hmm her går det som bare det. Chainreactioncycles har forøvrig bra service. Det eneste du må gjøre når du bestiller varer fra dem er å fylle inn i kommentarfeltet: "Please add my norwegian ID number to the parcel" og oppgi fødselsnummer 11 siffer. Hvis ikke så blir varer til verdi over 1000kr liggende hos posten en stund. Varer over 1000kr har posten faktisk sluttet å ta håndteringsgebyr på. Det var en hyggelig overraskelse når delene kom i forrige uke
hmm her går det som bare det. Chainreactioncycles har forøvrig bra service. Det eneste du må gjøre når du bestiller varer fra dem er å fylle inn i kommentarfeltet: "Please add my norwegian ID number to the parcel" og oppgi fødselsnummer 11 siffer. Hvis ikke så blir varer til verdi over 1000kr liggende hos posten en stund. Varer over 1000kr har posten faktisk sluttet å ta håndteringsgebyr på. Det var en hyggelig overraskelse når delene kom i forrige uke
Jeg er ikke glad i å sende fødselsnummeret mitt rundt på denne måten. Om man sender mail til posten avd. utland med navn, adresse og fødselsnummer vil det ha samme effekt uten at alle postansatte mellom her og nordirland har tilgang på det.
Jeje, jeg vet at det ikke er noe skikkelig hemmelig nummer og at alle kan grave det ut av søpla, men det er greit å ikke gjøre det alt for enkelt for folk som er ute etter det.
Og forresten, ikke bestill ting fra CRC som ikke er på lager. Da tar det vinter og vår...
gikk tregt for meg og når jeg sjekket i går kveld... Vet det er diskutert en rekke ganger men: om en vare har pris på 1000kr på CRC, hva var regnestykket hjem til meg igjen?
gikk tregt for meg og når jeg sjekket i går kveld... Vet det er diskutert en rekke ganger men: om en vare har pris på 1000kr på CRC, hva var regnestykket hjem til meg igjen?
1250 pluss frakt og fortollingsgebyr. På ordre over 1446 kan man velge gratis frakt. Da blir det slik: 1446 pluss 25% moms =1807,5 kr.
1250 pluss frakt og fortollingsgebyr. På ordre over 1446 kan man velge gratis frakt. Da blir det slik: 1446 pluss 25% moms =1807,5 kr.
Ikke helt
En vare på 1000 kroner får mva på verdi OG frakt.
Så det blir ikke 1250 pluss frakt og fortollingsgebyr, det blir 1000 pluss frakt pluss mva pluss fortollingsgebyr. Ikke store forskjellen hvis frakten ikke er all verden, men dog.
"It doesn't get easier, you just go faster" -Greg Lemond
Du skal ikke betale MVA på frakt! Det er viktig at dette skilles ut på proformafakturaen. Det er verdien på varen du kjøper som er grunnlag, men hvis frakt er "inkludert" i fakturaen, blir det gjerne at man må betale MVA på det likevel. Så i teorien tar du feil, men i praksis har du rett, kensol
Jeg sitter å er temmelig forbanna på bring. Jævla amatører i bransjen. Jeg har vært innom tollen, levert info og likevel så sitter på pakka mi og status er: Sendingen er under importbehandling og er midlertidig lagret. Det festlig er at den allerede er fortollet og jeg trenger delene siden jeg skal ut å sykle sti i helgen noe som det ser ut som det ikke blir noe av nå i alle fall. Blir ikke gratis sending neste gang jeg bestiller.
Jeg bestilte en del ting fra CRC i forrige uke og valgte fri frakt. Pakka kom til postkontoret etter 8 dager. Tidligere bestillinger fra CRC med gratis frakt har tatt mellom tre og fire uker. Hva har skjedd dette var en positiv overaskelse. Ser også at posten ikke har tatt det vanlige fortollingsgebyret, så det er kun mva som er kommet i tilegg til CRC sin pris. Bestillingen min lå på 7000,-. Jeg er da vant til et fortollingsgebyr på 200,- så nok en positiv overraskelse. Jeg fikk derimot ikke de 10% de har reklamert for. Trodde dette tilbudet varte fram til 15.11.2010?
De gangene jeg har valgt gratisfrakt (parcelforce) har jeg fått pakken på under en uke. Sist gang bestilte jeg på mandag ettermiddag, og hentet pakken på posten på lørdag. Det er ikke fortollingsgebyr på parcelforce/EMS.
For å få 10% rabatten må du følge instruksjonene i mailen, og skrive inn emailadressa di rabattkodeboksen.
Ad 10%. Her er svaret jeg fikk da jeg lurte på det samme. Hvor ble de av?
"I can confirm we refunded a total of £44.94 (10%) from this order back to your card on 05/11/10. This refund was carried out here in the back office so it won't appear in your online account.
Please note that refunds to cards can take up to 5 working days to appear in your bank account."
De hadde i mitt tilfelle glemt å sende den videre fra tollager, så null stisykling i helga, med mindre jeg kjører med en f*** forgaffel. Makan til amatøerer. De hadde den på tollager i 2 dager etter at jeg hadde vært på tollen og betalt momsen. Sendingen er sortert og videresendt 12.11.2010 08:43 0024 OSLO Sendingen er ferdig tollbehandlet og overlevert sortering 12.11.2010 08:32 0024 OSLO Sendingen er under importbehandling og er midlertidig lagret 10.11.2010 11:44 0024 OSLO Sendingen er fortollet av mottaker 10.11.2010 10:50 0024 OSLO Sendingen er under importbehandling og er midlertidig lagret Årsak: Org.nr eller fødselsnr kreves 10.11.2010 09:53 0024 OSLO Sendingen er til importvurdering 10.11.2010 06:24 0024 OSLO Sendingen er ankommet mottakerlandet 10.11.2010 06:24 0024 OSLO Sendingen er sendt fra avsenderland 08.11.2010 08:22
Så det er altså greit å enten bestille for under kr 200, eller over kr1446. Under kr 200: ikke toll og gebyr. Over kr1446: ikke frakt eller gebyr. Helt utrolig
Har alltid valgt gratis frakt, og varene har tatt ca 10 dager, så i et øyeblikks galskag tenkte jeg å sjekke hva forskjellen er mellom gratis frakt, og en til ca 150 kr ( tror det var det 3.dyreste alternativet. Via DHL).
Bestilte derfor litt stasj i går ca 1200... ser ut til at det kommer i dag (loggen nedenfor). Dersom det tar 1 dag å få utstyret på døra for en hundrings eller to, kommer ihvertfall jeg til å velge det seinere.
Jeg sitter å er temmelig forbanna på bring. Jævla amatører i bransjen. Jeg har vært innom tollen, levert info og likevel så sitter på pakka mi og status er: Sendingen er under importbehandling og er midlertidig lagret. Det festlig er at den allerede er fortollet og jeg trenger delene siden jeg skal ut å sykle sti i helgen noe som det ser ut som det ikke blir noe av nå i alle fall. Blir ikke gratis sending neste gang jeg bestiller.
Hva med å bestille litt før? Tror du det bare er din pakke som kommer i systemet til Bring i løpet av en dag?
Litt forundra over CRC jeg også nå. Bestilte rulle, rulledekk og noe småtteri. Alt på lager, alt klart til levering. Men jaggu har ikke disse nord-irene delt opp bestillingen i tre pakker! Hvis jeg nå må betale Postens gebyrer på tre pakker, ja da henter jeg kun ut rulla ...
Og verste scenarioet er jo at følgesedlene viser samme sum på alle pakkene ... Grøss!
Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM! Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!