Er det noen som skal sykle rundbanerittet i Svarstad 18/9? jeg har hørt at det er en kjempefin og morsom løype. Jeg har aldri sykla denne løypa, så kan noen gi noen tilbakemeldinger fra løypa.
Løypa er helt konge, kansje norges beste rundbaneløype etter min mening. Stort sett sti, 2 harde klatringer og noen få raskere partier. Bare å melde seg på, dette blir bra!
Men akkurat nå så står desverre sykkelen min oppned uten hjul, kjede eller bremseklosser og jeg har verken lisens eller egen EMIT-brikke.. kanskje neste år!
Se her ja. Den løypa så morsom ut. Mulig jeg tar en tur hit.
Kan jeg bruke brikka jeg har fått på Scott cup?
Holder løypa bra i forhold til regn? Hadde vært morsomt for engangs skyld å sykle tørre stier på ritt.
Var i Svarstad og kjørte løypa under NC i fjor. Veldig morsom og variert løype, artige terrengpartier hvor man får bra flyt. Det beste med den er at den stort sett går på skogsstier så den vil tåle mye regn før den blir gjørmete.
Når det gjelder brikke er det vel den "vanlige" emit brikka. Så lenge den er registrert hos forbundet (på ditt navn) er det bare å kjøre på!
Med det mener jeg at arrangøren ikke har linket invitasjon opp til terminlista og ikke sendt invitasjon til forbund, klubber og kretser.
Skal du tiltrekke deg ryttere utenfor den faste menigheten er du helt nødt til å legge litt arbeid i dette (det meste kunne vært gjort ved et par mailer).
Jeg: "skal du på NC avslutninga neste helg da"? Annen aktiv i miljøet: "hmm, er det NC til helga? Hvor går den?" Jeg: "Svarstad, Vestfold. Knallfin løype" Annen aktiv i miljøet: "nei da har jeg andre planer allerede"
Denne samtalen hadde jeg vell med ca 2-3 15-16åringer på avslutningen på Nissan Cupen i helga. Hva med å reklamere litt på Nissan Cupen? (lapp på ruta, samarbeid med Nissan Cup Web-siden, etc?) Nøkkelen til å få med flere ligger etter min mening i deltakermassen på Nissan Cup. Eliten stiller jo uansett (de rundt 20 som er med hver gang).
Det er den råeste/morsomste løypa jeg har kjørt! og at den holder seg bra i regn gjør den ikke dårligere! -Kjørte mellom løypa i dag og den hadde noen få endringer, bla. en chicken-run og en enkstra liten stidel... Men dekkvalget er vel avhengig av hvordan man er teknisk. Jeg velger Racing Ralph bak og Continental Mountain King eller Crossmark foran iom at det sitter godt på den type skogsbunn. Man trenger ikke et dekk som ruller veldig godt, men ett med bra sidegrep og gode bremseegenskaper + relativt stort volum, viktig! (er et par skumle utforkjøringer)
Og til dere som diskuterer "reklame", jeg er helt enig, selv om det er linket fra flere sider, fortjener arrangementet/løypa bedre annerkjennelse!! - sammen med andre ritt som blir borte pga dårlig reklame... =(
Hvor teknisk er egentlig løypa? Ser egentlig ganske enkel ut på filmen. Sammenlignet med Skullerud og Lanhsetløkka f.eks.
Teknisk, men god flyt. Jeg syklet der i fjor og måtte ikke av sykkelen før jeg plutselig lå limt rundt et tre på fjerde runden. En sugen klatring tidlig på runden samt midtveis, men du får godt betalt med friske nedkjøringer og rask flytsti.
Hvor teknisk er egentlig løypa? Ser egentlig ganske enkel ut på filmen. Sammenlignet med Skullerud og Lanhsetløkka f.eks.
Teknisk, men god flyt. Jeg syklet der i fjor og måtte ikke av sykkelen før jeg plutselig lå limt rundt et tre på fjerde runden. En sugen klatring tidlig på runden samt midtveis, men du får godt betalt med friske nedkjøringer og rask flytsti.
Tekniske løyper med flyt er akkurat hva vi liker. Herlig! Gleder meg. Ikke like begeistret for disse lange grusklatringene. Men det må vel til for å få det litt moro nedover.
Sør-Afrikansk alu-hardtail med 1x9 er klar for sesongdebuten i NC. Håper ikke 38x34 som letteste gir gjør at jeg må gå noe særlig. Aspen med slanger får gjøre nytta på dekkfronten.
Da var årets siste N-cup ferdig også i år var Svarstad helt konge. Dette er en fantastisk bra bane som har alt! Klatringer, teknisk både kjapt og knot. Veldig bra ritt.
Selv var jeg i ganske så bra slag og kjente tidelig jeg var et knepp sterkere enn de andre. Prøvde å kjøre 6 javne runder noe jeg trur gikk ganske så bra..
Gratulerer så mye til Ola Kjøren som vant cupen sammenlagt. Er ingen jeg unner cupen mere. han har kjørt fra Trondheim til østlandet mange helger i året, år etter år for å kjøre N-cup. Han har vært 2 og 3 men aldri vunnet. kult!
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.