Denne må bort, nå som Røde Sonja (subs' røde On-One stål SS) er på vei til garasjen min.
facts: Grønn DBS herresykkel, usikker på årsmodell (er det så nøye?) 3-girs Sturmey-Archer (som virker 100%) Egen kasse på bagasjebrett til pumpe etc Jeg sender nok med ny slange til bakdekket.
Det er egentlig med ganske tungt hjerte jeg selger denne her, den har fulgt meg og kona på mange fine sykkelturer både der vi bor nå og der vi bodde da vi møttes, inkludert soloppgangs-sykkeltur til fjæra i Korsvika og pub-til-pub-sykkel rundt omkring i sommer-Trondheim.
Jeg er andre eier, en eldre kar som bodde på Byåsen leverte den til sykkelbua på Bakklandet. Der plukket jeg den opp sommeren 2001, og har hatt den til sommerbruk siden.
Jeg fikk den nesten med inn på 3B i Trondheim en gang, det sier sitt om førsteinntrykket den kan gi på folk som setter pris på fine sykler.
Nå har den dessverre både rustent styre, punktert bakdekk og sprukket sete, men dette er arbeidsoppgaver som en ny eier vil sette pris på å gjøre rett og slett for å bli godt kjent med den.
Pris er jeg usikker på, bud mottas. Viktig at denne får et godt hjem dit den kommer.
Bj
Redigert av BjornS; 16/10/201013:26.
Re: Old guys rule - DBS herresykkel ca 1965 modell
[Re: BjornS]
#105123316/10/201015:44
Dekkene er merket 26" x 1.75 x 1 1/2. Det står at det er modell Viking fra Askim Gummivarefabrikk. Hehe, de lager vel ikke slike lenger tipper jeg. Men dekkene er fine de, ikke råtne og sprukne i det hele tatt.
Baknavet er merket Sturmey Archer og tallet 65. Derfor tror jeg det dreier seg om et nav og sannsynligvis også sykkel fra 1965 (shit, det er jo 45 år siden!)
Den er ikke solgt, men jeg villig til å diskutere prisen (ligger på finn for 750 kr). Ifølge Posten koster det 230 kr å sende egenemballert sykkel, jeg har en eske liggende hjemme nå.
Bj
Redigert av BjornS; 20/10/201016:55.
[Re: ]
#105441420/10/201023:55
Tror kanskje denne er fra mellom 55 og seksti, den er helt lik damevarianten som var min mors første sykkel, mener hun fikk den omkring 1959.. Men det er en Helleberg fra lillehammer, tror jeg, eller svithun.. hm..
Middels klok bør en mann være, ikke altfor klok fagreste livet lever den som vet måtelig mye
[Re: ]
#105453421/10/201007:57