Fikk beskjed fra min lokale pusher, at de går ut fra importør den 12 nov... vent litt. Ja det er i dag det. Da er jeg på gang med rapport rett over helga
Redigert av klean; 12/11/201010:37. Rediger grunn: it/ut
Henter opp denne litt, etter å ha sett litt rundt etter dekk. Noen som har sett dette i butikk? Ser i hvert fall at størrelsen 60-559 blir på samme nivå som Muddy Mary, og det er rimelig tjukt. Tror det kan bli et slikt fordekk på meg, men skulle hatt en mellomting til bakdekk...
Nettopp kjøpt ISP Pro 2,35 hos Sport1 på Hasle. De hadde flere inne da jeg var innom i dag.
Dette blir min første sesong som vintersyklist, satser på et ISP 2.35 jeg også. Står at Blur'en min skal ta opp til 2.5, så da skulle det vel gå greit ift bredde. Den ble levert med noen puslete Kenda Nevegal 2.1, så på tide å få skodd den litt tøffere. Blir vel Rubber Queen til sommeren siden jeg er så happy med Race King på grusbankeren. Men Nevegal'ene har vært veldig bra, det skal sies
En helt annen ting: Tenkte å gå for en KS i950r senkepinne, noen som har erfaring med KS eller andre?
Og mens jeg er i gang: NoTubes ZTR Flow Hope 3 ser ut som et bra hjulsett:
...men blir det for pjuskete til litt ivrig nedoverorientert stisykling? Veier 94 kg og har ZTR Olympic til XC, men Flow har kanskje ikke noen vektbegrensning? Og 4 bolter vs 6 - er det slik testen sier? Tanken er å spare litt vekt, setupen i dag er Mavic XM321 + XT-nav. Men får forske litt videre først - takknemlig for å høre om erfaringer på Hope/Flow-settet.
- Santa Cruz Hightower | Spesh Epic | DBS Golden Flash - Det ER sykkern det kommer an på.
Det å få tak i 2,35-dekket skal visst ikke være så lett. Ringte til Cyklon i dag og hørte om når dekkene kommer ut. Der sa de på sitt syngende sørlandsk at jo "Det har Deler sendt ut til butikkene". Da jeg ringte Deler så fikk jeg vite "Nei, de har ikke kommet ennå". Så det er ikke så greit for en stakkar. I tillegg var det bare 80 dekk som skulle komme til Deler og Oslo-området var det bare en for meg helt ukjent LBS som ikke jeg får noen rabatter i som skulle ta det inn. Er det noen som har bestilt fra "auslant" og eventuelt fått leveranse? Jeg tror ikke jeg gidder å vente lenger på leveranse i Norge. Det blir dessuten langt billigere fra våre venner "nerraforr".
Deler fikk for lite dekk, og sendte ut etter først til mølla prinsippet. Jeg gav opp og bestilte de siste Freddies Lite dekkene de hadde (atpåtil på tilbud) på CC
Og ta dem med til Kajen på lørdag Så kan vi kjøre test av nye ISP 2.35 mot peeent brukte Revenz straks armen min er i gang igjen. Det må jo bli piggdekkenes fyrster i vinter!
Prøvemonterte mitt foran i går, og det er nesten på størrelse med BBGG-dekket mitt. - Glad for at jeg ikke kjøpte bakdekk, for der blir det dårlig plass! Tror nok Revenz sitter hakket vassere med monsterpigger, men mitt dekk er lekende lett.
OG: det ble tett som fy med en gang med bare pumpe og NoTubes Crest-felg. Bare å fylle på med Joe's-guffe og kjøre på
Wow.. Dette ser jo veldig lovende ut! Men jeg får holde meg til Revenz en stund nå. Har jo Revenz, ISP, IS, 294 OG 296, samt to par Mount&Ground 24" liggende i boden. Og med så mange par piggdekk burde det være uforståelig hvordan jeg klarte å knuse skulderen på holka ppå vei til jobb UTEN piggdekk. Makan..
Harald
Tilleggsopplysning: Hustanden teller fem. Alle har minst ett par piggdekk. derfor ser boden ut som et dekkutsalg.
Noen som har relevante erfaringer med dette dekket nå? Dvs vært ute på sti med is og sånn der greier som hører vintern til, kjekt å vite litt mer om det virkelig er så bra som reklamen sier.
bj
Re: Ice Spiker Pro 2.35 - first ride on ice?
[Re: BjornS]
#107375621/11/201014:31
Jeg var ute med mine nye ISP 2,35 på fulldemperen i går. Stort glis :-D Dette var utrolig bra saker, SNØFRESER! Jeg har tidligere vært godt fornøyd med 2,10-utgaven, men dette er virkelig en forbedring. Til de som har store hjul - vent med å kjøpe nye dekk til neste år når 2,35 kommer til dere også. Løp og kjøp.
PedroS
[Re: PedroS]
#107377621/11/201015:02
Hadde en 3-4 timers på sti i dag med nye ISP 2,35. Fungerer veldig bra stort sett. Kan kjøres med ganske lavt trykk. Men synes de ga litt skuffende grep på stålis. Hadde håpet se satt bedre. Er nok en god del dårligere enn feite Freddie på stålis. Men de er lette og fine da. Føles ikke tunge å sykle med,
[Re: erling]
#107377821/11/201015:06
Det er viktig å ikke kjøre piggdekk med like lavt trykk som en del liker på sommerføre, siden piggene lettere trykkes inn i dekket og derfor gir mindre grep enn optimalt..
Avhengig av hvor lavt trykk du kjørte, kan du jo høre litt høyere trykk? Typisk på rent is vil jo det jeg nevner over være avgjørende.
/Are Nicolai
[Re: nicolai]
#107380421/11/201016:02