Når vi først er inne på rytmeseksjonen så kan vi ikke la bassisten stå unevnt. Jeg velger å slå et slag for en av mine største basshelter, Jaco Pastorius. På de neste plassene: Michael "Flea" Balzary (Red Hot Chili Peppers) og Geddy Lee (Rush).
Synes forøvrig Jaco gjør en respektabel jobb i den videosnutten med John Scofield over her, med tanke på at han bodde på gata og stort sett var dritings på den tiden. (RIP)
Skjønner at du er Metallica-fanboy, men Trujillo har da strengt tatt lite i denne tråden å gjøre. Han når ikke de andre opp til knærne engang.
...Og er forresten Newsted noe utenom det vanlige? Ikke for å være frekk, men jeg har aldri tenkt på han som noe mer enn normalt dyktig. Legger du mer til grunn her enn at du liker Metallicas musikk?
Skjønner at du er Metallica-fanboy, men Trujillo har da strengt tatt lite i denne tråden å gjøre. Han når ikke de andre opp til knærne engang.
...Og er forresten Newsted noe utenom det vanlige? Ikke for å være frekk, men jeg har aldri tenkt på han som noe mer enn normalt dyktig. Legger du mer til grunn her enn at du liker Metallicas musikk?
Da må jeg virkelig beklage at jeg la ut lista over mine favoritt-bassister. Visste ikke at det skulle kåres en liste over hvilke bassister som har betydd mest for musikken...
"Train hard, Train smart, Rest harder and be what you can be"
"Regner det, blir du våt. Godta det eller hold deg innendørs"
Da må jeg virkelig beklage at jeg la ut lista over mine favoritt-bassister. Visste ikke at det skulle kåres en liste over hvilke bassister som har betydd mest for musikken...
Å, slapp nå av. Ingen grunn til å være så hårsår. Du har rett i at du selvsagt kan ha hvilke favoritter du vil. Jeg bare spurte om hvorfor, av genuin interesse.
Da må Tal Wilkenfeld som spiller med Jeff Beck selvfølgelig med. Sjekk ut Performing This Week... Live At Ronnie Scotts, fantastisk basspill og musikkforståelse av denne australske jenta
Da må Tal Wilkenfeld som spiller med Jeff Beck selvfølgelig med. Sjekk ut Performing This Week... Live At Ronnie Scotts, fantastisk basspill og musikkforståelse av denne australske jenta
Støttes! Hun overrasket meg stort på Moldejazzen sammen med Herbie Hancock.
Knut Magne -These pretzels are making me thirsty!-