Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Oppgradere sykkel.

Oppgradere sykkel. #1030467 16/09/2010 15:21
Birkebeinern Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
Jeg er eier av en GT Zaskar Carbon Expert og er meget fornøyd med denne.
Alt av utstyr er orginalt fra butikk, bortsett fra hjulsett og dekk som ble byttet ut rett etter innkjøp av sykkeln.

Planen er å delta på mange ritt sesongen 2011 og ønsker derfor en fullblods rittmaskin.
Ramme, hjul og dekk er stenbra.
Hvilke øvrige oppgraderinger bør/ kan jeg gjøre for å trimme sykkelen??
Kan nevne at sykkeln er oppsatt med Shimano LX komponenter tvers gjennom..
Vil jeg tjene mye på å oppgradere til komplett XT - oppsett.? ( kvalitets og funksjons messig)..
Hva annet bør jeg gjøre med sykkeln?

Syns den veier litt mye pr dags dato..ca 10, 5 kg.

Until mountain biking came along, the bike scene was ruled by a small elite cadre of people who seemed allergic to enthusiasm
Re: Oppgradere sykkel. [Re: Birkebeinern] #1030979 17/09/2010 09:48
dagbj Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Litt "åpent" spørsmål kanskje, ikke er jeg noen ekspert heller.
Slik jeg har forstått det, så hersker det noe uenighet blant dem om hvordan en slik sykkel settes opp. Tipper hvilket ritt det er snakk om vil være avgjørende.

Hvis pris ikke spiller noen rolle kan en vel plukke fra øverste hylle. Der ligger stort sett utstyret med lavest vekt og da kommer en kanskje nærmere målet.

For meg har pris hatt en rolle, så min tilnærming til dette har vært å "oppgradere" etter hvert som ting blir slitt.

Hvis jeg skal trekke frem en endring så er det konvertering til slangeløst med Stan's No-tube kit. Har fått testet punkteringssikringen i praksis også, og det funker :-)

Nå har jo ambisjonene mine resultatmessig ikke vært så store. Gøy har jeg hatt det lell :-)

Vet ikke om dette var til noe hjelp jeg....

Sjekk ut Open Streetmap for fribrukskart!

Moderator  support