Da klemmer vi til med fastride i "Deørskogen" i Son.
Klanen i Son har lagt opp løypa og kan friste med mye fin flytsti med innslag av noen "crux"...., og ikke minst den feteste starten ever på en fastride....
En helt ny runde som ble kjørt for første gang i kveld.
Runden er på 936m og er fullt mulig å sykles uten fotisett. Raskeste mann/kvinne vil anslå å bruke i underkant av 5 min.
For i det hele tatt klare å være i nærheten av svelene til Stine på fastriden i Knapstad, tilbyr vi en meget variert meny...
Vi står for grillpølser m/tibehør, vafler, boller, kaffe, kakao og toddy/saft....
Start og mål blir ved en flott bålplass inni Deørskogen. Der er det bra med sitteplasser og gapahuk om det skulle komme en regnskur.. Men vi bestiller barfrost og fint vær :-)
Vi kommer tilbake med mer informasjon om tidspunkt og parkering.
Ta med familien ut på tur i skogen denne søndagen.
Mvh Arild og klanen i Son
Grip dagen, i morgen kan du ligge klistra rundt ei bjerk.....
Re: Fastride i Son søndag 7. november....
[Re: Mauern]
#105359419/10/201020:31
Om det passer kommer jeg med målsetningen å bli raskeste singlespeedsyklist (over 43). Og oppfordrer andre til å tvinge meg til å spise de ordene med ketchup.
LarsB
[Re: larsb]
#105363119/10/201021:06
Høres interessant ut. Jeg har ikke syklet ritt siden '99, så da er det vel på tide å prøve igjen. Hvis Canyonen er på plass innen den tid så er jeg med (med værforbehold; sykler ikke i sludd og stiv kuling)
-Jørn-
[Re: olechr]
#105377620/10/201007:30
hyggelig. jeg vurderer, etter dagen gjennomkjøring av løypa, å stille i singlespeed også. Lõypa som Arild og Atle har funnet er helt fenomenal. jeg hadde mine tvil, men jaggu er det flyt og crux uten for mye knot! En spooky drop, en sugende fjellhylle, en røff oppovercrux som får en til å føler seg som spiderman (om man klarer den såklart). Dette blir stor stas. Samlingsplassen har en gapahuk og vi fyrer opp med bål og hele sulamitten. Dere får kjenne besøkelsestiden deres nå, det er vel siste sjans til å tukte Stubberud, før snøen kommer. Vi garanterer godt vær!
"Der er nogen, der aldrig laerer at forstaa, at der er noget meget stort og meget stolt i et gigantisk nederlag" - Ole Ritter http://sykkel.hasle-loren.no/
#105736125/10/201020:49
Tenker jeg tar en tur med guttungen på 2 å han får se litt god underholdning. Skulle gjerne sykla selv men alt står på flyttelager frem til våren.
Jeg har derfor to ledige plasser i bil og to ledige sykkelstativ på taket som er disponibelt. Kjører fra Lørenskog om noen er int, kan plukke opp på veien
For de som ikke har vært i Son før kjør E6, ta av mot Son. Følg riks vei med skilting mot Son. Man kommer ut på en lang slette og i enden av den ligger en Kiwi på venstre hånd. Her blir parkeringen. Derfra blir det tydlige skilt helt fram til Start/Mål på fastriden. Ca. 5-10 minutter å sykle/gå opp til start. Har man små barn har vi noen få plasser på en "småbarnsfamilie" parkering noe nærmere :-)
Oppmøte og registrering fra kl. 12. Besiktigelse og gjennomkjøring av løypa er mulig fra kl. 11.
Det er lagt opp til 1 kvallik runde og en finalerunde.
Start kvallikrunde kl. 13 og finalerunde ca. kl. 14. Det blir kjørt ca. 1,5min startintervall og singelstart. I finalerunden kjører vi også singelstart, men da med bare 1 min intervall og de raskeste kjører først.
Grillen fyres ca. kl. 13 og holdes varm utover dagen.
Terrassen hos Sykkelboden holdes åpen hele dagen for vask av sykkel. Selvbetjent trykkspyler og "himkok" på kanne som fjerner det meste av skitten trur jeg:-)
Og skulle det være behov for noen deler eller ekstra service, så ordner vi sikkert det også.
Håper dette høres greit ut for de fleste. Kom gjerne med forslag om noe bør endres.
Vi har vurdert å starte programmet 1 time tidligere, men ønsker å lufte forlsaget og se om det kommer noen innspill på det. Ønsker mange kl. 11, så blir det kl. 11..... En rund arrangørkomite med andre ord :-)
Håper mange finner veien til Son denne søndagen, og som sagt ta med familien og barna. Vi lover fart og spenning og en hyggelig og sosial samling i en av norges beste lekeplasser "Deørskogen".
Og for å nenve det igjen.... Gratis grillpølser med tilbehør, vafler, boller, kaffe, kakao og toddy/saft :-)
Velkommen er dere :-)
Mvh Arild og klanen i Son
Grip dagen, i morgen kan du ligge klistra rundt ei bjerk.....
#105971828/10/201020:11
Jaså. Mauern byr opp til dans? Dette frister nesten en landeveissyklist til å senke dekktrykket på O' gamle Stumpjumpern og bli med. Meeen.. det blir nok med en vaffel og heiarop. Utrolig synd med den ribbeinsbristen altså...
En god taper forblir en taper.
Carlberg Velo
[Re: bullet]
#106041130/10/201007:34
Det er så sant som det er sagt. Jeg er i full gang igjen, det går jo fint å sitte rolig på sykkelen. Ja jeg kommer antakeligvis for å se, kan jo legge treninga innom hvis været tillater det
En god taper forblir en taper.
Carlberg Velo
[Re: bullet]
#106051930/10/201012:18