Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 7 av 12 1 2 5 6 7 8 9 11 12

OT: Sylskarp skyts fra Frp!

Re: OT: Sylskarp skyts fra Frp! [Re: Supermann] #1082175 07/12/2010 16:45
F
FuzzyLogic Offline
Bah..
Bah..
F
Sitat: Supermann
Sitat: Garpen
Uten å legge ordene i munnen på FuzzyLogic Freakout så vil sikkerhetsnettene som vi har i den skandinaviske modellen, alt annet det samme, føre til færre vinningsforbrytelser og et tryggere samfunn. Det er vel en bonus for de høytlønte også?

Funker jævlig bra i Malmø.

Oh burn!!!!

Re: OT: Sylskarp skyts fra Frp! [Re: anonym5] #1082178 07/12/2010 16:57
F
FuzzyLogic Offline
Bah..
Bah..
F
Sitat: pontiff
Sitat: Freakout
Vi burde la bedrifter som går konk, gå konk,

Kommer det fra personen som klaget over tapte arbeidsplasser når Fredriksen flagger ut...

Med fare for å legge ord i munnen på noen: både Freakout og jeg ser forskjellen på en bedrift som går konk fordi ingen ville kjøpe produktene/tjenestene og en bedrift som er levedyktig hvis en fjerner det fra et ugunstig miljø der det må bestale masse skatter og avgifter til byråkrati og khattyggere.(og dermed kan konkurrere på mer like vilkår med utenlandske firmaer).

Redigert av FuzzyLogic; 07/12/2010 17:00.
Re: OT: Sylskarp skyts fra Frp! [Re: Garpen] #1082179 07/12/2010 17:06
S
Supermann Offline
Besatt
Besatt
S
Uten å legge ordene i munnen på FuzzyLogic Freakout så vil sikkerhetsnettene som vi har i den skandinaviske modellen, alt annet det samme, føre til færre vinningsforbrytelser og et tryggere samfunn. Det er vel en bonus for de høytlønte også?

Funker jævlig bra i Malmø.

På hvilket grunnlag kan du si at det ville vært færre opptøyer i Malmø med et annet styresett enn sosialdemokrati?

Skyhøy arbeidsledighet og dertil trygdeutbetalinger er vel ikke spesielt gunstig?! Lediggang er roten til alt ondt er det noen som sier.

Jeg stemmer ikke FRP og kommer nok ikke til å gjøre det heller, men en strengere integrerings og innvandringspolitikk haddet garantert hjulpet i Malmø.

litt om malmø
- Det er ikke uvanlig å høre skudd løsne i den byen går en "promenad".
- Brannvesen og helsevesen opererer ikke i enkelte bydeler pga. frykt for vold.
- Hvor mange andre steder i Europa kan man åpenlyst selge tyvegods på fast utsalgsted?

Ut på tur!

Re: OT: Sylskarp skyts fra Frp! [Re: FuzzyLogic] #1082184 07/12/2010 17:16
O
ohels Offline
Entusiast
Entusiast
O
Sitat: FuzzyLogic

Med fare for å legge ord i munnen på noen: både Freakout og jeg ser forskjellen på en bedrift som går konk fordi ingen ville kjøpe produktene/tjenestene og en bedrift som er levedyktig hvis en fjerner det fra et ugunstig miljø der det må bestale masse skatter og avgifter til byråkrati og khattyggere.(og dermed kan konkurrere på mer like vilkår med utenlandske firmaer).

http://e24.no/kommentar/spaltister/basteviken/article3896313.ece

Re: OT: Sylskarp skyts fra Frp! [Re: ohels] #1082187 07/12/2010 17:30
F
FuzzyLogic Offline
Bah..
Bah..
F
Som mange gode kommentarer på artikkelen sier: de ser kun på skatter.
Ser vi på hele bildet med avgifter og slikt så blir det anderledes.

Denne kommentaren illustrerer poenget mitt bra:
Quote:

"Mulig malapropos, men i forbindelse med å engasjere håndverkere regnet jeg litt på hvor mye av min bruttoinntekt som gikk til jobben som skulle utføres og hvor mye som endte opp i arbeidsgiveravgift og skatt for meg og håndverkeren samt moms på jobb og materiell. Fasiten ble at staten sitter igjen med ca 90% av verdiene. Det forklarer hvorfor jeg som universitetslektor med grei inntekt må jobbe en måned for å få byttet ut et vindu. Er det slik overalt i verden altså? "

Redigert av FuzzyLogic; 07/12/2010 17:34.
Re: OT: Sylskarp skyts fra Frp! [Re: Supermann] #1082188 07/12/2010 17:32
Garpen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Men dette er jo unntaket i sosialdemokratiet og er vel mer vanlig i andre land:

LA Riots
Brixton Riots
Paris Riots

I alle disse miljøene der disse opptøyene brøt ut hersker tilstander som du beskriver i posten din. Så at problemet tilhører "Folkhemmet" og sosialdemokratiet tror jeg er feil angrepspunkt.

Nå blir det mye Wikipedia her, men allikevel:
opptøyene i Rosengård er av en annen størrelse og voldsomhet enn de foregående. Sammenligningen mellom vold i Sveriges tre største byer er spesielt interessant.

Og før noen kommer trekkende med Canada som et eksempel til etterfølgelse har jeg noen små fakta fra SSB.

Verden er ikke så enkel som avholdsfolket vil ha det til ... ICON_WINK

NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!

Salig er den som ikke har noe å si, men allikevel holder kjeft.
Re: OT: Sylskarp skyts fra Frp! [Re: Garpen] #1082196 07/12/2010 17:44
F
FuzzyLogic Offline
Bah..
Bah..
F

Og før noen kommer trekkende med Canada som et eksempel til etterfølgelse har jeg noen små fakta fra SSB.

Verden er ikke så enkel som avholdsfolket vil ha det til ... ICON_WINK

Trenger ikke SSB, bare se på Canada sine immigrasjonssider:
http://www.cic.gc.ca/english/immigrate/index.asp

Som en kjapt finner ut er at de tar ikke imot hvem som helst. Det er folk som sitter på kompetanse som slipper inn eller har noen der som allerede vil garantere for dem.

Re: OT: Sylskarp skyts fra Frp! [Re: EgilS] #1082197 07/12/2010 17:45
progres Offline
Besatt
Besatt
Sitat: EgilS
Ingen som er i stand til å komme med gjennomtenkte argumenter stemmer Frp, og er derfor per definisjon sosialist. ICON_SMILE

er det de samme menneskene som mener at vi allerede har for mange og for gode veier i Norge?

Re: OT: Sylskarp skyts fra Frp! [Re: FuzzyLogic] #1082201 07/12/2010 17:55
O
ohels Offline
Entusiast
Entusiast
O
Som mange gode kommentarer på artikkelen sier: de ser kun på skatter.
Ser vi på hele bildet med avgifter og slikt så blir det anderledes.

Denne kommentaren illustrerer poenget mitt bra:
Quote:

"Mulig malapropos, men i forbindelse med å engasjere håndverkere regnet jeg litt på hvor mye av min bruttoinntekt som gikk til jobben som skulle utføres og hvor mye som endte opp i arbeidsgiveravgift og skatt for meg og håndverkeren samt moms på jobb og materiell. Fasiten ble at staten sitter igjen med ca 90% av verdiene. Det forklarer hvorfor jeg som universitetslektor med grei inntekt må jobbe en måned for å få byttet ut et vindu. Er det slik overalt i verden altså? "

Jeg hadde likt å se dette regnestykket, spesielt med tanke på at "meg" og håndtverkeren skal betale moms, skatt og arbeidsgiveravgift. Dessuten belyser ikke dette eksemplet forholdet mellom Norge og det stor utland.

Re: OT: Sylskarp skyts fra Frp! [Re: Garpen] #1082205 07/12/2010 18:02
S
Supermann Offline
Besatt
Besatt
S
Takk for belysende innlegg Garpen. Fakta er alltid bra.

Problemet tilhører fattigdom og arbeidsløshet. Et problem som kommer på en eller annen måte er i nær sagt alle samfunn. Det er et motsetningsforhold mellom det å løfte de vanskeligstilte ut av fattigdom og det å forebygge fattigdom.

Overførsel(trygder av ulike slag) vil på kort sikt gi de vanskeligstilte de økonomiske ressursene man trenger for kunne å leve et godt liv. Dette har vi faktisk råd til om mengden "vanskeligstilte" holder seg konstant.

Så kan man jo lure på hva som skjer med andelen "vanskeligstilte" i samfunnet om alle plutselig får muligheten til å heve 300k i året hos NAV bare man blir arbeidsledig, syk, skadet, har vondt i viljen osv.

Den brutale sannheten er at vi MÅ ha noen som ikke har det like bra som majoriteten økonomisk. Å argumentere for noe annet er tankeløst.

Det er et ordtak som sier at den som ikke er sosialist i sin ungdom har ikke noe hjerte, men den som forblir sosialist/kommunist i voksen alder har ingen hjerne. Den gjelder fremdeles!

Ut på tur!

Re: OT: Sylskarp skyts fra Frp! [Re: ohels] #1082211 07/12/2010 18:13
F
FuzzyLogic Offline
Bah..
Bah..
F
Sitat: ohels
Dessuten belyser ikke dette eksemplet forholdet mellom Norge og det stor utland.

Et firma skal investere i tiltak for å sikre/øke/effektivisere produksjonen og må betale en "premium" på disse investeringene.
Denne premiumen unngår konkurrenter i utlandet.
Premiumen består av skatter og avgifter som er mye høyere enn det konkurrentene må betale i utlandet.

For å spissformulere litt : folk kjører jo rundt på veier som er betalt for opptil flere ganger: veiavgift,bompenger,drivstoffavgift,bilavgift osv...

Redigert av FuzzyLogic; 07/12/2010 18:18.
Re: OT: Sylskarp skyts fra Frp! [Re: FuzzyLogic] #1082216 07/12/2010 18:30
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Veiavgift?

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: OT: Sylskarp skyts fra Frp! [Re: GeirK] #1082232 07/12/2010 18:50
F
FuzzyLogic Offline
Bah..
Bah..
F
Sitat: GeirK
Veiavgift?

Aha:
http://www.toll.no/templates_TAD/Topic.aspx?id=196387&epslanguage=no

Quote:
"Veiavgift" er et ord som i dagligtale brukes om mye, blant annet om veiprising, bompenger og lignende. En del sier også veiavgift i stedet for årsavgift >> se Årsavgift

Så de luringene har skiftet navn på det ja.

Re: OT: Sylskarp skyts fra Frp! [Re: FuzzyLogic] #1082235 07/12/2010 18:53
O
ohels Offline
Entusiast
Entusiast
O

Et firma skal investere i tiltak for å sikre/øke/effektivisere produksjonen og må betale en "premium" på disse investeringene.
Denne premiumen unngår konkurrenter i utlandet.
Premiumen består av skatter og avgifter som er mye høyere enn det konkurrentene må betale i utlandet.

For å spissformulere litt : folk kjører jo rundt på veier som er betalt for opptil flere ganger: veiavgift,bompenger,drivstoffavgift,bilavgift osv...

Jeg ble ikke noe klokere av dette, for jeg sitter med de samme spørsmålene her. Hvor mye høyere er skatte- og avgiftstrykket for bedrifter i Norge vs. utlandet, og har dette "90% eksemplet" rot i virkeligheten? Grunnen til at jeg spør er ikke fordi jeg tror jeg vet svaret, men fordi jeg aldri har hørt eller sett klare bevis for at forskjellen er så stor mellom Norge og utlandet.

Jeg tror at John Fredriksen flyttet noe av virksomheten sin ut av landet p.g.a. formueskatt, arveavgift og for å minimere den politiske risikoen. Rederibeskatningen er jo som kjent kunstig lav, så jeg kjøper ikke argumentet med at det var derfor han flyttet.

Re: OT: Sylskarp skyts fra Frp! [Re: Freakout] #1082295 07/12/2010 20:35
femte_gir Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Freakout

3)Jeg har ikke på noen måte sagt det er dumt at det kommer nye landsmenn for å bo her. Men det er en grunn til det for eksemple kommer såpass mange Polakker hit for å arbeide på byggeplasser. Det er fordi det er så bra her helhetlig, gratis helsetjeneste, god lønn, gode arbeidsvilkår osv. Hadde det vært snudd på hode hadde vi dratt til Polen for å jobbe der.

For noe tull! Hvis det er så bra, hvorfor jobber ikke du under samme arbeidsforhold og for samme lønn? Du trenger ikke å reise til Polen en gang.

Re: OT: Sylskarp skyts fra Frp! [Re: Supermann] #1082369 07/12/2010 22:38
Garpen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Det er et motsetningsforhold mellom det å løfte de vanskeligstilte ut av fattigdom og det å forebygge fattigdom.

Overførsel(trygder av ulike slag) vil på kort sikt gi de vanskeligstilte de økonomiske ressursene man trenger for kunne å leve et godt liv. Dette har vi faktisk råd til om mengden "vanskeligstilte" holder seg konstant.

Problemet er at det finnes to problemer her og to løsninger
1. Kronisk syke og reelt arbeidsuføre: disse menneskene har vi som borgere i en sosialdemokratisk stat en kontrakt med om å sørge for at de har et relativt godt liv og ikke blir stigmatisert.
2. Mennesker som er arbeidsføre og som utfra sosialøkonomiske hensyn bør være produktive, men som av forskjellige grunner ikke jobber: som borgere i en sosialdemokratisk stat har vi en kontrakt med disse menneskene om å sørge for sosial mobilitet og et velfungerende arbeidsmarked.

Det vil alltid være en noen som vil favne inn under gruppe 2, men som ønsker seg til eller havner i gruppe 1. For å ikke stigmatisere gruppe 1 invaderer vi ikke hjemmene deres for å stille spørsmål av typen "Hvor syk er du egentlig?" eller "Så ikke jeg deg på treningssenteret i går?". Samtidig mister samfunnet kontroll over menneskene i gruppe 1 og dersom lokalmiljøet ikke stiller disse spørsmålene kan noen snylte trygder av forskjellige slag. Noe snylt vil det være i ethvert velferdssystem, men for at kontrakten mellom gruppe 1 og befolkningen i arbeid skal overholdes må samfunnet sørge for at mengden snylt holdes så lavt som mulig.

Gruppe 2 er vel så interessant. Man kan utfra et sosialøkonomisk perspektiv argumentere for at Norge har for lav arbeidsledighet: alt for få mennesker skifter jobb, det som kalles friksjonsledighet er for lavt. Dette fører til høyere lønninger og høyere inflasjon. Det er også lett å argumentere for at Norge har for lav sosial mobilitet: for mange grupper er det ikke lønnsomt å komme seg ut i arbeid, rett og slett fordi de står utenfor den sosiale og økonomiske mobiliteten du og jeg er en del av. Jeg har arbeidet med spørreundersøkelser og direktesalg av håpløse produkter, men dette er ikke jobber jeg har hatt for å brødfø en familie; heller jobber for å spe på en litt slunken studentkasse ... Det kan være vel så viktig å gi disse gruppene; nordlendinger, khattyggende somaliere, late bønder og prozacknaskende husmødre, sosial mobilitet - på den måten kan vi opprettholde gruppe 1 uten å skyve de ut av samfunnet og ha en velfungerende gruppe 2 som ønsker seg inn i arbeidsmarkedet.

Re: OT: Sylskarp skyts fra Frp! [Re: ] #1082385 07/12/2010 23:36
gare Offline
More than words
More than words
Har snekkeren organsiert driften sin i et enkeltmannsforetak enkeltpersonsforetak betales det ikke inn noen arbeidsgiveravgift.

Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Re: OT: Sylskarp skyts fra Frp! [Re: ] #1082386 07/12/2010 23:40
Garpen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Her er det noe som er galt. Hvem er oppdragsgiver? Hvorfor betales det mva og arbeidsgiveravgift to ganger? Hvordan er snekkeren ansatt?

Re: OT: Sylskarp skyts fra Frp! [Re: Supermann] #1082387 07/12/2010 23:43
F
FuzzyLogic Offline
Bah..
Bah..
F

Jeg stemmer ikke FRP og kommer nok ikke til å gjøre det heller, men en strengere integrerings og innvandringspolitikk haddet garantert hjulpet i Malmø.

Rart det der. Kjenner mange som sier akkurat det samme. Ved sist valg satt flere hjemme i protest. Det virker som de tror en ikke vil kunne stemme sosialistisk igjen når effekten av protestvalget har gått inn.
På samme måte som markedet trenger korreksjon synes jeg det politiske establishment trenger det, men da må en jo bruke demokratiet.

Re: OT: Sylskarp skyts fra Frp! [Re: ] #1082388 07/12/2010 23:51
O
ohels Offline
Entusiast
Entusiast
O
Sitat: anonymous13
Mva 25.00%
Skatt 30.00%
Arbeidsgiveravgift 14.10%

Fakturere kunde 1000
Inn til bedriften etter mva 800
Etter arbeidsgiveravgift 687.2
Etter min skatt 481.04

Snekker får 481.04
Etter mva 384.83
Etter arbeidsgiveravgift 330.57
Snekker får etter skatt 231.4

Av de 1000
Sitter snekkern igjen med 231.4
Og stat og kommune 768.6
Eller 76.86%

(Med stor fare for store og små regnefeil)

Ta hensyn til at regnestykket blir mye styggere hvis vi bruker marginalskattall, hvor staten sitter igjen med 88%.

Jeg kan ikke mye om bed.øk. men er det ikke noe veldig rart her?

Arbeidsgiveravgift av det bedriften fakturer? mva. og arb.avgift to ganger?

Redigert av ohels; 07/12/2010 23:52. Rediger grunn: Ser at Garpen var før meg her
Re: OT: Sylskarp skyts fra Frp! [Re: ohels] #1082391 08/12/2010 00:01
Dan Offline
More than words
More than words
I tillegg har snekkeren et lån han gjør fradrag for, så han får litt lavere skatt. Og så har han et par unger som han drar inn barnebidrag for. Bedriften får i tillegg litt stønad fordi de ansetter snekkeren, som har slitt litt med en skade og prøver å komme seg ut i arbeidslivet igjen. Og siden bedriften ligger på bygda så får de lavere skatt og fordi snekkeren bor på bygda så brenner han sin sprit skattefritt og kjører rundt i en avskiltet bil, til og fra legebesøkene for KOLS-behandlingen...

Re: OT: Sylskarp skyts fra Frp! [Re: ] #1082392 08/12/2010 00:12
O
ohels Offline
Entusiast
Entusiast
O

Vi har her tatt regnestykket hvor alle pengene som faktureres går til den ansatte. Ergo arbeidsgiveravgift av hele beløpet.

Det er greit, men da har jo ikke bedriften et overskudd den skal skatte av hvis alt går til lønn, mva og arb.avgift.

Arbeidsgiveravgift må jo regnes både for meg og snekkern hvis vi skal vurdere om jeg skal jobbe overtid og engasjere en snekker eller om jeg bare skal snekre sjøl.

Hvem er du i denne situasjonen? Kunde, ansatt eller eier av bedriften? Mva. skal kun beregnes én gang av et produkt eller en tjeneste.

Hvis ikke dere slutter å krangle gir jeg dere regnestykke om hvor mye staten sitter igjen med hvis snekkern bruker de 230 kronene på øl :-)

Det er jo akkurat hva denne tråden trenger:)

Re: OT: Sylskarp skyts fra Frp! [Re: Dan] #1082393 08/12/2010 00:22
O
ohels Offline
Entusiast
Entusiast
O
Sitat: Dan
I tillegg har snekkeren et lån han gjør fradrag for, så han får litt lavere skatt. Og så har han et par unger som han drar inn barnebidrag for. Bedriften får i tillegg litt stønad fordi de ansetter snekkeren, som har slitt litt med en skade og prøver å komme seg ut i arbeidslivet igjen. Og siden bedriften ligger på bygda så får de lavere skatt og fordi snekkeren bor på bygda så brenner han sin sprit skattefritt og kjører rundt i en avskiltet bil, til og fra legebesøkene for KOLS-behandlingen...

Ligger bedriften i rurale strøk kan den til og med slippe arbeidsgiveravgift.

Re: OT: Sylskarp skyts fra Frp! [Re: ohels] #1082399 08/12/2010 06:49
Knirkekne Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg har et mer korrekt håndtverker-regnestykke her:
Snekker bygger garasje: 50 000
Snekker leier ut "hybel" til garasjeeier: 5 000 i 10 mnd.
Snekker har fått alt skattefritt.

.....

anonymous13: Sett opp regnestykket slik at det viser

lønn for både deg og snekkeren.
Arbeidsgiveravgift for begges lønn.
MVA kun én gang.
Skatt kun dersom det er overskudd.

Det blir garantert fortsatt trist lesestoff :-D

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
Re: OT: Sylskarp skyts fra Frp! [Re: ] #1082417 08/12/2010 07:31
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Vi har her tatt regnestykket hvor alle pengene som faktureres går til den ansatte. Ergo arbeidsgiveravgift av hele beløpet.

Dette er det dummeste jeg har hørt. Hvor får du disse idéene fra?

- Robert Green Ingersoll
Re: OT: Sylskarp skyts fra Frp! [Re: ohels] #1082419 08/12/2010 07:32
EgilS Offline
More than words
More than words
Mva 25.00%
Skatt 30.00%
Arbeidsgiveravgift 14.10%

Fakturere kunde 1000
Inn til bedriften etter mva 800
Etter arbeidsgiveravgift 687.2
Etter min skatt 481.04

Snekker får 481.04
Etter mva 384.83
Etter arbeidsgiveravgift 330.57
Snekker får etter skatt 231.4

Av de 1000
Sitter snekkern igjen med 231.4
Og stat og kommune 768.6
Eller 76.86%

(Med stor fare for store og små regnefeil)

Ta hensyn til at regnestykket blir mye styggere hvis vi bruker marginalskattall, hvor staten sitter igjen med 88%.

Jeg kan ikke mye om bed.øk. men er det ikke noe veldig rart her?

Arbeidsgiveravgift av det bedriften fakturer? mva. og arb.avgift to ganger?

Regnestykket henger uansett ikke på greip. Kanskje en idé å ha grunnleggende kunnskap på plass først?

Blant annet er det lønna til snekkeren som er grunnlaget for arbeidsgiveravgift, og ikke det utfakturerte beløpet.
Mva betales kun i siste ledd, og trekkes ikke flere ganger. Arbeidsgiveravgift betales kun én gang, og har som skrevet over ett annet grunnlag.

Og som Dan skriver; skal man ta med hele regnestykket må man også få med det snekkeren sparer ved at det offentlige tar en stor del av hans utgifter.

Beklager, men det regnestykket gir nok minuspoeng i debatten. ICON_SMILE

Re: OT: Sylskarp skyts fra Frp! [Re: ] #1082428 08/12/2010 07:50
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Jeg driver både et enkeltpersonsforetak og eier et AS, og har stort sett 100% kontroll på hvordan økonomien i begge fungerer - og står ved konklusjonen min.

- Robert Green Ingersoll
Re: OT: Sylskarp skyts fra Frp! [Re: ] #1082433 08/12/2010 07:56
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Du glemmer også å ta med at mva på alle kostnader hos snekkeren (utgående mva) trekkes fra inngående.

så har jeg tidligere nevnt at regnestykket er satt opp slik at all inntekt går til arbeidstakerens lønn. Jeg kan ikke se hvorfor ikke det skal betales arbeidsgiveravgift av hele beløpet da?

Men det kan jeg. Hvis du setter deg inn i hvordan dette fungerer, vil du også klare det.

- Robert Green Ingersoll
Re: OT: Sylskarp skyts fra Frp! [Re: ohels] #1082434 08/12/2010 07:56
EgilS Offline
More than words
More than words
Jeg hadde likt å se dette regnestykket, spesielt med tanke på at "meg" og håndtverkeren skal betale moms, skatt og arbeidsgiveravgift. Dessuten belyser ikke dette eksemplet forholdet mellom Norge og det stor utland.

Her er noe fra OECD som sier litt om Norge i forhold til det store utland. Vi ligger omtrent på gjennomsnittet i den vestlige delen av EU.

Sett i forhold til våre største handelspartnere kommer vi faktisk ganske OK ut.

Re: OT: Sylskarp skyts fra Frp! [Re: ] #1082436 08/12/2010 07:58
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Det gjør jeg gjerne, hvis du kan opplyse meg om hvor mange personer det er i foretaket og hvordan de avlønnes for den jobben eksemplet dekker. Det er litt uklart fra beskrivelsen din.

- Robert Green Ingersoll
Side 7 av 12 1 2 5 6 7 8 9 11 12

Moderator  support