Gode øretelefoner/øreplugger til trening
|
Re: Gode øretelefoner/øreplugger til trening
[Re: thomasengen]
12/10/2010 18:32
|
thomasengen
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
fungerte greit/bra på stisykkeltur. Passet greit under hjelm også, men fordel om det er god åpning bak hjelmen der man strammer. Men passer nok uansett. Eneste var hvis man hadde litt fart, så stikker jo øreproppene litt ut (men lyden går godt inn) og man hører suset i øret fra vinden. Hjelper nok med en buff over (unntatt om sommeren  )
|
|
|
12/10/2010 19:01
|
Audz
Entusiast
|
Entusiast
Det beste til ørene under uteaktiviteter er definitivt Skullcandy!
Er Terje Håkonsen sitt merke. Pluggene dem har er de eneste jeg klarer å ha i øre, uten at jeg føler jeg blir våt inn-forbi i øret.
Prisen er ingenting å si på heller.. koster rundt 160,- for et sett med plugger(tror jeg husker rett). Se litt rundt på nette. Selger dem som regel på boardshops på internett.
Think fast hippie!
|
|
|
[Re: Audz]
12/10/2010 19:17
|
thomasengen
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Ingen problem med våt i øret med Sennheiser som jeg kjøpte heller. Kun det med litt vindsus.
|
|
|
12/10/2010 19:52
|
marius_kj
Entusiast
|
Entusiast
Det beste til ørene under uteaktiviteter er definitivt Skullcandy Skullcandy har vel ingen hodetelefon dedikert til trening? På testen (se første side av denne diskusjonen) så får i hvertfall Skullcandy stryk. Men har ikke brukt Candy selv til trening, så skal ikke uttale meg skråsikkert. Hvilken modell var det?
"The problem with quotes found on the internet is that they're not always accurate." - Abraham Lincoln.
|
|
|
[Re: jompastompa]
12/10/2010 19:57
|
marius_kj
Entusiast
|
Entusiast
Ja, de var dyre, men ser meget pene ut...men det er bare å følge med på ebay. Jeg har kjøpt to sett Monster in-ear (Beats by Dr. Dre) der før og fikk hver for under 200 kr, i Norge koster disse fra 1399,- til 1700,-. Det er penger å spare der. Disse er ekte eller? Har min tvil om f.eks disse er så veldig ekte... Beklager svar i seneste laget. Ja, de jeg har kjøpt var ekte...eller i tilfelle en sinnsykt bra kopi. Etui og alt var prikk likt, og etuiet til Beats er ganske "påkostet". Lyden var VELDIG god også, så hvis det var fake så kan i hvertfall jeg anbefale dere å kjøpe fake heretter  Spøk til side...det var ekte vare. Muligens fra asiafabrikk, Monster er vel egentlig amerikansk, men det var helt sikkert offisielle produkter.
"The problem with quotes found on the internet is that they're not always accurate." - Abraham Lincoln.
|
|
|
[Re: marius_kj]
12/10/2010 20:18
|
Audz
Entusiast
|
Entusiast
Det beste til ørene under uteaktiviteter er definitivt Skullcandy Skullcandy har vel ingen hodetelefon dedikert til trening? På testen (se første side av denne diskusjonen) så får i hvertfall Skullcandy stryk. Men har ikke brukt Candy selv til trening, så skal ikke uttale meg skråsikkert. Hvilken modell var det? Jeg bruker skullcandy sine "Riot" når jeg står på snowboard. Svetter ihjel til vanlig med slike ørepropper man stikker inn i øret som har følgt med blant annet et par mobiltelefoner med mp3 spiller. Jeg bryr meg egentlig ikke hva slike tester sier, så lenge jeg svetter godt i ørene og plages ikke med dette når jeg bruker skullcandy sine Riot... koster 19 dollar på dogfunk, i masse forskjellige farger: http://www.dogfunk.com/skullcandy-riot-ear-budstil den prisen kjøper man et par stk 
Think fast hippie!
|
|
|
[Re: marius_kj]
12/10/2010 20:23
|
Audz
Entusiast
|
Entusiast
Skullcandy har vel ingen hodetelefon dedikert til trening?
De er jo forresten laget og blir brukt til snowboard og andre ekstremsporter world wide... ta en titt på http://www.skullcandy.com/Ser ikke ut som om 14 år gamle counter-strike spillende unger er målgruppen akkurat!
Think fast hippie!
|
|
|
12/10/2010 20:31
|
perbl
More than words
|
More than words
Skullcandy er for folk som ikke har prøvd gode hodetelefoner enda  Og jeg er gammel og grinete og liker å høre hva som skjer rundt meg når jeg kjører på ski, men nå er jeg sjelden i parken med kidsa da 
Per B.
|
|
|
[Re: perbl]
13/10/2010 05:57
|
e.j.k
Medlem
|
Medlem
Skal ikke si jeg anbefaler disse, men for de som ikke ønsker å ha dyre øreplugger i ørene når de sykler i skauen så kan jo 10 sett av disse være et alternativ: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.4319For ca. 20 kr pr. par kan jo disse lett følge med for de som lurer på DX-lykt  Blandet hva folk mener om disse, men preferanser og kvalitetskrav ifm. lyd er jo veldig individuelt.
|
|
|
13/10/2010 06:38
|
Stein
Yozo Fanboy
|
Yozo Fanboy
Det beste til ørene under uteaktiviteter er definitivt Skullcandy! Jeg får meg ikke til å tro at Scullcandy er best til noe som helst.  Ja, det er forutinntatt av meg, men jeg tror det er bedre å satse på noe fra en produsent som utvikler god lyd i stedet for kult fjortisdesign. 
|
|
|
[Re: Stein]
13/10/2010 08:00
|
Audz
Entusiast
|
Entusiast
Det beste til ørene under uteaktiviteter er definitivt Skullcandy! Jeg får meg ikke til å tro at Scullcandy er best til noe som helst.  Ja, det er forutinntatt av meg, men jeg tror det er bedre å satse på noe fra en produsent som utvikler god lyd i stedet for kult fjortisdesign. Spør jo hva du skal bruke dem til. Skal du ha øreplugger med god lyd kjøper du vel et heldekkende øreklokker. Men her er det jo snakk om øreplugger til uteaktiviteter... Da er det jo litt logisk at en headsetprodusent som sponser alle slags atleter innen snowboard, ski, bmx, osv osv(se hjemmeside) lager gode øretelefoner til disse formål? Eller mener du alt er bare et skalkeskjul for et fjortizz design lizzom?
Think fast hippie!
|
|
|
13/10/2010 08:41
|
Stein
Yozo Fanboy
|
Yozo Fanboy
Skal man ha øreplugger med god lyd, er det gjerne fordi man ønsker seg god lyd (som jeg hittil ikke har hørt fra Scullcandy, men det skal innrømmes at det ikke er så mange jeg har lyttet til) OG de fordelene plugger gir: God isolasjon i et lite format. God isolasjon gir høyere opplevd lydtrykk og lydkvalitet ved mindre skadelige lydstyrker, samt mindre forstyrrelser fra og til omgivelsene.
Hvis man skal ha plugger som takler at du svetter i ørene, kan de slik jeg kan forstå ikke ha noen tetting/forsegling mot øregangen, og dermed heller ingen isolasjon eller "trykkammer". Da forsvinner alle fordelene med slike "in ear canal"-propper, og du kan like gjerne bruke ibuds, eller et bedre alternativ: portable, åpne hodetelefoner av mer konvensjonelt format.
|
|
|
13/10/2010 09:46
|
Anders A-R
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Eller mener du alt er bare et skalkeskjul for et fjortizz design lizzom? Ja. Alvorlig talt, Skullcandy er søppel som ikke fortjener omtale i denne sammenhengen.
| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
|
|
|
26/03/2018 16:40
|
anonym
Besatt
|
Besatt
|