Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 8 av 13 1 2 6 7 8 9 10 12 13

Hvor er din lokale formtest-bakke?

Re: Hvor er din lokale formtest-bakke? [Re: sykkeloyvind] #991340 27/07/2010 21:13
W
warkk Offline
Nytt medlem
Nytt medlem
W
Syklet nøyaktig samme strekningen, men det er en god stund siden nå. Jeg brukte da 12:43. Får ta meg en tur der snart og se om jeg kommer meg ned mot 11 blank

Redigert av warkk; 27/07/2010 21:13.
Re: Hvor er din lokale formtest-bakke? [Re: Natier] #991464 28/07/2010 07:01
M
mr.t Offline
Fersking
Fersking
M
Sitat: Natier
Til dere som bruker bakken fra Hellerudsletta og opp gjelleråsen som test/treningsbakke - hvor fort sykler dere? og hvilket nivå er dere på i f.eks Raumerrittet og birken.

Jeg skjønner at det ikke uten videre er en direkte sammenheng mellom tiden i denne bakken og de nevnte rittene, men inbiller meg likevel det forteller noe om nivået.

Dagens bestedrag for min del var 7:10 fra pizza/kebab sjappa og opp til Rundkjøringa.

Bruker noen ganger å kjøre denne bakken som intervall, kjører da 4 ganger med start ved "kebabsjappa" og stopp ved rundkjøringen. Tidene ligger på ca 6:20 med mtb. Har kjørt birken på 3:21 (2008) satser på ca 3:30 i år.

Re: Hvor er din lokale formtest-bakke? [Re: gauter] #992103 29/07/2010 08:27
gauter Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: gauter
Når jeg er på hjemmebane er det mer aktuelt å brenne litt krutt opp Stensetbakkene og måle fra midtrabatten der bakken tar av fra Gml. riksvei til kumlokket på toppen rett før Bjørkedokk.

Måtte prøve opp Stensethbakkane igjen i går, etter en måned med ytterst lite sykling pga. flytting, husoppussing og alt som hører med. For moro skyld prøvde jeg først med racer: 5.05. Fem små, irriterende sekunder, egentlig...

Rett etterpå med terrengsykkel (hardtail med 2,25" Racing Ralph-dekk): 5.35.

Tror jeg har tatt tida bare en gang før, men det var etter en timilstur.

Etterpå kan Ulevannsveien fra tennisbanen ved Årbogen til P-plassen mellom Steindammen og Ulevann være en litt lengre variant. Oppgitt til ca 9,3 km og 300 m stigning. Altså relativt slakt oppover hele veien, med enkelte flater og to-tre brattere partier.

Gaute
Re: Hvor er din lokale formtest-bakke? [Re: gauter] #992338 29/07/2010 13:27
oivindg Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: gauter
Etterpå kan Ulevannsveien fra tennisbanen ved Årbogen til P-plassen mellom Steindammen og Ulevann være en litt lengre variant. Oppgitt til ca 9,3 km og 300 m stigning. Altså relativt slakt oppover hele veien, med enkelte flater og to-tre brattere partier.
For å få enda litt mer ut av det, kan man starte i bunnen av bakken i Langrand og ta Stalltråkka opp til Ulevannsveien. En kilometer eller to lenger, og to hundre høydemeter ekstra.

Øivind

21:53
Ride a stiffee and feel the earth move | NOTS | Advarsel! Innlegget kan inneholde ironi.
Re: Hvor er din lokale formtest-bakke? [Re: oivindg] #992383 29/07/2010 14:47
gauter Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Nei, det blir altfor slitsomt...

Gaute
Re: Hvor er din lokale formtest-bakke? [Re: mariusin79] #993141 30/07/2010 17:49
B
Bukowski Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
B
Årsdebut med ræser opp gjelleråsen i dag. Føltes ganske godt, og presterte bra:
5:47, 5:48, 5:50

Siden dette er første gang jeg bruker ræseren ordentlig i denne bakken, er det ikke helt riktig å snakke om PB (siden forrige PB er med offroaderen), men logger likevel to positive opplevelser fra i dag: 1) bra samling tidsmessig, 2) første gang under 6 minutter :-)

Neste mål er å klare under 6 min med offroaderen.

Nå skal det bli godt med et par Boddington Pub Ale som ligger og venter i kjøleskapet (akkompagnert av Maarud sitt salt&vinegar potetgull) mmmm....

/Ole

Re: Hvor er din lokale formtest-bakke? [Re: gauter] #994435 02/08/2010 09:32
gauter Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
En annen kandidat for folk på Eiker: Lerberg-Lauvtjenn opp Lauvtjennveien. Bra med høydemeter...

Gaute
Re: Hvor er din lokale formtest-bakke? [Re: sissel l] #994472 02/08/2010 10:24
T
Tungebein Offline
Entusiast
Entusiast
T
Minnåsen er min formtest bakke..
Minnesund mot hurdal siden.

Re: Hvor er din lokale formtest-bakke? [Re: Tungebein] #994506 02/08/2010 11:03
P
psychlogard Offline
Entusiast
Entusiast
P
Skien: Bakken opp til Svanstul (helt opp til parkeringsplassen) fra den elektroniske bommen.

Lengde 10,33 km, 457 høydemeter. Grus.

Bestetid på CX 36:42

Redigert av psychlogard; 02/08/2010 11:04. Rediger grunn: flere detaljer
Re: Hvor er din lokale formtest-bakke? [Re: psychlogard] #995854 03/08/2010 20:19
A
AIB Offline
Entusiast
Entusiast
A
Kjørte intervall i bakken Hellerudsletta og opp til Gjelleråsen idag for første gang. Meget fin bakke og gjøre det i syns jeg.

Beste tid 7,44.

Re: Hvor er din lokale formtest-bakke? [Re: AIB] #997076 05/08/2010 08:12
perchr Offline
Medlem
Medlem
Ny personlig bestetid på 6.17 på terrengsykkel opp "Gjelleråsbakken" på mandag. Start ved kebabsjappa og slutt ved rundkjøring. Var ikke "all-in", men det var ikke så mye mer å hente ut av bena den dagen.

Åk hårdt
Re: Hvor er din lokale formtest-bakke? [Re: Bang Robert] #998009 06/08/2010 08:37
Eirik Me Offline
Medlem
Medlem
Sitat: Bang Robert
Til dere i Bergen eller med lokalkunnskap derfra:

Jeg skal mest sannsynlig flytte til Bergen til høsten og er interessert i en treningsbakke tilsvarende Ila-Skistua i Trondheim. Har sett litt på bakken til Rundemannen, men det er flere ruter dit og ser ikke helt hvilken som er den tyngste. Kjører racer,derfor er det vel et spørsmål om asfaltert eller ikke. Hvilke strekninger der er asfaltert og hvilken rute er mest praktisk med hensyn på jevn stigning? Så lenge total stigning er 300-400 hm er jeg fornøyd. ICON_WINK

Takker for svar!

Deler av stigningen opp til rundemannen er på asfalt, betydelig deler er dessverre også på grus. Hvis du skal ha en solid bakke i Bergen er ikke problem å finne dette. F.eks fra sentrum og så langt opp til fløyen du kommer før det blir grus(Skansemyren). Eller Birkelundsbakken og i en forlengelse sykle videre opp på nattlandsfjellet (du vil da få en liten hvile på 45 sekund mellom de 2 bakkene) Eller fanafjellet er veldig fin hvis du kommer deg litt ut av byen. Det var nevnt Lyderhorn her før. Et fint fjell å gå på, men til sykling på er det lite egnet, ihverfall hvis man søker asfalt som det ikke finnes her.

Re: Hvor er din lokale formtest-bakke? [Re: perchr] #999157 07/08/2010 20:51
Natier Offline
Veteran
Veteran
Sitat: perchr
Ny personlig bestetid på 6.17 på terrengsykkel opp "Gjelleråsbakken" på mandag. Start ved kebabsjappa og slutt ved rundkjøring. Var ikke "all-in", men det var ikke så mye mer å hente ut av bena den dagen.

hehe...jeg var også der på mandag og kjørte i "kø" - masse folk fra Avancia. Har visst fått en slags sperre på 6:20....
blei 6:22, 6:20, 6:23 og 6:38

Funka bra som siste hardøkt før dagens Grenseritt som endte på 3:07 fra pulje 13 - noe jeg er knallfornøyd med. begynner å tro på at merket i Birken i allefall er mulig på en god dag :-)

Redigert av Natier; 07/08/2010 20:52.

/Atle

Scott Spark - Rondo Ruut - Gavia Fat Tony - Cotic Solaris Max - Wahoo KickrBike
Re: Hvor er din lokale formtest-bakke? [Re: Eirik Me] #1000343 09/08/2010 12:49
B
Bang Robert Offline
Fersking
Fersking
B
Sitat: Eirik Me

Deler av stigningen opp til rundemannen er på asfalt, betydelig deler er dessverre også på grus. Hvis du skal ha en solid bakke i Bergen er ikke problem å finne dette. F.eks fra sentrum og så langt opp til fløyen du kommer før det blir grus(Skansemyren). Eller Birkelundsbakken og i en forlengelse sykle videre opp på nattlandsfjellet (du vil da få en liten hvile på 45 sekund mellom de 2 bakkene) Eller fanafjellet er veldig fin hvis du kommer deg litt ut av byen. Det var nevnt Lyderhorn her før. Et fint fjell å gå på, men til sykling på er det lite egnet, ihverfall hvis man søker asfalt som det ikke finnes her.

Takk for svar, Eirik! Etter en sightseeingtur gjennom kirkegårder, brostein og hovedveier har jeg nå prøvd både Fløien og Birkelundsbakken+Nattlandsfjellet. Fløien var litt stress å sykle; mye folk, uoversiktlig og så krappe svinger at skoa tok i hjulet ofte. Men herlig bratt!

Likte bedre Birkebakken+Nattland. Sykla faktisk ned Birkelundsbakken uten å vite det, og videre til Nesttun sentrum-Midtun-Sanddalsbotn før jeg kom tilbake. Jaja, fin måte å lære byen på. Synd med den lille mellombakken på 45 sek, det hadde vært en perfekt bakke uten. Var ca 200 hm tilsammen.

Ang. Lyderhorn ser jeg på kart at det er en bakke fra Gravdal og opp et stykke. Tenkte å sjekke den ut, samt Gullfjellsveien.

Ellers noterer jeg at det ikke akkurat er flatt her.

Redigert av Bang Robert; 09/08/2010 12:51.
Re: Hvor er din lokale formtest-bakke? [Re: Bang Robert] #1000963 10/08/2010 07:40
Eirik Me Offline
Medlem
Medlem
Sitat: Bang Robert

Takk for svar, Eirik! Etter en sightseeingtur gjennom kirkegårder, brostein og hovedveier har jeg nå prøvd både Fløien og Birkelundsbakken+Nattlandsfjellet. Fløien var litt stress å sykle; mye folk, uoversiktlig og så krappe svinger at skoa tok i hjulet ofte. Men herlig bratt!

Likte bedre Birkebakken+Nattland. Sykla faktisk ned Birkelundsbakken uten å vite det, og videre til Nesttun sentrum-Midtun-Sanddalsbotn før jeg kom tilbake. Jaja, fin måte å lære byen på. Synd med den lille mellombakken på 45 sek, det hadde vært en perfekt bakke uten. Var ca 200 hm tilsammen.

Ang. Lyderhorn ser jeg på kart at det er en bakke fra Gravdal og opp et stykke. Tenkte å sjekke den ut, samt Gullfjellsveien.

Ellers noterer jeg at det ikke akkurat er flatt her.

Der går en vei fra innerst i Gravdal, forbi et lite industri område og oppover langs feilsiden et stykke. Bla forbi en gammel tysker festning fra krigen. Det går helt fint å sykle her, men veien er ikke i all verdens stand. Har ikke fulgt denne helt opp så jeg vet ikke akkurat hvor den stopper. Har imidlertid vært på toppen av Lyderhorn mange ganger og vet at det ikke går noen vei helt opp på toppen.

Hvis du sykler til Nesttun og videre forbi Lagunen kommer du forresten etterhvert til Fanafjellet. Sykler du opp fra Bergenssiden får du ca 150 høydemeter og 2 km bakke hvis du sykler ned på andre siden og tilbake igjen får du ca 170 høydemeter her også. Denne veien har asfalt hele veien og er ikke spesielt trafikert, blir brukt mye av syklister.

Hvis du sykler offroad kan du også prøve å sykle inn isdalen i flott natur (som jo samtidig er svært sentrumsnært) Her sykler du opp Rundemannen (568 moh) på baksiden. Underlaget i starten er grusvei, mot slutten blir det mer sti, men det skal være mulig å sykle det meste. Her får du stigning helt til topps med lite hvile. Så kan du eventuelt sykle ned igjen til sentrum på Fløyen siden.

Hvis du med Gullfjellsveien mener opp til Gullbotten er dette en rimelig solid bakke på over 200 høydemeter (hvis du sykler helt nede fra Trengereid) Her er det asfalt hele veien. Det som kan være litt stress er siste del som går på til dels svært trafikert vei, med fartsgrense 80. Men, men man får sjelden i pose og sekk.

I Bergen er det nesten ikke flatt noe sted. Det går mer eller mindre opp og ned uansett hvor du snur og vender deg ICON_SMILE

Re: Hvor er din lokale formtest-bakke? [Re: Eirik Me] #1001175 10/08/2010 10:10
B
Bang Robert Offline
Fersking
Fersking
B
Fanafjellet er på lista, skal sjekkes ut på neste tur.

Har planer om å skaffe meg offroad, men foreløpig er det racer for alle penga. ICON_WINK Rundemanen ser jo fantastisk ut, da!

Gullfjellsvegen er vel en veg som går litt sør for Espeland og nordøstover opp til en demning ved Svartvannet. Google Earth sier ca 300 hm på 5 km, og bilder fra GE viser asfalt. Er sikkert grus øverst, selv om satelittbildene er uklare.

Fant i tillegg en bakke opp fra Trengereid til Søre Skulstad, 300 hm på bare 3,5 km, og det ser ut som asfalt. Litt langt unna for å kjøre knallharde bakkeintervaller, men ser bra ut.

Begynner å få en del på lista, det er bare å komme seg ut!

Edit: Sykla Gravdalsbakken nå: 200 hm på 1,8 km, altså 11,1% i snitt. Helt kurant asfalt opp til en militæravstengt port, og kort vei fra sentrum.. Kan fort bli en klassiker, denne.

Der går en vei fra innerst i Gravdal, forbi et lite industri område og oppover langs feilsiden et stykke. Bla forbi en gammel tysker festning fra krigen. Det går helt fint å sykle her, men veien er ikke i all verdens stand. Har ikke fulgt denne helt opp så jeg vet ikke akkurat hvor den stopper. Har imidlertid vært på toppen av Lyderhorn mange ganger og vet at det ikke går noen vei helt opp på toppen.

Hvis du sykler til Nesttun og videre forbi Lagunen kommer du forresten etterhvert til Fanafjellet. Sykler du opp fra Bergenssiden får du ca 150 høydemeter og 2 km bakke hvis du sykler ned på andre siden og tilbake igjen får du ca 170 høydemeter her også. Denne veien har asfalt hele veien og er ikke spesielt trafikert, blir brukt mye av syklister.

Hvis du sykler offroad kan du også prøve å sykle inn isdalen i flott natur (som jo samtidig er svært sentrumsnært) Her sykler du opp Rundemannen (568 moh) på baksiden. Underlaget i starten er grusvei, mot slutten blir det mer sti, men det skal være mulig å sykle det meste. Her får du stigning helt til topps med lite hvile. Så kan du eventuelt sykle ned igjen til sentrum på Fløyen siden.

Hvis du med Gullfjellsveien mener opp til Gullbotten er dette en rimelig solid bakke på over 200 høydemeter (hvis du sykler helt nede fra Trengereid) Her er det asfalt hele veien. Det som kan være litt stress er siste del som går på til dels svært trafikert vei, med fartsgrense 80. Men, men man får sjelden i pose og sekk.

I Bergen er det nesten ikke flatt noe sted. Det går mer eller mindre opp og ned uansett hvor du snur og vender deg ICON_SMILE

Redigert av Bang Robert; 10/08/2010 13:43.
Re: Hvor er din lokale formtest-bakke? [Re: Bang Robert] #1006303 16/08/2010 15:00
Go big Offline
3, 2, 1 Go
3, 2, 1 Go
Hva er en bra tid fra Hammeren (der man tar av asfalten) til Skjennungstua? Ser det er en del som tester opp der og lurer litt på hvor lang tid folk bruker? Genial strekning by the way siden man må jobbe hardt for å holde farten oppe på flatene.

Re: Hvor er din lokale formtest-bakke? [Re: Go big] #1009731 20/08/2010 12:56
H
Hekta-MTB Offline
Ivrig
Ivrig
H
Hankøbakken eller "Hankøsprinten". Starter fra gamle ferjeleie ved butikken og opp til stolpe ved snuplass.
Pers nå 3:15.
Pers i April 4:30.

Re: Hvor er din lokale formtest-bakke? [Re: Bang Robert] #1015772 27/08/2010 17:12
ulveroar Offline
Ringrev
Ringrev
Også en fin Bergens-bakke rett opp bak Laguneparken. Asfalt og grusvei. Det går så an sykle ned på sørsiden, til Stend stasjon, og tilbake.

Re: Hvor er din lokale formtest-bakke? [Re: Hekta-MTB] #1026821 11/09/2010 21:33
Latsab Offline
Medlem
Medlem
Sitat: Hekta-MTB
Hankøbakken eller "Hankøsprinten". Starter fra gamle ferjeleie ved butikken og opp til stolpe ved snuplass.

Noen mulighet til å vise start og stopp på et kart? Artig å ha noen å sammenligne med, selv om jeg nok bruker dobbelt av den tia di ICON_SMILE

Re: Hvor er din lokale formtest-bakke? [Re: Latsab] #1040431 30/09/2010 15:44
H
Hekta-MTB Offline
Ivrig
Ivrig
H
Sitat: Latsab

Noen mulighet til å vise start og stopp på et kart? Artig å ha noen å sammenligne med, selv om jeg nok bruker dobbelt av den tia di ICON_SMILE

Her er en link, vet ikke om den funker men.
http://kart.gulesider.no/m/IFToc

Re: Hvor er din lokale formtest-bakke? [Re: Hekta-MTB] #1041171 01/10/2010 11:33
Latsab Offline
Medlem
Medlem
Sitat: Latsab

Her er en link, vet ikke om den funker men.
http://kart.gulesider.no/m/IFToc

Takk skal du ha ICON_SMILE

Re: Hvor er din lokale formtest-bakke? [Re: Latsab] #1042020 02/10/2010 19:11
H
Hekta-MTB Offline
Ivrig
Ivrig
H
Får du opp den blå streken med start og stopp merket opp? Lurer bare på om dette funker utover min egen pc, altså at dette lagres på Gulesider sin server.

Re: Hvor er din lokale formtest-bakke? [Re: Hekta-MTB] #1042395 03/10/2010 15:26
Latsab Offline
Medlem
Medlem
Jepp, det fungerer utmerket på min pc iallefall ICON_SMILE

Re: Hvor er din lokale formtest-bakke? [Re: Latsab] #1063059 03/11/2010 13:19
Eirik Me Offline
Medlem
Medlem
TEIDE. Var på ferie på Tenerife. Syklet opp fra Play de las Americas opp på til kabelbanen ved Teide. 49 km en vei. Ca 2450 høydemeter. Fantastisk tur. Hvis noen er i dette strøket er dette en tur som kan anbefales varmt. Første del gikk fra 0 høydemeter og opp til 2100. På kraterkanten. brukte 2.45 opp hit. På hele denne veien var det ikke en meter nedover eller flatt. Da kraterkanten tippet gikk det ca 150 høydmeter nedover. Noen km flatt innover krateret, og så opp på 2250 der kabelbanen kan ta deg opp til 3 555 meter (Du kan gå helt opp på toppen 3717 med tillatelse). Hele turen opp uten noen pause gikk på 3,31. Det var en sinnsyk utforkjøring ned igjen. Gikk raskere fra kraterkanten på sykkel enn med bil. Brukte tilsammen 5.10 på turen opp og ned. Utrolig delig tempratur og ikke så gale biltrafikk. Syklet hele dagen i sone 2. (mellom 140 og 150). Dette er ikke en tur for alle, men mange kan klare det hvis man tar seg litt tid.

Re: Hvor er din lokale formtest-bakke? [Re: Eirik Me] #1075470 24/11/2010 11:42
Blackhawk Offline
Medlem
Medlem
Min lokale formtestbakke ligger i Bø, Telemark.

Sykler opp Lifjellbakkene. Starter ved Bø camping og stopper klokka i det jeg kommer opp på grusen ved Jønnbu.

Er 9 km og 600 høydemeter.

Re: Hvor er din lokale formtest-bakke? [Re: Eirik Me] #1082528 08/12/2010 09:50
F
Frawol Offline
Medlem
Medlem
F
TEIDE. Var på ferie på Tenerife. Syklet opp fra Play de las Americas opp på til kabelbanen ved Teide. 49 km en vei. Ca 2450 høydemeter. Fantastisk tur. Hvis noen er i dette strøket er dette en tur som kan anbefales varmt. Første del gikk fra 0 høydemeter og opp til 2100. På kraterkanten. brukte 2.45 opp hit. På hele denne veien var det ikke en meter nedover eller flatt. Da kraterkanten tippet gikk det ca 150 høydmeter nedover. Noen km flatt innover krateret, og så opp på 2250 der kabelbanen kan ta deg opp til 3 555 meter (Du kan gå helt opp på toppen 3717 med tillatelse). Hele turen opp uten noen pause gikk på 3,31. Det var en sinnsyk utforkjøring ned igjen. Gikk raskere fra kraterkanten på sykkel enn med bil. Brukte tilsammen 5.10 på turen opp og ned. Utrolig delig tempratur og ikke så gale biltrafikk. Syklet hele dagen i sone 2. (mellom 140 og 150). Dette er ikke en tur for alle, men mange kan klare det hvis man tar seg litt tid.

Hei, tenker å ta denne turen til vinteren. Noen spørsmål i den forbindelse:

- Hvordan er trafikken?

- Så det går ikke å sykle hele veien til toppen ca 3700 m?

- Utenom Teide på tenerife, hvilke veier ellers ville du anbefale på tenerife?

Mvh,

Frank

Re: Hvor er din lokale formtest-bakke? [Re: Frawol] #1084923 14/12/2010 14:00
Eirik Me Offline
Medlem
Medlem
Hei

Jeg fikk ikke mulighet til å sykle mer enn 1 dag da jeg var på Tenerife (Måtte leie 2 dager, fikk ha den 3 for prisen til 2). Leide sykkel via:

http://www.tenerife-training.net/Bicycle...re-Tenerife.php

Han som drev det snakket utmerket engelsk og hadde et rikt utvalg av sykler. Alt fra offroad via racer til tempo sykkel. Jeg leide en racer med 3 kranser forrann. NOe som var svært nyttig i bakken opp til Teide. Jeg tok kontakt med hotellet mitt. De ringte firmaet og de stilte med sykkel utenfor hotellet på morgenkvisten som avtalt. Han hadde ekstrem kontroll på alle veier på hele Tenerife og fortalte om mange mulige ruter både opp til Teide og andre veier. Siden jeg ikke syklet noen av disse andre veiene har jeg for lite kunnskap til å detaljeforklare dem. Men det var blant annet snakk om løyper som gikk rundt, eller ihvert fall delvis rundt, øyen litt oppe i høyden.

Skal du sykle uten biltrafikk blir det vanskelig opp til Teide. Spesielt første del var forholdsvis trafikkert. Her kan man ikke være skvetten. Jo lengre opp du kommer jo mindre biler blir det. Helt tomt blir det aldri siden det er en jevnt størm med biler på vei opp til Gondolbanen. Jeg dro rett etter at solen stod opp rundt klokken 0800. Jeg var aldri plaget av biler. Er imidlertid ganske vant til å sykle i mye trafikk så jeg har vel blitt litt herdet. Alt i alt var det uansett en fantastik tur. Det er vanskelig å finne lik noe sted. Kanskje eneste gang man har muligheten til noe som dette. Perfekt vær og tempratur, og masse spennende å se på underveis.

Det er umulig å sykle høyere enn det jeg kom. Veiene varierer fra smådårlig til veldig bra. Der det er mest trafikk er det også en stripe langs kanten hvor det går ann å sykle uten å være ute i veien.

God tur!!!

Re: Hvor er din lokale formtest-bakke? [Re: Eirik Me] #1091759 04/01/2011 19:57
HK! Offline
Fersking
Fersking
Når vi var på Tenerife var vi aldri plaget av mye biltrafikk, bortsett fra på hovedveiene langs kysten. Mange fine veier fra Play de las Americas for de som liker bakker. Men det var vanskelig å finne noe som kunne kalles flatt. Hvis man sammenligner med norges tøffeste bakke opp til Juvasshytta, har den lille øya 7 bakker som er på samme nivå og tøffere.
Konge for de som liker bakker.

Fra det punktet på 2100 moh som nevnes over kan man trille 35 km uten å ta pedalene rundt en eneste runde, helt ned til Play de las Americas.
Litt nærmere kabelbanen går det et annet alternativt veivalg nedover (nordover før det sivnger mot Play de las Americas når man nærmer seg kysten). Når vi var der var det meget ruglete asfalt her, så denne veien anbefales kun å sykle oppover om man ikke ønsker å riste ihjel.

Et annet fint alternativ er en tur til området rundt Santiago del Teide og ned til Masca. Her er det mange fine hårnålssvinger å ta av og en morsom liten pub i bunnen.

Vår erfaring var at det er voldsomt mange bakker på denne øya. Det fine med dette er at man nesten uten unntak kan sykle oppoverbakke hele dagen lang. Når man er fornøyd kan man bare snu sykkelen og trille alle milene tilbake til hotellet igjen.

Anbefales på det sterkeste.

Re: Hvor er din lokale formtest-bakke? [Re: HK!] #1092168 05/01/2011 14:29
Eirik Me Offline
Medlem
Medlem
Veien nordover før man svinger mot Playa de las Americas beskrev utleier av syklen som følger: "Like world war 3" Jeg valgte derfor å unngå den ICON_SMILE Høres ellers uten som en fin tur. Et eldorado for de som ønsker å sykle i bakke opp eller ned.

Side 8 av 13 1 2 6 7 8 9 10 12 13

Moderator  support