Kanskje jeg fremstilte oss som litt vel primitive i løypebyggingen i forrige innlegg. Vi prøver selvfølgelig å justere farten gjennom designen, men det blir ikke 100% på det nivået vi bygger (frivillige amatører):)
Derfor var poenget å advare mot holdninger som dette: "siden de har bygd løypa slik, så er det vel bare å krysse fingra og håpe på det beste...". Slik funker ikke i lengden...
Vi har stengt stolheisen pga. værmelding som sier både snø, kulde og regn før helga og i helga den 23/24 oktober!
Vi i skisenteret takker for en kjempe fin sykkel sesong og ønsker alle hjertelig velkommen til vinter sesongstart i slutten av november!
Sukk, så var sesongen over. Takker for egen del alle jeg har møtt i Aron i år, dere er med på å gjøre vinteren uutholdelig lang og kald - jeg gleder meg som fyttirakkern til neste sesong. [spådom]Vi ses andre helga i mai[/spådom]
Ble litt overrasket da jeg hørte wallriden fungerte. Iom at hoppet hadde rast sammen tidligere i høst Uansett en stor lettelse at alt fungerte såpass bra! Gleder meg som en unge til å få sykla der selv (sykkeln er midlertidig ute av drift)...
Bilder fra bygging i dag kommer senere, men de er nok ikke like spennende
Dette er egentlig en liten smakebit på hvordan hele løypa skal bli! Håper på å få alt på plass, fra topp til bunn, utpå våren. Detta blir sykt bra løype!
Dette ser sykt gøy ut og kommer til å heve standarden og øke bredden på tilbudet i Aron betraktelig! På tide med noen større elementer og litt mer tekniske lekelinjer, gleder meg til våren!
Går det ann å bestille en stor booter med stepup? Perfekt for whips og scrubs!
Dette ser sykt gøy ut og kommer til å heve standarden og øke bredden på tilbudet i Aron betraktelig! På tide med noen større elementer og litt mer tekniske lekelinjer, gleder meg til våren!
Går det ann å bestille en stor booter med stepup? Perfekt for whips og scrubs!
Pål
Ja ungutta har stått på fælt der oppe med bygging. Synd regneværet kom så brutalt en periode i sommer før jorden hadde fått satt seg i landinger osv slik at dette ikke ble åpnet i år. Kan nok hende det dukker opp enda noen overraskelser til i løpet av våren der oppe. - av typen jord...
Bestilling motatt, men hvordan ser en booter med stepup ut? :-)
Bestilling motatt, men hvordan ser en booter med stepup ut? :-)
Stort hopp, ikke så bratt som dirtjumpkickere, hoppet på den store gapen under ADOT 09 så rimelig perfekt ut. 2-2,5 meter høyt hopp, 7-8 meter bort til landingen, 1,5-2 meter stepup? Poenget er at lipen nesten ikke skal ha kick, i motsetning til dirtjumps. (Se litt på hvordan Snorre bygger hopp for fulldempere) Ganske snilt, mange kan bli vant med å hoppe større hopp og skulle det gå åt skauen er det nesten ikke høydemeter fra toppen av svevkurven til landingen så sjansen for skader er minimal. Kan også ha lang og slakk landing, dermed går det ann å bomme litt på farten også. Krever litt terreng da, men jeg krysser fingrene!
Skal se hva vi får til, Scrubbe-hopp står på ønskelisten min også. Skal prøve å holde standaren på løypa slik den er nå, eller større. Leking i stort format skal det bli
Her er noen bilder fra dagens og en annen dags arbeid.
Går mye i stirydding for tiden, så er ikke så ekstremt spennende bilder eller bygging. Dette er pga vi ikke får materialer før til våren, dermed rydder vi sti og gjør klar til våren
Ett tre stod midt i den kommende landinga til road-gapet. Heldigvis oppdaget vi strømledningen i tide:
Derfor måtte vi bruke inspirasjon fra Discovery Channel og Ax-men for å få ned treet uten å ødelegge strømledningene til pumpene i Aron (og ruinere våres personlige økonomi). Toppen ble kappet i 3 deler:
Det tok lenger tid å felle enn planlagt, men det falt til slutt:
Frederik rydder sti:
Så til bildene fra dagens innsats, "fri" fra skolen pga Operasjon Dagsverk = jobbing i Aron:
Bendik graver:
Sondre hogger:
Eirik holder spade over hodet:
Og Aronluxen fortjener et bilde:
Vi gleder oss fryktelig til vi får noen materialer i hendene så vi kan skape noen fete elementer! Begynner å ta på med stirydding