|
|
OT: Sylskarp skyts fra Frp!
|
Re: OT: Sylskarp skyts fra Frp!
[Re: Tex]
02/12/2010 14:08
|
progres
Besatt
|
Besatt
Jeg finner det dypt ironisk når FrP-kritikere så lett tyr til lettvindte karakteristikker og viser stigmatiserende holdninger, når en hovedanklage mot FrP går ut på akkurat det samme.
@tex: ...en betraktning det ikke er vanskelig å si seg enig i. Det tok AP utrolig lang tid å oppdage denne enkle sannheten , altså skal frp "tas" så må man ta de på saklighet i nøktern diskusjon og her synes jeg jensemann og raymond har vært forbilledlig i det siste. //* Men her er en annen slående ironisk valør også ;- dersom det faktisk er mellom 20 og 30% av norges befolkning som stemmer frp - - hvorfor markerer ingen av dem seg som debattanter her på forumet. Føler de seg mobbet ? I så fall med god grunn for slik jeg forstår en del av anti-frp-folket her inne så er det slik at frp'ere nærmest er å anse som en spesiell ikke-tilregnelig rase som uansett skulle holde kjeften igjen. På samme måte som frp ytrer seg i innvandringsspørsmål. Så det går vel opp i opp det hele når det gjelder kredibilitet tenker jeg
|
|
|
02/12/2010 14:20
|
Garpen
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Lysebrunt fordi han tydeligvis har noe i mot innvandring generelt. Han prøver å finne støtte for en dårlig fundert innvandringsskepsis i en sak der innvandring spiller en marginal rolle. Dette kan tyde på at han har meninger som han vet er så politisk ukorrekte at han tyr til vikarierende argumenter mot innvandring. Ved hjelp av innlegget sitt mener jeg at han har greid å hitle seg selv.
Hva som foregår inne i hodet på Morten Ellefsen vet jeg jo egentlig ikke, men utfra hans uttalelser og de meninger jeg kan tillegge han som talsmann for FrP faller jeg ned på denne konklusjonen.
Håpet er lysegrønt ... Og lyserød tror jeg han vil ha seg frabedt ...
NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også! Salig er den som ikke har noe å si, men allikevel holder kjeft.
|
|
|
[Re: progres]
02/12/2010 14:29
|
EgilS
More than words
|
More than words
Hvor mange er det som har offentlig bekjent seg til et bestemt parti her på forumet? Ikke så mange så vidt jeg har fått med meg. Slik sett er det vel ingen grunn til å forvente å bli mobbet om man forsvarer politiske utsagn. Man trenger ikke slenge på "FrP-velger" i signaturen sin.
Jeg har vel ofte forsvart politiske utspill uten å sympatisere direkte med partiet utspillet kommer fra, og jeg mistenker heller ikke at Tex er noen typisk FrP-velger selv om han forsvarer partiet her. For min del kan fornuftige innspill godt komme fra både FrP og SV, og det viktigste er vel ballen og ikke mannen?
EDIT: Når det gjelder Tex kan det jo naturligvis hende jeg tar fullstendig feil.
Redigert av EgilS; 02/12/2010 14:35.
|
|
|
[Re: Garpen]
02/12/2010 14:35
|
Tex
Besatt
|
Besatt
Så vanskelig dette var da. Igjen - hvorfor "lysebrunt"?
Min forståelse er at du ved å bruke dette begrepet refererer til nynazisme. Stemmer det? Og er det i så fall helt greit å hitle andres meninger eller utsagn på den måten, synes du?
|
|
|
[Re: EgilS]
02/12/2010 14:43
|
progres
Besatt
|
Besatt
enig. likevel ser man fra tid til annen råkjør på politiske enkeltsaker - enten som utslag av populisme, opportunisme, gud vet hvaforno-isme - som blir stående uimotsagt inntil det hele blir for drøyt og noen ( i dette tilfelle Tex) tar til motmele og ber om mer substans. Det er bra!
|
|
|
02/12/2010 14:46
|
Tex
Besatt
|
Besatt
jeg mistenker heller ikke at Tex er noen typisk FrP-velger selv om han forsvarer partiet her. Jeg kan ikke se at jeg har forsvart FrP i denne tråden (eller i noen annen tråd som jeg kan huske). Jeg synes bare det er påfallende hvor enkelt det skal være å kritisere ethvert FrP-utspill og FrP'ere generelt her på forumet. Vanligvis blir alle tilløp til stigmatisering og spredning av fordommer slått ganske hardt ned på, men ikke hvis det gjelder FrP og deres sympatisører. Ironisk nok.
|
|
|
02/12/2010 15:04
|
M@rtin
MaBose Infotainment
|
MaBose Infotainment
FrP er på ingen måte et nazistisk parti enn så lenge FrP som et valgbart politisk parti har en ideologisk plattform som skal være i overensstemmelse med konstitusjonen og ikke strider mot noen av grunnlovens paragrafer. Nazistisk tankegods hadde nok gjort sistnevnte.
At FrP ikke alltid selv er klar over dette, skyldes nok et rimelig lavt kunnskapsnivå blant tilhengerne, partiets desperate flørting med fremmedfiendtlige Charter-Svein-hangarounds eller en liten dram for mye hos Sandberg. Derfor passer det også bedre å satse på å appellere til velgernes følelser enn til rasjonelle argumenter.
FrP er antageligvis også det partiet med prosentuelt flest offisielle rettslig dømte representanter, for det er nok ikke alltid like lett for dem å følge loven, selv om den politiske plattformen måtte være konform med grunnloven.
Martin
|
|
|
02/12/2010 15:07
|
Stuf
Entusiast
|
Entusiast
Jeg synes bare det er påfallende hvor enkelt det skal være å kritisere ethvert FrP-utspill og FrP'ere generelt her på forumet. Jeg kjenner ikke til at dette furumet blir brukt til å kritisere Frp'ere, jeg har ikke vært aktiv lenge nok. I dette tilfellet forstår jeg at mange ler av FrP-representanten, som igjen bruker en anledning, denne gang høye strømpriser, til å kritisere innvandringspolitikken. Han kunne argumentert med at nordmenn har for mange fritidseiendommer, for store hus eller er for lite opptatt av enøk-tiltak, og derfor blir det knapphet på strøm og høye priser, men det gjorde han ikke. Han tok frem innvandrerargumentet igjen. På samme måte som at enkelte bruker enhver anledning til å kritisere Frp'ere, er det FrP'ere som bruker enhver anledning til å kritisere innvandringspolitikken. Tror ikke vi har sett slutten på dette.
|
|
|
[Re: M@rtin]
02/12/2010 15:09
|
progres
Besatt
|
Besatt
m@rtin , glemte du å slå //* ironimodus AV eller ???
|
|
|
02/12/2010 15:24
|
-Jan
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Men her er en annen slående ironisk valør også ;- dersom det faktisk er mellom 20 og 30% av norges befolkning som stemmer frp - - hvorfor markerer ingen av dem seg som debattanter her på forumet. Det har nok litt å gjøre med at dette forumet ikke er representativt for norges befolkning.
|
|
|
02/12/2010 15:25
|
M@rtin
MaBose Infotainment
|
MaBose Infotainment
m@rtin , glemte du å slå //* ironimodus AV eller ??? Representanter av den kvasiintellektuelle hopen har da aldri brukt ironi på forumet. Martin
|
|
|
[Re: -Jan]
02/12/2010 15:49
|
EgilS
More than words
|
More than words
Men her er en annen slående ironisk valør også ;- dersom det faktisk er mellom 20 og 30% av norges befolkning som stemmer frp - - hvorfor markerer ingen av dem seg som debattanter her på forumet. Det har nok litt å gjøre med at dette forumet ikke er representativt for norges befolkning. Det var for såvidt min andre tanke rundt dette. Jeg TROR det er en viss sammenheng mellom politisk ståsted og fritidsinteresser. FrP-ere har vel under gjennomsnitt undanning og skal man tro alle undersøkelsene rundt Birken er vel sykkel noe som kanskje appelerer mer til folk med høyere utdannelse? Det er i hvert fall ikke umulig at FrP-ere er underrepresenterte på forumet. Dette støttes vel av en uformell undersøkelse her for en tid tibake. Der kom vel Venstre ganke bra ut til tross for lav oppslutning i samfunnet ellers.
|
|
|
02/12/2010 15:51
|
-Jan
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jepp, jeg lette etter den undersøkelsen, men fant ikke.
|
|
|
02/12/2010 15:52
|
EgilS
More than words
|
More than words
Jepp, jeg lette etter den undersøkelsen, men fant ikke. M@rtin finner den skal du se. 
|
|
|
02/12/2010 16:03
|
Hæ?
Navnet skjemmer ingen.
|
Navnet skjemmer ingen.
Jepp, jeg lette etter den undersøkelsen, men fant ikke. M@rtin finner den skal du se. I påvente av M@rtin ...
Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM! Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
|
|
|
02/12/2010 16:36
|
P_Dalen
Veteran
|
Veteran
Min forståelse er at du ved å bruke dette begrepet refererer til nynazisme. Stemmer det? Og er det i så fall helt greit å hitle andres meninger eller utsagn på den måten, synes du? Hvis det var ment å bety at Ellefsen er nynazist, hadde det vel passet bedre med betegnelsen "brunt". "Lysebrunt" antyder at Ellefsens innlegg er preget av hverdagsrasistiske holdninger, og det oppfatter jeg som en treffende karakteristikk.
|
|
|
02/12/2010 16:43
|
progres
Besatt
|
Besatt
Representanter av den kvasiintellektuelle hopen har da aldri brukt ironi på forumet.
Martin
det har du kanskje rett i, men jeg trodde at den virkelige intelligensiaen hadde formatet inne.
|
|
|
[Re: P_Dalen]
02/12/2010 17:11
|
Garpen
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Min forståelse er at du ved å bruke dette begrepet refererer til nynazisme. Stemmer det? Og er det i så fall helt greit å hitle andres meninger eller utsagn på den måten, synes du? Hvis det var ment å bety at Ellefsen er nynazist, hadde det vel passet bedre med betegnelsen "brunt". "Lysebrunt" antyder at Ellefsens innlegg er preget av hverdagsrasistiske holdninger, og det oppfatter jeg som en treffende karakteristikk. Se der ja! Samtidig så er jeg ganske enig i karakteristikken av forumet som en politisk øy av årvåkenhet.  Jeg hadde nok ordlagt meg annerledes i et annet forum.
NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også! Salig er den som ikke har noe å si, men allikevel holder kjeft.
|
|
|
02/12/2010 17:15
|
Freakout
Veteran
|
Veteran
Den politikken som man blir syk av er den rødgrønne, rett og slett. Her snakker vi i lange baner om hvordan alle skal hjelpe til og bidra til samfunnet. Og hva skjer så!? John Fredriksen blir regelrett kritisert ut av landet fordi noen misunnelige politikere syns han tjener for mye. Og på toppen av kaka kommer Inga Marte Thorkildsen (SV) og sier at Norge ikke trenger Fredriksen og hans bedrifter. Hva er dette for noe pølsevev! Så mange arbeidsplasser og så mye verdiskapning som bedriftene hans bidrar med. Da har vi heller ikke kommet til skatten bedriftene betaler rett i lomma på Jensemann og kompaniet...
Vi kan jo også neven behandlingen Røkke har fått i samme slengen, men orker ikke å nøste opp hele den historien.
Nei, her må det en helomvending til for å verdsette de som faktisk holder hjulene i gang i Norge, og skaper arbeidsplasser og verdier.
Og for de som FORTSATT ikke ser hvor skakkkjørt den rødgrønne politikken er: "Ti kamerater spiste middag sammen på restaurant hver dag. Regningen kom alltid på 1.000 kroner totalt. Siden det var stor forskjell i inntekt og formue hos de ti, ble de enige om å dele regningen på samme måte som skattesystemet. De fire fattige slapp å betale. Den femte betalte kr. 10, den sjette kr. 30, den syvende kr. 70, den åttende kr. 120, den niende kr. 180 og den tiende og rikeste skulle betale kr. 590.
Alle var fornøyd med ordningen inntil restauranteieren en dag tilbød dem rabatt. De var stedets beste kunder, så han tilbød et avslag på kr. 200,- per middag. Fortsatt ville gruppen dele regningen etter skattemodellen, så de fire fattigste skulle ikke betale. Spørsmålet var hva som skulle skje med de seks andre, hvordan skulle rabatten fordeles? Kr. 200 delt på seks ble kr. 33,33 i avslag. Det betød at person fem og seks ville få betalt for å spise, og det var klart urimelig. Restauranteieren foreslo å redusere regningen omlag likt for alle, og ville utarbeide et forslag. Det innebar at også den femte fikk spise gratis, og den sjette skulle betale kr. 20, den syvende kr. 50, den åttende kr. 90, den niende kr. 120, mens den rikeste fikk redusert regningen fra kr. 590 til kr. 520. Alle fikk lavere pris og ingen kom dårligere ut enn før.
Utenfor restauranten begynte de imidlertid å sammenligne hva de hadde spart. Jeg sparte bare en tier, mens han sparte kr. 70 sa sjettemann og pekte på den rike tiendemannen. Akkurat, sa femtemann, som også fikk kr. 10 i avslag. Han er rik, men fikk likevel syv ganger så mye som jeg. Hvorfor skal de rike alltid få mest, ropte den syvende, som fikk kr. 20 i rabatt. Og vi fikk jo ingenting, ropte de fire fattigste i kor. Dette systemet utnytter de fattigste. Stemningen ble rask så hatsk at de ni banket opp tiendemann. Neste kveld kom han ikke på middagen, så de spiste uten ham. Da regningen kom oppdaget de noe enda viktigere. Det manglet 520 kroner."
Tryner du aldri, prøver du ikke hardt nok!
|
|
|
[Re: Freakout]
02/12/2010 17:32
|
Laxeluz
Doktor, har jeg fått luz på laxen min?
|
Doktor, har jeg fått luz på laxen min?
Denne historia di hadde vel kanskje hatt eit poeng om det John Fredriksen var ein sånn som betalte 590,-?
Andreas Tveit
|
|
|
[Re: Hæ?]
02/12/2010 17:38
|
M@rtin
MaBose Infotainment
|
MaBose Infotainment
Jepp, jeg lette etter den undersøkelsen, men fant ikke. M@rtin finner den skal du se. I påvente av M@rtin ... Øih! Erre lov å spise middag også av og til? Tror ikke at vi har hatt en egen poll om forumsmedlemmenes partipolitiske tilbøyeligheter. Denne tråden peker i hvert fall i retning Venstre og er den eneste jeg fant. Martin
|
|
|
02/12/2010 17:54
|
-Jan
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
|
|
|
[Re: Laxeluz]
02/12/2010 18:15
|
Freakout
Veteran
|
Veteran
Denne historia di hadde vel kanskje hatt eit poeng om det John Fredriksen var ein sånn som betalte 590,-? Poenget er jo ikke at dette nødvendigvis er Fredriksen, noe som det godt kunne vært. Poenget er at vi ikke bare kan vende ryggen til de store finansfolkene, fordi vi har det så bra nå som vi har oljen, "da e det itte så fali" om vi mister den til en annen nasjon, sånn som politikken til SV har vært, eller janteloven som det egentlig er; "ikke kom her og tror du er noe, vi liker ikke at du tjener fett". Så vi må verne om de store bedriftene vi har her til lands, for en dag vil oljebølgen ta slutt, og da kan vi ikke bare surfe gjennom hverdagen, i håp om at noen tar regningen, men vi må padle for egn maskin og sørge for at vi har noen som vil kjøpe det vi selger av tjenester og varer her til lands. OG DA MÅ VI HA NOEN BEDRIFTER SOM SELGER DET! John Fredriksen er verdens største tankreder, og Kypros sin rikeste person, et ganske så stort tap for Norge må jeg si 
|
|
|
02/12/2010 18:21
|
M@rtin
MaBose Infotainment
|
MaBose Infotainment
Du verden. 2007 og greier. Herved abdiserer jeg med stor frivillighet og gir stafettpinnen videre til Trondheim. Martin
|
|
|
02/12/2010 18:32
|
ohels
Entusiast
|
Entusiast
Den politikken som man blir syk av er den rødgrønne, rett og slett. Her snakker vi i lange baner om hvordan alle skal hjelpe til og bidra til samfunnet. Og hva skjer så!? John Fredriksen blir regelrett kritisert ut av landet fordi noen misunnelige politikere syns han tjener for mye. Og på toppen av kaka kommer Inga Marte Thorkildsen (SV) og sier at Norge ikke trenger Fredriksen og hans bedrifter. Hva er dette for noe pølsevev! Så mange arbeidsplasser og så mye verdiskapning som bedriftene hans bidrar med. Da har vi heller ikke kommet til skatten bedriftene betaler rett i lomma på Jensemann og kompaniet...
Vi kan jo også neven behandlingen Røkke har fått i samme slengen, men orker ikke å nøste opp hele den historien.
Nei, her må det en helomvending til for å verdsette de som faktisk holder hjulene i gang i Norge, og skaper arbeidsplasser og verdier.
Og for de som FORTSATT ikke ser hvor skakkkjørt den rødgrønne politikken er: "Ti kamerater spiste middag sammen på restaurant hver dag. Regningen kom alltid på 1.000 kroner totalt. Siden det var stor forskjell i inntekt og formue hos de ti, ble de enige om å dele regningen på samme måte som skattesystemet. De fire fattige slapp å betale. Den femte betalte kr. 10, den sjette kr. 30, den syvende kr. 70, den åttende kr. 120, den niende kr. 180 og den tiende og rikeste skulle betale kr. 590.
Alle var fornøyd med ordningen inntil restauranteieren en dag tilbød dem rabatt. De var stedets beste kunder, så han tilbød et avslag på kr. 200,- per middag. Fortsatt ville gruppen dele regningen etter skattemodellen, så de fire fattigste skulle ikke betale. Spørsmålet var hva som skulle skje med de seks andre, hvordan skulle rabatten fordeles? Kr. 200 delt på seks ble kr. 33,33 i avslag. Det betød at person fem og seks ville få betalt for å spise, og det var klart urimelig. Restauranteieren foreslo å redusere regningen omlag likt for alle, og ville utarbeide et forslag. Det innebar at også den femte fikk spise gratis, og den sjette skulle betale kr. 20, den syvende kr. 50, den åttende kr. 90, den niende kr. 120, mens den rikeste fikk redusert regningen fra kr. 590 til kr. 520. Alle fikk lavere pris og ingen kom dårligere ut enn før.
Utenfor restauranten begynte de imidlertid å sammenligne hva de hadde spart. Jeg sparte bare en tier, mens han sparte kr. 70 sa sjettemann og pekte på den rike tiendemannen. Akkurat, sa femtemann, som også fikk kr. 10 i avslag. Han er rik, men fikk likevel syv ganger så mye som jeg. Hvorfor skal de rike alltid få mest, ropte den syvende, som fikk kr. 20 i rabatt. Og vi fikk jo ingenting, ropte de fire fattigste i kor. Dette systemet utnytter de fattigste. Stemningen ble rask så hatsk at de ni banket opp tiendemann. Neste kveld kom han ikke på middagen, så de spiste uten ham. Da regningen kom oppdaget de noe enda viktigere. Det manglet 520 kroner." Denne historien gir ikke mye mening. Hvis den rike i histroien skal være Røkke eller Fredriksen, så synes jeg det er viktig å poengtere at de ikke betaler en prosentvis like stor andel av "inntekten" i skatt som de andre i historein din med stor sannsynlighet gjør. Røkke betaler utbytteskatt på 28% (hvis han tar ut utbytte eller det er utbytte å ta ut i det hele tatt) + en håpløs formueskatt på 1.1% på hans bokførte formue. Hvis den nest rikeste personen i historien din tjener sine penger gjennom vanlig arbeidsinntekt, vil den personen mest sannsynlig betale 47,5% toppskatt og en eventuel formueskatt. Da har jeg ikke tatt med eventuelle skattefratrekk personen kan kvalifisere for. Det betyr at den personen som tjener sine penger gjennom vanlig arbeidsinntekt har en skattesats som er 18.4 prosentpoeng over Røkke eller den rikeste i historien din. Så kan man altids diskutere om bedrifter etc. har det så kjipt i Norge at de må flykte landet. Jeg har aldri sett noen klare bevis for at skatteregimet for norske bedrifter er hardere enn i sammenlignbare land.
|
|
|
02/12/2010 19:00
|
anonym5
Anonym5
|
Anonym5
Så vi må verne om de store bedriftene vi har her til lands, for en dag vil oljebølgen ta slutt, Hei Freakout! Du ser ut til å ha mye kunnskaper om dette, og det har ikke jeg derfor spør jeg deg. Hvordan mener du høyresiden generelt, og FrP spesielt skal verne om de store bedriftene? Er det det samme som privatisering? Og, tror du Fredriksen hadde blitt i landet om FrP hadde kommet til makta, privatisert hele røkla og smelt til med billig bensin og sprit? Eller hadde han flyktet landet uansett, siden han kun er interessert i å tjene mest mulig penger og folk her til lands skal ha så mye i lønn uansett hvem som er ved makta? Og sist men ikke minst, det ligger et lite land litt vest for oss, som hadde en ganske spekulativ økonomisk politikk. Så kom den store stygge ulven Finanskrisa, og nå må landet låne penger av EU og befolkningen rømmer landet i håp om å finne jobb et annet sted. Hvordan mener du Norge hadde taklet finanskrisa med FrP ved roret?
Redigert av anonymous5; 02/12/2010 19:03.
Anonym5
|
|
|
[Re: ohels]
02/12/2010 19:13
|
Freakout
Veteran
|
Veteran
[/quote]
Denne historien gir ikke mye mening. Hvis den rike i histroien skal være Røkke eller Fredriksen, så synes jeg det er viktig å poengtere at de ikke betaler en prosentvis like stor andel av "inntekten" i skatt som de andre i historein din med stor sannsynlighet gjør.
Røkke betaler utbytteskatt på 28% (hvis han tar ut utbytte eller det er utbytte å ta ut i det hele tatt) + en håpløs formueskatt på 1.1% på hans bokførte formue.
Hvis den nest rikeste personen i historien din tjener sine penger gjennom vanlig arbeidsinntekt, vil den personen mest sannsynlig betale 47,5% toppskatt og en eventuel formueskatt. Da har jeg ikke tatt med eventuelle skattefratrekk personen kan kvalifisere for.
Det betyr at den personen som tjener sine penger gjennom vanlig arbeidsinntekt har en skattesats som er 18.4 prosentpoeng over Røkke eller den rikeste i historien din. [/quote]
Nå må du ikke glemme at snittskatten i Norge ligger på 29%, så han bidrar like mye som gjennomsnittet i antall prosent
|
|
|
02/12/2010 19:23
|
ohels
Entusiast
|
Entusiast
Det stemmer sikkert, men det forandrer ikke på at de som lever av sitt aksjeutbytte betaler en lavere prosentsats sammenlignet med mange arbeidstakere her i landet. Så er jeg enig i at man burde fjerne arveavgiften og formueskatten som ikke bidrar på noen positiv måte til verdiskapningen i Norge.
|
|
|
[Re: anonym5]
02/12/2010 19:59
|
Freakout
Veteran
|
Veteran
Så vi må verne om de store bedriftene vi har her til lands, for en dag vil oljebølgen ta slutt, Hei Freakout! Du ser ut til å ha mye kunnskaper om dette, og det har ikke jeg derfor spør jeg deg. Hvordan mener du høyresiden generelt, og FrP spesielt skal verne om de store bedriftene? Er det det samme som privatisering? Og, tror du Fredriksen hadde blitt i landet om FrP hadde kommet til makta, privatisert hele røkla og smelt til med billig bensin og sprit? Eller hadde han flyktet landet uansett, siden han kun er interessert i å tjene mest mulig penger og folk her til lands skal ha så mye i lønn uansett hvem som er ved makta? Og sist men ikke minst, det ligger et lite land litt vest for oss, som hadde en ganske spekulativ økonomisk politikk. Så kom den store stygge ulven Finanskrisa, og nå må landet låne penger av EU og befolkningen rømmer landet i håp om å finne jobb et annet sted. Hvordan mener du Norge hadde taklet finanskrisa med FrP ved roret? Jeg tror Norge hadde taklet den omtrent sånn som vi har taklet det med rødgrønn regjering, tror ikke det hadde vært så mye forskjell. Vi i Norge kan ikke snakke om at finanskrisen har rammet oss har hardt, fordi vi har spyttet inn oljepenger for å får fart på økonomien, noe som alle regjeringer ville ha gjort. Det jeg sier er at det er idiotisk av SV, men Inga Marte Thorkildsen i spissen å ikke gi Fredriksen kreditt for den verdiskapningen og arbeidsplassene han skaper, men istedenfor snakker dritt om han ved å si at han ikke har ansvarsfølelse. Fredriksen har vært fornøyd med de betingelsene han har hatt i mange år, men når det skal endres på, skjønner man at han får nok av Norge, etter at han ble satt i fengsel for noe han ikke hadde gjort. Fredriksen peker også på at han ikke får kreditt for at han er en av Norges største private arbeidsgiver, men anslagsvis 10.000 norske arbeidsplasser. Han sier at hans bedrifter i Norge betaler fem til seks milliarder kroner i skatt hvert år, og bidrar med tusenvis av arbeidsplasser og verdiskapning. Sakset fra inervju med Inga Marte Thorkildsen fra NA24: - Trenger vi John Fredriksen i Norge? - Nei, han betaler ikke noe til fellesskapet allikevel. Vi trenger ikke folk som ikke bidrar til fellesskapet. - God tur og lykke til. Du kan jo tenke deg hvordan det føles når du har slitt hele livet ditt, tatt sjangser og tjent gode penger, laget arbeidsplasser, betalt for en ny fløy på Riksen, gitt 50 mill til Radiumhospitalet + 30 mill til Riksen, får å få den tilbakemeldingen i trynet. Nei, vi trenger deg ikke. Og det du nevner med "smelt til med billig bensin og sprit?" er jo værtfall bedre enn i finasiere førerkortet til innvandrere, øke avgiften på biodiesel, føre en så uansvarlig innvandringspolitikk som rødgrønn gjør... En annen elendig ting som de børdhuene som sitter ved makten har avgjort er at ikke pengene følger pasienten, men sykehuset. La oss si at en person har grå stær og vil operere den vekk. Da har pasienten 2 valg, offentlig sykehus gratis, men med veldig lang ventetid, eller privat sykehus, hvor ventetiden en betraktlig kortere, men du må betale selv. Hvorfor skal ikke privat sektor få pengestøtte sånn som offentlig får for å behandle en pasient? Utgiftene ved begge sykehusene er like store, og resultatet blir like bra. Hva er logikken i å skape et monopol på sykehusmarkedet? I et monopol svekkes konkurransen, ikke like god utnyttelse av ressursene og høyere eierinntekter for å nevne noe. Bare idioter kan komme opp med en sånn løsning! Himmelen er blå, helvette er rødt. nuff said
|
|
|
[Re: ]
02/12/2010 20:01
|
Freakout
Veteran
|
Veteran
Nå må du ikke glemme at snittskatten i Norge ligger på 29%, Dette skulle jeg like å se dokumentasjon på. - Folk flest har et snitt på 29 prosent skatt på sin inntekt, sier Inga Marte Thorkildsen til NA24. sånn! så får du det rett fra kjeften på idiotrepresentanten til SV  kos deg
|
|
|
|
|