Dette var artig! Det er svært sjelden at jeg får blodsmak i kjeften når jeg sykler, men i dag kjente jeg det godt. Jeg syklet med PowerTap og kom inn på 107% av terskeleffekt (FTP), så da har jeg iallfall tatt i så det holder for meg...
Gidder noen å taste inn den komplette resultatlista så vi kan se hvor vi havnet?
Nok en gang et utrolig kult arrangement. Tempo er utrolig morsomt og det er synd at det ikke er flere temporitt med utstyrsbegrensninger. Selvom jeg i år har skaffet meg tempohoj og det uten tvil er fantastisk å ligge i tempostilling og kjenne farten når formen er god tenkte jeg idag at det er enda hakket morsommere på vanlig sykkel.
Vinneren beviste jo med all mulig tydelighet at det ikke er utstyret soom teller så lenge ingen kan kjøre høytprofil eller tempoutstyr.
For de spesielt interesserte har jeg lastet over wattfila og den viste som jeg mistenkte at formen var vesntlig bedre på våren, men med ny sykkel har jeg nok ganske mye bedre sittestilling. Summa summarum gikk det ca 10 sek fortere i dag på ca 25W mindre. Forholdene var vel omtrent like, litt mindre vind idag men til gjengjeld betydelig kaldere.
Tida ble 14.19 idag mot 14.28 på våren. SNittwatt: 398W (mot 422W) CP5min 405W (mot 452W) CP10min 400W (mot 425W)
ALt i alt er jeg godt fornøyd og det ble jo pers på mila i Eddy Merckx rules med ca 5 sek og en 2. plass.
Artig som alltid dette her. Sikkert litt kiiipt for aaaaas brødrene å bli detronisert av en ikke så ukjent mann i hvit isopor hjelm på en rosa nishiki fra 80 tallet.......
Var først litt skuffet over att denne mannen ikke greide å komme inn blandt de 3 beste under premieutdelingen. Etter litt mer finregning på tidene så viste det seg att han selvfølgelig vant. Han pusta jo tross alt Boasson Hagen i nakken under tempo NM i år
It`s not the fart that kills, but the smell -Petter Solberg-
Artig som alltid dette her. Sikkert litt kiiipt for aaaaas brødrene å bli detronisert av en ikke så ukjent mann i hvit isopor hjelm på en rosa nishiki fra 80 tallet.......
Var først litt skuffet over att denne mannen ikke greide å komme inn blandt de 3 beste under premieutdelingen. Etter litt mer finregning på tidene så viste det seg att han selvfølgelig vant. Han pusta jo tross alt Boasson Hagen i nakken under tempo NM i år
Jeg takler ganske fint å bli slått av en fersk Norges rekordholder på 10 k tempo (føler meg vel heller litt beæret). Det var veldig bra det ble oppklart slik at æren havnet der den burde.
Ekstra morsomt var det jo at EMXR tempoen ble vunnet av en på ekte EMXR utstyr.
Resultatlista ligger ikke tilgjengelig akkurat nå, men vil bli lagt ut i morgen etter at Terrengsykkel 28 er sent til trykkeriet.
Reidar syklet vel på rett under 14.00 på feltets desiderte museumsgjenstand av en sykkel. Han vant også en karbon-flaskeholder fra Lezyne for utstyrs"handicapet". Jeg fikk 14.23 med snittpuls på 173, noe som er 8 over terskel. http://connect.garmin.com/splits/49139488 Mellomtiden i fila startet fem sekunder før start og stoppet etter målpassering. Derfor 14.31
Ja det var moro å få seg en sykkeltur igjen, blodsmaken som ble nevnt lenger opp her kjentes godt, og det er sannelig ikke ofte på sykkele. Tida blei 46 sek bedre enn i vår (kanskje det bør være en kategori for beste forbedring?), men det bør nok være litt mer å hente.
Moro å se norgeseliten på nesten originalt Merckx-utstyr, mener jeg hørte at tida hans ble 14.10?
Her et bilde av den fornøyde pallen, jeg hadde gleden av å bli hentet av 3. mann underveis :-)
Det var moro detta! Og det var altså en Bianchi Caurus fra 1991 jeg kjørte på, i perfekt stand. Følte vel ikke jeg fikk samme respons som på en temposykkel, men respons var det. Og fin er den.
Jeg skal trene hardt for å forsvare ledertrøya neste år, for Sigmund blir farlig hvis han bare klarer å prikke inn toppformen til rett tid.
Det var moro detta! Og det var altså en Bianchi Caurus fra 1991 jeg kjørte på, i perfekt stand. Følte vel ikke jeg fikk samme respons som på en temposykkel, men respons var det. Og fin er den.
Jeg skal trene hardt for å forsvare ledertrøya neste år, for Sigmund blir farlig hvis han bare klarer å prikke inn toppformen til rett tid.
Takk til Rapha og Lezyne for flotte premier!
Reidar
Vel, jeg føler nok at det ihvertfall er et lite stykke opp. Jeg har jo fortsatt til gode å bryte 13 min barrierenpå 10 k. Men jeg skal trene knallhardt (og smart) gjennom vinteren og gjøre mitt beste for at det skal bli hard konkurranse neste år.
Det er såpass bra kvalitet på syklingen at den bør ytes et bedre tidtakersystem. Jeg som den ene tidtakerene (snakker for meg selv), syntes nesten det var flaut å stå der med en gammel sony erichson som kompliserte eksakt tidtaking ved å slå av lyset i tide og utide. Når vi atpåtil ikke er verdens beste i hoderegning (snakker ikke bare for meg selv) blir det litt klabb. Men vi fikk etter litt finregning og ærlige innspill fra Øyvind korrigert rekkefølgen og en verdig vinner. Tiden lå så vidt jeg husker ned mot 14.03. Veldig bra kjørt på antikvarisk utstyr. Dette er et knall tiltak og neste år sørger vi for å ha gode stoppeklokker tilgjengelig.
mvh
Dag
"A true friend is one who overlooks your failures and tolerates your success." ~ Doug Larson
Som Sykkeløyvind skriver burde dette bli en cup neste år. Isåfall kan tidtakingssystemet med fordel oppgraderes og gjennomføringen kan bli noe mer formalisert. Man må allikevel passe på å ikke miste den uformelle hyggen slike enkle arrangementer er. Mye morro har forsvunnet ved å gjøre ting for strømlinjeformet.
En konkurranse i konkurransen om hvem som har størst forbedring er jo i denne sammenhengen en glitrende ide.
Ting har fort for å bli litt for seriøst hvis det blir for strømlinjeformet. Så jeg mener det hadde vært bra å prøvd å holde det mest mulig uformelt, på en eller annen måte.
Ting bør holdes så uformelt som mulig, men ikke mer! (fritt etter Einstein). Det finnes nok en optimal grad av uformellhet og jeg syns den ihvertfall krever sånn ca riktig tidtaking.
En grei måte å gjøre dette på er å bruke en enkel digital klokke. Så er det bare å notere tidspunkt for start og innkomst, putte det inn i et excel regneark og den eksakte tiden kommer ut. Folk roper sitt eget navn ved innkomst som før, eller kan en bruke startnr på styret.
En grei måte å gjøre dette på er å bruke en enkel digital klokke. Så er det bare å notere tidspunkt for start og innkomst, putte det inn i et excel regneark og den eksakte tiden kommer ut. Folk roper sitt eget navn ved innkomst som før, eller kan en bruke startnr på styret.
Det er vel omtrent dette som blir gjort, bortsett fra at ingen har hatt en sånn personlig computer på stedet. Kanskje finnes det et tidtagningssystem der man bare kan trykke på museknappen ved målpassering?
Tidtaking er vanskelig. Jeg har selv sittet og prøvd å trekke fra start og sluttider og man drukner veldig fort i mye tall og det er lett å bomme på et min eller 30 sek. Ideen med pc og excel er god. Da gjør utregningen seg selv. Stoppeklokke med mellomtider hjelper også.
Forøvrig kan jeg gjerne bistå i arbeidet med å presentere en endelig resultatliste! Om du faxer, mailer eller på annen måte sender lista avgårde i retning Sandvika kan jeg gladelig spandere et kvarter av min fritid på å lage en excel-tabell
Takk for gårsdagens syreøkt. Støtter opp om flere sånne til neste år - jeg skal fortsette å stille som listefyll!
Er det noen som kan legge ut lenka til Eddy-tempoen i mai i år? Jeg finner bare den om watten til Sigmund, men skulle gjerne sammenlikna med tida i går. Mener hele resultatlista lå ute en gang i tiden.
Veldig artig, takk til initativtakere og medsyklister.
Forslag til På-likefot-konkurranse:
a. Vinnerkriteriet: Maks Forventet tid (ET) minus anvendt tid. Problem: Hvordan anslå ET? Tid forrige gang er som påpekt over problematisk siden vinnern da blir den som "punkterte" forrige gang
b. ET = F(Bikerankpoeng) De aller fleste vil ha offentlig kjent bikerankpoeng. Problemet er nå redusert til; hvordan lage F-funksjonen? Ettersom det nå finnes 2-3 ritt kan vi bruke erfaringsdata, og føye en pen F til de. Denne kan evt oppdateres neste år/etter hvert ritt.
c. Gjennomføring Før rittet sjekker kommende deltaker kvelden før sine Bikerankpoeng, plugger den inn på en nettside/regneark der dagens F( ) ligger og får fram ET. Tar med seg ET som registreres ved påmelding. Vips, så har vi to resultalister.
Vinteraktivitet: Konstruere F ( ) på bakgrunn av de tidligere Eddy Merck Tempoer og Bikerank data.