Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Diamant apex T2 17", SOM NY!

Diamant apex T2 17", SOM NY! #1066093 08/11/2010 13:01
K
Kenneth R Offline OP
Kjedelig å være avhengig, ass
OP Offline
K
TESTVINNER I SYKKELMAGASINET I ÅR!
Testrapporten

Selger min 2010 mod. Diamant Apex T2 i str. 17”(Medium). Sykkelen ble kjøpt ny på G-sport Krokstadelva hvor jeg jobber, i vår. Sykkelen har gått 82mil. Da hovedsakelig på asfalt og grus på rolige turer sammen med kjæresten. Sykkelen har blitt brukt mest på rulle til oppvarming til utfor ritt osv. Har syklet på noen andre dekk, så dekk er som nye. Det samme gjelder bremseklosser og drev. Har målt kjedet for strekk, og det er ikke noe synlig forskjell på måleren i forhold til et nytt, Har gått over hele sykkelen nå før salg og blir ikke brukt noe mer, Smøring av alle lagre, sjekk av hjul og demperservice og bytting av bremsevæske er gjort. Som sagt er sykkelen som ny. Selges uten pedaler.

Spec’en på sykkelen er som ny, bortsett fra at jeg har byttet til en carbon setepinne som er fra ritchey under annet navn pga reklamasjon på den gamle og en sram 11-32t kasset som jeg satt på ny da den originale hadde for liten utveksling. Har så og si ingen skrammer og absolutt ingen merker etter kjedeslag da jeg alltid har brukt neopren beskyttelse.

Ramme – Diamant apex T2 i Medium/ 17”, monocoque carbon med feste for 2 flaskeholdere.
Gaffel – Manitou R-Seven absolutte 100mm med ABS+ lockout system.
Hjul – C4 nav med DT comp. eiker, alu nippler og Stan’s olympic ZTR felg. Tubeless ready. ventil følger med. Stan’s The Raven 2.0 tubeless dekk med slange i.
Krank – Truvativ stylo 175mm, 22-32-44t. Truvativ GPX krank lager.
Drivverk – Sram X.0 medium cage bakgir, shimano XT downswing forgir og sram X.0 gripshift hendler.
Bremser – Formula RX med 160mm bremseskive.
Cockpit – C4(egentlig richey) 100mm stem, 600mm flatbar, 350mm carbon setepinne med setback og C4(velo) racing sete.
Vekt: 9.2kg mener diamant. Skal se om jeg får veid den, men tipper 9,5kg i denne medium størrelsen.

Sykkelen har en ekstrem snert når man sprinter opp bakker og føles skikkelig stiv, samt at den har spesielt lette hjul, så den akselererer kjapt av gårde. For de som måtte la seg skremme av at det er en 17” og ikke 18”, så må jeg få si at eneste forskjellen er at seterøret er 1” lavere, som betyr at man må dra ut 1” mer av setepinnen. Top tube lengde, akselavstand osv tilsvarer en medium. De har gjort dette for å få bygget de riktige egenskapene i rammen.

For spørsmål og lignende, ta kontakt. Helst ikke i tråden. Sykkelen selges som den står. Kan sendes hvor som helst på kjøpers regning. Kan møte kjøper i nærområdet. Setter på pedaler så kjøper kan prøve sykkelen, for så å skru de av. Selges grunnet at jeg slutter på G-sport og sponsor avtalen, så skal bytte til tilsvarende 2011mod. KTM,

Selger: Kenneth Røgeberg
Tlf: 90 18 21 17
E-post: Kenneth.Rogeberg@hotmail.com
Adresse: Nedre Eiker, Krokstadelva. 10min fra Drammen.

Pris: 11.000kr. Ferdig prutet. Bud mottaes foreløpig ikke! Veilpris; 19.999kr!

BILDER KOMMER i løpet av et par dager.

Re: Diamant apex T2 17", SOM NY! [Re: Kenneth R] #1066954 09/11/2010 13:36
K
Kenneth R Offline OP
OP Offline
K
Sykkelen er holdt av ut torsdag 18.11. ICON_SMILE

Re: Diamant apex T2 17", SOM NY! [Re: Kenneth R] #1072588 18/11/2010 17:13
K
Kenneth R Offline OP