Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 6 1 2 3 4 5 6

Ettersom det er 11. september idag..

Ettersom det er 11. september idag.. #1026440 11/09/2010 11:02
S
Simm Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
S
er det fortsatt ikke greit å la denne saken ligge uten nærmere granskning..:

http://www.ae911truth.org/en/home.html

Mye er sagt om hendelsene i NY for ni år siden, men det som kommer frem av måten WTC 7 (building 7) falt på, gjør at det går kaldt nedover ryggen.

stadig sta...
Re: Ettersom det er 11. september idag.. [Re: Simm] #1026537 11/09/2010 15:11
Tex Offline
Besatt
Besatt
Påstanden om at noen av bygningene i WTC skulle blitt revet i en kontrollert sprengning virker i hvert fall på meg fullstendig absurd. Den mest åpenbare grunn til dette er hva kontrollert sprengning i praksis innebærer av forberedelser.

For 10 år siden var jeg kontornabo til Phillipsbygget på Majorstuen, så jeg fulgte rivningen av dette. Dette ble revet i en kontrollert sprengning, se:
http://tux1.aftenposten.no/nyheter/iriks/oslo/d137563.htm

Rivningsselskapet arbeidet med å klargjøre bygget for sprengning i to uker. For å få bygningen til å falle kontroller sammen, må de bærende konstruksjoner i bygget svekkes. Dette gjøres ved å fjerne eller svekke bjelker og søyler. Deler av den gjenstående konstruksjonen blir så armert med små ladninger sprengstoff. Når dette detoneres i riktig rekkefølge vil bygningen kollapse under sin egen vekt.

Det er helt umulig å tenke seg at noen skulle kunne gjøre denne typen forberedelser i et par uker i en kontorbygning som er i bruk og full av folk, uten at noen reagerer. Hvis jeg satt på jobb og noen kom og begynte å sage over søyler, meisle på bjelker og plassere dynamittladninger rundt omkring, tror jeg både jeg og en del kollegaer hadde stusset ….

Re: Ettersom det er 11. september idag.. [Re: Tex] #1026545 11/09/2010 15:22
charliew Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Føler man gir Bush-regjeringen litt mye kreds hvis man beskylder dem for å stå bak en slik sinnsykt operasjon og så klare å holde 100% tett om det etterpå med alle som måtte vært involvert i noe sånt. Hvis de var kapable til noe slikt tror jeg ikke verden hadde fått vite om at det ikke ble funnet noe masseødeleggesesvåpen i Iraq. Ville vært en ganske mye enklere sak å plante/forfalske.

Re: Ettersom det er 11. september idag.. [Re: charliew] #1026550 11/09/2010 15:45
DavidS Offline
Ivrig
Ivrig
100% tett? Syns denne storyen lekker som en sil, det er jo bare å gjøre noen kjappe søk på nett så finner man jo litt av hvert.

Det er vel ikke umulig å forestille seg at noen har fått til å rive disse bygningene (og drept masse folk, lurt enda flere, og tjent STORE penger på det), bare vanskelig. Hvordan de har fått det til burde jo en uavhengig granskning fortelle oss noe om.

Jeg aner ikke hva som skjedde, men syns historien vi blir servert av media virker mest usannsynlig av de alle.

Rust? Fordi det rimer på dust.
Re: Ettersom det er 11. september idag.. [Re: charliew] #1026551 11/09/2010 15:46
cvrokka Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
"Inside job", er det mulig å bli så tett?

Klimahysteriet fører ikke til noe annet enn store mengder bortkastet tid og penger.
Re: Ettersom det er 11. september idag.. [Re: DavidS] #1026558 11/09/2010 15:57
ToHee Offline
- så humla suser
- så humla suser
Sitat: DavidS
100% tett? Syns denne storyen lekker som en sil, det er jo bare å gjøre noen kjappe søk på nett så finner man jo litt av hvert.

Det finnes også haugevis av sider som påstår at jorden er styrt av aliens og at Elvis lever.

Aron SK, NBNL
Re: Ettersom det er 11. september idag.. [Re: ToHee] #1026562 11/09/2010 16:09
DavidS Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: ToHee

Det finnes også haugevis av sider som påstår at jorden er styrt av aliens og at Elvis lever.

Hehe, ja, de går jeg ikke god for. Jeg går forsåvidt ikke god for konspirasjonsteorisidene om 9/11 heller. Jeg bare syns historien stinker, og at det er alt for mange ubesvarte spørsmål. Mye tyder jo på at alle tre skyskraperne ble kontrollert revet, og i såfall har verden rett til å vite hva som skjer.

Re: Ettersom det er 11. september idag.. [Re: DavidS] #1026570 11/09/2010 16:23
S
Simm Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
S
Jeg tror ingenting i utgangspunktet, men å påstå at et hus raser sammen såpass "kontrollert" er i drøyeste laget naivt!
Det man ser på videoene er jo åpenbart en kontrollert riving..
Selv ikke mindre hus som blir herjet av brann raser så rett ned!
Det "nye" er at såpass mange ingeniører og folk som "kan" riving støtter at dette er IKKE forårsaket av en brann eller noe som er offentlig innrømmet om 11. september.
Hvem som står bak (og hvordan det er gjort) mener jeg fint lite om..
Dog burde det som er kommet frem være nok til å starte en granskning..

stadig sta...
Re: Ettersom det er 11. september idag.. [Re: Simm] #1026574 11/09/2010 16:27
neonstz Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: Simm
Jeg tror ingenting i utgangspunktet, men å påstå at et hus raser sammen såpass "kontrollert" er i drøyeste laget naivt!

Du som tydeligvis har greie på slikt, hvordan ville tårnene falt sammen hvis det ikke var kontrollert?

Geir Bjerke - sitte, stå, gå
Re: Ettersom det er 11. september idag.. [Re: neonstz] #1026579 11/09/2010 16:32
Tex Offline
Besatt
Besatt
... og hvordan skulle bygninger med tusenvis av ansatte bli klargjort for sprengning uten at noen merker det?

Eller var de som døde der kanskje med på konspirasjonen, og ofret villig sine liv for å gi det hele troverdighet?

Re: Ettersom det er 11. september idag.. [Re: Tex] #1026588 11/09/2010 16:49
DavidS Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: Tex
... og hvordan skulle bygninger med tusenvis av ansatte bli klargjort for sprengning uten at noen merker det?

Godt spørsmål, og et spørsmål som fortjener oppmerksomhet og et svar.

Eller var de som døde der kanskje med på konspirasjonen, og ofret villig sine liv for å gi det hele troverdighet?

Idiotisk latterligjøring av både pårørende, og sannhetssøkere.

Re: Ettersom det er 11. september idag.. [Re: neonstz] #1026589 11/09/2010 16:49
S
Simm Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
S
Sitat: neonstz

Du som tydeligvis har greie på slikt, hvordan ville tårnene falt sammen hvis det ikke var kontrollert?

Vel nå bør du ta deg tid til å se hva jeg har skrevet..Jeg påstår INGENTING om tårnene..Ei heller mener jeg noe om de faller "naturlig" eller hvorvidt hendelsesforløpet er logisk..dvs at de raser p.g.a brann og skader påført av flyene.

Det er building 7 (WTR7) som jeg har meninger om..
Det har også 1284 sertifiserte fagfolk innen bygning og arkitektbransjen mener også at det vi ser er en kontrollert rivning og IKKE kan forårsakes av brann eller skader alene..

Bruk litt tid og videoen på siden jeg allerede linket: http://www.ae911truth.org/en/home.html

stadig sta...
Re: Ettersom det er 11. september idag.. [Re: neonstz] #1026591 11/09/2010 16:51
DavidS Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: neonstz
hvordan ville tårnene falt sammen hvis det ikke var kontrollert?

Det ville veltet assymetriskt? Stål ville blitt bøyd, og ikke smeltet? Betongen hadde knust der det landet, og ikke i luften? Det ville falt saktere enn i fritt fall?

Re: Ettersom det er 11. september idag.. [Re: DavidS] #1026592 11/09/2010 16:55
Tex Offline
Besatt
Besatt

Godt spørsmål, og et spørsmål som fortjener oppmerksomhet og et svar.

.... og spørsmålet er allerede besvart her:
http://govinfo.library.unt.edu/911/report/index.htm

Eller hva mener du er uklart?

Idiotisk latterligjøring av både pårørende, og sannhetssøkere.

Jeg mener det er lattterliggjørende å gi næring til syke og helt ubegrunnede konspirasjonsteorieer. Og dessuten idiotisk, siden du bruker det uttrykket.

Re: Ettersom det er 11. september idag.. [Re: Simm] #1026595 11/09/2010 16:58
Tex Offline
Besatt
Besatt
Det har også 1284 sertifiserte fagfolk innen bygning og arkitektbransjen mener også at det vi ser er en kontrollert rivning og IKKE kan forårsakes av brann eller skader alene..

Sertifisert av hvem? Sertifiser for hva?

Re: Ettersom det er 11. september idag.. [Re: Tex] #1026597 11/09/2010 17:02
DavidS Offline
Ivrig
Ivrig
Spørsmålet er på ingen måte besvart i den offisielle rapporten, og det er mye som er uklart i den. Hvordan flybensin som brant opp i eksplosjonen kan smelte tonnevis av stål feks. Eller hvordan bygning 7 kollapser.

Det finnes helt klart mange syke teorier der ute, og jeg påstår ikke annet enn at det finnes mange ubesvarte spørsmål, og at den offisielle versjonen lukter dårlig fisk.

Redigert av DavidS; 11/09/2010 17:03.

Re: Ettersom det er 11. september idag.. [Re: Tex] #1026598 11/09/2010 17:02
C
Cerberus Offline
Ivrig
Ivrig
C

Førerkort klasse B?

Re: Ettersom det er 11. september idag.. [Re: Simm] #1026599 11/09/2010 17:02
Tex Offline
Besatt
Besatt

Så du tror ingen ting i utgangspunktet --- bortsett fra at verdens største konspirasjon har foregått uten at du helt vet hvordan ?

Re: Ettersom det er 11. september idag.. [Re: Tex] #1026603 11/09/2010 17:10
S
Simm Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
S

Så du tror ingen ting i utgangspunktet --- bortsett fra at verdens største konspirasjon har foregått uten at du helt vet hvordan ?

Du synes videoen ser helt normal ut ? Det er i utgangspunktet alle videoer av kollapsen av WTC 7 jeg synes ser særdeles suspekt ut..
At jeg ikke vet hvordan noe har forgått gir jo ikke dermed et svar at det jeg ser er logisk ? Eller er det slik at du avfeier alt i verden som "riktig" bare fordi du ikke forstår det ?

Jeg synes hva jeg tror er særdeles uinteressant for jeg tror svært lite...Det eneste jeg mener er at bildene etc av spesielt WTC 7 sin skjebne burde startet en nøyere granskning..Noe også rapporten du linker til konkluderer..Der står det " The specifics of the fires in WTC 7 and how they caused the building to collapse remain unknown at this time. Although the total diesel fuel on the premises contained massive potential energy, the best hypothesis has only a low probability of occurrence. Further research, investigation, and analyses are needed to resolve this issue.
The collapse of WTC 7 was different from that of WTC 1 and WTC 2. The towers showered debris in a wide radius as their external frames essentially “peeled” outward and fell from the top to the bottom. In contrast, the collapse of WTC 7 had a relatively small debris field because the façade came straight down, suggesting an internal collapse."

Følgelig stort sett akkurat det jeg sier...Det burde granskes nøyere..Noe de også har startet på, men som går skandaløst tregt og som blir sterkt motarbeidet..

Redigert av Simm; 11/09/2010 17:11.

stadig sta...
Re: Ettersom det er 11. september idag.. [Re: DavidS] #1026605 11/09/2010 17:11
Tex Offline
Besatt
Besatt
Spørsmålet er på ingen måte besvart i den offisielle rapporten, og det er mye som er uklart i den. Hvordan flybensin som brant opp i eksplosjonen kan smelte tonnevis av stål feks. Eller hvordan bygning 7 kollapser.

Dette blir veldig vagt ...
Dette er jo ikke et filosofisk spørsmål, men et bygningsteknisk.
Kan du være konkret:
Hva er det som for deg er uklart i denne rapporten? Hva er det som er ubesvart?
http://www.nist.gov/public_affairs/techbeat/tbx2008_1120_wtc7.htm

Re: Ettersom det er 11. september idag.. [Re: Tex] #1026607 11/09/2010 17:12
S
Simm Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
S

Dette blir veldig vagt ...
Dette er jo ikke et filosofisk spørsmål, men et bygningsteknisk.
Kan du være konkret:
Hva er det som for deg er uklart i denne rapporten? Hva er det som er ubesvart?
http://www.nist.gov/public_affairs/techbeat/tbx2008_1120_wtc7.htm

Jeg gjentar gjerne her og:

"The specifics of the fires in WTC 7 and how they caused the building to collapse remain unknown at this time. Although the total diesel fuel on the premises contained massive potential energy, the best hypothesis has only a low probability of occurrence. Further research, investigation, and analyses are needed to resolve this issue.
The collapse of WTC 7 was different from that of WTC 1 and WTC 2. The towers showered debris in a wide radius as their external frames essentially “peeled” outward and fell from the top to the bottom. In contrast, the collapse of WTC 7 had a relatively small debris field because the façade came straight down, suggesting an internal collapse."

stadig sta...
Re: Ettersom det er 11. september idag.. [Re: Tex] #1026609 11/09/2010 17:14
S
Simm Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
S

Les selv..ikke ta mitt ord for noe..:

http://www.ae911truth.org/news/41-articles/138-verification-team-assures-a-sound-foundation.html

stadig sta...
Re: Ettersom det er 11. september idag.. [Re: DavidS] #1026611 11/09/2010 17:16
T
trebor Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
T
Spørsmålet er på ingen måte besvart i den offisielle rapporten, og det er mye som er uklart i den. Hvordan flybensin som brant opp i eksplosjonen kan smelte tonnevis av stål feks.

I alle bygninger blir bærende stål kledd inn med brannhemmende materialer for å forhindre at en brann inne i bygningen skal varme opp stålet til det kollapser. Likeså i WTC. Når flyet kommer deisende inn og blottlegger stålet i kjernen av bygget trengs det bare en brann og litt tid før noen viktige bæresøyler svikter. Da kommer 20 etg skyskraper ned en etg, og resten bør ikke være så vanskelig å forstå. Det er ikke hele tårnet som kollapser, det er en og en etg i gangen

Re: Ettersom det er 11. september idag.. [Re: Simm] #1026612 11/09/2010 17:17
Tex Offline
Besatt
Besatt

Følgelig stort sett akkurat det jeg sier...Det burde granskes nøyere..Noe de også har startet på, men som går skandaløst tregt og som blir sterkt motarbeidet..

Det er mange hendelser, selv i kontrollerte laboratorieforsøk, som kan være uforklarlige. Men å innføre verdens største konspirasjonsteori som mulig forklaring bringer etter mitt syn ikke ny klarhet.

7 WTC ER offentlig utredet også senere, her er siste rapport

Redigert av Tex; 11/09/2010 17:32.
Re: Ettersom det er 11. september idag.. [Re: Simm] #1026617 11/09/2010 17:29
Tex Offline
Besatt
Besatt

Les selv..ikke ta mitt ord for noe..:

Lese hva da? At de har sertifisret seg selv? Imponerende !!

Re: Ettersom det er 11. september idag.. [Re: Tex] #1026637 11/09/2010 17:57
silverwrx Offline
Besatt
Besatt
De tre WTC tårnene er jo bare 1/3 av det merkelige som skjedde 11.september.

WTC tårnene, Pentagon og det pulveriserte flyet(som folk klarte å ringe og sende sms fra før det styrtet) er jo tre separate hendelser, der det er vel mye uforklarlig som skjedde den dagen(og i dagene og ukene før).

Så det er en veldig god konspirasjon med med bevis og fysikk. Bevis for aliens og elvis har jeg ikke sett på samme måte.

Øyenvitner som så flyet gå over Pentagon crashsite der flyet ble pulverisert og det eneste som lå igjen var en enslig APU(air power unit), og en APU som ikke tilhørte flytypen, og lukten var ikke jetfuel, men det som brukes i missiler for å få ting til å brenne, Pentagondelen som ble truffet var og under oppussing, og alle jagerfly var på øvelse ett helt annet sted i USA. Videobevis fra omeråder rundt pentagon ble konfiskert, men aldri publisert osv. Lamper på motorveien slått i bakken osv. Mye som ikke rimer der og.

Og så har man WTC tårnene. Brannmenn som hører eksplosjoner i de lavere etasjene, langt under det det brant og der det begynte å kollapse. Teknologi gjør det mulig å fjernstyre tomme fly så presist inn i tårnene som de traff.

Og amerikanerene brukte småpenger og småressurser på å etterforske hendelsen og komme med bevis.

I passasjerlisten i de 4 flyene var det kun 3 personer som ikke var amerikanske statsborgere. Merkelig få. Eller ikke. hehe.

Spennende med gode konspirasjoner!

For å holde oss på WTC tårnene. Hva var det som var montert under Boeing flyene som kolliderte med WTC tårnene?
http://www.youtube.com/watch?v=lOWEOTcNsIs&feature=related

911 Loose change har jo tatt opp temaet nå i 8år reiste mange gode spørsmål:
http://www.youtube.com/watch?v=7E3oIbO0AWE

Leave no trace - with fatbike

Diamant Apex 29Ltd 6,8kg
Diamant Pinnacle R1 6,6kg
Nakamura BigBob 5.0 MK3 11,6kg
Surly Moonlander (solgt)
Cannondale 1000w..
Re: Ettersom det er 11. september idag.. [Re: Simm] #1026641 11/09/2010 18:05
ToHee Offline
- så humla suser
- så humla suser
Oi-oi-oi! Nå løp akkurat JFK og Che Guevara forbi hytta med Elvis og Jimi Hendrix i hælene mens de roper New world order!

Aron SK, NBNL
Re: Ettersom det er 11. september idag.. [Re: silverwrx] #1026642 11/09/2010 18:05
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Her kommer du med en rekke påstander som jeg stiller meg nøytral til inntil du fisker frem noen referanser til pålitelige kilder.

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Ettersom det er 11. september idag.. [Re: silverwrx] #1026647 11/09/2010 18:07
T
Tor Arne Offline
Besatt
Besatt
T
"...for det står det på internett."

Re: Ettersom det er 11. september idag.. [Re: silverwrx] #1026651 11/09/2010 18:13
neonstz Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: silverwrx
De tre WTC tårnene er jo bare 1/3 av det merkelige som skjedde 11.september.

Øyenvitner som så flyet gå over Pentagon crashsite der flyet ble pulverisert og det eneste som lå igjen var en enslig APU(air power unit), og en APU som ikke tilhørte flytypen, og lukten var ikke jetfuel, men det som brukes i missiler for å få ting til å brenne, Pentagondelen som ble truffet var og under oppussing, og alle jagerfly var på øvelse ett helt annet sted i USA. Videobevis fra omeråder rundt pentagon ble konfiskert, men aldri publisert osv. Lamper på motorveien slått i bakken osv. Mye som ikke rimer der og.

Du må slutte å komme med tull.

http://911review.com/errors/pentagon/nodebris.html
http://911review.com/errors/pentagon/crashdebris.html

Geir Bjerke - sitte, stå, gå
Side 1 av 6 1 2 3 4 5 6

Moderator  support