Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Wergeland (flyttebyrå). Erfaringer.

Wergeland (flyttebyrå). Erfaringer. #1049483 14/10/2010 03:56
Supernova Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Jobben betaler flytting for meg, men jeg må ha anbudsrunde. Wergeland ser ut til å vinne, men jeg er helt blank på hva dette firmaet står for.

Er det noen som har gode eller dårlige erfaringer med firmaet?

"Now don't make me get off this bike!"
Re: Wergeland (flyttebyrå). Erfaringer. [Re: Supernova] #1049503 14/10/2010 06:02
gunner_one Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: Supernova
Jobben betaler flytting for meg, men jeg må ha anbudsrunde. Wergeland ser ut til å vinne, men jeg er helt blank på hva dette firmaet står for.

Jeg mener det var disse som ble benyttet 2 av de 3 gangene vi flyttet på relativt kort tid. (Bergen-Tromsø t/r og Bergen-Oslo). De var også de vi var fornøyde med. God og fornuftig pakking i bilen gav lite skader på møblementet. De var veldig behjelpelig med å sette tingene i de rom som de skal til når de lastet av bilen.

Noen tips:
Kjøp egen flytteforsikring. Dette blir sannsynligvis dekket av arbeidsgiver.
Skjekk om arbeidsgiver også dekker nedpakking, noe som i høyeste grad er verd noen kroner. De pakker bedre og raskere enn dere.
Det er ikke verd å betale utpakking, da setter de feks kjøkkenting i skap som ikke blir hensiktsmessig og du får dobbelt jobb med å ta ut av skapene for så å sette inn i riktige skap.
Merk ALLE pappesker med innhold om du pakker selv. Be de om å merke alle esker om de pakker (Det gjorde de automatisk hos meg)
Flytting gir stor slitasje på møblement så klok av skade kjøpte vi rullevis av bobleplast og polstret ALT!
Prøv å vær tilstede ved ankomst slik at du kan anvise hvor hvert enkelt møbel og hver enkel kasse skal.
Se raskt over alt møblement etter skader og få de registrert sammen med flyttefolka. Dette gjør skadeoppgjøret enklere.
Husk at utbæring av bilen er betalt og det er ikke forventet at du skal bære selv. Det er bedre at du står og anviser hvor alt skal hen.

Lykke til.

Soon Bikes 650B Paragraph 2a ICON_SMILE
Merida Scultura SL Team
Ghost RT Lector WC
Re: Wergeland (flyttebyrå). Erfaringer. [Re: Supernova] #1049812 14/10/2010 12:40
S
Søgnerider Offline
Medlem
Medlem
S
Brukte Wergeland når vi flyttet fra Bergen til Søgne. Ingen skader kom på tida, billigst ut fra de jeg sjekket. Kjempegod service.

Kan anbefales.

Cube Stereo!!
Re: Wergeland (flyttebyrå). Erfaringer. [Re: gunner_one] #1049848 14/10/2010 13:37
Supernova Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Sitat: gunner_one
Sitat: Supernova

Jeg mener det var disse som ble benyttet 2 av de 3 gangene vi flyttet på relativt kort tid. (Bergen-Tromsø t/r og Bergen-Oslo). De var også de vi var fornøyde med. God og fornuftig pakking i bilen gav lite skader på møblementet. De var veldig behjelpelig med å sette tingene i de rom som de skal til når de lastet av bilen.

Noen tips:
Kjøp egen flytteforsikring. Dette blir sannsynligvis dekket av arbeidsgiver.
Skjekk om arbeidsgiver også dekker nedpakking, noe som i høyeste grad er verd noen kroner. De pakker bedre og raskere enn dere.
Det er ikke verd å betale utpakking, da setter de feks kjøkkenting i skap som ikke blir hensiktsmessig og du får dobbelt jobb med å ta ut av skapene for så å sette inn i riktige skap.
Merk ALLE pappesker med innhold om du pakker selv. Be de om å merke alle esker om de pakker (Det gjorde de automatisk hos meg)
Flytting gir stor slitasje på møblement så klok av skade kjøpte vi rullevis av bobleplast og polstret ALT!
Prøv å vær tilstede ved ankomst slik at du kan anvise hvor hvert enkelt møbel og hver enkel kasse skal.
Se raskt over alt møblement etter skader og få de registrert sammen med flyttefolka. Dette gjør skadeoppgjøret enklere.
Husk at utbæring av bilen er betalt og det er ikke forventet at du skal bære selv. Det er bedre at du står og anviser hvor alt skal hen.

Lykke til.

Alle forhold du nevner er allerede tatt i betraktning og tatt hensyn til. Får dekket nedpakking, men velger å bare få embalsje + noen kroner å gjøre det selv, da vi har dårlig erfaring med byråpakking tidligere.

Flytting suger uansett ICON_SMILE Men vi slipper i allefall å vaske til jul, da vi flytter inn den 18/12 ICON_WINK

"Now don't make me get off this bike!"

Moderator  support