Ok, da har jeg sett nattens diskusjoner, møtes på vien for samlet avreise til kao-land
Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen. Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Takk for fin tur i dag, folkens! Her er ruta. Og her er bildene mine Ble vel tatt noen flere bilder også, hadde visst stort sett nok med å konsentrere meg om syklinga jeg ;-)
Variert sykling i hvert fall, ikke mye flatt. Først fant vi ut at Fossmarka var skikkelig digg med flotte stier, så var det tøff klatring opp til toppen av Fusje/Fulse/Fuglsengberget, men også en morsom nedkjøring på andre sida. Da var vi inne på sporene til Anders gjennom Fulsemarka og de var kjekke å ha. Stien var morsom ja.
Etter Storlisvegen fant vi ut at vi skulle ta litt oppdagelsesferd for å unngå grusen, og vi kom da fram til slutt ;-) Ble et par bomturer, men det er på denne måten man finner nye stier!
Tida løp fra oss, så vi turte ikke mer enn bare sykle gjennom toppen av Rustadberget, flott utforkjøring ned mördarbacken og så måtte vi ta grusen for å rekke Bjørgeberget før det ble mørkt. Men jeg tror alle syntes utforkjøringen der var verdt slitet opp til toppen først ;-)
Begynte å bli litt mer enn skumt i skogen nederst i Bjørgeberget, men det gikk bra!
Takk for turen i dag, rett og slett en utrolig fin dag i skogene i Ringsaker. 6 timer gikk utrolig fort, ikke minst med godt selskap og mye tullprat. Og 3.30 i sykkeltid, 34 km og 1150 høydemetre sier mye om hva slags sykling terrenget bød på. Opppppppp og NEEEEEEEEEEDDD. Ikke mye flatt nei.
Litt utstyrsproblem for meg, mistet skrue til bolten i krankopphenget, men heldigvis har jeg en ekstra hjemme. Og så ble ene pedalen ødelagt, litt utfordrende å sykle med bare en foten festet, men gikk da.
Bjørgebjerget var gull, Mørdarbakken også, og Moelvskogen er utrolig bra og krevende, ikke minst mht klatring og litt teknisk krevende også. Hit skal jeg noen turer neste sommer. Perfekt ultrabirken trening med harde og lange motbakker på sti/traktor vei.
Takk til Elgvenn og Kao for glimrende guideing og trasevalg.
Takk for topp tur folkens. Gøy men tungt! Skjelden jeg har sett en sporlogg der det er så lite flatt!
Bratt opp og ned i Fossmarka/Moelv, + ganske teknisk og noen morsomme krux som det ble brukt en del tid på. De kom jo som perler på en snor et litt stykke hehe!
Bakken opp på Fusjeberget trodde jeg aldri skulle ta slutt, men stier, krux og nedkjøringer med brede smil gjorde alt verdt det! Morro i Bjørgeberget, men å bruke en helg dag der oppe tror jeg blir hardt! ;-)
Må bare si at stiene rundt Moelv er utrolig godt merka. De har/har hatt veldig aktive entusiaster som har klatta gul maling på annenhvert tre i de skogene. Imponerende, inkludert impregnerte treskilt med merking!
Redigert av Elgvenn2; 07/11/201019:24.
Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen. Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Tusen takk for turen, veldig mye bra stier i dag også og glimrende guiding. Kjenner høydemeterene godt i beina nå! I tillegg er jeg støl i underarmene av de lange og mange bratte nedkjøringene, ble rett og slett sliten i armene i dag også.
Takk for turen ja. Og for de som lurer på det,så kan jeg bekrefte at bading i november er kaldt.
Velkommen til forumet! Bading er alltid kaldt, derfor jeg aldri bader!
Bading i november er ikke å anbefale nei. Det var visst ikke helt 100% barfrost nei. Ble i hvert fall ei bra økt i dag, selv om du gikk glipp av desserten ;-)
Er gjerne med på en tur neste gang det kjøres, såfremt det holdes innenfor 2-3 timer og ikke altfor høyt tempo, formen er aldri helt på topp her i gården
(Jeg er fast "inventar" i Bjørgeberget, har fast rute der).
Det er en liten runde på toppen av Høsbjøråsen som er fin nå og, pleier å være blaut, men alt er frysi fast nå.
Er gjerne med på en tur neste gang det kjøres, såfremt det holdes innenfor 2-3 timer og ikke altfor høyt tempo, formen er aldri helt på topp her i gården
(Jeg er fast "inventar" i Bjørgeberget, har fast rute der).
Det er en liten runde på toppen av Høsbjøråsen som er fin nå og, pleier å være blaut, men alt er frysi fast nå.
Er du lynkjapp, rekker du kveldens tur. Avreise fra Veldrom 19.45 retning Fulseberget... ;-)
Det gjorde du muligens lurt i... ;-D Nabo'n kjørte fullstendig gørra ut av meg i kveld. Fulseberget opp fra Tandeskogen var forholdsvis seigt! Må prøves motsatt vei! Ei natt til, så er alle blauthøl frosset til...
Tenket meg en tur i Furuberget etterpå. Tipper jeg stikker i 18-tida. Kan hende det kommer snø i natt/morra, så må få sykal nå føler jeg.
Var en tur der i ettermiddag og reviderte traseen til den planlagte før-påske premieren på neste års Terreng- cup. Fant noen stier jeg aldri har vært borti - kult...Hvis jeg lyktes med datateknikken finner du traseen under - håper kao blir fornøyd med denne!
Jeg har nettopp satt inn stisykkelen nå i kveld, for sessongen. Dermed ble den turen vår på søndag siste sykkeløkt i 2010 (hvis ikke noe ekstremt værmessig skulle skje). Og det føles veldig bra å avslutte med en sånn tur. Rett og slett riktig, etter en heidundraenes barfros høst, men ene knallturen etter andre. Vil faktisk si at oktober/november hadde jeg den kvalitativt beste sykkelperioden i år.
Vanligvis er jeg i gang å sykle først i mai, men skal prøve å komme i gang før i 2011, selv om jeg vet at toppturmodus/ski vil vare til første i Juni (og den obligatoriske Stryn turen). Men når jeg ser at dere tenker å starte med terrengcup i påsketider, så kan det være det jeg trenger for en tidligere start. Har jo 4-5 mnd på å fikse en girvaier og en bolt, skal rekke akkurat det hehe.
Men hva med en helg i Fredrikstad området når det blir bart der, Jon A guider og vi fikser en hytte. Kan være en bra start på stisesongen det ? Bart der lenge før Hedmarken tipper jeg.
Du har ikke sporet på et openstreetmap kart tool? Tror jeg kjenner igjen det meste av traseen din, men aldri godt å vite! Ukjente stier i furuberget??? Du må sykle mer gutt!
Det ble ikke snø i natt heller, så sesongen strekker seg nok litt lenger. Så lenge det ikke er ekstrem snømengde, skal sykling prioriteres. pamb har skjønt det! Null snømengde som nå, og valget er enkelt! Du får sykle litt på HT-en oddefa!
Alt for tidlig å sette inn sykkelen Odd.... Ikke bra! Var ute på en knall stiøkt i går kveld, og flere økter blir det nok utover. Kommer ikke 1 meter med snø nå med det første vettu:)
Nei da, er mest psykisk dette vettu hehe. Har hatt en knallhøst som sagt, og nå har jeg lyst til å komme meg på ski. Liker å skille sesongene hehe, og siden vi skal ha ski-kickoff hos meg kveld så føles det greit å la sykkelen stå inne en stund nå. Kan jo hende jeg ombestemmer meg, trodde det i fjor, men det skjedde jo ikke. Men blir det lite snø så kanskje ? men blir jo såklart masse snø:)Kluet blir jo å komme seg tidligere ut en i vår, selv om jeg vet at jeg vil være mest gira på toppturer da.
Men hva med en helg i Fredrikstad området når det blir bart der, Jon A guider og vi fikser en hytte. Kan være en bra start på stisesongen det ? Bart der lenge før Hedmarken tipper jeg.
Høres ut som en plan! Er mye bra i Fredrikstad og mot Råde. Benytt anledningen til å prøve fastride-løypa i Son! Kan også anbefale Larkollen! Vi presterte å bruke 4 timer på 4 mil i vår, nesten uten transport-partier og uten kjempeknot.
Det er ikke starten som er for hard, det er avslutningen som er for dårlig
Du har ikke sporet på et openstreetmap kart tool? Tror jeg kjenner igjen det meste av traseen din, men aldri godt å vite! Ukjente stier i furuberget??? Du må sykle mer gutt!
Det ble ikke snø i natt heller, så sesongen strekker seg nok litt lenger. Så lenge det ikke er ekstrem snømengde, skal sykling prioriteres. pamb har skjønt det! Null snømengde som nå, og valget er enkelt! Du får sykle litt på HT-en oddefa!
Hvordan er forholdene i Furuberget nå? - Er de så bra at noen har lyst til å guide meg på en lyktetur i morgen, fredag ettermiddag/kveld før gullrekka?