|
Android Market åpnet i norden?
|
Android Market åpnet i norden?
05/10/2010 07:32
|
Santorum
OP
Nytt medlem
|
OP
Nytt medlem
Var innom market nå og så jeg kunne kjøpe apps, priser foreløpig angitt i SEK og mulighet for å regge betalingskort. Andre som har sett dette? Edit: Er bekreftet her.
Redigert av Santorum; 05/10/2010 07:38.
Fact of life...After Monday & Tuesday, even the calendar says W T F !!
|
|
|
Re: Android Market åpnet i norden?
[Re: Santorum]
05/10/2010 07:37
|
Raskall
More than words
|
More than words
De åpner for betalapper i disse dager, ja. Var vel på fredag jeg leste at det skulle rulles ut "over de neste 2 ukene".
|
|
|
[Re: Raskall]
05/10/2010 07:39
|
Raskall
More than words
|
More than words
og nå ser jeg at jeg også har mulighet for å kjøpe app-er med prisen oppgitt i "~Nkr5.81"-format.  JIPPI! Dette har jeg venta på i over et år.
|
|
|
[Re: Raskall]
05/10/2010 08:28
|
skibum
Besatt
|
Besatt
Og som en følge av dette bør jo tråden videre handle om verdige kjøpe-app'er som er verdt prisen. Jeg har kjøpt Tasker som er het konge for å styre telefonen inn i forskjellige modus avhengig av ting som skjer, på jobb slår den på Wlan og BT og når jeg forlater jobb slås BT og Wlan av. I bilen skrus BT på, på natten stoppes sync og alle trådløse tilkoblinger for så å skru seg på igjen på morgenen. Anbefales fra min side iallefall. Du finner den (billigst) her : http://tasker.dinglisch.net/Pen omtale her: http://www.dinside.no/850668/tasker-den-beste-android-applikasjonen
|
|
|
[Re: skibum]
05/10/2010 11:38
|
bah
Entusiast
|
Entusiast
På tide... Men hva med Google Maps Navigation? Når blir det åpnet i norge? Noen som vet?
|
|
|
[Re: bah]
05/10/2010 16:22
|
erijon
Ivrig
|
Ivrig
Funker den ikke i Norge. Da fikk jeg svar på et spørsmål jeg har stilt meg selv flere ganger.
Da jeg var i Portugal i sommer leide jeg en bil og kjørte litt rundt. Brukte da google navigasjon på telefonen (som egentlig er rævva i forhold til tomtom'en jeg er vant til da det kun er et fugleperspektiv uten navigasjon) Da jeg startet app'en dukket det opp et ordentlig nav bilde (3D), veldig lik tomtom sin. Den var attpåtil like nøyaktig og veldig lett å forholde seg til i motsetning til fugleperspektivet som jeg har vært vant til fra google. Tenkte ikke noe særlig over dette før jeg kom til Norge.
Da jeg glemte igjen Tomtom'en i bilen til dama og logget meg inn på google nav fra telefonen oppdaget jeg at navigasjonen fra Portugal ikke funket og det var tilbake til fugleperspektiv uten navigasjon. Ble litt forbannet at det ikke funket som i Portugal. Men da må jo svaret være at navigasjonen i funker her på bjerget?
Jeg har visst begynt å trene igjen...
Er på utkikk etter: Spinergy hjul Coda sykkeldeler
|
|
|
[Re: erijon]
05/10/2010 17:08
|
skibum
Besatt
|
Besatt
Nei og ja, google har ikke åpnet for dette enda her til lands, og det tror jeg tar lengre tid enn det tok for markedet å åpnes dessverre... Det er en løsning, og det er å installere Google maps BRUT som åpner for dette. Du trenger ikke root, men du må gå inn i innstillinger og tillate installering av programmer som ikke finnes på markedet. Jeg bruker den, ulempen er at den ikke modder den installerte versjonen av maps, men legger inn en til med tilsvarende plasskrav.
|
|
|
05/10/2010 18:06
|
bah
Entusiast
|
Entusiast
Jeg bruker også BRUT hack, den fungerer "greit nok", men kan jo aldri bli noe mer enn et hack... Det forandrer heller ikke på det faktum at jeg ikke forstår hvorfor google ikke åpner navigation i alle land.....
|
|
|
05/10/2010 20:13
|
123
Entusiast
|
Entusiast
Tasker var bra! Takker.
Jeg har en Desire. Jeg bruker "E-post" til Gmail, Hotmail og Exchange for jobbmail. Når jeg er på jobb (kontoret) har jeg jobbmailen via Outlook. Kan jeg skru av synking mot Exchange (for jobbmailen) de dagene jeg er tilkoblet det trådløse nettet på jobb, men fortsatt få Gmail- og Hotmail etter de parameterne jeg har angitt i "E-post"? Jeg har foreløpig bare klart å skru av "E-post", ikke de forskjellige kontoene hver for seg.
Hva er kriteriet for at den slår av/på WLAN og BT ved ankomst/reiser fra jobb? Fast tid hver dag, posisjon, eller kjenner den igjen det trådløse nettet selv om den er avslått?
|
|
|
[Re: 123]
05/10/2010 20:44
|
skibum
Besatt
|
Besatt
Tasker var bra! Takker.
Jeg har en Desire. Jeg bruker "E-post" til Gmail, Hotmail og Exchange for jobbmail. Når jeg er på jobb (kontoret) har jeg jobbmailen via Outlook. Kan jeg skru av synking mot Exchange (for jobbmailen) de dagene jeg er tilkoblet det trådløse nettet på jobb, men fortsatt få Gmail- og Hotmail etter de parameterne jeg har angitt i "E-post"? Jeg har foreløpig bare klart å skru av "E-post", ikke de forskjellige kontoene hver for seg.
Hva er kriteriet for at den slår av/på WLAN og BT ved ankomst/reiser fra jobb? Fast tid hver dag, posisjon, eller kjenner den igjen det trådløse nettet selv om den er avslått?
Ikke testet det med mailen, så jeg har ikke noe godt svar dessverre. Ang. det med jobben så "poller" tasker etter Wlan med 2 minutters intervall som standard. Når den kjenner igjen wlan'et på jobb så slår den på wlan permanent og BT samtidig. I tillegg er trikset å legge til exit-tasks ved å gjøre profilen ferdig og trykke på den på nytt igjen. Da setter du hva som skal skje når du forlater Wlansonen. Jeg testet også med posisjon, men dette skapte problemer da jeg ikke fikke særlig nøyaktig posisjonering med GPS inne og mobilsonen var i største laget. Det finnes en del sider som du kan google etter hvor folk har satt opp en del kule tasker-oppsett. Anbefales en kjapp googling 
|
|
|
|
|
|