Om det kan kalles tabs eller ei kan sikkert diskuteres, men det er fint mulig å åpne flere sider samtidig på iPhone. Holder du litt på en link får du også mulighet til å åpne i en ny side.
Flere sider-funksjonen i iOS-Safari holder ikke. På pc leser TS via Aktive tråder-sida og åpner alle interessante diskusjoner i bakgrunnsfaner som jeg så pløyer jeg gjennom etterpå. Det gjør det hele veldig effektivt og oversiktlig.
Funderte en stund på det samme. Til slutt sto det mellom Samsung Galaxy og HTC desire HD. Iphone ble uaktuell grunnet veldig dårlig antenne (ifølge forhandler).
Sto nettopp litt i samme startsgropa, men greide å bestemme meg rimelig kjapt.
Har tidligere hatt HTC Desire og syntes det var en Knall mobil. jeg hadde bare en ting å sette fingeren på og det var batteriet. Men den greide jeg å knuse etter jeg greide å treffe den største rota på stien :/
Så tenkte jeg å prøve noe nytt så jeg kjøpte meg en samsung. Kjempe mobil dette også. Mye bedre batteri enn HTC samt bedre skjerm. Men etter å ha vært på service for 4 gang så pga av noe galt med støyfiltret så begynte jeg å se etter noe nytt.
Kikka på HTC DesireHD, men så fort han som sitter vedsiden av meg her kjøpte den, så fant jeg fort ut at den ble uaktuell. For batteriet var meget dårlig. prøvde den med bilnavigasjon og bare etter 30 min så greide vi å tømme batteriet for 20%.
Med tanke på Nokia så holder jeg meg langt unna. pga av ovi som krymper i brukergruppe. og symbian som funker best på mobil med taster.
Ang sony ericsson så ligger de LANGT etter i software. Oppdaterte mobilen til kjærringa nettopp (X10 Mini Pro) og ble paff å så at de hadde kommet til android 2.1. Særlig når resten snart sitter med 2.3
Så hvis du vil trykke litt på mobilen uten å må ladde den med en gang. så er det kun 2 stk som er ute på markede no. Og det er Samsung Galaxy S eller Iphone 4.
Og siden jeg har hatt min runde med samsung tidligere så sitter jeg no å venter på pakken fra usa med Iphone. Den ble litt dyrere enn resten siden jeg tok 32Gb. Men man kan få 16Gb til 4790kr ink frakt uten abm. og det synes jeg ikke er så veldig galt.
Så no er det bare å tvinge seg selv til å prøve itunes litt, selv om hele kroppen stritter imot.
Lykke til med valget.
************ @Supersand82 at Insta Strava athlete 972825
2023 Scott Foil RC 10 2022 Scott Spark RC 900 Team Issue 2021 Scott Addict RC 10 2016 Scott Speedster 10 CX 2015 Giant TCR Advanced 1 ************
Re: HTC Desire HD eller IPhone4
[Re: ]
#108561916/12/201012:11
Et argument som holder meg borte fra Android foreløpig er begrensningene som er lagt på App-størrelse (50MB). Dette kan omgås til en viss grad ved å tillate appen å laste ned endel data i ettertid, men det er like fullt noe som legger endel begrensninger på f.eks musikkstudio-apps som gjerne inkluderer endel data som tar plass.
Jeg har hvertfall forstått denne begrensningen slik, om noen har mer info så korriger meg gjerne.
Redigert av perbl; 16/12/201012:12.
Per B.
#108562116/12/201012:12
Du trenger ingen App, Apple har i iOS 4.2 introdusert en tjeneste i operativsystemet som kalles Airplay som lar deg streame lyd og video fra iPhone/iPad til kompatible enheter. F.eks Airport Express for lyd eller en Apple TV for lyd og bilde.
Et argument som holder meg borte fra Android foreløpig er begrensningene som er lagt på App-størrelse (50MB).
Det som irriterer meg mest med android, er at jeg har konstant fullt minne, Samme hvor mye som flyttes på minnekortet (som har sikkert 95% ledig plass) så er minne fullt.
Så håper virkelig det kommer noen med sånn 16GB internt minne, slik at man slipper problemet.
#108563816/12/201012:26
Remote var jeg klar over, men visste ikke om Airplay for spotify-streaming til AE. Høres fabelaktig ut. Hvordan er forresten UI'n på Remote? Greit å browse i et relativt stort musikkbibliotek?
[Re: EiW]
#108564716/12/201012:50
Grunnen til at jeg ikke liker itunes er at da må jeg didikere en pc til mobilen der jeg har hele samlingen.
Det som er realt med alle andre er at jeg kan koble til hvilken som helst pc å kopiere musikk igjennom filutforskeren.
Så kommer jeg over en med div ting jeg har lyst til å kopiere, så må jeg legge inn program på personens pc for å få kopiere.. Det er grunnen til at jeg missliker Itunes.
Men igjen Thumbs up te itunes for podcast og iTunes U.
2023 Scott Foil RC 10 2022 Scott Spark RC 900 Team Issue 2021 Scott Addict RC 10 2016 Scott Speedster 10 CX 2015 Giant TCR Advanced 1 ************
Personlig har jeg funnet ut at jeg klarer meg fullstendig uten lokal musikk i iTunes sett bort fra de platene jeg uansett kjøper på CD med særere musikk enn den jeg finner i Spotify. I praksis ganske lite, så iTunes brukes stort sett kun til oppgradering av operativsystemet i iPhonen noen ganger i året.
Per B.
#108565316/12/201012:56
Nå kjører jeg all musikken jeg har på harddisken via iTunes. iTunes fjernstyres med en app fra iPhonen (det finnes en betal-app til Android som fungerer på samme måte). Med Airport Express får jeg styrt lyden dit jeg vil (forutsetter en AE i hvert rom jeg ønsker musikk). Spotify går direkte fra iPhonen til den AE-en som står der jeg ønsker musikk.
enn hvis kjærringa vil høre på noe helt annet i ett annet rom?
Redigert av Chacc=; 16/12/201012:56.
Da kan nå hun streame til den enheten med sin iPhone? Forutsetter så klart at hun har sitt eget abb på Spotify, iTunes skal vel nå støtte deling av innhold mellom maskiner på samme lokalnett.