Jeg synes dekkene griper godt på sne. Det at det er dårlig grep på is kjente jeg ikke igjen. Nå skal det sies at jeg kjører med ganske mye luft. Jeg føler da at mønsteret får "åpnet seg opp" og griper godt fast i sneen. Samtidig sitter piggene bedre på is som nevnt tidligere i tråden. Sikker litt subjektivt, det der.
PedroS
Re: Ice Spiker Pro 2.35 - first ride on ice?
[Re: erling]
#107470123/11/201009:41
Men synes de ga litt skuffende grep på stålis. Hadde håpet se satt bedre. Er nok en god del dårligere enn feite Freddie på stålis.
Jeg har både ISP 2,1 og Revenz, og piggene på Revenz er betydelig lengre enn på ISP 2,1. Kikket på Kristians ISP 2,35 i helgen, og tipper piggene er de samme som på slanke-ISP. Dermed har du nok rett i stålis-erfaringen din.
Straks armen min er good to go skal jeg teste ut nettopp ISP mot Revenz.
Harald
NOTS
[Re: HaraldW]
#107508323/11/201018:22
Hadde en runde i går kveld med 2.35 foran og 2.1 bak. Etterhvert som turen skred frem gikk det bare fortere og fortere. Til slutt ga låra opp, men 2.35 var klar for mer, mye mer. En av de morsomste turene i hele 2010!
[Re: runermm]
#107520423/11/201021:49
Hadde en runde i går kveld med 2.35 foran og 2.1 bak. Etterhvert som turen skred frem gikk det bare fortere og fortere. Til slutt ga låra opp, men 2.35 var klar for mer, mye mer. En av de morsomste turene i hele 2010!
Hadde akkurat samme følelse! Litt synd 2,35 ikke passer bak
cvrokka: de er prikk like. Har ikke vært borti IS. Tenkte først mellom 2,1 og 2,35
Redigert av baronKanon; 23/11/201021:50. Rediger grunn: tenke seg om
Jeg kjøpte de siste de hadde fra CC på tilbud. Kom på 595.- pr stk. De venter inn mer. Er ikke Deler importør? Bør isåfall kunne leveres av hvemsomhelst.
Andreas.
[Re: klean]
#107621925/11/201013:08
Ja, det er mye mulig. Utstikket varierer en del fra pigg til pigg og ikke så lett å vurdere, de fleste stikker godt ut her i hvertfall. Nylig så jeg på ISP og der ligger basen, som den spisse delen av piggen sitter på, mer jamt med gummien.
Redigert av klean; 25/11/201014:21. Rediger grunn: mange feil der gitt
Andreas.
[Re: GeirK]
#107627825/11/201014:19
Jeg har bestillt og fått fra Sykkelkomponenter, dog ikke ISP 2.35. Og da holdt estimatet hans veldig bra. Ørjan er veldig kjapp til å gi tilbakemelding på hvor lang tid det kommer til å ta med bestillingene sine, så send ham en mail før du svir av kortet, kanskje?
Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM! Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
konge dekk:) anbefales på det sterkeste.er helt rått,sykler med ice spiker pro fremme på min gekko flight.bor i tromsø er nesten bedre grep med dette dekket enn man har på sommervei :-)løp å kjøp!!!!!
Etter regnværet vi hadde i Trondheimsområdet i går kveld er det meste dekket av 1cm is... biler og hus inkludert. Bil med piggfrie dekk var ikke optimalt fremkomstmiddel imorges, piggdekk type ISP 235 eller Freddies på sykkel hadde nok vært bedre.
Noen som vet om det går an å bruke 2,35-varianten i ramma på en Trek fuel ex8?
Hadde akkurat nok klaring til BB både foran og bak, før jeg byttet hjul, men med nye hjul med 2 mm smalere felg kom knastene mer utover og subbet BB desverre såvidt i bakramma. Så lurer vel egentlig på om ISP 2.35 er bredere eller smalere enn BB. Noen som vet?