Karin, FinnArne og jeg hadde en tur på skallen i dag. NYDELIG! Fine crux, muligheter for en avsindig fart og generelt morsom sykling:) Røyk kjedet ca etter 1/3 på tur opp, men det var bare bra, for da kunne jeg gå opp med god samvittighet:) Takk til Finnis for guiding.
Re: Levangers tak (Hårskallen)
[Re: Dr.E]
#81586219/09/200918:33
Det ble en fin tur på fjellet i ettermiddag. Fin tur opp, knall nedtur også, selv om jeg sikkert kunne høres helt oppi Vera (arti med bremser som virkelig hyler):) Synd kjedet til Erik røk, hadde nok blitt en tur ned til Skalltjønna også. Karin og Erik er trivelig turfølge å ha med seg. Takk for turen. Og forresten, kjeksene var gode de.
Noen bilder fra dagens tur. Beskrivelse kommer senere. Uten tvil Levangers(og Verdal'ns)flotteste nedkjøring!!
Kan dryppe litt: -dette er den "hemmelige stien" -3:30 med stort glis, hele runden -fra 712 moh til 276 moh i ett =436 nedovermeter som det tar ca 1 time å sykle(trille) -godt brukt sti, som byr på tekniske morosaker
Kort beskrivelse: -Push bike store deler opp på "skaillen" -Kosestier bortover ryggen til "småskaillan", nyting av utsikten -Laaaang og teknisk nedkjøring til Håabustad og Tomtvatnet -2 km vei og litt sti etterhvert. -Bush bike med bæring, elvekryss og vrikking av ankel -ca 1 km sti og grusvei -Grusvei opp Jamtkneppet til bilen -Iskald bayer ved hjemkomst, med skryt på forum og utlegging av bilder!!
<Gjorde et forsøk på å sykle kløvstien i dag igjen ! etter et veldig mislykket forsøk for en tid tilbake . må bare si det alle stier med mer en 30 fotisett på under 2km utgår for all framtid .
karakter på skala 1-10 en svak 1 :-(
Bump Chris chris chris La oss håpe at 2010 blir året du oppdager denne perle?!
Noe kort forvarsel muligens. Turen var fin den, hvis man kan se bort fra at jeg plutselig satt med ene foten i løse lufta, med pedalen fast under skoa. Barebakslingedn som sto igjen krankarma. Skikkelig bummer, så sykkelen ble stasjonert under ei gran og så ble det fottur opp i stede. Men det gikk da greit det også. Så nå er det store spm: hvilke pedaler neste gang? Evt ny fellesbestilling på gang? Har jo fortsatt de gamle kjøttkutterene, og de er montert nå. Men au, au og atter au for nakne legger.
Klær med farger anbefales. Naturen er full av nærsynte gamlinger som synes alt som rører seg likner på en elg. De ryktes at de er bevæpnet med grovt kaliber.
Klær med farger anbefales. Naturen er full av nærsynte gamlinger som synes alt som rører seg likner på en elg. De ryktes at de er bevæpnet med grovt kaliber.
He he he, bare vent til de ser kaliberen til dansken