Har dere tips til god hardrock til musikk på øret? Har alt av AC/DC, norske "Ingenting" og Madrugada. En CD av Iron Maiden pluss litt smått her og der.
Men jeg vil ha mer, men kommer ikke på noe Dvs musikk i denne sjanger.
Og det må være mulig å kjøpe de til rundt 100-lappen. Evt hvor jeg kan få tilgang til MP3 for nedlasting uten installere program for å nedlaste (piratebay er jo nedlagt....)
Raging Speedhorn - Fuck the Vodooman Spiritual Beggars - Throwing Away Your Life Deep Purple - A Gypsy's Kiss Nazareth - Going Loco Kylesa - Scapegoat Mastodon - Crystal Skull Rob Zombie - Superbeast Marilyn Manson - Rock'n Roll Nigger Death From Above 1979 - Romantic Rights System of A Down - Know Infectious Grooves - Violent and Funky Kyuss - Supa Scoopa And Mighty Scoop Pennywise - Bro Hymn Dozer - Rising Brant Bjork - My Ghettoblaster
Roy
Ibis Cycles Norge / Forestal Bikes Norge / Production Privée / Outbound Lighting / Probike AS
hvem av skranglerock ville du anbefalt hvis Kun en?
Pixies! Bossanova!
Kan da ikke kun ha en fra denne kategorien. Send adressen din på PM så skal du få et god utvalg på mp3. Heldig for deg gjorde jeg en jobb her for noen år siden og ripper cd'ene mine
Ingen er bedre en ingen (Hellstrøm rydder opp 19.11.09)
Jeppjepp. Pixies. Et av verdens beste band. Men Doolittle er nok en enda bedre plate enn Bossanova. Bossanova er en oppdatering av surfrock-sjangeren som tekstlig handler om ufoer, universet og sånne viktige ting, mens Doolittle er litt mer skranglete med tekster om havet og døden. Begge er blant verdens beste plater, hvilken som egner seg best til trening er ikke godt å si.
Her er det 3 K'er som gjelder, Kompromiss, Kompromiss, Kompromiss
Skal du kjøpe CD, så gå inn på play.com, der er maiden og mye annet snadder superbillig. Og for all del ikke starte med Fear of the dark hvis du skal hamstre maiden, alt på 80 tallet er bedre en den. Tittelåten er bra, men alt fra 80 er far beyond. Start med Piece of mind, Number of the beast, deretter Seventh son of the seventh son, deretter fritt valg.
Black Sabbath er også kjempebra til trening og billig på play.com. Heaven & hell og Mob Rules (m/Dio på vokal) for mer uptempo og intervall, og de fem første med Ozzy for styrketråkk. Når vi er inne på Dio og vokal så kjøp Rainbow Rising også. herlig treningsmusikk.
Og dette er bare en brøkdel, bra tips her over er Fu Manchu og Clutch. Bad Religion, NOFX, Pennywise (som nevnt over med sjefslåta Bro Hymn) og Ranchid så har vi 90 tallets beste punkband og mye bra treningsmusikk. Eller Bad Religion kan du kjøpe nesten av alt av (minus No Substance som er ok, men ikke BR standard). Dette er intervall musikk. Til slutt Ramones og Motorhead.
Og skranglerock som dere så fint sier er Neil Young og Dinosour JR i en særklassse og passer fint på langturer. Begge er jo hardrock så de holder på det hardeste.
Må også nevne noen 90 tallsplater som er god til intens trening. Soundgarden- Badmotorfinger Alice in Chains- Dirt Rollins Band- End of Silence Pantera- Vulgar Display of Power
Fra 80 tallet må nevnes Black Flag-Damage og Bad Religion- Suffer av punk. Queensryche-Warning, Metal Church-Metal Church og the Dark, Exodus- Bonded by Blood av metal + 100 andre hehe.
Skal du kjøpe CD, så gå inn på play.com, der er maiden og mye annet snadder superbillig. Og for all del ikke starte med Fear of the dark hvis du skal hamstre maiden, alt på 80 tallet er bedre en den. Tittelåten er bra, men alt fra 80 er far beyond. Start med Piece of mind, Number of the beast, deretter Seventh son of the seventh son, deretter fritt valg.
Black Sabbath er også kjempebra til trening og billig på play.com. Heaven & hell og Mob Rules (m/Dio på vokal) for mer uptempo og intervall, og de fem første med Ozzy for styrketråkk. Når vi er inne på Dio og vokal så kjøp Rainbow Rising også. herlig treningsmusikk.
Og dette er bare en brøkdel, bra tips her over er Fu Manchu og Clutch. Bad Religion, NOFX, Pennywise (som nevnt over med sjefslåta Bro Hymn) og Ranchid så har vi 90 tallets beste punkband og mye bra treningsmusikk. Eller Bad Religion kan du kjøpe nesten av alt av (minus No Substance som er ok, men ikke BR standard). Dette er intervall musikk. Til slutt Ramones og Motorhead.
Hør hør! Legg til Slayer når det skal kjøres 4*4 med syre ut av øya, så er du i mål!
Jeg og Odd Erik har mye lik smak fra 80-tallet, er enig i uttalelsene om Maiden. Jeg er sannsynligvis den eneste i verden som synes Born Again med Black Sabbath er ei bra plate. Hadde vært kult om jeg ikke var alene
Gode Maiden-album; Eldre; Fear of the Dark Litt nytt; Brave New World Nyere; A Matter of Life and Death
Alt det der er "nyere" Maiden. Det gikk nedover med Fear Of The Dark, altså. De siste 2-3 skivene begynner å komme seg igjen.
Hæh? OK, FotD er fra tidlig nittitall, men det er ingen dårlig plate. Den er også snart 20 år gammel, så for meg er det ganske lenge siden. Hva er galt med Be Quick or Be Dead, Fear of the Dark, Afraid to Shoot Strangers og Wasting Love? Skal det være Maiden fra 80-tallet kan jeg slenge på Piece of Mind. Knallplate! Jeg er enig i at det kom et par dritplater på nittitallet, men jeg synes fortsatt FotD er god. De eneste Maiden-platene jeg ville styrt unna er Dance of Death, Virtual XI og the X-Factor.
Gode Maiden-album; Eldre; Fear of the Dark Litt nytt; Brave New World Nyere; A Matter of Life and Death
Alt det der er "nyere" Maiden. Det gikk nedover med Fear Of The Dark, altså. De siste 2-3 skivene begynner å komme seg igjen.
Hæh? OK, FotD er fra tidlig nittitall, men det er ingen dårlig plate. Den er også snart 20 år gammel, så for meg er det ganske lenge siden. Hva er galt med Be Quick or Be Dead, Fear of the Dark, Afraid to Shoot Strangers og Wasting Love? Skal det være Maiden fra 80-tallet kan jeg slenge på Piece of Mind. Knallplate! Jeg er enig i at det kom et par dritplater på nittitallet, men jeg synes fortsatt FotD er god. De eneste Maiden-platene jeg ville styrt unna er Dance of Death, Virtual XI og the X-Factor.
Sikkert bare meg. Da FOTD kom ut, ble jeg skuffet, og syntes ikke den kunne måle seg med de tidligere platene i det hele tatt. Derfor satte jeg "streken" der. Enig med deg ang. de tre skamplettene der, forresten.
Har dere tips til god hardrock til musikk på øret? Har alt av AC/DC, norske "Ingenting" og Madrugada. En CD av Iron Maiden pluss litt smått her og der.
Men jeg vil ha mer, men kommer ikke på noe Dvs musikk i denne sjanger.
Og det må være mulig å kjøpe de til rundt 100-lappen. Evt hvor jeg kan få tilgang til MP3 for nedlasting uten installere program for å nedlaste (piratebay er jo nedlagt....)
Har dere tips?
T
Piratebay lever i beste velgående sist gang noen jeg kjenner sjekka. Ellers vil jeg slå et slag for Spotify Premium. Har det på telefonen og mangler aldri musikk. Det er verdt 99 pr mnd.
Det ligger nok av puddelheavy der.
Om du skulle komme på bedre tanker så sjekk ut Meshuggah - Obzen (dette regnes som ren doping i forhold til treningseffekt) Opeth - Watershed