Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 5 av 20 1 2 3 4 5 6 7 19 20

Contador dopingtatt under TdF

Re: Contador dopingtatt under TdF [Re: ] #1040609 30/09/2010 18:50
S
sigmund1 Offline
Ivrig
Ivrig
S
Sitat: sandsto
Noen spiser biff til frokost før lange ritt...

Uansett, litt dop er dop, det skulle ikke vært der. Clenbuterol brukes som avslutning på sterioidekurer og er ikke tilfeldig...

Les steroider.net for mer info...

Treholt er en foræder som solgte hemmelige dokumenter til russere, det finns ingen mellomting. Han var en spion. Stor eller liten. Han løy for sine nærmeste i syv år mens han foret russere i iranere med info. Hvorfor skal man tro på mannen nå...?
For ordens skyld, jeg bryr meg ikke det gran om ulovlige overvåkingsmetoder fra politiets side, dette var på cowboytallet. I Kirkenes lå folk i skyttergraver og fryktet for sine liv mens han tok fordel av situasjonen.

Og BTW, jeg synes jeg ser en mørk flekk der den teipbiten skulle vært på det fornebubilder... er jeg aleine om det eller?

Ja åpenbart, fabrikere bevis er selvfølgelig helt greit, det samme gjelder å bryte en del menneskerettigheter. Hensikten helliger alltid middelet, og han må jo være storspion, for det har jo ovetvåkningspolitiet sagt. Dessuten var jo dette på åttitallet så noen storspioner må det ha vært. SOm noen sa ovenfor dødsstraff, for doping, og alt er svart/hvitt.

Tilbake til doping, er det noen her som vet hvor sikre en dopingtest egentlig er? JEg spør for jeg vet ikke.

La oss for ordens skyld anta at den er 99,9% sikker. Det er ganske bra, det er ikke mange ting som er så sikkert.

La oss anta videre at det er en utøver som Contador blir testet 50 ganger i året. Isåfall er det 5% sjanse (grovt forenklet)for at han vil avgi en positiv prøve som egentlig ikke er det i løpet av et år. I løpet av 10 år er det 50/50 for at han har blitt tatt en eller annen gang i løpet av karrieren. Hvis vi steden antar 99,99% sikkerhet er det 5% i løpet av 10 år, fortsatt ganske ubehagelig odds. Ikke minst garanterer det nesten for minst en falsk positiv i løpet av året.

I tillegg, det er størst sjanse for at en av de beste blir uskyldig dømt iogmed at de blir testet oftest.

Merk også at dette ikke betyr at det ikke er svært mange dopere som ikke blir tatt, det er det selvfølgelig. En test kan på samme tid både gi en falsk positiv i 0,01% samtidig som den ikke gir en ekte positiv i 50% av tilfellene.

Men selvfølgelig, det skjer jo ikke en selv, så da er det jo ingenting å bry seg om. Dessuten er de alle skyldige i et eller annet, om ikke nå så en eller annen gang i løpet av karrieren.

Re: Contador dopingtatt under TdF [Re: bjerkseth] #1040611 30/09/2010 18:52
olechr Offline
More than words
More than words
Sitat: bjerkseth
Sitat: olechr
Sitat: bjerkseth
Bare et par ting jeg lurer på. Hvem spiser biff dagen før man skal forsvare sammenlagtseieren i TdF opp Tourmalet? Og hvorfor ble ingen andre på laget tatt? Fikk de ikke lov til å spise biff, eller var det rett og slett det at Contador var ekstra sulten og tok en dobbel posjon?

Hvorfor ikke spise biff? Det er jo topp toppersen..

Biff er jo kvalitetsmat så det holder, men er det virkelig bare jeg som blir "tung i magen" av å spise biff? Rent kylling/svinekjøtt er jo så mye bedre for min mage om jeg skal sykle hardt og langt dagen etterpå.

Det er forskjell fra person til person. Selv kan jeg spise 400 gram biff kvelden før uten at det er noe forskjell. Men nå er jeg kanskje litt rar for til frokost før ritt uansett lengde spiser jeg bare en Herbalife shake også da. :-P

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Contador dopingtatt under TdF [Re: olechr] #1040616 30/09/2010 18:55
S
sigmund1 Offline
Ivrig
Ivrig
S
Fram for biff!

Re: Contador dopingtatt under TdF [Re: femte_gir] #1040621 30/09/2010 18:58
-Jan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: femte_gir
Hvor mye forurenset biff må man spise før det vises på blodprøven? ICON_WINK

Det vet jeg ikke. Nå er det vel urinprøve det er snakk om her da, uten at jeg vet noe mer om det. Vet du? Du tror ikke det går an å få et mikroskopisk utslag på dopingtest etter å ha spist biff med dette stoffet i?

Sitat: femte_gir
Svar på ditt andre spørsmål ble allerede gitt av ponka00.

Hvilket maskeringsmiddel?

Re: Contador dopingtatt under TdF [Re: sigmund1] #1040625 30/09/2010 19:05
olechr Offline
More than words
More than words
Sitat: sigmund1
Fram for biff!

Ja nå er det biff som gjelder. Synd det ikke er Birken nå snart. Da hadde biff salget tatt seg opp.

Ambassadør for Scott.
Re: Contador dopingtatt under TdF [Re: olechr] #1040634 30/09/2010 19:16
oscaringe Offline
Ivrig
Ivrig
bare å hamstre på neste mallorca-tur. regner med at spansk biff vil være mer verdt ICON_LAUGH

Re: Contador dopingtatt under TdF [Re: oscaringe] #1040636 30/09/2010 19:17
olechr Offline
More than words
More than words
Jepp. San Farinera på Mallorca er stedet. Smack smack så veier du 60 kg og trår 400 watt.

Ambassadør for Scott.
Re: Contador dopingtatt under TdF [Re: olechr] #1040669 30/09/2010 19:44
Sykkelbob Offline
Besatt
Besatt
Hmm.. Vet om en liten restaurant som heter "La Guitarra" i Oslo. var der for mange år siden og fikk fantastisk mat. Får nesten ta en tur innom der før Birken.

Vel.. Jeg tenker: Hadde jeg vært proff utøver tror jeg i lys av alle de 100-vis av doping sakene som oppstår, vært rimelig overnervøs mht hva jeg fikk i meg av mat. Man kan jo begynne å lure på om det er dopingmidler i praktisk talt alt som er å få kjøpt, skal man tro hele gjengen... Da er det litt rart at Contador hiver i seg en biff som en kompis kommer rekende med under armen...

Men hva var det denne legen sa? At det var oppdaget 113 tilfeller i Frankrike og Spania av tilfeller hvor de var forurenset av Clenbuterol fra mat. - akkurat som Contador påstår. Og måten det ble oppdaget på, var at de klaget over symptomer som viste seg å være bivirkningene fra stoffet.... Man kan jo lure på hvor mange da som har fått det i seg via mat som ikke har merket bivirkningene eller klaget over dem...

Contador-saken til side. Jeg ble nesten mer opphengt i de 113 tilfellene... og mørketallene som er nødt til å være tilstede her. Hva #¤%& er det folk putter i maten vår? - eller rettere sagt dyrene som blir oppdrettet, som vi spiser etterpå og tror er sundt....????

Noen som har lurt på det???

Re: Contador dopingtatt under TdF [Re: Sykkelbob] #1040676 30/09/2010 19:55
ElGordo Offline
Ringrev
Ringrev
Contador spiser biff og Lance kjøpte seg fri. Sånn er det.
Og skulle vinneren av årets tdf bli en schleck så er det jo klippekort hos doplegen der også. Tjohei.

Redigert av ElGordo; 30/09/2010 19:58.

I told u so!
Re: Contador dopingtatt under TdF [Re: Sykkelbob] #1040684 30/09/2010 20:04
olechr Offline
More than words
More than words
Sitat: Sykkelbob
Hmm.. Vet om en liten restaurant som heter "La Guitarra" i Oslo. var der for mange år siden og fikk fantastisk mat. Får nesten ta en tur innom der før Birken.

Vel.. Jeg tenker: Hadde jeg vært proff utøver tror jeg i lys av alle de 100-vis av doping sakene som oppstår, vært rimelig overnervøs mht hva jeg fikk i meg av mat. Man kan jo begynne å lure på om det er dopingmidler i praktisk talt alt som er å få kjøpt, skal man tro hele gjengen... Da er det litt rart at Contador hiver i seg en biff som en kompis kommer rekende med under armen...

Men hva var det denne legen sa? At det var oppdaget 113 tilfeller i Frankrike og Spania av tilfeller hvor de var forurenset av Clenbuterol fra mat. - akkurat som Contador påstår. Og måten det ble oppdaget på, var at de klaget over symptomer som viste seg å være bivirkningene fra stoffet.... Man kan jo lure på hvor mange da som har fått det i seg via mat som ikke har merket bivirkningene eller klaget over dem...

Contador-saken til side. Jeg ble nesten mer opphengt i de 113 tilfellene... og mørketallene som er nødt til å være tilstede her. Hva #¤%& er det folk putter i maten vår? - eller rettere sagt dyrene som blir oppdrettet, som vi spiser etterpå og tror er sundt....????

For egen del er jeg alltid nervøs (de få gangene jeg har dop testet). Er fort gjort å drite seg ut. En kamerat av meg som driver med på idrett på høyt nivå skulle bruke en kuldekrem. Han tok å sjekket det ut og det viste seg at den kunne gjøre at man testet positivt for et ulovlig stoff.

Ambassadør for Scott.
Re: Contador dopingtatt under TdF [Re: olechr] #1040697 30/09/2010 20:22
A
Aune01 Offline
Entusiast
Entusiast
A
Sigmund1: du kan ikke addere sannsynligheter.

Hvis testsikkerheten er på 99,5% er sjansen for å bli tatt uten å å syndet 0,5%, denne øker eller minsker ikke samme hvor mange tester en tar.

Hvis du blir tatt uten åå ha syndet med en 0,5% feilmargin er det 0,5x0,5=0,25% for at både a og b-prøve er positiv.

En feilmargin på 0,5% er ganske stor. Hvis vi kalkulerer med 0,01%
får vi at det er 0,0001% sjanse for at både a og b-prøve er positiv. Det vil si at 1 av 100 000 tester er feiltestet positiv.

Uansett er man ikke i nærheten av de tallene du presenterte.

Re: Contador dopingtatt under TdF [Re: olechr] #1040707 30/09/2010 20:37
9.9SSL Offline
Entusiast
Entusiast
Kult med så mange som vet så mye ;-)
Hvor mange ganger har Contador vært testet og testen negativ?
Og hvorfor i så tilfelle bruke et middel som ikke har noen virkning?
Tror jeg en så lenge velger å tro på Contador her. Så får NRK, TV2 og andre forståsegpåere ta fram storslegga umiddelbart.

Vi som tror på et liv før døden
Re: Contador dopingtatt under TdF [Re: Sykkelbob] #1040712 30/09/2010 20:40
kjerts Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Sykkelbob

Ja, mattilsynet bryr seg nok til at jeg slipper å lure på det.

Re: Contador dopingtatt under TdF [Re: 9.9SSL] #1040717 30/09/2010 20:46
ElGordo Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: 9.9SSL
Kult med så mange som vet så mye ;-)
Hvor mange ganger har Contador vært testet og testen negativ?
Og hvorfor i så tilfelle bruke et middel som ikke har noen virkning?
Tror jeg en så lenge velger å tro på Contador her. Så får NRK, TV2 og andre forståsegpåere ta fram storslegga umiddelbart.

Et ekstremt sammentreff av tilfeldigheter dette, at contador under oppløpet til tfdseieren tilfeldigvis spiser den biffen som skulle slå ut på en dopingprøve. What are the odds?

Husker en gråtkvalt trine hattestad som jo heller IKKE hadde dopet seg, det var jo kyllingen må vite. Noen ganger hjelper det å være norsk gullfavoritt og gråte litt.

I told u so!
Re: Contador dopingtatt under TdF [Re: ElGordo] #1040730 30/09/2010 21:12
Torarne Offline
Medlem
Medlem
For dem så har lyst på en "sprek" biff ... Så må jeg skuffe dere å si at, alle slakt blir testet i Norge, når det gjelder kjøtt-fe. (Samme gjelder hver tank melk fra alle leverandører, hver gang. )
Det gjelder for antibotika... veksthormoner er jo ikke lov , da blir kjøttet vraket.

Re: Contador dopingtatt under TdF [Re: ElGordo] #1040743 30/09/2010 21:30
charliew Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Første jeg tenkte når jeg leste overskriftene var at hvis dette er CERA er det bare å pakke sakene. Men når det er snakk om veldig små spor av noe man mater kuene med, så tror jeg det fort kan være et uhell. Jeg ser Treholt-sammenligningen. Uansett hvor skyldig man er som helhet, så skal man ikke bli dømt for ting man ikke har gjort.

Re: Contador dopingtatt under TdF [Re: Aune01] #1040754 30/09/2010 21:43
S
sigmund1 Offline
Ivrig
Ivrig
S
Sitat: Aune01

får vi at det er 0,0001% sjanse for at både a og b-prøve er positiv. Det vil si at 1 av 100 000 tester er feiltestet positiv.

Uansett er man ikke i nærheten av de tallene du presenterte.

Du misforstår hva jeg mener. Jeg mener at hvis det samlet for a og b prøven er 99,9 % sikkert at resultatet er riktig blir det fort ganske høy sannsynlighet for at du får feil svar når det gjøres mange nok tester. Du har rett i at Addisjon av sannsynlighet blir feil menikke på den måten du beskriver. Poenget er at selv med svært høy grad av sikkerhet blir det mange feil i absolutte termerlår noe gjentas ofte nok.

Forøvrig kan du ikke multiplisere sannsynligheter slik du gjør. Da er det en forutsetning at de er innbyrdes uavhengig og den forutsetningen er ikke garantert selvom testen gjøres to ganger.

Re: Contador dopingtatt under TdF [Re: sigmund1] #1040758 30/09/2010 21:50
S
sigmund1 Offline
Ivrig
Ivrig
S
Forøvrig, i mitt eksempel blir det ca 4,9% sannsynlighet for en falsk positiv gitt 50 tester i året og 99,9% sikkerhet samlet sett for feil. I første post tok jeg en forenkling fordi avviker ville bli forholdsvis lite, og da slapp jeg å regne

Redigert av sigmund1; 30/09/2010 21:58.

Re: Contador dopingtatt under TdF [Re: sigmund1] #1040771 30/09/2010 22:42
A
Aune01 Offline
Entusiast
Entusiast
A
Nvm!

Riktig er 0,999^50=0.95 avrundet. Så ja, det er faktisk 5% sjanse for feilmargin over 50 tester, dog forutsatt at tallet for falsk positiv er riktig.

for russisk rulett:
5/6^100=12e-7

Sorry at første matematikken var crap, det var sent.

Men at a+b-prøve har en samlet feilmargin på 0.1% er tror jeg ikke noe på, tipper den er vesentlig lavere.

Redigert av Aune01; 30/09/2010 23:40.
Re: Contador dopingtatt under TdF [Re: ] #1040782 01/10/2010 00:44
charliew Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Sitat: anonymous13
For russisk rulett blir ikke sjansen større eller mindre for å stryke med forutsatt alltid en kule i kammeret. Om man ikke snurrer kammeret for hvert avtrekk blir det noe helt annet, fordi da øker sjansen for å stryke med etter hvert avtrekk.

Så du regner det som sannsynlig at du overlever 100 runder med russisk rulett (med snurr mellom hvert avtrekk), siden det er 5/6 sjanse for å overleve ett avtrekk?

Er det 5/6 sjanse for å overleve? Vil ikke tyngdekraften sørge for at kulen havner på bunnen oftere enn på toppen hvor kulen avfyres?

Re: Contador dopingtatt under TdF [Re: ] #1040806 01/10/2010 06:09
EgilS Offline
More than words
More than words
For russisk rulett blir ikke sjansen større eller mindre for å stryke med forutsatt alltid en kule i kammeret. Om man ikke snurrer kammeret for hvert avtrekk blir det noe helt annet, fordi da øker sjansen for å stryke med etter hvert avtrekk.

Så du regner det som sannsynlig at du overlever 100 runder med russisk rulett (med snurr mellom hvert avtrekk), siden det er 5/6 sjanse for å overleve ett avtrekk?

Hvis man ikke snurrer kammeret for hvert avtrekk er det 5/6 sjanse for å stryke med på første avtrekk, og garantert at du stryker med på neste om du overlevde første.

Re: Contador dopingtatt under TdF [Re: charliew] #1040807 01/10/2010 06:11
EgilS Offline
More than words
More than words
Sitat: charliew

Er det 5/6 sjanse for å overleve? Vil ikke tyngdekraften sørge for at kulen havner på bunnen oftere enn på toppen hvor kulen avfyres?

Hva er topp og bunn? Hvordan holder man revolveren når man snurrer?

Re: Contador dopingtatt under TdF [Re: EgilS] #1040821 01/10/2010 06:35
H
hJürg1 Offline
Ivrig
Ivrig
H
er det ikke følgende LITT for rart til at det er Biffen som er skylden:

1. Testen ble gjort på en hviledag i Tour de France, verdens største og viktigste sykkelritt.

2. Hvis biff eller storfekjøtt kan føre til en slik positiv test, hvorfor skjer ikke dette oftere, tatt i betrakting alle testene som gjennomføres i løpet av hele sesongen?

3. Og, når det først skjer at denne biffen utløser en positiv test, hvorfor er det da den desidert beste syklisten de siste 3-4 årene som blir tatt? Det er vel andre syklister som også spiser kjøtt? Eller får Contador spesiallevert ekstra mørt kjøtt fra sin egen gård i spania?

Er ikke det for mange tilfeldigheter som sammenfaller i denne saken?

facebook.com/secondhandsessions

Re: Contador dopingtatt under TdF [Re: EgilS] #1040835 01/10/2010 06:57
sykkelfantometJF Offline
Ringrev
Ringrev
[/quote]

Hvis man ikke snurrer kammeret for hvert avtrekk er det 5/6 sjanse for å stryke med på første avtrekk, og garantert at du stryker med på neste om du overlevde første. [/quote]

en liten korregering: Hvis man ikke snurrer kammert er det 2/3 sjangse for overlevelse på andre forsøk (3f=1/2,f4=1/3,f5=1/6 og f6=0) gitt at det er plass til seks kuler i kammeret og kun kule i en av dem)

"Wyrd bid ful aræd"
Re: Contador dopingtatt under TdF [Re: sykkelfantometJF] #1040843 01/10/2010 07:07
Sykkelbob Offline
Besatt
Besatt
:-D

Jeg ser helt klart det komiske i at Contadop-tråden har sporet av til en revolverdiskusjon...

Re: Contador dopingtatt under TdF [Re: ] #1040850 01/10/2010 07:11
S
sigmund1 Offline
Ivrig
Ivrig
S
Sitat: EgilS

Hvis man ikke snurrer kammeret for hvert avtrekk er det 5/6 sjanse for å stryke med på første avtrekk, og garantert at du stryker med på neste om du overlevde første.

Dette er vel en trøndersk variasjon over russisk rulett?

Det vil jeg tro, men Aune sier ikke at det er 5/6 sjanse for å overleve 100 runder med russisk rulett, han sier at det er 0,000000012 % sjanse for å overleve (eller 12e-7).

Når det gjelder sannsynligheten for feil i en dopingprøve har jeg ingen anelse på hva sannsynligheten er. Men det har egentlig ingen andre heller.
La oss se på noen mulige feilkilder:

1. Mekanisk feil med testutstyret (svært liten sannsynlighet, men heller ikke her vil urtfallene være helt uavhengig av hverandre, for eksempel kan jeg lett tenke meg at utstyret er produsert av samme selskap)
2. Menneskelig feil, kan oppstå på minst tre nivåer, ved prøvetaking, ved prøvetransport og håndtering, ved selve gjennomføreingen av testen) (også liten, og her er vi nærmere uavhengighet mellom a og b prøve).
3. Feil premisser. Testen kan ikke kategorisk påvise det den sier at den påviser (vil variere for forskjellige stoffer, særlig vil jeg mene at der stoffet i utgangspunktet finnes naturlig i kroppen og man bare påviser det indirekte kan det oppstå grunnleggende feil).
4.Korrupsjon (jeg skjønner godt at Lance ikke ønsker prøvene sine testet på nytt, hvilke garantier har vi for at en så kontroversiell person som han ikke blir offer for en urent spill?)
5. Eksogene faktorer. Kanskje går en stor andel av befolkningen rundt med noen pikogram av Clenbuterol eller andre stoffer som står på dopinglista. Dette vil være svært vanskelig å sjekke gitt at bare toppidrettsutøvere testes og her kan det også være individuelle forskjeller som vi ikke vet om.

Disse feilene vil alle være kumulative slik at man i snitt nok ender opp med en feilprosent som er høyere enn de fleste tror (uten at jeg vet akkurat hvor stor den er). Generelt er det svært lite som kan fastslås med 99,9% sikkerhet eller høyere når man står ovenfor et system med mange bevegelige deler.

Og selv med 99,99% sikkerhet vil vi ha 0,5 % årlig sannsynlighet for feil gitt 50 tester i året og nesten 5 % sjanse over 10 år. Gjøres det 10 000 tester av syklister i året blir det faktisk nesten 64% sannsynlighet for minst en feil test. Hvis vi antar 99,999% sikkerhet og 10 000 tester blir det nesten 10% sjanse for en feil i året. Dette må vi leve med (akkurat som i strafferettspleien) men det betyr at det finnes mange uskyldige dømte der ute, og Igjen, det betyr at det er høyest sjanse for at en av de beste blir utsatt for justismord fordi de testes oftest. Når antallet testede utøvere er såpass høyt som det er, vil dette etterhvert gi mange uskyldige. Slik kan vi fortsette, og legge til 9 tall uten at konklusjonen blir annerledes før rekka av 9 tall er blitt svært lang.

Igjen jeg er skeptisk til Contador, men akkurat denne saken tror jeg ikke er bevis for doping, og jeg tror ydmykhet er et godt utgangspunkt i de fleste sammenhenger. Det er svært lite som er idiotsikkert og dermed vil det fra tid til annen oppstå feil. Dermed vil vi fra tid til annen dømme uskyldige og derfor burde vi alle være litt mindre dømmende overfor andre.

Re: Contador dopingtatt under TdF [Re: hJürg1] #1040861 01/10/2010 07:26
olechr Offline
More than words
More than words
Sitat: trekbikes

1. Testen ble gjort på en hviledag i Tour de France, verdens største og viktigste sykkelritt.

2. Hvis biff eller storfekjøtt kan føre til en slik positiv test, hvorfor skjer ikke dette oftere, tatt i betrakting alle testene som gjennomføres i løpet av hele sesongen?

3. Og, når det først skjer at denne biffen utløser en positiv test, hvorfor er det da den desidert beste syklisten de siste 3-4 årene som blir tatt? Det er vel andre syklister som også spiser kjøtt? Eller får Contador spesiallevert ekstra mørt kjøtt fra sin egen gård i spania?

Er ikke det for mange tilfeldigheter som sammenfaller i denne saken?

Ikke vet jeg men jeg tipper:

2.Er ikke så ofte de spiser biff under Tour de france

3.Er de beste som blir testet. Så hvis hele laget spiste biff men anntagelig kun han som ble testet. Da er det ikke så rart.

Ambassadør for Scott.
Re: Contador dopingtatt under TdF [Re: sigmund1] #1040862 01/10/2010 07:26
Hæ? Offline
Navnet skjemmer ingen.
Navnet skjemmer ingen.
Rasmus Damsgaard, en ikke helt ubetydelig skikkelse i antidopingarbeidet, hevder ganske hardnakket i en SMS til dansk TV2 at det er svært sannsynlig at lille Alberto nok har bloddopet seg på hviledagen, og at stoffet Contador har fått i seg stammer fra en blodoverføring.

Jeg er ikke i posisjon til å mene det ene eller det andre, men det er snurrig at lille Alberto skal bli tatt for en muskelbyggende substans.

For øvrig noterte jeg meg et utsagn tidlig i tråden her at det var på tide å finne seg en annen idrett siden syklingen er så befengt med dopskadaler. Tvert om, sier nå jeg. Med alle de som går på huet og rævva ut her, er jo snart JEG i verdenstoppem! ICON_LAUGH

Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM!
Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
Re: Contador dopingtatt under TdF [Re: hJürg1] #1040864 01/10/2010 07:27
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Sitat: trekbikes

2: Konsentrasjonen her er jo så lav at de aller fleste dopinglaboratorier aldri ville ha oppdaget det, eller brydd seg om å oppdage det.

3: Det var jo akkurat det som skjedde her. Laglederen hadde med seg kjøtt fra en liten slakter i Spania som en spesiell gest til Contadors menn. Contador ble testet rett etter middag, de andre gutta ble det ikke.

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Contador dopingtatt under TdF [Re: sykkeloyvind] #1040865 01/10/2010 07:30
Hæ? Offline
Navnet skjemmer ingen.
Navnet skjemmer ingen.
Jeg er heller ikke fremmed for at man er klar over at det er mulig å få i seg dette stoffet gjennom kjøtt, og at man derfor kalkulert tar en risiko med å bruke det i mikrodoser. Blir man tatt, har man unnskyldningen klar. Dog er det, som jeg sa like over, utrolig at en klatrer som Contador skal tas for et stoff som bygger muskler og legger til vekt, egentlig.

Redigert av Hæ?; 01/10/2010 07:37. Rediger grunn: g-g-g-g-g-g-g-g-g-g-g-g-g-g

Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM!
Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
Side 5 av 20 1 2 3 4 5 6 7 19 20

Moderator  support