Skal installere Sportracks på ny pc. Jeg ønsker å kunne ta med meg all tidligere historikk fra gammel pc. Hvor finner jeg denne filen og hva heter den?
Jeg misten min 705 i gulvet i går og den displayet gikk da til h... Slik at nå ser den slik ut.
Fallet var kun fra ca 1 meters høyde, så her kan vi vel snakke om maks uflaks. Siden den ble kjøpt hos Nautisk forlag august 2009, er dette noe jeg kan ta på garantien ? Har alltids mulighet til å ta den på uflaks forsikringen, men da blir det vel en egenandel som jeg helst vil unngå...
Redigert av bornoekl; 17/11/201011:20.
Ingen er bedre en ingen (Hellstrøm rydder opp 19.11.09)
Garanti på noe du har ødelagt? Det er så vidt jeg vet ikke slik garanti fungerer, men du kan jo prøve deg.
Ellers lurer jeg på om det er noen som har fått auto routing på bikeroutetoaster til å fungere med OSM. Jeg får lagt inn ruta og alt det der, men jeg får ikke veibeskrivelsene til å fungere. Skal det i det hele tatt fungere med OSM for Norge?
Garanti på noe du har ødelagt? Det er så vidt jeg vet ikke slik garanti fungerer, men du kan jo prøve deg.
Ser at den er veeeeldig på kanten, men bør den ikke klare et fall på 1 meter. Den er jo tross alt til utebruk... Uansett, er det noen "mekanikere" her inne vet om dette lett lar seg fikse ved bytte av skjerm og om evt det koster like mye som en ny 800.
Om det er noen trøst, så har jeg mistet min fra over 1 meter og den klarte seg fint. Syns så absolutt en sånn type redskap bør tåle en støyt. Hva om du drar en OTB og treffer noe hardt?
Jeg har oppdaget samme sak som neistein på min - altimeteret er feil. Er det noen form for kalibrering som må kjøres her - eller er det noe jeg har oversett?
| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
Ser at den er veeeeldig på kanten, men bør den ikke klare et fall på 1 meter. Den er jo tross alt til utebruk... Uansett, er det noen "mekanikere" her inne vet om dette lett lar seg fikse ved bytte av skjerm og om evt det koster like mye som en ny 800.
I "gamle dager" var Garmins filosofi at de ikke brukte penger på markedsføring, men heller i en rå produktgaranti. En av mine første GPS'er, en eMap ble ødelagt ganske brutalt (selforskylt). Belanor log meg få kjøpe en ny enhet til en brøkdel av prisen av en ny - og det er mitt inntrykk at de hadde denne garantimodellen en god stund.
I "gamle dager" var Garmins filosofi at de ikke brukte penger på markedsføring, men heller i en rå produktgaranti. En av mine første GPS'er, en eMap ble ødelagt ganske brutalt (selforskylt). Belanor log meg få kjøpe en ny enhet til en brøkdel av prisen av en ny - og det er mitt inntrykk at de hadde denne garantimodellen en god stund.
Kanskje noen har mer oppdatert info
Dette gjelder forsatt. Et lite beløp for ny. Tok dem nøyaktiv 1 minutt før jeg hadde fått svar på min henvendelse på mail. Kundeservice ? Tror det...
NÅ HAR JEG IKKE LEST GJENNOM TRÅDEN MEN PÅ LETING ETTER NY GPS kom jeg over denne opplysningen. Kan hende har dere vært inne på det tidligere , i ale fall link http://gps.no/2010/10/garmin-kj%C3%B8per-metrigear/
Jeg ville ventet til våren. Edge 800 kommer til å koste ca 3000 kr med dagens prisbilde når Belanor åpner for fri konkuranse i forhandlernettet. Det er med dagens pris men jeg har også tro på at inportøren i tilegg kommer til å justere prisen ytligere ned. På en annen side er kr 2000 rå billig for en 705.
Ny firmware er ute. Er det noen som tar sjansen på å prøve? Det ser ut som de har fått med et par ting som jeg har savnet i 3.1:
Change History Changes made from version 3.10 to 3.30:
* Improved calculation and reporting of total ascent, total descent, and grade. * Correctly calibrate wheel size when using PowerTap hub. * Backlight setting saved and set automatically on power-on. * Improved 'Go Home' functionality to search for any user-created waypoints named 'home'. * Added new timezone for Santiago, Chile. * Allow house number 0 on find address page. * Reduction in speed spikes from sensors. * Added message indicating elevation calibration point (Save Location) has been found. * Improved robustness of internal filesystem. * Changed XML settings file for use with Garmin Training Center. * Improved autopause detection. * Improved SD card reading. * Improved reliability of barometer calibration. * Improved reporting of elevation data. * Translation updates.
Jeg ville ventet noen uker med å legge i n splitter ny firmware var jeg deg. Det er ikke bare gull det de slipper ut av sw oppgraderinger. La heller andre teste ut, så kan du legge inn ny når du er sikker på at det fungerer.
Det var det jeg hadde tenkt. Jeg foretrekker å la andre ta seg av testingen av firmwaren; min forrige 705 hadde fw 3.2 installert fra fabrikken, og det tok ikke lang tid før den tok kvelden.
Har lagt inn den nye firmwaren (3.30). Alt fungerer som det skal for meg i alle fall. Ved sykling i samme løype som tidligere kan det se ut til at 705'en leser terrenget og distansen noe mer nøyaktig da både høyde og lengde er noe anderledes (men riktigere). Ikke mye, men på en distanse i en løype på ca. 30 km blir den nå 100 meter lenger, samt at høydeprofilen er korrigert med et par meter. Jeg tror de nyeste dataene er de riktigste. Greit med den nye backlight funksjonen også.
Har tatt en tur innom Garmin-forumene, og jamen ser det ut til at 3.3 er en forbausende positiv opplevelse i forhold til tidligere erfaring. Tror jamen jeg skal forsøke jeg (som heldigvis hadde vett nok til å holde meg unna 3.2)
Da er versjon 3.3 installert uten problemer. Tidligere, lagrede turer forsvinner (husk backup!) og jeg måtte på nytt ordne hvordan jeg ønsker å ha displayfeltene, info om meg og syklene forble urørt.
Oppdaget også at min 705 med 3.3 finner satelliter mye fortere enn før.
Her også. Fikk det litt mer travelt med å prøve etter mange episoder med "frys" på ca 80-85% under lagring av historikk ved tilkobling til pc (hadde v. 3.1 fra før). Første tur på 3,5 time i dag gikk helt problemfritt, og jamen tror jeg jeg fikk satellitfix raskere enn før også :-)
Siden jeg ikke finner ut av dette selv helt sånn umiddelbart, så retter jeg spørsmålet til dere
Hvis jeg har en GPX fil eller en fil som jeg vil lage en bane av for å bruke den viruelle partneren funksjonen. Filen/Trasèn er en runde med start og stopp i samme posisjon. Kan jeg lage en mulitisession av denne filen? hvis så hvordan gjør jeg det....vil gjerne at den ene runden blir til mange.
Tadaaaaa......
Garmin Edge 705 - var ligger historiken på PC´n?
[Re: Emmot]
#109092803/01/201107:47
Mitt Training Center har ballat ur och jag får inte startat det. Ser att jag via utforskaren i windows kommer åt merparten av filerna men frågan är vilken som är historik? Går det att rädda den, historiken alltså?
Mvh
Wiberg
Re: Garmin Edge 705 - var ligger historiken på PC´n?
[Re: Wiberg]
#109570612/01/201120:48
Jeg har lyst å logge skiturene mine med Edge´n og lurer på om noen kan anbefale meg en bæreveske med gjennomsiktig front som jeg kan feste på f.eks. armen eller lignende?
Ingen som vet om noen steder som har supertilbud på 705 om dagen? Angrer som en hund på at jeg ikke kjøpte den hos Lefdal i jula til 2000,-.... Skal ha 3 stykker, noen som kan være velvillige med samlerabatt?
Jeg lukker et øye og ser halvt, jeg lukker begge og ser alt!
Re: Garmin Edge 705 - var ligger historiken på PC´n?
[Re: RaymondJ]
#111229111/02/201106:34
Dette er garantert skrevet om her tidligere, men leter ikke igjennom 39 sider, så derfor spørr jeg:)
1. Hvis jeg har syklet feks en rundbane på tid, og ønsker å konkurrere mot den tida på neste tur, hvordan gjøres dette??
2. Hvordan kan jeg feks laste ned sporlogg fra terrengsykkel, feks fra Bærumsområdet slik at jeg kan sykle ukjente stirunder? Må jeg da ha kart over området?
Så for de som mener jeg burde bruke søkefunksjonen, så beklager jeg... Har desverre ikke tid pga snarlig tur til Trysil for pudderkjøring....