Høhø, ja, det er bare studenter som kan slække rundt på dagtid. Jeg kom meg ut i går kveld, men det ble mye tekniske problemer; bosset bak har virkelig fått det.
Kristian
I'd rather be loved than liked...
Re: Den store stitråden for Tromsø og omegn
[Re: art]
#102563309/09/201019:03
Vurderer å ta litt stirydding/kloppin neste helg. Det blir sikkert drittvær uansett,så jauda.
Har materiale liggende klart. Tenkte å lage ett par klopper,og fjerne nedfall og kvister her og der. Har blant annet tenkt å lage doseringer her(ca 50 sekunder ut i videoen)
Jeg er veldig gira på en dugnadsøkt, men er desverre på tur store deler av neste helg. Planen er å være hjemme igjen søndag formiddag, men etter det er jeg med på dugnad!
Ikkje sikkert det blir nokka regn i det hele tatt... Uansett så e man vel på vei ned når det e mulighet førr regn... Foreslår at man kjøre til Tønsvika kl 11,da e man på Nonsbu i god tid førr evt. regn.
Synes forslaget om Tønsvika og Nonsbu høres bra ut.
Jeg har plass til to sykler, men om du Simon har tilgang på hengerstativ får vi jo plass til to ekstra. Åssen Thule har du eventuelt tilgang på? En sånn Euroway el.l. ?
Jeg kan ikke bli med i morgen. Har tapetet full, så hvis jeg er heldig rekker jeg en liten tur på øya.
Fikk testa Kenda-dekket i dag, på en 5-timers inkl lunsj på Varden med familien. Dekket klatret veldig bra. Men det kan jo komme av at jeg har satt det på feil vei Ellers tenkte jeg ikke over at det var noe annet enn BBGG der bak, og det er jo et godt tegn.
[Re: RobinB]
#102676911/09/201020:24
Kjøre kl. 11 fra barnehagen her?( vel ikkje langt unna han Mr.jacobsen,om æ huske rett) ,ser vel ut som om man ikkje akkurat treng alle sykkelstativan. Æ står no der sånn fra rundt 10.50 ish..
Tar med kaffe og fyrstekake,husk snyltekopp.
Vel,njo e man blitt trtt så på tide å slenge sæ nedpå.
Ser ut til at jeg kan hive meg med. Frøkenen skal ha stasjonsvognen med hengerfeste, så jeg kan ikke ta med flere sykler enn min egen, men har plass til en passasjer hvis det skulle være behov for det.
[Re: RobinB]
#102682711/09/201021:37
Herlich tur,glede mæ til det blir laget film av de heftige opptakene med Pjoltergeist sitt Canon 7D i neste uke engang. Her e ett lite slapt utdrag fra det æ filma med hjelmkamera.
Er nysgjerrig på flere av de oppmerkede stiene man ser på kart.. Kan det sykles her?
1. Simavika (har aldri gått lengre enn til ett par av vannene,e jo sånn der type som ikkje kjøpe fisken i butikken,men heller kaste både sluka og flue vann i mellom)
2. Noen som er godt kjent på Reinøya ,e det muligheter der?
simavika blir vel mest bare drass ? - steinete og bratt som fan. var der for noen år siden ifbm jakt. aldri mer. og slett ikke på sykkel men om jeg får komme med et forslag så går det vel an - det går faktisk meget vel an - å sykle opp til rødtinden på kvaløya ( sjøtun / vindmølla ) det må være en kjekk tur etter mine begreper velegnet for spektakulære filmvyer!. Men ikke prøv å sykle over til buvika - terrenget er ikke syklanes der
Vet at rødtinden e mulig,ligg bilder av den ruta på gruppa "Tromsø freeride" på facebook.
Simavika vet æ e mye drass,kom til å tenke på da æ va på fisketur i området engang på 90-tallet. Men e veldig spent på Reinaøya,en kompis som har slekt der skulle komme bortom og vise noen muligheter på kart. Film,ja. Lekte mæ litt med videoeffekter:
Vent bare til Kristian redigere det materialet han har etter turen til Nonsbu... Driste mæ til å gi terningkast minst 5 allerede(sett noen av råopptakene)
synes f.ø du har vært heldig med stabile bilder stort sett her. urolige bilder er og blir en del av sykkelfilm_gamet men det kan iblant bli for mye av det gode og jeg har tidligere nevnt mercalli prodad som en mulig hjelper.
kveldens tilståelse er at MOCHA gjør jobben mye bedre enn mercalli ( og jeg gidder neppe oppgradere til V2). det ligger mer arbeid i det via mocha men man har bedre kontroll og det blir mindre degradering av videomaterialet. Jeg bruker mocha via after effects men jeg TROR den også finnes som stand_alone.
laster opp et eksempel med et helt tilfeldig klipp fra i kveld , handholdt opptak på ganske lang avstand og irriterende shake.
soh-> 2 minutters arbeid i mocha gir resultatet vist til venstre mens originalopptaket er til høyre. (49 mb wmv) http://progresit.com/tester_m.wmv
Dette kan tjuuunes etter smak. AE's innebygde tracker / stabilizer er point_pixel basert mens mocha har en sk planar ( les egendefinert_felt) løsning som er mye bedre etter min smak.
Jeg har faktisk brukt mercalli,men den funker ikke så bra i sony Vegas. Taper ofte for mye av bildekvaliteten,enten fordi det ikke fungerer bra,eller så gjør jeg ett eller annet feil. Her trengs det mer øving til.
Mercalli har dessverre også en lei tendens til å krasje Sony Vegas.
Blir bedre når man får lært sæ alle triks,mye bra tips på youtube.