Hellbent is forever, forever!!!! Odd Erik, hvilken låt er det jeg hadde i bakhodet når jeg skrev dette?? Musikkquizz:)
Primal Fear "Metal is forever":) Primal Fear er jo ganske Judas Priest inspirert og Ralp the singer sluttet jo i Gamma Ray fordi han var sikker på å få jobben i Priest når Rob tok på seg shortsen og vil leke NU Metal God i stedet for å bli i Priest og være METAL GOD i lærbuksa si, "Hellbent for Leather" er så klart låta Hellbent skiene har fått navnet sitt i fra. Selv om hverken den nye eller gamle grafikken er spesielt Priest (i motsetning til Maiden skiene som jo hadde Eddie grafikk + maiden bokstaver). Damn...gleder meg til vinteren og pow, men klar for en mnd med sykling før det. Men dagstur Juvass en av dagene neste lørdag eller helgen etter anyone ?
Kjenner jeg deg rett var det vel noe Celine Dion eller Kenny G tenker jeg.
Apropos sang i bakhodet; har der prøvd 1700 høydemeter på randoski med denne rullende som intern bakgrunnsmusikk? Selsomt....
Ikke prøvd den nei, topptur musikk skal bestå av riktig balanse. Pompøs metal der fjellene dukker opp, classic rock ellers, helst fra 70 tallet, men også noe glam metal fra 80 tallet.
Låter som må være med -Savatage, Hall of the mountain king -Rainbow, (egentlig alt) Man on the silver Mountain -Vintersorg, Til Fjäls (men unngå for mye upptempo ekstrem metal eller hardcore punk) Ellers funker det meste av Neil Young, Rush (alt), Boston (70), Kansas (70), Journey (alt), Supertramp, Priest, Maiden og utrolig mye annet. Men må forsterke det storslagne med fjellene, hvis ikke noe poeng. Hmm nå tar den tråden litt feil retning muligens. Vi sier det er lov til det i kveld, deretter on topic igjen.
Når det gjelder toppturmusikk så er det metall som er tingen, uten tvil... Helloween, Judas Priest, Kamelot, Vintersorg, Dimmu Borgir, Avantasia, Iron Maiden, Blaze, Pink Cream 69, Bare Egil Band (ikke mye metall, men nesten), Black Debbath.... Tja og sikkert mange fler som jeg ikke kommer på i farten.. Må lage meg en ny toppturliste til vinteren:)..
Gleder meg vilt til snøen kommer... TJOHOOO!
Ps: I Can, det bandet som vi alltid hyler vilt til Odd... Hva heter det at?? Det er vilt bra.... Elendig engelsk uttale, men hvem bryr seg om slikt:)
Snøen i Trysil har smeltet.. Skal opp i fjellet på en befaring senere i dag, så kan gi tilbakemelding om forhold i ettermiddag;o) Var å tråkka med DH sykkelen i fjellet på tirsdag. Bløtt! Men er spådd finvær igrunn resten av uka, så tenker det tørker opp en del. Ellers vil jeg minne på at det er elgjakt, så pass på at hornene i panna ikke blir for store når dere fræser rundt på flytsti folkens! hehe
Blir en stitur fra ca kl 12 på søndag, 3 timer med utgangspunkt Elverum (en eller annen plass, sannsynligvis på østsiden av Glomma)
Lørdag ? Er det noen som ønsker å sykle i Trysilfjellet ? Hvis ikke tenker jeg noe mer lokalt. Og litt ut på dagen (evt veldig tidlig)pga Nattvaktsjobbing.
Hadde vært ok å kommet seg til fjells også, både med tanke på vær, tørker raskere opp etter ukas nedbør + slippe evt elgjakt.
Jeg er klar for alt! Har ikke fått sykla på noen dager nå, og har snart vært på jobb i 24 timer. Klar for helg!
Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen. Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Blir skeikampen her i gården;) Planen er vel å tråkke rundt bukkeritt løypa så vidt jeg har skjønt. Bare å slenge seg med. Planen er å møtes ca kl 11 oppe på skei.
Blir skeikampen her i gården;) Planen er vel å tråkke rundt bukkeritt løypa så vidt jeg har skjønt. Bare å slenge seg med. Planen er å møtes ca kl 11 oppe på skei.
Hvordan er forholdene i løypa nå? Har sett mye bilder med snø derfra i det siste... Og hvilken dag? Lørdag? Søndag?
Redigert av Elgvenn2; 08/10/201013:45.
Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen. Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Tørker jo fort oppe på fjellet, men kos dere på Skei, jeg tar nok noe lokal sykling pga tidliger nevnt nattjobbing. Mosjømarka er veldig uaktuell pga den bjørnen + jakta der, vet ikke hva som er mest skummelt.
Men har tenkt å sykle både lørdag og søndag, men ser an litt når, men er det noen som ønsker å være med så kan vi bestemme oss i kveld.
Jeg holder meg i nærområdet i morgen, selv om det er fristende med Skei. Har jobbet alt for mye denne uken så jeg vil ikke tidlig opp i morgen. Er uten bil til utpå ettermiddagen (13-14-ish), men tar gjerne en Elverumstur da, ellers så kunne vi jo fnne på noe ved Gåsbu også?
Primal Fear "Metal is forever":) Primal Fear er jo ganske Judas Priest inspirert og Ralp the singer sluttet jo i Gamma Ray fordi han var sikker på å få jobben i Priest når Rob tok på seg shortsen og vil leke NU Metal God i stedet for å bli i Priest og være METAL GOD i lærbuksa si, "Hellbent for Leather" er så klart låta Hellbent skiene har fått navnet sitt i fra. Selv om hverken den nye eller gamle grafikken er spesielt Priest (i motsetning til Maiden skiene som jo hadde Eddie grafikk + maiden bokstaver). Damn...gleder meg til vinteren og pow, men klar for en mnd med sykling før det. Men dagstur Juvass en av dagene neste lørdag eller helgen etter anyone ?
He-he, skjønner at Hellbent ikke er for meg
Så det ble I-Rock på meg i steden.
Men på topptur liker jeg å høre naturlyder, snøen og pulsen, blir feil med musikk da. Juvass hadde vært tøft hvis været er OK. Ofte møkkavær der nå på høsten som fort ødelegger skidagene. Er vel egentlig mest lysten på å bruke tiden på sykling så lenge det er bart og så stå på ski når snøen kommer.
Jeg holder meg i nærområdet i morgen, selv om det er fristende med Skei. Har jobbet alt for mye denne uken så jeg vil ikke tidlig opp i morgen. Er uten bil til utpå ettermiddagen (13-14-ish), men tar gjerne en Elverumstur da, ellers så kunne vi jo fnne på noe ved Gåsbu også?
14 tiden er bra for meg også, for da kan jeg sove noen timer. Sender sms i morgen, men hvis vi kan si en eller annen plass ca kl 14 er det ok. Hvordan er det med elgjakt rundt gåsbu da ? Innbiller det er mer av det vest for glomma nå, siden elgjakten startet der først nå denne uken, mens øst for Glomma har elgjakta vart siden 25.9, i tillegg er det ikke mye jakt i nedre deler av Stavåsen eller svartholtet.
Har ikke peiling på jakt, men det bør vel sjekkes ut selv om jeg ikke har gevir på hjelmen. Er det noe sted man kan finne ut sånt?
Hørte forresten at de har tatt ut tiltale mot gjøken som skjøt bjørnen (med hagle!) i Løten. Håper de finner den snart og får skutt den på en skikkelig måte.
Jeg orker dessverre ikke kjøre langt for å sykle i morgen, så Rörbäcknes faller ut.
Jeg kommer til å sykle i ettermiddag, så vi kan gjerne kjøre noe felles! Etter en hard uke på jobb, var det digg å sove ut i dag. Jobbet faktisk 22 timer torsdag/natt til fredag.
Sikler på å kjøpe hytte på Gåsbu/Sankt Olav og lurer derfor på hvordan stimulighetene er der oppe? Er det mulig å finne noen småtekniske stier rundt forbi eller er det mye myr?
Jo, det en kan si om Gåsbu og stisykling er at den er teknisk, men stort sett veldig sykkelbar, med innslag av flyt. Noen partier er det myr ja, men kan stort sett velge stier uten lange myrpartier, + at mye er kloppet.
Faktisk nettopp ute av dusjen nå etter 3 timer på Gåsbu. Takk for turen Sindre og Hans Olav, som alltid moro å sykle med dere. Mørkt ble det på slutten, men vi kom da oss greit tilbake. Mye vann i dag og fra Steinfjellshytta var det en blanding av rafting og stisykling, men hele tiden var det moro.
Høydepunktet for min del var den tekniske klatringen Morksæter (eller den het kanskje noe annet, har ikke kartet foran meg, og dette var en ny sti for meg).
Ja fine stier rundt Gåsbu, passe blanding knot og flyt, men det er mye myr også, spesielt nord for Stenfjellet. Jeg har hatt mange bomturer på myr oppgjennom årene, noe som har lagt en demper på utforskingen - sikker på at det er mye fine stier rundt omkring. I dag syklet vi fra Gåsbu over Yksenåsen til Måsetra og opp til Stenfjellhytta og så ned til Rødsetervollen via Appelsinhaugen.
Noen mobilbilder fra Stenfjellhytta og på vei nedover.:
Ble ikke Skei i dag, da jeg rett og slett var for trøtt etter ei lang uke med mye jobbing.
I dag har vi jo funnet ut at hvis stien ikke er så våt at den ikke må kloppes, så er den ikke verdt å sykle på hehe! Men veeeldig bra flyt på stien ned mot Rødsetervollen! Dette partiet er jeg klar for å sykle igjen, inkludert at vi må få med oss siste stipartiet opp mot Gåsbu så vi slipper asfalten.
Noen bilder fra meg og. Ingen actionbilder, men litt stemning fra Stenfjellhytta.
Redigert av Elgvenn2; 09/10/201021:49.
Det ble en solotur på meg i Fossmarka nermest Moelv i dag, siden ingen andre ville være med!
Runden kan sees her. Mye fine stier, men veeeldig bratt. Går enten bratt opp eller bratt ned, så det man kan glemme å få en rolit tur her.
Legger ved noen bilder. Er nok mer morro her for en senere anledning!
Redigert av Elgvenn2; 10/10/201017:23.
Fine bilder :-) Blir med en annen gang jeg, men er i gruseksil inntil Kjell får inn igjen bremseklosser til Giant-en ;-) Skulle egentlig kommet fredag, så det er forhåpentligvis ikke lenge til.
Fine bilder :-) Blir med en annen gang jeg, men er i gruseksil inntil Kjell får inn igjen bremseklosser til Giant-en ;-) Skulle egentlig kommet fredag, så det er forhåpentligvis ikke lenge til.
Du kunne sikkert fått lånt noen klosser av meg, til de fikk tak i selv. Terrengsykling med helstiv sykkel har jeg hørt er bra teknikktrening!