Jeg er normalt ganske flink til å tenke koffert, men her greier jeg rett og slett ikke å komme på dette opplagte som alle andre tenker på og som ikke egner seg på trykk. Siden dette er interwebben og ikke en trykksak er det kanskje noen som likevel kan driste seg utpå?
Og jeg finnes ikke nysgjerrig.
Hva er det engelske ordet for 'sprek'?
"I'd take the awe of understanding over the awe of ignorance any day." - Douglas Adams
Re: Hva skal (pike)barnet hete?
[Re: ]
#105404620/10/201013:09
Inga-låmi er en lavterskel "konkurranse" hvor trening og forberedelser er lite i fokus. Litt karneval og pauser med no' godt er det også for mange mens de labber i kø.
Her snakkes det om et sykkelritt som setter langt høyere sportslige krav.
Sitat: Lenny
Hva er det engelske ordet for 'sprek'?
Det svenske begrepet "f...stim" er vurdert, og naturlig nok forkastet
Dette finnes allerede. Arrangeres hvert år på Røros, og pleier å ha ca. 500-700 jenter/damer i alle aldre på startstreken. Terrengritt med mest grus men en del stipartier. Man kan velge å sykle 27 eller 54km.
Fantastisk, her bruker jeg masse tid på å pønske ut et bra navn, så er det allerede et ritt som har det navnet
Fra spøk til revolver; Hva med "Amasonrittet" eller lignende? Tillater meg å klippe fra Wiki: "I nyere tid har ordet «amasone» blitt brukt på sterke og uavhengige kvinner, i kontrast til den konvensjonelle stereotypen av kvinnen som svak og passiv."
Hvis det er noe man ønsker å assosiere seg med selvsagt...
"The problem with quotes found on the internet is that they're not always accurate." - Abraham Lincoln.
Siden det har vært lite respons fra trådstarter om de forskjellige navneforslagene, og om "Valkyrierittet" ikke er godt nok så foreslår jeg i tillegg: "Audhumlerittet" "Skjoldmøyrittet" "Nornerittet"
Ok, noe norrønt preg muligens, min favoritt etter Valkyrierittet er Nornerittet.
Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Re: Hva skal (pike)barnet hete?
[Re: gare]
#106131101/11/201006:11
Trådstarter har lest forslagene med interesse, men uten å ha fått det helt store kicket. Det luter mot et todelt navn sydd sammen med en logo. Vi får se...
Det er arrangementskomiteen fullstendig klar over, derfor blir "Jenterittet" å se på som en beskrivelse som skal skille det fra et ordinært sykkelritt, og "Sarpsborg XC Challenge" selve rittnavnet. Det vil utarbeides en logo hvor dette kommer tydeligere frem.
Tror for øvrig det er andre faktorer enn navn/logo som gjør om rittet blir suksess. De jentene som er fornøyd med "frøkendistanser" eller har skrekk for å sykle utenfor asfalten er ikke målgruppa, så det skal bli spennende å se om vi klarer å nå tilstrekkelig mange til at dette har livets rett.
Tror for øvrig det er andre faktorer enn navn/logo som gjør om rittet blir suksess. De jentene som er fornøyd med "frøkendistanser" eller har skrekk for å sykle utenfor asfalten er ikke målgruppa, så det skal bli spennende å se om vi klarer å nå tilstrekkelig mange til at dette har livets rett.
Ca 70km grus, asfalt og noen relativt snille terrengpartier og et begrenset antall høydemeter (facts og detaljer venter vi med til alle grunneiergodkjennelser er på plass)
Det som skiller dette fra "standard" norske raske grusmaraton er at det bare er jenter på startstreken, pluss noen sære regler i turklassen (info kommer...) samt flere aktiviteter rundt selve rittet.
Og ja, det blir aktiv også klasse, rankingritt for K senior og K junior, som skal kjøres etter kapprittsreglementet.