Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 3 1 2 3

Jeg vil ha ny mobiltelefon!

Re: Jeg vil ha ny mobiltelefon! [Re: skibum] #1062183 02/11/2010 11:23
Y
yoeddy Offline
Veteran
Veteran
Y
Det er en Toyota Avensis 2010 med slik USB tilkoblingsmulighet mellom setene.

Så mange stier og så kort liv...
Re: Jeg vil ha ny mobiltelefon! [Re: yoeddy] #1062190 02/11/2010 11:27
skibum Offline
Besatt
Besatt
Det skal fungere på musikk du har lastet over på minnekortet så lenge denne er kompatibel med steroen (altså om den støtter mmp3, wma osv.) OG du har mulighet til å bruke telefonen som "usb-penn" når du kobler den til. Du får dessverre ikke like snasne muligheter som du får på iFon...

Espen

NOTS!
Re: Jeg vil ha ny mobiltelefon! [Re: skibum] #1062216 02/11/2010 12:06
M
marius_kj Offline
Entusiast
Entusiast
M
Jeg er jo ikke uenig i at konseptet er smart...som sagt synes jeg det er genialt og skulle ønske det var en standard for alle på dette. Det jeg mener er at det ikke er brukervennlig i første omgang å lage et produkt der du er nødt til å kjøpe flere (oftest dyre)produkter for å utnytte potensiale fult ut. Men iPod tok vel alle litt på senga, og har vel utnyttet det til det fulle. Så som sagt...smart - ja...brukervennlig - nuvel.

"The problem with quotes found on the internet is that they're not always accurate." - Abraham Lincoln.
Re: Jeg vil ha ny mobiltelefon! [Re: marius_kj] #1062228 02/11/2010 12:18
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: marius_kj
Så som sagt...smart - ja...brukervennlig - nuvel.

På hvilken måte er Android-telefonen mer brukervennlig når du skal koble den til stereoanlegget?

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Jeg vil ha ny mobiltelefon! [Re: GeirK] #1062233 02/11/2010 12:23
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Jeg hadde en HTC Hero en periode. Den ble fort veldig knirkete, oppskrapa og fikk glipper mellom batterilokk og telefonen forøvrig. I tillegg sluttet skjermen plutselig å fungere etter få måneders bruk. Jeg oppfattet det også som klønete å treffe riktig "knapp" på skjermen under skriving av tekst.
Da HTCen ble levert til service var jeg så heldig at jeg arvet kjærestens Iphone 3G uten S som fortsatt fungerer supert og kjennes ut som én solid enhet i hånda. Den er litt tyngre, men føles ekstremt mye mer solid. Den responderer bedre på trykk og er følgelig lettere å skrive med.
Jeg var skeptisk, men er overbevist.

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Jeg vil ha ny mobiltelefon! [Re: GeirK] #1062277 02/11/2010 13:22
M
marius_kj Offline
Entusiast
Entusiast
M
Minijack-kabler har da fungert en stund.

"The problem with quotes found on the internet is that they're not always accurate." - Abraham Lincoln.
Re: Jeg vil ha ny mobiltelefon! [Re: marius_kj] #1062281 02/11/2010 13:24
Andrehua Offline
Besatt
Besatt
Eneste er at du må bytte sanger på telefonen da, ikke det at det plager meg så veldig. Men regner med at det er liv om å gjøre for en Iphone-bruker ICON_SMILE

Re: Jeg vil ha ny mobiltelefon! [Re: Andrehua] #1062286 02/11/2010 13:32
paalbn Offline
Ivrig
Ivrig
Har selv vært skeptisk til Apple, men nå ekstremt lykkelig eier av Ipod (i utallige varianter), Iphone og iMac og kommer helt sikker til å kjøpe en Macbook eller ipad etterhvert.

Så min anbefaling Iphone G3S, har vel allerede starter å rase nedover i pris.

Redigert av bornoekl; 02/11/2010 13:32.

Ingen er bedre en ingen (Hellstrøm rydder opp 19.11.09)
Re: Jeg vil ha ny mobiltelefon! [Re: paalbn] #1062323 02/11/2010 14:16
sigmund Offline
Ivrig
Ivrig
Jeg gikk nylig fra HTC HD2 (med Windows Mobile 6.5 og HTC lakk på toppen) til arve-iPhone 3G uten S.

Savner kun skjermen og kameraet. Alt annet fungerer bedre på iPhone.

Må si meg enig i at jeg også tror at Google blir den nye ulven alle elsker å hate ICON_WINK

__o
_-\<,
(_)/(_)____ Sigmund
Re: Jeg vil ha ny mobiltelefon! [Re: marius_kj] #1062326 02/11/2010 14:21
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Ja - hvis du vil spille musikk gjennom hodetelefonforsterkere i telefonen, vær så god. I tillegg må du ha en ladekabel hvis du skal spille en stund. Og da ser det skikkelig lekkert ut der det ligger og slenger på stereo-benken!

Men, siden du ikke svarte på spørmsålet mitt, spør jeg en gang til: På hvilken måte er Android-telefonen mer brukervennlig når du skal koble den til stereoanlegget?

- Robert Green Ingersoll
Re: Jeg vil ha ny mobiltelefon! [Re: GeirK] #1062331 02/11/2010 14:26
Tallak Offline
Ivrig
Ivrig
Gikk på en impuls-smell (vel, litt i hvertfall) og har nå en Desire HD i mine klamme lanker.

Kan trygt kalle den lynrask, gleder meg til å knotte videre i kveld!

Insta
VIMEO
2023 Forestal Siryon lett eMTB
Ibis Ripley AF
Ibis Ripmo
Ibis Oso

Re: Jeg vil ha ny mobiltelefon! [Re: GeirK] #1062336 02/11/2010 14:29
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Android har fått en del pepper fordi google ikke stiller noe HW-krav til leverandører. Ergo går man både billige og dyre telefoner og det er ganske store forskjeller i performance.
Dette er selvsagt ikke noe problem på overspekka modeller som Desire og HD og Z, men kan være det på de rimeligere modellene.

Her ligger Apple's styrke, hvor man lager HW direkte mot SW. Det er proprietært, og da funker det garantert. Det andre meget positive fra Apple er oppdateringer av software for eldre modeller, noe som har vært så-som-så for Android-telefoner. Dette blir også et problem på android fordi modellene ofte er skreddersydd operatør, slik at en oppdatering vil leveres til forskjellig tid avhengig av land og operatør. Fordelen er såklart spesialmuligheter til din spesifikke modell og operatør også.

Microsoft gjør interessant nok, mye det samme som Apple med Windows 7 Mobile greia si. Der får alle telefonene samme OS/utseende og produsent MÅ bruke standarden, HTC og Samsung og andre vil se helt like ut, og HW-kravene er stilt fra Microsoft slik at de VET at OS funker optimalt. Dette er nok for å få dønn stabile OS uansett produsent, og at man skal ha mest mulig fornøyde kunder som får det de er lovet.

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Jeg vil ha ny mobiltelefon! [Re: marius_kj] #1062338 02/11/2010 14:31
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
der du er nødt til å kjøpe flere (oftest dyre)produkter for å utnytte potensiale fult ut.

Minijack-kabler har da fungert en stund.

- Robert Green Ingersoll
Re: Jeg vil ha ny mobiltelefon! [Re: sigmund] #1062339 02/11/2010 14:31
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Sitat: sigmund
Jeg gikk nylig fra HTC HD2 (med Windows Mobile 6.5 og HTC lakk på toppen) til arve-iPhone 3G uten S.

Savner kun skjermen og kameraet. Alt annet fungerer bedre på iPhone.

Må si meg enig i at jeg også tror at Google blir den nye ulven alle elsker å hate ICON_WINK

Gamle Windows Mobile er uansett heeeelt ubrukelig når vi snakker om dem mot Apple og Android, men morsomt nok er det Windows Mobile som er mest "open source" i mobilverden med tanke på spesial-utviklede applikasjoner for bedrifter. Dette gjør at Windows Mobile har et meget godt grep i en del bedrifter.

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Jeg vil ha ny mobiltelefon! [Re: GeirK] #1062346 02/11/2010 14:36
DesmoSkier Online
Besatt
Besatt
Fremtiden er heldigvis trådløs, og Bluetooth A2DP/AVCRP finnes vel i de fleste nye biler? Da slipper du Eples ustandard tilkobling, og kan benytte en hvilken som helst moderne smarttelefon.

Og så må jeg si at jeg føler meg litt sær der jeg sitter og er superduperfornøyd med min HTC HD2 som lynkjapt kjører WinMo 6.5 og et sterkt modifisert Sense-grensesnitt (hurra for Cookie Monster:) )

Helge
Strava
Kjøper: XG-1199-kassett, send PM ICON_SMILE
Re: Jeg vil ha ny mobiltelefon! [Re: DesmoSkier] #1062349 02/11/2010 14:39
skibum Offline
Besatt
Besatt
Sitat: DesmoSkier
Fremtiden er heldigvis trådløs, og Bluetooth A2DP/AVCRP finnes vel i de fleste nye biler? Da slipper du Eples ustandard tilkobling, og kan benytte en hvilken som helst moderne smarttelefon.

Og så må jeg si at jeg føler meg litt sær der jeg sitter og er superduperfornøyd med min HTC HD2 som lynkjapt kjører WinMo 6.5 og et sterkt modifisert Sense-grensesnitt (hurra for Cookie Monster:) )

Jeg skjønner deg godt jeg, jeg følte meg trygg i gamle WinMo og hadde det ikke vært for at WP7 var lansert når min HD tok kvelden, så hadde jeg også vært en lykkelig bruker av HD2!

Espen

NOTS!
Re: Jeg vil ha ny mobiltelefon! [Re: RazeFaze] #1062352 02/11/2010 14:43
cvrokka Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg vil bare nevne at det er fantastisk å skrive meldinger på N8 med querty-tastatur i forhold til på mange andre telefoner.

Klimahysteriet fører ikke til noe annet enn store mengder bortkastet tid og penger.
Re: Jeg vil ha ny mobiltelefon! [Re: RazeFaze] #1062353 02/11/2010 14:45
DesmoSkier Online
Besatt
Besatt
Sitat: RazeFaze

Gamle Windows Mobile er uansett heeeelt ubrukelig når vi snakker om dem mot Apple og Android, men morsomt nok er det Windows Mobile som er mest "open source" i mobilverden med tanke på spesial-utviklede applikasjoner for bedrifter. Dette gjør at Windows Mobile har et meget godt grep i en del bedrifter.
Jeg vil vel heller påstå at om du gidder å modifisere telefonen litt er WinMo 6.5/Sense overlegent en iPhone, der grensesnittet er helt låst.
Min HD2 har nå f.eks. muligheter til:
- Flere hjemme/startsider
- Alle hjemmesider kan modifiseres fritt mhp. layout
- Man kan tidsstyre oppsett på hjemmesider
- Widgets kan legges på hjemmesider
- Interaktive ikoner som endrer seg

Jeg forstår at det ikke er for alle å herje slik med telefonen, men man står i det minste fritt til å gjøre det...

Ta en kikk her, så ser du hva som er mulig.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=792303

Helge
Strava
Kjøper: XG-1199-kassett, send PM ICON_SMILE
Re: Jeg vil ha ny mobiltelefon! [Re: DesmoSkier] #1062354 02/11/2010 14:45
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Sitat: DesmoSkier

Apple tilkobling er jo standard, den bruker USB og kabelen følger med telefonen evnt docking-dingsen i bilen.
At bil-produsenter ønsker å tilby best mulig lyd fra verdens kanskje mest solgte telefon/mps-spiller er vel kanskje ikke så rart.
I min bil blir musikken overført via kabel(ref det GeirK sier om docking) styrt via ratt og dings i midtkonsollen, mens telefonboka og lyd blir overført via blåtann. Det er også støtte for blåtann audio, men da får man ikke utnyttet bilens innebygde antenne og ladefunksjon.

Enkelte bilprodusenter har som mål å få "hele" Iphone over i bilen display så man kan bruke telefonens GPS som om den er internt innebygd i bilens, altså man kjører en tv-ut på hele skjermen/telefonen, men styrer dette fra bilens egne dingser. Moro :-)

Her ligger Apple himmelhøyt foran Android da alle produsentene og deres forskjellige modeller ikke har noen standard tilkobling.

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Jeg vil ha ny mobiltelefon! [Re: RazeFaze] #1062374 02/11/2010 15:20
perbl Offline
More than words
More than words
Akkurat det med å ha en skikkelig home-screen er det ene jeg savner på iPhonen min i forhold til Android og andre alternativ. Det er fullt mulig å få til bra saker ved å jailbreake, men inntil videre har jeg ikke valgt å gjøre dette, og er fanget med de kjedelige ikonene. Det hadde vært genialt å kun trykke på home-knapp for å kunne ta en kjapp titt på skjermen for å se om noe nytt hadde skjedd i kalender/mail/vær/twittosfære/whatnot framfor å måtte gå inn i hver eneste app eller aktivere push-meldinger.

Per B.
Re: Jeg vil ha ny mobiltelefon! [Re: GeirK] #1062386 02/11/2010 15:40
M
marius_kj Offline
Entusiast
Entusiast
M
Sitat: GeirK
Ja - hvis du vil spille musikk gjennom hodetelefonforsterkere i telefonen, vær så god. I tillegg må du ha en ladekabel hvis du skal spille en stund. Og da ser det skikkelig lekkert ut der det ligger og slenger på stereo-benken!

Men, siden du ikke svarte på spørmsålet mitt, spør jeg en gang til: På hvilken måte er Android-telefonen mer brukervennlig når du skal koble den til stereoanlegget?

Hadde egentlig forberedt et langt svar til deg nå GeirK, men etter å ha hengt på forumet en periode så har jeg registrert at ingen enda har klart å overbevise deg, eller utargummentere deg i en diskusjon. Derfor velger jeg å herved trekke meg og mine argumenter fra denne diskusjonen, så slipper jeg å bruke mer arbeidstid på denne saken ICON_SMILE Trådstarter er vel heller ikke tjent med det.

Bare for å minne meg selv på en god huskeregel: "Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... Even if you win, you're still retarded."

Re: Jeg vil ha ny mobiltelefon! [Re: marius_kj] #1062390 02/11/2010 15:43
Andrehua Offline
Besatt
Besatt
Good one! ICON_SMILE

Re: Jeg vil ha ny mobiltelefon! [Re: marius_kj] #1062427 02/11/2010 16:43
FHanserud Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
Trådstarter er vel heller ikke tjent med det.

Jo takk, ga opp å få noe klokt ut av denne diskusjonen og bestilte meg en Galaxy S etter å ha lest litt rundt ICON_SMILE

Re: Jeg vil ha ny mobiltelefon! [Re: marius_kj] #1062435 02/11/2010 16:55
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Hadde egentlig forberedt et langt svar til deg nå GeirK, men etter å ha hengt på forumet en periode så har jeg registrert at ingen enda har klart å overbevise deg, eller utargummentere deg i en diskusjon.

Jeg er ikke ute etter å bli utargumentert. Jeg vil vite om det er noen grunn til å se på Android-telefoner som mer brukervennlige. Dersom du skal holde den hemmeligheten for deg selv, må du bare gjøre det. At det fort kan oppfattes som at du ikke har baller til å svare på et enkelt spørsmål, vil ikke jeg ta ansvar for. Ikke bryr jeg meg heller.

Bare for å minne meg selv på en god huskeregel: "Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... Even if you win, you're still retarded."

Dersom du gir meg en god forklaring på utsagnet ditt og jeg kjøper den, så er du en retard?

Fungerer det sånn for deg i den virkelige verden også?

Jeg har nemlig en HELT annen definisjon på begrepet.

- Robert Green Ingersoll
Re: Jeg vil ha ny mobiltelefon! [Re: GeirK] #1062444 02/11/2010 17:10
M
marius_kj Offline
Entusiast
Entusiast
M
Hva sitat på "gammelt jungelordtak" angår, så var det en note-to-self ja, så da er jeg retard ICON_WINK

Og til trådstarter: Gratulerer med flott telefon!

Re: Jeg vil ha ny mobiltelefon! [Re: marius_kj] #1062446 02/11/2010 17:14
Andrehua Offline
Besatt
Besatt
Gratulerer med konge-telefon! ICON_LAUGH

Tør nesten å garantere at du blir fornøyd, men passer meg for å bruke det ordet for mye.. hehe!

Re: Jeg vil ha ny mobiltelefon! [Re: Andrehua] #1062551 02/11/2010 19:38
skibum Offline
Besatt
Besatt
Her ligger Apple himmelhøyt foran Android da alle produsentene og deres forskjellige modeller ikke har noen standard tilkobling.

Hmm, det er vel neppe tilkoblingen de ligger himmelhøyt foran andre på, det er vel neppe noen mer standardisert tilkobling til mobiltelefon enn det som kommer på androidtelefoner pr. i dag...

Protokollen for overføring av musikk digitalt derimot, den er langt bak apple. Jeg hadde håpet noen hadde kommet en standard protokoll for lydoverføring ala det apple har, slik at det hadde kommet styringsløsninger til lydutstyr likt det man får til iphone/ipod i dag. Som jeg prøvde å si i tidligere innlegg er dette det eneste jeg misunner iphone-eierne ICON_SMILE

Espen

NOTS!
Re: Jeg vil ha ny mobiltelefon! [Re: FHanserud] #1062553 02/11/2010 19:40
skibum Offline
Besatt
Besatt
Sitat: FHanserud
Trådstarter er vel heller ikke tjent med det.

Jo takk, ga opp å få noe klokt ut av denne diskusjonen og bestilte meg en Galaxy S etter å ha lest litt rundt ICON_SMILE

Et bra valg, og du kunne vel neppe gå feil i telefonvalg når du hadde satt blikket på toppmodellene med android, nå er det bare å finne ut av programjungelen som man bare må ha ICON_SMILE

Espen

NOTS!
Re: Jeg vil ha ny mobiltelefon! [Re: RazeFaze] #1062589 02/11/2010 20:29
GeirEivind Offline
Besatt
Besatt

Nokia, Sony Ericsson, Motorola, LG, NEC, Qualcomm, RIM, Samsung and Apple have all signed an agreement to make MicroUSB the standard charging/connectivity technology in Europe.

http://www.engadget.com/2009/06/29/nokia-apple-rim-and-others-agree-on-micro-usb-phone-charger-st/

Så .. altså.. iPhone sin dock connector er altså standard? Når til og med Apple er enig i å gjøre micro-usb standarden?

Forresten, kan ikke huske å ha sett noen android-mobil som ikke bruker micro-usb?

Re: Jeg vil ha ny mobiltelefon! [Re: Tallak] #1063050 03/11/2010 13:07
O
Oslo27 Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
O
Sitat: Tallak
Gikk på en impuls-smell (vel, litt i hvertfall) og har nå en Desire HD i mine klamme lanker.

Kan trygt kalle den lynrask, gleder meg til å knotte videre i kveld!

wow, hvor fikk du kjøpt den?? Trodde ikke den kom før om en mnd jeg.. Skal ha meg ny tlf selv, men er veldig i tvil om jeg skal ha Desire HD/Z eller klare meg med en vanlig Desire.. Som jeg har forstått er det ikke så mye forskjell på de, bortsett fra større internminne og at de slippes med nye Sense.. (og større skjerm, +8mp kamera på HD) Eller er det noe jeg ikke har fått med meg?

Side 2 av 3 1 2 3

Moderator  support