Veteran Cup?
|
Veteran Cup?
04/11/2010 08:56
|
Raskall
OP
More than words
|
OP
More than words
OBS! Dette er også postet i bloggen min her på forumet. La oss holde diskusjoner og kommentarer her på Treningsforumet. Som nevnt tidligere så har jeg vært en stund sykemeldt på grunn av en sorgreaksjon. Sorg over alt som kunne ha vært om jeg ikke hadde kastet bort livet oppi potetgull-posen. Da jeg var ung syklet jeg MASSE. Ikke for å trene men fordi jeg elsket å sykle. Så sant føret tillot tilbragte jeg ALL fritid på min tre-girede DBS-sykkel. Ved fylte 18 flyttet jeg på hybel og begynte å studere. Det var da forfallet begynte. Fritiden ble benyttet på nerding, fyll og dårlig mat fra butikken ved siden av datahallen. Jeg hadde faktisk ikke med meg sykkelen til stedet jeg studerte en gang. Så en del av sorgen jeg har følt i det siste bunner blant annet i spørsmålene: Hva om jeg hadde satset på sykkel? Hvor god kunne jeg ha blitt? Kunne jeg ha hevdet meg på et høyt nivå? Det er her min drøm om veteran cup kommer inn i bildet. Mitt største mål for helsesatsingen min nå er at jeg ønsker å hevde meg i Veteran Cup på landeveien. Topplasseringer i min aldersgruppe i grusracer-ritt er også noe som henger høyt på drømmelista. Dette skal skje i (minst) ett ritt før jeg dør. Så jeg har forhåpentligvis mange år på meg for å nå dette. Så trenger jeg litt råd fra ekspertisen her inne da. Opptrening til dette skal skje i tråd med jobb og familieliv. Jeg har følgende tidskjema en vanlig uke: Jobb! Mandag til Fredag: Avreise hjemmefra 0600 Hjemkomst: 1745 (1645 fra mai til september) Transport til og fra togstasjonen skjer på sykkel. 8,3 km hver vei. Fast trening: - Mandag: Landeveistrening med sykkelklubben i landeveisesongen.
- Onsdag: Trening med Team BMI 40+. 3 mil terrengsykkel.
- Torsdag: Spinning med sykkelklubben utenom landeveisesongen.
- Lørdag: Langtur på opp til 5 timer i landeveisesongen.
- Søndag: Styrketrening etterfulgt av svømming.
- Hver dag utenom dette: minst 25 km på rulla etter barns sengetid. Kroppen får en hviledag eller to når den sier fra.
Så er mitt spørsmål da: Vil jeg ved å fortsette slik, spise riktig og komme meg ned på ca. 90 kilo klare å hevde meg i VC-ritt? Dette er nemlig et opplegg som gir rom for både familie, trening, jobb og restitusjon. PS! Rulleøktene vil selvsagt flyttes utendørs når den slanke sykkelen trives best ute igjen.
|
|
|
Re: Veteran Cup?
[Re: Raskall]
04/11/2010 09:32
|
anonym5
Anonym5
|
Anonym5
Raskall: ikke ta dette ille opp, men jeg tror ikke du har nubbekjangs. Jeg synes det er topp med ambisjoner, men man skal være realistisk. Jeg tror du tåler å høre dette.
Jeg har syklet Veterancup siden jeg rundet 30, og har alltid bekledd en av de siste plassene, hvis jeg ikke har stått av. Selv da jeg trente 10-12 timer i uka var jeg ikke i nærheten av å henge med når gutta satte i gang et rykk eller giret opp i bakkene. Nå trener jeg det halve.
Jeg har hengt med inn en gang under Veteran-NM, og deltatt i ett nordisk mesterskap, hvor jeg sto av.
Nivået i 30-39 er vanvittig høyt. Det ser ut som om feltet er preget av mange ungkarer og folk som ennå ikke har fått barn. I mine øyne har de da tilnærmet ubegrenset med treningstid. I tillegg er det et vanvittig utstyrshysteri.
Jeg mener at for å hevde seg i denne klassen må du ha trent på høyt nivå i mange år og trene mange timer i uka året rundt. Noen vil sikkert si at det finnes de som trener mindre enn 10 timer i uka, men jeg mener de klarer dette fordi de har et godt grunnlag fra før av.
I mine øyne er det komplett umulig å gå fra sofagris til å hevde seg i veterancupen etter at du har fylt 30.
Jeg vet ikke hvordan det er i de andre klassene, men jeg har inntrykket av at de som hevder seg der ofrer mye tid og familieliv på å bli gode. Selv om antall treningstimer kanskje går ned har de likevel et årelangt grunnlag de tar med seg. Det eneste jeg med sikkerhet vet er at de beste i de høyere aldersklasser slår meg lett som bare det.
Så, min mening er at du kanskje må jekke ned målsetningene litt. Det er greit å bruke et par år bare på å henge med inn. Så kan du se deretter.
Redigert av anonymous5; 04/11/2010 09:32.
Anonym5
|
|
|
[Re: anonym5]
04/11/2010 10:03
|
bullet
Besatt
|
Besatt
Som pontiff sier så er nivået høyt og det koster å hevde seg. Det er mange som trener mye, og mange kommer fra NC-nivå.
Selv endte jeg på 5. plass totalt i år (M30-39), etter en målsetning om å komme topp ti (superfornøyd!). i 2009 ende jeg på 22. plass totalt og året før på 31. plass. Jeg er en av de pontiff nevner, som ikke har barn og er singel. Trente rundt 700 timer fra 1.sept 09 til 1. sept 10.
I 2005 var jeg sofagris på 78 kg, nå ligger jeg på 67-68 kg. Det er i bakkene det blir kjørt.
Redigert av bullet; 04/11/2010 10:09.
En god taper forblir en taper.
Carlberg Velo
|
|
|
04/11/2010 10:11
|
stosu
Besatt
|
Besatt
Har man et vanvittig talent for sykkel og er hard i skallen er alt mulig. Mr. legs gikk fra ganske likt utgangspunkt som deg og er i dag blant de beste marathon-rytterne i landet. En annen i klubben stumpa røyken sommeren 2009, begynte å sykle, syklet sitt første ritt i mai og prøvde seg i elite-klassen på Farrisrunden og kom inn til ei god tid. Alt er mulig så lenge man vil og har talent for det. Viljen er det ingen tvil om at du har, og progresjonen fremover vil vise hvor stort talent du har for sykling. Anbefaler deg til å sette deg mange små delmål slik at det blir lettere å motivere seg. Se også www.mrlegs.no for tips. Han gir deg sikkert råd hvis du kontakter ham. Hvis du ikke er übermotivert for sykling ville jeg trent myyyye alternativt gjennom vinteren. Svømming, stabiliserende styrke, langrenn osv. Forøvrig er jeg enig med pontiff. Jekk ned målsetningene dine og sett deg mange små, oppnåelige mål først og øk målsetningene etter hvert.
Det er ikke starten som er for hard, det er avslutningen som er for dårlig
|
|
|
04/11/2010 10:13
|
Øystein Rustad
Ringrev
|
Ringrev
Interessant diskusjon! Synes det var litt dyster dom, vår venn Raskall fikk ?
Det ville være lettere om du feks. kunne refferere til noen litt mer konkrete verdier, som feks. watt over ulike tider etc. så vi kan se selv hva vi må strekke oss mot.
Hva tror du trengs for å henge greit med i Veteran Cup? 1min watt .. 5min watt .. 20 min watt .. vs. vekt etc..
Startet selv som 37-årig "sofagris" på 96kg og har trenet ca. 6 timer i uka i snitt i litt over ett år nå, tror du jeg kan henge greit med til sommeren ? trenet styrke i mine yngre dager.
Begrunn gjerne med noe mer fakta enn at tror ikke du greier det osv..
På forhånd takk!
|
|
|
[Re: Øystein Rustad]
04/11/2010 10:37
|
Raskall
OP
More than words
|
OP
More than words
 - Jeg ble også fortalt at jeg måtte bruke insulin resten av livet.
- Jeg ble fortalt at om jeg var flink klarte jeg kanskje å gå ned 20-30 kilo totalt. Mer ville nok være ekstremt vanskelig.
- Min far fortalte meg at jeg var dum og aldri ville oppnå noe som helst.
- +++
- Jeg brukte 3 uker på å slutte med insulin.
- Jeg har gått ned snart 60 kilo på et år.
- Jeg har i dag det dobbelte av min fars årslønn og "knuser" ham i alle diskusjoner vi har.
Kan dere fortelle meg om mer jeg ikke har nubbetjangs på?  Men seriøst: Jeg kommer aldri til å konkurrere seriøst i M30-39. Muligens ikke i 40-44 heller. Så tidsaspektet spenner seg over langt mer enn et år eller to. Kommer ting tidlig(ere) så er det rene bonuser. Hovedtanken min bak denne drømmen/målsetningen er å ha noe langsiktig å jobbe mot. Setter jeg meg mål som er ferdig i løpet av et år eller to er risikoen for å bli sofagris igjen fryktelig stor. Såpass selvinnsikt har jeg, nemlig. Med veldig langsiktige mål/drømmer/planer vi jeg forhåpentligvis klare å holde sofagrisen godt på avstand. 
Redigert av Raskall; 04/11/2010 10:43.
|
|
|
04/11/2010 10:43
|
anonym5
Anonym5
|
Anonym5
Det ville være lettere om du feks. kunne refferere til noen litt mer konkrete verdier, som feks. watt over ulike tider etc. så vi kan se selv hva vi må strekke oss mot. Her tror jeg bullet må legge ut sine tall. Selv har jeg etter synsing og jallakalkulatorer kommet fram til at jeg må ha en watt/kilo på ca. 4,6. Bullet har vel 16:27 i år opp til Tryvann. Dette er nesten 1,5 minutt raskere enn meg. Watt/kilo får han komme med selv Men min mening er at du kan kvantifisere så mye du vil, den eneste det hjelper er deg selv. Sykkelritt blir ikke vunnet på watt eller watt/kilo. Den blir vunnet av den som sykler fortest fra A til B. Da er det mye mer enn watt som teller. Begrunn gjerne med noe mer fakta enn at tror ikke du greier det osv.. Jeg synes jeg begrunnet det ganske godt. Jeg tror ikke Raskall har et godt nok treningsgrunnlag. I tillegg synes jeg 90 kg er ganske mye. Som bullett sier er det i bakkene det blir kjørt. Magnus Bäckstedt var ikke kjent som bakkerytter med sine 91 kg. Men hva hadde han? Jo, årelang trening som grunnlag.
Redigert av anonymous5; 04/11/2010 11:16.
Anonym5
|
|
|
04/11/2010 10:48
|
anonym5
Anonym5
|
Anonym5
:Hovedtanken min bak denne drømmen/målsetningen er å ha noe langsiktig å jobbe mot. Setter jeg meg mål som er ferdig i løpet av et år eller to er risikoen for å bli sofagris igjen fryktelig stor. Såpass selvinnsikt har jeg, nemlig. Med veldig langsiktige mål/drømmer/planer vi jeg forhåpentligvis klare å holde sofagrisen godt på avstand.  Men målene burde være realistiske. Du henger ikke med i vet.cup til neste år eller året etter uansett. Så realistiske må vi være. Jeg har brukt nesten 10 år og mange treningstimer bare på å fullføre med stil. Og selv da startet jeg ikke som sofagris, men som veltrent midt i 20-årene. Jeg har skyndet meg langsomt, kanskje litt for langsomt. Jeg kjørte vel ikke seriøse intervaller før etter 2 år. Men jeg mener at nettopp derfor er grunnlaget ganske godt og jeg går sjelden på en treningssmell. Framgangen har vært jevn og aldri stagnert. Jeg tåler mye og hard trening nå. Men selv ikke det er nok til å hevde seg i veterancupen.
Anonym5
|
|
|
04/11/2010 11:07
|
bullet
Besatt
|
Besatt
Her tror jeg bullett må legge ut sine tall.
Dessverre, har aldri målt watt men jeg har et par tider i hue sånn ca: 13,54 på Nesmila (10km flat tempo m/vending) og 2.42 på Grenserittet på 3/4 fart (skulle sykle Torshovsprinten dagen etter, og VC har høyere prioritet. Det lønte seg, da jeg endte på 2. plass).
Carlberg Velo
|
|
|
[Re: bullet]
04/11/2010 11:44
|
olechr
More than words
|
More than words
Dritt i watten... Det er IKKE det som avgjør et landeveis ritt. Kast verdiene på sjøen å trå til beina står rett ut til alle kanter. Man kan ikke si det må man ha i watt for å gjøre det bra i ritt, så lett er det ikke.
Men til Raskall ingen ting er umulig, men her kommer talent og gener inn i spill. Mora mi hadde ikke løpt et skritt før hun fylte 35 år. Da begyntte hun å trene fordi hun syntes det var så tungt å gå i trapper. Som 40 åring ble hun 2 NM i Halvmaraton og var en av norgesbeste kvinnlige løpere som 40-45 åring. Men hun hadde et SUPER talent samt gener for kondisjonsidrett. Selv har jeg også veldig bra gener for kondisjonsidrett og kom opp på et nivå i løp av 200 mil som mange andre bruker år på.
En ting er sikkert i vetaran cup trener de beste MYE, faktisk mere enn flere av de beste elite utøverne, de ligger på treningssamlinger om vinteren i utlandet og som flere sier her lever for Syklingen. Jeg vet om tykkinger som har blitt bra i veteran cup, MEN de trener veldig veldig mye over flere år. De beste veteran cup gutta sykler ikke mye dårligere enn elite.
Men jeg vil ikke dømme deg nord og ned, heller lykke til gi gass å se. Det værste som kan skje er at du blir i bra form selv om ikke resultatene kommer. Det er folk som har klart det før men da er du nok litt avhengig av gener og talent.
PS: Smerte er ikke godt! Men det er JÆVLIG nødvendig hvis man skal få resultater!
Smack til! :-P
Redigert av olechr; 04/11/2010 11:44.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
|
|
|
04/11/2010 11:51
|
Øystein Rustad
Ringrev
|
Ringrev
Med vanlig racer og vanlig bekledning og hjelm, eller tempo utstyr ? PS! Man må jo ikke kjøre alle ritt og tempoetapper i VC, man kan velge ut de man har fysikk til å kjøre. Altså en som Raskall trenger vel ikke sette seg evt. bakketempo opp Tryvann som mål, men kanskje velge Femsjøen Rundt 10mil flatt etc.. han trenger heller ikke sette seg hele cupen som mål, men utvalgte enkeltritt? Kjørte akkurat denne http://rulletour.no/viewride.aspx?file=10249.caf Vekt av sykkel (8kg) er inkludert i kroppsvekt og w/kg. Burde dette holde for å ha mulighet til å henge med i enkelte VC-ritt?vmed tanke på den grunnleggende watt og watt/kg? Ber ingen kommentere andre ferdighter, som felt-plassering osv, som det heller ikke er noe grunnlag for. Er ikke sikkert jeg stiller i noe slikt uansett, men velger ut noen få lokale ritt, og fokuserer videre på beinhard intervalltrening og videre fokus på watt-fremgang hver måned.
|
|
|
04/11/2010 11:55
|
keo
Ringrev
|
Ringrev
Du holder vel til i Fredrikstad/Rolvsøy omerådet? Da har du muligheten til å teste Stjernetråkket til våren. Henger du med opp Hankøbakken er det god sjanse for å være med hele veien. I år ble det ikke kjørt så hardt i den bakken, ifjor tror jeg farten var over 24 km/t i hele bakken. Sikkert noen som kan korrigere dette.
Kjører du Stjernetråkken på mellom 1,35-1,40 eller rundt Vansjø på alene på under 1,35t henger du nok med i M30-39. I hvertfall i Stjernetråkken som er ganske flatt. Har ikke kjørt andre veteranritt, så det vet jeg ikke noe om.
Tror det er få som henger godt med som trener så lite som du skisserte i første innlegg.
Redigert av keo; 04/11/2010 12:36.
keo
|
|
|
[Re: keo]
04/11/2010 12:01
|
Øystein Rustad
Ringrev
|
Ringrev
Var det Raskall du svarte til eller ?
Uansett..er det noen som har høydemeter og lengde på denne Hankøbakken?
|
|
|
04/11/2010 12:14
|
Øyvind V
More than words
|
More than words
Er ikke sikkert jeg stiller i noe slikt uansett, men velger ut noen få lokale ritt, og fokuserer videre på beinhard intervalltrening og videre fokus på watt-fremgang hver måned. Hvilken progresjon legger du opp til når det gjelder watt (og hva var utgangspunktet)?
|
|
|
[Re: Øyvind V]
04/11/2010 12:28
|
Øystein Rustad
Ringrev
|
Ringrev
Jeg har økt terskel i overkant av 100w de siste 12 mnd. Og samtidig gått ned ett sted rundt 14kg. Økningen har egentlig vært større i det siste, så inntil videre jobber jeg for ca. 10w pr. mnd.
Terskel (ftp) via test som jeg linket til lenger opp i tråden antas på (oppgradert, da de gamle motpr/bremsene viste 5% for mye)Fortius rulle til å være 370w, startet sykling for 15mnd. siden med terskel i overkant av 200w antar jeg.
Økninen har vært nogenlunde tilsvarende på ulike tider fra 1min. til 1 time. Større %-vis økning i bakker og på lengre distanser.
Redigert av Øystein Rustad; 04/11/2010 12:29.
|
|
|
04/11/2010 12:33
|
keo
Ringrev
|
Ringrev
Var det Raskall du svarte til eller ?
Uansett..er det noen som har høydemeter og lengde på denne Hankøbakken? Ser det ble et svar til Bullet, tror ikke han lurer på dette. Det var egentlig ment som et svar til det Raskall lurte på. Hankøbakken er ca 3 min, vet ikke antall høydemeter. Den er ikke voldsom, men det er et av de få partiene som skiller i Stjernetråkken.
keo
|
|
|
04/11/2010 12:38
|
bullet
Besatt
|
Besatt
Med vanlig racer og vanlig bekledning og hjelm, eller tempo utstyr ?
PS! Man må jo ikke kjøre alle ritt og tempoetapper i VC, man kan velge ut de man har fysikk til å kjøre. Altså en som Raskall trenger vel ikke sette seg evt. bakketempo opp Tryvann som mål, men kanskje velge Femsjøen Rundt 10mil flatt etc.. han trenger heller ikke sette seg hele cupen som mål, men utvalgte enkeltritt?
Helt ordinær temposykkel uten platehjul (Zipp 404 foran og bak) og tempodrakt/hjelm. Helt riktig som du sier, det går an å sette seg enkeltmål og styre unna noen andre. Tryvann sykla jeg forresten på 16.27 og Femsjøen vant jeg! (Så ikke den komme, men utrolig fornøyd med å avslutte så bra i den siste fellesstarten i år) Olechr sier også mye riktig, det er ikke watten som avgjør en fellesstart.
Carlberg Velo
|
|
|
04/11/2010 12:44
|
Øyvind V
More than words
|
More than words
Jeg har økt terskel i overkant av 100w de siste 12 mnd. Og samtidig gått ned ett sted rundt 14kg. Økningen har egentlig vært større i det siste, så inntil videre jobber jeg for ca. 10w pr. mnd.
Terskel (ftp) via test som jeg linket til lenger opp i tråden antas på (oppgradert, da de gamle motpr/bremsene viste 5% for mye)Fortius rulle til å være 370w, startet sykling for 15mnd. siden med terskel i overkant av 200w antar jeg.
Økninen har vært nogenlunde tilsvarende på ulike tider fra 1min. til 1 time. Større %-vis økning i bakker og på lengre distanser.
Formidabel utvikling... Leker med tanken på å gå for en +10 watt per måned fremover jeg også. Spent på om det går. Terskel nå er ca 310 (vekt 72-74 kg). Hvis jeg klarer 375 til mai 2011 håper jeg å generere litt fart på grusrittene neste år. Sorry, OT.
|
|
|
[Re: Øyvind V]
04/11/2010 12:49
|
erling
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Begynte selv å sykle i 2002. Rett fra sofa'n som røyker. Har hevet meg hvert eneste år. Men ting tar tid. Nå i min 9. sesong og etter ca. 35oo treningstimer er jeg nå på et nivå som gjør at jeg plasserer meg så si alltid blant de 5-10 % beste i klassen i de store maratonrittene. Det er jo greit nok det, men steget opp på pallen er fortsatt langt. Trolig når jeg aldri helt opp. Om det er manglende talent eller for lite trening vet jeg ikke. Trolig en kombinasjon av disse to faktorene, samt at jeg har et liv ved siden av med kone, 3 barn, 2 bikkjer, hus og div. verv. I tillegg er jeg litt for glad i det gode liv med påfølgende litt for tung kropp. Jeg anser meg selv som et middels talent. Kjenner mange som har hatt omtrent samme utvikling.
Du kommer helt sikkert til å hevde deg greit etter hvert, Raskall. Men skal du helt opp må du nok ha et svært godt talent også.
|
|
|
[Re: erling]
04/11/2010 12:52
|
anonym5
Anonym5
|
Anonym5
Nå i min 9. sesong og etter ca. 35oo treningstimer er jeg nå på et nivå som gjør at jeg plasserer meg så si alltid blant de 5-10 % beste i klassen i de store maratonrittene. Jeg har erfart at det er stor forskjell mellom de populære mosjonsrittene og veterancupen.
Anonym5
|
|
|
04/11/2010 13:04
|
erling
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Nå i min 9. sesong og etter ca. 35oo treningstimer er jeg nå på et nivå som gjør at jeg plasserer meg så si alltid blant de 5-10 % beste i klassen i de store maratonrittene. Jeg har erfart at det er stor forskjell mellom de populære mosjonsrittene og veterancupen. Jeg har også kjørt en del landeveisritt. Både vet.cup og turritt. På flate løyper henger jeg nå stort sett med teten inn. I bakkete løyper blir jeg kjørt av etter hvert. Kommer da gjerne inn med gruppe 2 eller 3 noen minutter bak. Ellers synes jeg det ofte er mer slitsomt med lange MTB ritt en fellestarter på landeveien. MTB ritt er mer jevnt hardt. Mer som en tempo. På landeveisritt går det jevnt roligere med noen voldsomme akselrasjoner av og til. Skal du hevde deg på landeveien må du tåle gjentatte maksinnsatser, og da gjerne i motbakker. Da er det en stor fordel å ikke ha for mye å dra på.
|
|
|
04/11/2010 13:04
|
keo
Ringrev
|
Ringrev
Jeg har erfart at det er stor forskjell mellom de populære mosjonsrittene og veterancupen. Hva mener du? Hvor er nivået høyest? Jeg mener det er ganske å greit å komme inn blant de 5-10% beste i klassen i ritt som Grenserittet og Birken , fordi det er så veldig mange som bare skal gjennomføre. Å komme høyere er veldig vanskellig, fordi da må du slå folk som trener godt og mye (veteranryttere).
keo
|
|
|
04/11/2010 13:08
|
anonym5
Anonym5
|
Anonym5
Da har vi jevnt over samme erfaring. Selv om jeg sjelden kjører terrengritt.
Anonym5
|
|
|
[Re: keo]
04/11/2010 13:09
|
anonym5
Anonym5
|
Anonym5
Hva mener du? Hvor er nivået høyest? Jeg mener nivået klart er høyere i veterancupen. Det er færre som deltar, de er på et mye jevnere nivå, og når du først mister en gruppe er det ikke mange som kommer etter deg. Da er du overlatt til deg selv og tidstapene kan bli store.
Anonym5
|
|
|
04/11/2010 13:20
|
larsb
Bjolsen Zeit
|
Bjolsen Zeit
Og der er vel tidstapene forholdsvis uinteressante. Enten er du med eller i gruppe to eller tre ellers er du ikke med, og kommer slingrende sånn etter hvert.
LarsB
|
|
|
[Re: larsb]
04/11/2010 13:26
|
anonym5
Anonym5
|
Anonym5
Og der er vel tidstapene forholdsvis uinteressante. Det har du rett i, mon soigneur.
Anonym5
|
|
|
04/11/2010 13:31
|
Raskall
OP
More than words
|
OP
More than words
Begynte selv å sykle i 2002. Rett fra sofa'n som røyker. Har hevet meg hvert eneste år. Men ting tar tid. Nå i min 9. sesong og etter ca. 35oo treningstimer er jeg nå på et nivå som gjør at jeg plasserer meg så si alltid blant de 5-10 % beste i klassen i de store maratonrittene. Det er jo greit nok det, men steget opp på pallen er fortsatt langt. Trolig når jeg aldri helt opp. Om det er manglende talent eller for lite trening vet jeg ikke. Trolig en kombinasjon av disse to faktorene, samt at jeg har et liv ved siden av med kone, 3 barn, 2 bikkjer, hus og div. verv. I tillegg er jeg litt for glad i det gode liv med påfølgende litt for tung kropp. Jeg anser meg selv som et middels talent. Kjenner mange som har hatt omtrent samme utvikling.
Du kommer helt sikkert til å hevde deg greit etter hvert, Raskall. Men skal du helt opp må du nok ha et svært godt talent også. Med å hevde meg så mener jeg å havne innenfor de 5-10% beste i klassen jeg stiller i. Jeg har for ordens skyld ingen ambisjonerom pallklatring. Det skjer nok kun på en ekstremt god dag i flate løyper. For meg er Topp 20 å hevde seg, nemlig. 
|
|
|
04/11/2010 13:34
|
anonym5
Anonym5
|
Anonym5
Med å hevde meg så mener jeg å havne innenfor de 5-10% beste i klassen jeg stiller i. Jeg har for ordens skyld ingen ambisjonerom pallklatring. Det skjer nok kun på en ekstremt god dag i flate løyper. For meg er Topp 20 å hevde seg, nemlig. I veterancupen kan du lett havne i topp 20. Det har jeg gjort flere ganger. Fordi færre enn 20 deltok. Topp 5-10 % kan fort være pallen i et veterancupritt. Og da konkurrerer du med folk som har trent 15 timer i uka i 15 år.
Anonym5
|
|
|
04/11/2010 13:57
|
Øystein Rustad
Ringrev
|
Ringrev
Mange som trener år etter år uten nevneverdig fremgang.
Lange timer i sone-1 om sommeren, og langrenn og "terskeltrening" om vinteren, og starter våren med 20 sykkelwatt mindre enn de hadde på høsten. Disse 20 wattene jobber de opp igjen iløpet av langturene i sykkelgruppene, og er de heldig øker de et par watt til frem til birken.. Kan jo trene i 50år da. Har ikke så mye å si hvor lenge man har trent, er vel det jeg vil frem til.
|
|
|
04/11/2010 14:02
|
bullet
Besatt
|
Besatt
...Og mange som har bra framgang år etter år med det du beskriver... Jeg antar for min egen del at watten min har økt iløpet av vinteren iogmed at jeg sykler fortere og fortere for hvert år.
Carlberg Velo
|
|
|
|
|