All time high selv, men regner med å fortsette fremgangen.
Hadde et fjernt mål om å komme blandt 10 beste totalt i år, så det ser ut til å gå over all forventning.
Planen er og var å øke jevnt frem til Mars med fokus på å bite bra fra meg på 10km tempo mot slutten i rulletour.
Den drøyt 14 dager gamle sønnen vi har fått har satt en demper på formutviklingen, men det skal ikke lage noen hindring på litt lenger sikt.
Lykke til Helge og så skal jeg ha som mål å prøve å gi deg kamp på prologer, 10km tempo og avslutningsetappen i år. Men fortsetter du utvikling din kan jo det holde hardt! Og får heller satse på å lage litt mere spenning i toppen totalt i neste års rulletour. Har tross alt ikke hatt sykkel i mere enn 1,5 år, så jeg er uber-fornøyd uansett ;-)
Begynner å få troen på at formen er all time high, bare synd det er vinter.
Slår deg fortsatt på prologene, men hadde håpet å knappe litt mer innpå på de lengre etappene..
Jeg uttalte etter fjorårets Rulletour at ambisjonen for denne vinteren var topp 10, og foreløpig går det jo meget bra. Litt overrasket over fortsatt å ligge på en foreløpig andreplass på etappe 4, men det hardner vel til de siste dagene?
Kruser, ser frem til sykle Kristiansand-Hovden med deg. Vi får ta ut alt og henge med i front opp siste bakken.
Melder du deg på i første Super speed pulja? Påmeldingen starter 1. desember..
Dere kommer vel en hel gjeng fra Bergen CK i år også?
Forutsatt at jeg fortsetter treningsframgangen vurderer jeg Super speed jeg også siden CK Sør ser ut til å redusere ambisjonene på lagkjøringen neste år.
#€&%@\?% rulle%#"&"§€§!!! Klarte endelig såvidt å henge på fjorårets versjon av Hans Erik Børve. Måtte slippe et par ganger, men klarte med all min viljestyrke å ta ham igjen. Etter hvert så det ut til at det kanskje skulle kunne holde helt til mål. Men 5 km før mål ble det null motstand i rulla i et par sekunder, og så full bråstopp. Pedalene løste ut og greier. Mistet jo selvsagt både hr. Børve og et godt stykke motivasjon, men klarte å ta meg til mål på en grei tid uansett. Så får man se om man orker å prøve en gang til før fristen går ut...
Da fikk jeg endelig kjørt igjennom etappe 4. Har slitt med allergi som gikk over i forkjølelse i snart to uker, og uansett har jeg inntrykk av at formen har vært på nedtur siden Birken (som jeg stod av pga sykdom...) Nå er jeg rimelig innstilt på å begynne arbeidet med 2011 sesongen!
hei. noen som vet hvor lang nordkapp tempoen er, skal vi kjøre hele 33,7km ?? kjørte den for en time siden, var helt konge?? skal kjøre bra på om en skal komme under timen. (33.7km)
Testet akkurat hele Nordkapp ruta selv, meget fin RLV ... men sliter litt med "glipptak" rundt 8%+. "Strammeskruen" er defekt så får ikke dratt rulla godt nok inn mot dekket...
Får fellestartfølelsen av å kjøre etappe 4. I begynnelsen går det veldig greit, så blir det tyngre og merker at den rykkvise kjøringen begynner å koste. Så blir det stadig tyngre å tette lukene, inntil jeg må slippe til slutt.. Holdt haren (Helgeleo +1%) nesten helt inn, og kom bare 3-4 sekunder bak i mål.
Du har fordel av å ligge bak, så tiden vil bli mye bedre enn når du kjører etappen alene.
Vil det si at det lønner seg å sykle med Virtual Opponents slik at disse "tar" det meste av vinden på Rulletouren? Synes ikke jeg fikk så mye hjelp av disse opponentene mine da jeg prøvde det her en gang...
Du må velge motstandere. Du kan importere andres kjøringer vha. Analyser, og i tillegg fylle på med "Virtual opponents".
Du har fordel av å ligge bak, så tiden vil bli mye bedre enn når du kjører etappen alene.
Må jeg laste ned andres kjøringer da? Og om jeg ikke gidder det så bruker jeg virituelle motstandere? Det er jo nesten så jeg må bytte ut sweetspoten min med nok en rulletour...
Jeg har problemer med å laste opp resultatet Jeg blir avist pga navnet ikke stemmer,men det skjønner ikke jeg hvorfor.Forslag? mvh morten Ps ble også avist pga calibrering men det har jeg kontroll på
Såvidt jeg vet heter jeg det samme begge steder (morten olsen),men det er noe jeg ikke får til. Jeg skjønner bare ikke hva det er. Aaha.endelig, en liten fillefeil Takk for hjelpen Morten.
Mener du at Tacx programvaren tar hensyn til den forran og beregner lavere luftmotstand om en ligger på bakhjulet, eller er det bare motivasjonsfaktoren? Jeg har alltid kjørt selvstendige løp og passet på å holde en belastning jeg kan tåle.
Jaja. Jeg hadde vintersesongens første skikkelige 4x4 i stedet for å reise kjerringa på etp4. Endelig en skikkelig økt. Klarte å gjennomføre på det jeg hadde som "best" forrige vinter. Endelig litt fremgang igjen etter en periode med mye kjip form...
Stå på dere som ikke har kjørt 4etp og bit tenna sammen og heng på haren!
Er nivået på de som deltar i rulletour generelt veldig høyt? Syklet meg til en nær døden opplevelse i dag, 3 min raskere enn ifjor, men er likevel 11 minutter bak ledertid....
Er nivået på de som deltar i rulletour generelt veldig høyt? Syklet meg til en nær døden opplevelse i dag, 3 min raskere enn ifjor, men er likevel 11 minutter bak ledertid....
Det er jo veldig sprang også da? Er vel mange som er 11+ min bak deg igjen også?
Toppen har vært høyt nivå på tidligere. Alexander Gingsjö som vant touren i fjor i Fortius klassen vant vel også et ritt tilsvarende Norgescup i Sverige i fjor f.eks. Tror det er mye tilsvarende nivå nå?
Har sett at Gingsjø har kjørt en tempo i år med 49,5 km/t i snitt, altså enda litt raskere enn han kjørte på Rulletour i fjor. Så tipper kanskje vi snakker fra NC nivå øverst, og via Veteran Cup nivå på ca topp 20 ? Fysisk..ikke nødvendigvis teknisk altså..
Har endelig fått svar på problemene vi tidligere hadde med lave og sterkt varierende wattverdier. Det var brudd i kabelen mellom rulla og enheten på styret, og dette gjorde at wattverdiene ble ujevne. Dessuten var det feil i enheten på styret som dermed viste for lave wattverdier bestandig. Fint med problem løst!