Grrr! Jeg har vært strålende fornøyd med lykta mi. Kjøpte 900- varianten for ca et år siden, men i dag tok batteriet kvelden. Har heldigvis ei lykt til så det er ikke helt krise. Får lete frem den batteripakkelinken innpå her. Gleder meg alt til neste lyktetur.
De to siste lykteturene har kostet meg ett batteri hver. Begge var vel ca ett år gamle. Slik sett bør man kanskje se seg om etter batteri av bedre kvalitet.
En på jobben som driver med modellflyging har litt peiling på batterier. De bruker batterier med en balanseringsplugg så alle cellene får like mye lading. Det finnes å få kjøpt på http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_index.asp Dette er en hel vitenskap og det er lett å tabbe seg ut med disse små bombene!!!! Må blant annet skifte plugger for å få det til å passe i lykta. Vet ikke om det er verdt bryderiet, så jeg har bestilt nytt fra DX i dag.
Hvis gud hadde ment at vi skulle vært vegeterianere, hadde grønnsakene vært lagd av kjøtt.
Juhu! Da har jeg vært hos XXL i Ski og røska med meg to lykter. Ble bare 1 km testing i kveld, men det ser ut til at de gir skikkelig lys. Tipper at man med to stk kommer langt med å ha dem på den laveste styrken også. I morra blir det tur i skogen med to DX'er på styret og en Lupine Edison på hjelmen. Så er det bare å tråle lokalavisa for rapporter om ufo-observasjoner dagen etter :-)
Fikk ikke med noen bruksanvisning, noen som vet hvor lenge batteriene må lades?
Finnes det noen smarte festeløsninger for styret annet enn gummistrikken som følger med originalt? Synes den blir litt skjelven i steinete utforkjøringer..
Finnes det noen smarte festeløsninger for styret annet enn gummistrikken som følger med originalt? Synes den blir litt skjelven i steinete utforkjøringer..
Har gjort meg samme erfaring, skal kjøpe et bånd med tjæretape som skal en runde rundt kosteskaftet jeg har på stemet. Håper at det skal stabilisere sakene.
jada masa, jeg er innom, dog bare håndholdt fra puta. Kjempetur m T-klubben i Grønliåsen og tre x DX i kveld, virkelig morsomt terreng og hyggelig gjensyn. (var en annen rigg m 4x Betty ute å luftet seg også, hei Ullevål liksom..)
jeg har ikke noen wunder løsning på tight styrefeste, men merket også selv idag at de på styret hang litt m hodet etter risting i utforkjøring.
karbonstyret er nok også litt glattere enn det forrige, så jeg skal kaste på litt grov tape som burde gjøre susen. etter 2,5 t m full pupp m lysene begynte d behandling til tross..e akkurat å gå over til rødt, ganske synkront. vet ikke hvor lenge de holder på rødt. mine lys er forøvrig fra ifjor og alt holder fremdeles, ufin
Insta VIMEO 2023 Forestal Siryon lett eMTB Ibis Ripley AF Ibis Ripmo Ibis Oso
Har to DX-lykter, og så langt er alle forventninger innfridd. Tenkte jeg skulle shoppe inn et ekstra batteri, og av en eller annen grunn sliter jeg med å finne det hos Deal Extreme.
Juhu! Da har jeg vært hos XXL i Ski og røska med meg to lykter. Ble bare 1 km testing i kveld, men det ser ut til at de gir skikkelig lys. Tipper at man med to stk kommer langt med å ha dem på den laveste styrken også. I morra blir det tur i skogen med to DX'er på styret og en Lupine Edison på hjelmen. Så er det bare å tråle lokalavisa for rapporter om ufo-observasjoner dagen etter :-)
Fikk ikke med noen bruksanvisning, noen som vet hvor lenge batteriene må lades?
Til det røde lyset på laderen har blitt grønt.
Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM! Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
Scroll ned til: New style Marwi Handle Bar Mount. Rett over denne så har du også hjelmfeste. Så må du ikke glemme å bestille: Magic Shine to Marwi adapter (litt lenger ned på siden). Denne må du ha en av til hver lykt. Jeg har begge disse festene og de sitter bra både på styre og hjelm. Hadde ingen problem med det gamle O-ringfeste. Måtte bare prøve dette andre feste.
Årsaken til at mange batteripakker tar kvelden er brudd i ledningen. Kjøpte min første lykt aug. i fjor, den har ingen modellbetegnelse på eska. Isolasjonen i ledningen er merkbart stivere en på den nye lykta (MJ 808)jeg fikk i høst. Gamlelykta har hatt ledningsbrudd : ut fra batteripakken, inn i hunnkontakt, inn i hankontakt, inn i lyktehodet. Bruk et mulitmeter, mål om det er spenning igjen på batteriet. Viser det null har du brudd. Jeg har "lappet" ledningene ved å kappe, avisolere, klemt på skjøtehylse, og isolert på nytt med krympeplast/el.tape. Når du bestiller en ny lykt kjøp med en forlengelseskabel eller tre, da har du og "reservedeler" hvis du får ledningsbrudd. Tror en forlengelseskabel koster ca 2,5$ GeirO
Har to DX-lykter, og så langt er alle forventninger innfridd. Tenkte jeg skulle shoppe inn et ekstra batteri, og av en eller annen grunn sliter jeg med å finne det hos Deal Extreme.
Noen som har en link?
Vet de har batteriet på DX til ca 30$. Fant det her forleden men nå finner jeg det ikke igjen. Tror det ligger en link lenger opp i tråden
Noen som vet hvor det er mulig å få tak i den delen som kobler lykta til styret/strikkfestet? (den lille plastdingsen som er skrudd fast under lykte, med buet form) Jeg trynte og delen knakk. Forsåvidt fint at den lille delen knakk istedenfor lyktehodet.
Etter å ha sett innlegget om skjøting av ledninger i batteripakka, åpnet jeg det defekte batteriet mitt. Et shims har rustet av etter et år i allslags vær og temperatur. Regner med at kondens har endel av skylda. Regner med at det skal gå greit å lodde på ei lita metallstripe... http://www.facebook.com/photo.php?fbid=4...p;ref=fbx_album
Hvis gud hadde ment at vi skulle vært vegeterianere, hadde grønnsakene vært lagd av kjøtt.
Noen som ser dette???? Beklager størrelsen, men det blir fort tull når jeg legger inn bilder... Må jeg justere størrelsen først, eller er det en enda enklere måte?
Du må justere sizen før du legger det ut her. Last bildet opp til feks photobucket.com og juster sizen der før du legger det ut. Eller juster sizen til bilde, på pc`n.