o) [Re: bjerkseth] #1082368 07/12/2010 22:37
O
ohels Offline
Entusiast
Entusiast
O
OK, har ikke fått med meg den.

Re: Premier League - let the fun begin :o) [Re: ohels] #1082370 07/12/2010 22:39
tommygutt Offline OP
Scottselva
OP Offline
Scottselva
Snakk om å sause til en PL-tråd med CL-prat da folkens ICON_SMILE

Nei da... Svak kamp av United i dag, nok en general-tabbe koster i form av baklengs. Lista over personlige feil er lengre enn lang så langt denne sesongen og man vinner ikke pokaler på denne måten.

Jeg frykter exit i kvartfinalen....

Re: Premier League - let the fun begin :o) [Re: bjerkseth] #1082376 07/12/2010 22:55
tommygutt Offline OP
Scottselva
OP Offline
Scottselva
Ståle vil ha Tottenham, gjerne for meg.

Tenk så nær Rosenborg var 3-0 på Lerkendal. Da tror jeg de hadde slått ut FCK. Isteden blir det 2-1 selv om de blir tidvis utspilt av RBK. Så gjør de jobben hjemme, storspiller i CL, mens RBK flopper i europa-ligaen. Mye psykologi i ballspill ICON_SMILE RBK hadde aldri klart det FCK nå har klart..

Re: Premier League - let the fun begin :o) [Re: tommygutt] #1082378 07/12/2010 22:56
B
bjerkseth Offline
Besatt
Besatt
B
Sitat: tommygutt
Ståle vil ha Tottenham, gjerne for meg.

Tenk så nær Rosenborg var 3-0 på Lerkendal. Da tror jeg de hadde slått ut FCK. Isteden blir det 2-1 selv om de blir tidvis utspilt av RBK. Så gjør de jobben hjemme, storspiller i CL, mens RBK flopper i europa-ligaen. Mye psykologi i ballspill ICON_SMILE RBK hadde aldri klart det FCK nå har klart..

Jeg har tenkt den tanken et par ganger selv ja. FCK hadde vært "død og begravet" med 3-0 på Lerkendal. Men sånn de spiller nå så vil jeg si at det var like greit at Rosenborg tapte på bortemål tilslutt. For det er litt gøy med FCK i CL.

Re: Premier League - let the fun begin :o) [Re: bjerkseth] #1082382 07/12/2010 23:05
tommygutt Offline OP
Scottselva
OP Offline
Scottselva
Helt klart. Tror ikke Eggen hadde nådd Solbakken til anklene en gang, hadde hvertfall ikke sett Eggen i heftig diskusjon med Guardiola på vei inn i garderoben ICON_SMILE FCK spiller jo skikkelig fin ballspill også! Ikke lett for uansett lag å dra til Parken å plukke med seg et godt resultat. Spørs om de tackler presset i sluttspillet da...?

Re: Premier League - let the fun begin :o) [Re: bjerkseth] #1082476 08/12/2010 08:58
D
DagRS Offline
Ivrig
Ivrig
D
Da var gruppespillet i CL ferdig (vet det er et par kamper imorgen også). FCK er videre - Gratulerer Ståle. United klarte å vinne gruppen til slutt, skulle gjerne sett at det var Valencia som vant den. Får satse på at Tottenham ikke trekker dem allikevel. Ståle vil ha Tottenham, gjerne for meg.

Ellers så legger jeg merke til at Tottenham i sin første sesong har satt 2 rekorder allerede. Første laget som har scoret minst 2 mål i alle gruppespillskampene og første laget som har vunnet gruppen sin og sluppet inn minst 10 mål (det ble 11 faktisk). Vet ikke helt hva jeg synes om den siste, men det er kanskje lov å håpe at viasat sender Tottenham nå. 18-11 i målforskjell er litt mer spennende enn United sine 7-1 ICON_WINK

Du kan snakke for din "syke mor" så mye du vil for meg ;-). Ferguson og United har en del viktige ting som Spurs ikke er i nærheten av å ha. United har lang internasjonal erfaring og rutine.
Tottenham minner om en kvisete tenåringsgutt som har fått gleden av å få date "drømmedama". Drømmedama går nok snart lei den grenseløse og småhissige tenåringen som aldri har ro i kroppen til å la henne få litt fred innimellom. Dessuten vil kompisene (les PL) gå lei den kvisete tenåringens prioriteringer. Tenåringer sliter med å ha fokus på flere ting samtidig. United har brukt 28 spillere i CL so far. Alle i troppen vet hva dette drier seg om og de fleste har datet opptil flere "drømmedamer".

Tottenham har overrasket positivt i år både i Liagaen og i CL, men sesongen er akkurat kommet i gang. United har enda ikke gitt bånn gass. Ferguson har alltid blikket sitt litt lenger fram en andre managere. Første steg er unnagjort, kampen på mandag er nok mye mye viktigere.

"A true friend is one who overlooks your failures and tolerates your success."
~ Doug Larson

Re: Premier League - let the fun begin :o) [Re: DagRS] #1082493 08/12/2010 09:18
B
bjerkseth Offline
Besatt
Besatt
B
Du har åpenbart holdt med United så lenge at du har glemt hva ballspill dreier seg om ICON_WINK Det er glede og opplevelser som teller. Ikke antall pokaler man har i premieskapet. Tottenham kommer sannsynligvis aldri til å vinne hverken CL eller PL, og jeg lever fint med det. Så lenge Tottenham alltid sender alle mann i angrep så er jeg godt fornøyd. Jeg vil se underholdende ballspill og ikke kynisk ballspill. Jeg vet man må spille kynisk for å vinne titler, og da ser jeg heller at Tottenham fortsetter å spille "the Tottenham way" og blir nummer fire. Tottenhamfansen jubler nemlig som om de skulle ha vunnet PL og CL på en gang når de blir nummer fire.

Re: Premier League - let the fun begin :o) [Re: bjerkseth] #1082512 08/12/2010 09:35
D
DagRS Offline
Ivrig
Ivrig
D
Da jeg begynte å holde med United var Spurs overlegne United i det meste. Spillere som Jennings, Chivers, Gilzean, England og gud vet hva de het var hat/elsk objekter på lik linje med Moore, Ball, George, og Keegan.

United hadde sitt svare strev med å holde seg i første divisjon (måtte ned en tur i andre på 70 tallet). Premieskapet var umulig å få opp fordi dørene hadde grodd fast, ingen merket noe til dette før ut på 80 tallet en gang da de med mye hell og lykke vant et FA mesterskap.

Så kom Fergi inn i bildet, først var det trist, så var det grått og så var det mørkt. Kun en heldig skåring mot Nottingham reddet hans skinn, resten er historie... Ballspill er et spill med tilfeldigheter.

At Redknapp nå har fått skikk på Spurs gjør faktisk ikke annet enn å glede meg. Han er en fantastisk fyr som jeg har hatt gleden av å ha pratet med. Tottenham spiller veldig underholdende ballspill, men jeg tror ikke Redknapp ønsker alle disse baklengsmålene. Internasjonal kynisme i spillet kommer med erfaring og rutine for de fleste (ikke Arsenal). Men United spiller fremdeles underholdende etter min mening.

Jeg synes også det er viktig å tenke på at de fleste lag United møter legger seg bakpå. Lag som møter Tottenham gjør nok ikke det samme. Kanskje det også kan være en faktor.

"A true friend is one who overlooks your failures and tolerates your success."
~ Doug Larson

Re: Premier League - let the fun begin :o) [Re: bjerkseth] #1082515 08/12/2010 09:38
tommygutt Offline OP
Scottselva
OP Offline
Scottselva
Hehe, har sett såpass mye bra United-ballspill gjennom mine år som supporter at den der kjøper jeg ikke ICON_SMILE Kynisme må selvsagt til, man vinner ikke noe som helst uten, men heldigvis må man spille bra foppball også, for til syvende og sist handler det om å score flere mål enn motstanderne. Ikke mange som trodde at United skulle vinne ligaen heller på slutten av 80- og starten av 90-tallet. FA-cup seier i 1990 reddet vel manager-plassen til Sir Alex, gudene vet hva som hadde skjedd videre uten han. Han skjønte hvertfall en viktig ting på 90-tallet, nemlig at to raske vinger løper ifra middels trente tannløse forsvars-spillere med ølmage ICON_SMILE At han fortsatt den dag i dag reiser seg og jubler hemningsløst når United scorer mål, sier mye om det som trengs for å fortsatt vinne, nemlig entusiasme og vinnervilje. Tror ikke det er sååå lang vei fra 4. plass til pokalen, kan være små justeringer uten at det trenger å gå på bekostning av underholdningsverdien. Tottenham har noe bra på gang.

Re: Premier League - let the fun begin :o) [Re: DagRS] #1082545 08/12/2010 10:21
B
bjerkseth Offline
Besatt
Besatt
B
Jeg skal innrømme at jeg bare har sett en United-kamp i sin helhet denne sesongen, og det var mot City. Det var nedtur det. Ellers så har jeg jo sett resultatene fra CL og United gjør bare akkurat det de må for å vinne gruppa.

Innimellom så skulle jeg ønske Redknapp hadde noe av kynismen til Ferguson. Han sier vi har en av de beste troppene, men spillere blir ikke byttet ut før de trenger en rullator for å gå for egen maskin. Uansett så tar jeg heller 3x 3-0 og et tap enn 4x 1-0. Men det er nå meg. Er ikke jeg som får cash på kontoen om klubben vinner ICON_WINK

Sitat: DagRS

Jeg synes også det er viktig å tenke på at de fleste lag United møter legger seg bakpå. Lag som møter Tottenham gjør nok ikke det samme. Kanskje det også kan være en faktor.

De fleste av de lagene som nå er regnet for å være dårligere enn Tottenham (begynner å bli et hyggelig antall nå) sender 11 mann i boksen. Da blir alle spillerne paralyserte og glemmer å spille ballspill. Tapte jo hjemme ifjor mot Wigan, Stoke, Wolves og United ICON_WINK Heldigvis er det ikke så mange lag i Europa som frykter Tottenham og da ender det opp med at Benitez setter opp Maicon mot Bale uten sikring. Takk for det ICON_SMILE

Re: Premier League - let the fun begin :o) [Re: bjerkseth] #1082601 08/12/2010 11:44
tommygutt Offline OP
Scottselva
OP Offline
Scottselva
Kremt, skal jeg minne på at man bør sjekke målforskjellen i PL? Selv uten Blackburn-slakt ser det ikke så ille ut for disse kyniske røde jævlene ICON_WINK City-kampen var et gjesp, men det skal vel City ha like mye "ære" for. Ikke ofte man drar på bortebane og møter et "topplag" hvor motstanderne ikke vil vinne kampen.

Alle bortekamper i PL er "cup-finaler" for hjemmelaget når de møter United. Det er full innsats, det er den kampen de vil vinne (eller ikke tape). Sir Alex er inne på noe når han sier her om dagen at bunnlagene i PL har blitt bedre. Det er bare å se på en del av resultatene så langt i år. Chelsea har ikke seiret på 4 kamper eller noe sånt? Kan gå på en ny smell i helga. West Brom vinner på Emirates og tar poneng på OT osv...

Re: Premier League - let the fun begin :o) [Re: tommygutt] #1083616 10/12/2010 15:29
panorama Offline
Veteran
Veteran
Må si jeg har nerver før møtet med Tottenham til søndag. Dale mot Ferreira er jeg redd blir overkjøring. Håper Franky er tilbake.

Re: Premier League - let the fun begin :o) [Re: panorama] #1083758 10/12/2010 21:39
B
bjerkseth Offline
Besatt
Besatt
B
Ferreira ble vel byttet ut til pause i våres om ikke hukommelsen spiller meg et puss. At Mike Dean dømmer passer også bra med Bale og Lennon på hver sin kant. Kortene pleier hvertfall vanligvis å bli delt ut over en lav sko med Dean som dommer.

Det blir kampen om London. Class vs €a$h. Hvitt mot blått. Og forhåpentligvis litt mer spennende enn å se på håndballjentene.

Re: Premier League - let the fun begin :o) [Re: bjerkseth] #1083763 10/12/2010 21:48
panorama Offline
Veteran
Veteran
Og Lotti bekrefter at Ferreira starter som back. Kjenne jeg blir nærvøs av tanken.

Håper vi får se Mceachran. Han skal bli god å ha i årene framover. Lampard starter ikke, pga lite matchtrening.

Tipper på uavgjort. (trenger sårt en seier med tanke på kommende kamper mot Manu Arsenal og Bolton, for å ikke miste kontakten helt)

Re: Premier League - let the fun begin :o) [Re: panorama] #1083766 10/12/2010 21:54
tommygutt Offline OP
Scottselva
OP Offline
Scottselva
Desember blir utrolig viktig og kan bli veldig avgjørende i toppen tror jeg. Nå er aldri sesongen avgjort ved nyttår, men laget som topper inn i det nye året, vinner vel veldig ofte? Uansett, alle topplagene ser ut til å miste mye poeng i år, så alt kan vel skje.

Gleder meg til mandag!!!!! Langside, goo-plass, live, 1. mot 2. plass. Håper på en stor kamp ICON_SMILE

Re: Premier League - let the fun begin :o) [Re: tommygutt] #1083770 10/12/2010 22:03
B
bjerkseth Offline
Besatt
Besatt
B
De 7 første plassene var likt ved nyttår som ved sesongslutt ifjor. Ellers så var det ikke samme serieleder ved nyttår som ved sesongslutt i 07/08 og 08/09. Men jeg mener å ha lest at det er oftere enn 1 av 2 at serielederen ved nyttår kan løfte pokalen i mai. Alle ekspertene sier at det første laget som får en lengre rekke med seire vinner ligaen. Vi får se. Jeg tror det blir rekordjevnt og at alle 5 lagene har en teoretisk mulighet til å vinna ligaen 4 runder før slutt.

Re: Premier League - let the fun begin :o) [Re: bjerkseth] #1083771 10/12/2010 22:06
panorama Offline
Veteran
Veteran
Tipper vi ender opp slik:
1-Manu
2-Arsenal
3-Chelsea
4-Tottenham
5-Bolton
6-Liverpool

Re: Premier League - let the fun begin :o) [Re: tommygutt] #1083780 10/12/2010 22:25
O
ohels Offline
Entusiast
Entusiast
O

Gleder meg til mandag!!!!! Langside, goo-plass, live, 1. mot 2. plass. Håper på en stor kamp ICON_SMILE

Håper du har rett, men vinner Chelsea så blir det 2. mot 3.

Re: Premier League - let the fun begin :o) [Re: ohels] #1083787 10/12/2010 22:37
B
bjerkseth Offline
Besatt
Besatt
B
Sitat: ohels

Håper du har rett, men vinner Chelsea så blir det 2. mot 3.

Hallo, Tottenham har 3-1-0 mot Chel$ea på de fire siste på WHL. Så du trenger ikkke bekymre deg.

Side 7 av 16 1 2 5 6 7 8 9 15 16

Moderator  support